Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt kävin vähän pidemmän testilenkin heittämässä ja hyvin toimi. Tosin huippukierroksia ei ottanut paljon kun alkoi ylhäällä röpöttämään eli pienempää suutinta seuraavaksi. Ei tahtonut aluksi käynnistyä ilman ryyppyä tai pysyä päällä, mutta ryypyn kanssa kyllä, eli neulaa lovea ylemmäksi sitten vai?
Myös putken kumiliitin savutti kiitettävästi, eli pitää varmaan hitsata alkukäyrä putkeen kiinni. Tosin kokoeroa taitaa olla sen verran että jonkun holkin tarvii väliin.
_rieska_
- Liittynyt:
- 13.4.2010 22:07
Tuota, sitä tyhjäkäyntinopeutta säädetään tyhjäkäyntiruuvista (kaasarin kyljessä kohon kohdalla) ja tyhjäkäyntipiirin seoksen paksuutta siitä toisesta ruuvista (seosruuvi) kokeile laittaa seosruuvia puolikierrosta kiinnipäin (rikkaampi seos) ja jos ei riitä niin sitten pyöritellä ruuvia lisää. Jos ei ruuvissa riitä säätövara niin joudut ostamaan isomman tyhjäkäyntisuuttimen.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Seosruuviin en tosiaan vielä ehtinyt koskea, tyhjäkäyntiä olen jo laittanut isommalle. Täytyy katsoa sopivaa pääsuutin ensin että saa ylhäältä kiertämään kunnolla ja sitten että tyhjäkäynti on sopiva ja lähtee käyntiin hyvin.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tässä vielä kuvaa virtalukosta. Avain lähtee molemmissa asennoissa pois ja laitoin muutkin sähköt nyt kuntoon. Virtalukon aluslevy on kaksipuolisella teipillä tällä hetkellä kiinni ja tuntuu pysyvän aika tiukasti. Jos irtoaa niin poraan reiät virtalukon molemmille puolille ja laitan pop-niiteillä kiinni.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Mikksu kirjoitti:Nyt kävin vähän pidemmän testilenkin heittämässä ja hyvin toimi. Tosin huippukierroksia ei ottanut paljon kun alkoi ylhäällä röpöttämään eli pienempää suutinta seuraavaksi. Ei tahtonut aluksi käynnistyä ilman ryyppyä tai pysyä päällä, mutta ryypyn kanssa kyllä, eli neulaa lovea ylemmäksi sitten vai?
Myös putken kumiliitin savutti kiitettävästi, eli pitää varmaan hitsata alkukäyrä putkeen kiinni. Tosin kokoeroa taitaa olla sen verran että jonkun holkin tarvii väliin.
Tuon power filtterin kanssa on ollu ongelmia, liian tukkoinen, ei toiminut omassakaan.
Älä hitsaa käyrää ja putkea yhteen, sahaa käyrästä pala pois ja hitsaa siihen pakoputkeen sopiva putki tilalle ja vaan sellainen pala pois että hitsisauma jää piiloon käyrän ja vaimentajan liitoskohtaan.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Kaipaisin tosiaan niitä neuvoja vielä vähän tuohon säätöhommaan. Eli ei ota ylhäällä enää kierroksia kunnolla, suuttimena taitaa olla nyt 65, 70 ja sitä isommalla alko röpöttämään enemmän. Kiihtyy nyt yhtä suuremmalla eturattaalla siihen 40 asti aika hyvin. Vauhtia kerää sitten vähän reilu 40, vakiopytyllä ja bingilläkin meni joku 45 että vähän kovempaa pitäis tällä setillä saaha kulkemaan
Tällä hetkellä kiinni vakioputki josta otettu päästä se korkki pois kuristamasta, kunnes saan tehtyä jokun liitoksen siihen toiseen putkeen.
Voiko matalat puristukset vaikuttaa asiaan? Nyt on vakiokansi, tosi paksu kannentiiviste ja männästä vielä tavaraa otettu, eli äkkiseltään mietittynä puristuksia ei pitäisi hirveästi olla. Polkiessa puristuksia kyllä tuntuu olevan, ei paljon eroa vaikka jos fanticcia polkisi. Entä voiko sytkällä olla osuutta asiaan? Kärkiä en ole vaihtanut tähän vielä,eikös nekin tämän ikäiseen peliin pitäisi joskus vaihtaa?
Kertokaapa jos löytyy mitään ideoita tämän ongelman suhteen.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Syttyennakko on helkkarin suuri tekijä Tunturissa, kannattaa Tunturitopicissa käydä vilkuilemassa, siellä on asiasta juteltu enemmänkin. Pappa-Tuntureissa ei alunalkaen kannentiivistettä ole laisinkaan ja jos sulla on tosiaan se paksu massatiiviste sielä niin ei ihme että ei jaksa ja kulje. Sylinterin ylädekin laskemisestakin on ollut juttua ja se on todettu oivalliseksi viritykseksi, siitäkin on tunatopicissa asiaa.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Selvä, kiitos näistä vinkeistä. Orkkistekniikalla kyllä otti kierroksia ihan kunnolla, että arvelen että sytkä on suunnilleen kohdillaan. Taidan koittaa saada sen toisen putken ensiksi kiinni ja sitten hakemaan niitä lopullisia säätöjä. Tiiviste vaihtuu ohuempaan ja kannesta myös vähän tavaraa pois niin josko sitten alkaisi pelittää paremmin
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tuota putken liitosta taas mietiskelin ja sellanen idea tuli mieleen että jos uhraisi vakioputken ja leikkaisi alusta sellaisesta kohdasta katki, josta on yhtä paksu kun tuo toisen putken pää. Sitten vaan hitsaisi vakioputken alun kiinni toisen putken paisariin niin siitä tulisi aika siisti. Vakioputki on siis jo melko ruosteinen ja yksi lommokin löytyy, että sitä ei kuitenkaan kehtaisi enää kiinni laittaa.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Onko se tuo putki, joka näkyy aloitusviestissä? Jos on, niin laitahan tarkempaa kuvaa. Mulla olisi erittäin kärsinyt pakoputki jota on törkeästi hitsailtu.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Mäkistation kirjoitti:Onko se tuo putki, joka näkyy aloitusviestissä? Jos on, niin laitahan tarkempaa kuvaa. Mulla olisi erittäin kärsinyt pakoputki jota on törkeästi hitsailtu.
On juuri se putki. Kerkesin laittamaan sen jo kahtia.
Tilasin katkojan kärjet ja magneeton ulosvetäjän niin katson vielä että sytytys on kohdillaan ja vaihdan kärjet jos sitten alkaisi kulkea paremmin. Myös pienempää suutinta pitää vielä kokeilla.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Tuskin alkuperäiset kärjet huonot on, paremmat kuitenkin kun nykypäivän tarvikepaskat, viilaa ne alkuperäiset ja säädä välys 0,4mm muistaakseni, sytty säädetään 2mm YKK.
Mikä on tunturi topic?? Itellä myös tuo automaatti ja vääntöä on haettu lisää kun ei raukka meinaa jaksaa lähteä paikaltaan vauhtiin, jotain häikkää on kaasuttimessa ja muutama toinen kaasutin malli suunnitteilla.
Tuota vanhan mallin pakoputkea saa ebaystä noin 25e hintaan.....
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Mäkistation taisi tunturitopicilla tarkoittaa tätä puch topiccia?
viewtopic.php?f=15&t=83428
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Tarkoitin tätä:
viewtopic.php?f=107&t=82070Ja ei saa Tunturin orggismallista mistään noin halvalla, uustuotantoinen Suomessa valmistettu tarkka kopio maksaa n.160€. Siksi olin kiinnostunut tuosta suht ehjästä, mutta ei sitte.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt on kärjet vaihdettu ja sytkä oli hyvissä säädöissä valmiiksi. Vieläkin tuo röpöttää kun kaasun painaa pohjaan, mutta kaasua hitaasti avaamalla voi ajaa noin 2/3 kaasulla ennen kuin alkaa röpöttämään ja pääsee varmaan reilu 50 km/h. Nyt alan vähän epäillä tuota mäntää, että jos ne viisteet ohjaa seoksen huonosti ja röpötys johtuu siitä. Täytyy vielä koittaa vakiomännällä jos pelittäisi paremmin ja suutintakin varmaan voi hiukan pienentää, kun tulppa on usein aika märkä ja öljyisen oloinen.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista