Josko sitä taas päivittelisi näpertelyjä.
Elikkäs, Mota kuumotteli konetta tunnin jos toisenkin, jonka jälkeen aukkojen mitat oli kutakuinkin hollilla. Viilailu saattoi siis alkaa. Huuhtiksien kanssa sai vähän ähertää, timantilla kun ei isoa lastua vedellä. Tuossapa kuvia pytystä:
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 1f4184.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... b242a2.jpgPaolla asteita huikeat 185 kappaletta. Laskennallista virtaamaa tosin riittää yli 13k kierroksille. Imulle tulee asteita yli kahdensadan (laskennallisesti), mutta aloitellaan aluksi vähän miedommilla (helmaa pätkimällä sitten lisää). Huuhtikset aikalailla vakiot (th madaltuu pari milliä ja saa n. 60 astetta pystysuuntaa, välihuuhtiksille myös pientä muokkailua).
Pytty kävi tosiaan viime viikolla porauksessa, kuten uhkailinkin. Jälki oli parempaa (ja halvempaa) kun tuli vaihdettua Himo Kantaseen. Moparillakin tuli pyörähdettyä, mukaan tarttui mäntä triplapakocasereediin, kaasukanuuna, molossin kytkinvieterit, kasa tiivisteitä ja muuta perus hilpettä.
Koneremppakin tuli tehtyä, olihan viimeisimmästä jo varmaan 20km aikaa... Alapään laakeri oli pamahtanut, siispä uutta kampuraa hyllystä tilalle. Kytkinakselin laakerikin oli päättänyt levähtää, joten kaikki laakerit Etrasta mukavilla alennuksilla mukaan. Lohkot vaihtui uusvanhoihin, kun sattui nurkissa pyörimään (ei ole h-lähtöjä sorkittu näistä ja pinnapulttien kierteetkin löytyy). Samaan pakettiin iskettiin DS80 5v loota, 4-levy kytkin vahvistetuilla jousilla ja hiotuilla kytkinlevyillä. Päälle vielä rosteriset pinnapultit.
Pitihän sitä sykerön alustaakin sitten hivellä. Dööpin takaiskarin kiinnikkeet auki molemmista päistä, pohdiskelua, lattaa, räkäsaumaa ja vóila: matalampi, löysempi ja progressiivisuudeltaan parempi alusta oli valmis. Penkin kiinnikkeetkin muuttivat paikkaansa, ja siinä sivussa tuli huomattua, ettei tuo pito ole mikään mairitteleva rullaillessa. 150 porakärkiruuvia kumpaiseenkin renkaaseen ja sillähän voi jo penteles sentäs endota jäällä niin etu-, kuin takaperinkin.
Ja sitten se tärkein, TAKALIPPA!!!, semmonen tuli asennettua, onko mitään väriehdotuksia kellään??!
Ja renkuleista:
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 837404.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... 24116d.jpgJarrujakin tuli vähän modailtua, levittäjän akselille täyttöhitsausta ja samalla palojen venkoilua estävää rikkaa räkien kiinni.
Saksan pojjaat ei oikein meinannu uskoa että se mittari puuttuu lähetyksestä. Noh, kuvaa timestampilla menemään ja parin päivän päästä UPS:n lähetti toikin mittarin ovelle. Kellään tietoa mikä on toinen säätönamiska mittarissa sen mustan ison muliskan lisäksi (messinkiä, jousikuormitteinen, pyälletty, löytyy mittarin "toisesta päästä", liekkö hienosäätö).
Ja niin joo, hamppiporalle tuli väsäiltyä pari timanttiterää. Muutamien harjoituskappaleiden jälkeen syntyi
tällaisia(nauhakoneella, dremelillä ja käsiviilalla väsättyjä). On muuten kätevä kun tuota kulmapäätä voi pyöritellä tuossa rungossa rajatta, saa hyvin ulottuvuutta peliin.
Waltter-Racing kirjoitti:Tigin varjopuolia on tosiaan sitten se kaasun kulutus. Vaikka ajais ihan minimivirtauksilla (noin. 5-6L) eli pysyy juuri ja juuri hapettumat pois pinnalta, niin siltikin se 20L pönttö on about kolmesta pakoputkesta tyhjänä...
Taidat aika pitkään sulatella yhtä putkulaa, jos tuolla tahdilla kuluu? Eikös tolla parinkympin pöntöllä pitäs riittää kaasua 5l virtauksella n. 12h hitsuutteluun? No, pianhan sen sitten näkeepi...
Ja sitten, jos jollakin on ylimääräistä läppälevyä (hiilari/karbonaatti) niin tarttisin 2kpl 60*46mm lätkää. Triplapakocasereedissa on lasikuituiset tuplaläpät, joista ohkasempi 0,5mm ja paksumpi 0,7mm. Olis semmonen aatos ettei ne ole ehkä kaikkein parhaimmat kyseiseen settiin (?).Kellään muuten tietoa että mitä muuta eroa hiilarilla ja karboniitilla on kuin hinta? Ja niin, läpän paksuudesta otetaan vinkkejä vastaan. Oma arvelmus on se että valitaan ohuin läppä, joka ei ala kellumaan kierroskaistalla...?
Seuraavaksi vuorossa viilailujen viimeistelyä, mäntään reikää, atp ja ytp tasoittelua, kannen sorvailua, uutta putkea.... ja no, kaikenlaista. Palaillaan.
PS. Työnjälkeä saa kommentoida.