*VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

rainrain
Pyörä:
NSR 180cc, TZR-ruoska
Liittynyt:
15.2.2011 19:38
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Nyt loppu mopot, kiitos kaikil

ViestiKirjoittanut rainrain » 26.1.2014 1:12

Yksi mopoprojualueen aikakausi on tullut päätökseensä. Kiitos itellesi, J.K. Rowlingit ja Reijo Mäet kalpenee tälle stoorille.
"Ei mikään raketti mutta pommi kuitenkin!"
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Nyt loppu mopot, kiitos kaikil

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.1.2014 2:17

rainrain kirjoitti:Yksi mopoprojualueen aikakausi on tullut päätökseensä. Kiitos itellesi, J.K. Rowlingit ja Reijo Mäet kalpenee tälle stoorille.


Nojoo, kyllähän mä täälä edelleen käyn seuraamassa rutiinina jokapäivä ja onhan mulla se 2012 kesän projekti SAX1 ja monkesi vielä mistä en ole luopumassa, ne vaan on mökillä johtuen heikoista säilytys tiloista kotona.

Myytävänä Skotari, Volvo 240 ja solikka :)!

Ja vielä mopo projektiin liittyviä loppuun taistelemattomia taisteluja mm. täysläppis pytty suzukiin ym.

Kuva

monkiin olis tarkotus hommata 140cc konetta ym. :)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Nyt loppu mopot, kiitos kaikil

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 4.4.2014 11:21

Moroja vaan, luulitte jo päässeenne minusta eroon, minäpä huijasin kaikkia!

Nykyään tallin varustukseen kuuluu

-Ktm exc 300 -08 enska (topic allekirjoituksessani)
-Ktm exc 450 -03 supermoto (topic allekirjoiteuksessani)
-Solifer Sm
-Yamaha dt 50 (MYYNNISSÄ)
-SAX1
-Skotar1
-Suzuki pv
-Honda monkey
-Honda monkey

Tosiaan koin suurta tarvetta päästä kirjoittelemaan ja mielestäni juttuni täyttää nyt mopotopicin vaatimukset (nyt olen kirjotellu enempi tonne mp puolelle)

(anteeksi kuvien tulva, itse edelleen rakastan kuvia enemmän kun tekstiä)

Ensinnäkin Soliferin sain toimimaaN! Vaihdoin vähemmän kireän kannen ni alko kipinä riitämään :) Aivan tajuton vääntö ja kulkuja noin 60km/h! Ehdin ajaa parikertaa ja taas katos kipinä/liian heikoks muuttu. PERKELE TÄMÄN KANSSA

Kuva

Kaverin H-E pytylle tuli vähän näytettyä viilaa :)

Sitten itse asiaan, uuteen tulokkaaseen -> Suzuki pv -93 Lähtökohta kaasariin räkivä pv:n raato josta ei ollu mitään tietoa mistään. Hintaakaan ei paljoo mitään. Kilvissä ja paperit on (eilen ajettu 30km lenkki, toimii kun kello)

Okei eli sille piti tehä pika-projektointi, kuvaa lähtökohdasta ei valitettavasti ole mutta 45min projun alottamisesta oli tyhjä runko johon piti hitsata vähän uutta korvaketta jne :)

Runko hiostu ja maalattu...

Kuva

Juuh elikkäs huonon käynnin syitähän löytyi: Kampuran kytkinpuolella oleva vetoratas oli irto kokoneen (muutteri löysällä), vauhtipyörä oli irti, kiertokangen alapää olis aivan loppu, yläpääkin vispas...

Eipä muutakun romuja tonkimaan ja sieltähän löyty -97 pv:n klappaamaton alakerta, todella timmi kanki jne. kytkinposki ja syttyvehjeet puuttui tosin.

Eipä muutakun yhdistetään kaksi rikkinäistä toimivaksi

Kuva

Pientä pesua moottorille, samalla tietysti tuli takistettua kytkinkellon ym. kunto, kaikki oli hyvin...

Kuva

Kopille vähän messinki laikkaa + kittiä jonka jälkeen hionta, vanne hopeat ja lakat, aika hyvät vaikka itse sanonkin?

Jarrut, vaijerit, ohjainlaakerointi tuli tietysti katsottua ja huollettua.

takapyörän kaikki laakerit meni vaihtoon...

perus kasaaminenhan vaseliinin ja uusien pultiten kera on liian perushommaa siitä edes kirjottaakseni...

sitten siihen kiinnostavaan eli tekniikkaan :P

spyde aihiona hyväkuntonen 60cc p+, sille muokkaus täysläppikseks, läpiksi tietysti ite piti leikata malossit jotka todettu parhaiksi...

Kuva

Kesken eräisenä läppäpuoli...

Kuva

Valmis täysläppis, imukanava kemiskillä ummessa (tehty näin montakertaa ennenkin, toimiva ratkaisu). Vähän kolmikivi hoonia perään...

Kuva

Uutta mäntää kehiin, pienen hipostelun jälkeen :)

Pako ja huuhtelut todella lievästi hipostettu... siistitty vain.

Ei muutakun kone kasaan lievästi lasketulla vm kannella.

Sytkän säätö sopivaksi, kaasarina dellorton 18mm, imupuoli ja imukaula tietysti sovitettu 18mm.

-> loppu mopo kasaan vakioputkella

Kuva

2 polkasua ja käyntiin, pieni lämmittely ja ajolle :) pikku ajon jälkeen kaasarin säätö > neulaa laihemmalle, tk:rikkaammalle, ps oli hyvä, sehän toimi säätöjen jälkeen kun kello.

Valot ym. vedin itse uudestaan 12v jännärillä joten nekin luonnollisesti toimi. Ei muutakun vähän paksummat seokset tankkiin ja ajelulle

Kuva

Koneen luonne on _erittäin_ vääntävä, jaksaa vetää todella nätisti. Välit on lyhyet eikä kierrä mitenkään mahdottomasti, noin 60 kerää huippuja mutta kiihtyy todella nopeasti sinne. Nostaa keulaa erittäin iloisesti TBH ei kaasulla, pikku kytkimen näpäytyksellä mutta kuitenkin vääntöä on mahtavasti.

Eli täysin epätoimivasta ja epäsiististä tuli, toimiva ja edes jonkin kuntonen parissa päivässä. Hintaa koko projektille tuli maaleinee ym. alle 50e, aikaa meni pari iltaa. p

Vielä olis tarkoitus ostaa uus takavalo, tehä takavalo rauta, siistiä tuo perä, hommata sivuposki, ja lämpörauta. Etupala löytyy jo, unohdin sen vain laittaa kiinni.

Näihin sekaviin tunnelmiin -> talliin xD!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* IM BACK! :D! wiriwiriä!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 4.4.2014 17:38

Joo-oh

Koetin vielä säätää pevettiä vastaamaan paremmin alakiekkoihin nostamalla neulaa -> Säädöt meni ihan plörinäks, tuli älytön röpö-röpö keskikiekoille mutta siitä huolimatta piti lähtee ruisimaan...

Kuva

Onse pv vaa mukava mopotin :lol:

Tosta vielä videota miten se pevetti rätisee :P -> (kirjoittaessa nyt ladannut 31%)

http://youtu.be/LoNRKKByasU

Sieltä ylipäätään pääsee tarkastelee kanavan tarjotaa :)

https://www.youtube.com/user/Ovikilit

Saa tykätä ja tilata :P Niin ja jos kokee haluavansa seurata meikäläistä ni myös instagramista löytyy Vincenttjohannes ;) (lähinnä auto ja kotari juttuja)

Eipä muuta tälläkertaa
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* IM BACK! Ajovideo -> :)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.4.2014 16:44

Hippistä hei!

Uusimmat kuulumiset ->

Detsi lähti uuteen kotiin, jeppis jee

Pv lähtee lienee sunnuntaina uuteen kotiin, jeh!

Kymco lähtee tänään uuteen kotiin.

Eli hyvin on mopottimet menny kaupaks, vielä olis pari autoo myytävänä... :lol:

Sitten pienestä änkkä projusta ->

Kerran löysin auton yliajaman arrowin vaimentimen josta oli kuori ja takapääty ihan kasassa, no ei siinä pääty oli ehjä...

Kuva

Eli 0.7mm harjatusta rosterista uutta kuorta :)

Kuva

Eihän se nyt hieno ole mutta josse välttäis johki mökki-mopoon? Kuoren vetelin kiinni valovirta esabilla kaasuttomalla langalla joten en edes kehdannu ottaa kuvaa hitsi jäljestä.

Muuten projekteista seuraavaks työn alle astuukin täälä mopo puolella SKotar1 johon kaasarin säädöt ja tankin korkki pitäsi tehä... Pistää käyntiin ja kulkemaan niin perkeleesti :eek:

http://youtu.be/6ICcqKmvuMQ

Siitä vielä youtuben puolelta vähän kotardilla ajelu videota :)

*Niin ja olisko ehdotuksia mitä tekis kun tallista löytyis puolari manki osina... Puutteita jonkunverran mut paperit löytyis, uutta projektia??*

Eikai siinä muuta, jatketaan.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Ajovideota! Uutta projektia??

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 15.6.2014 23:56

Noniin pitkästä aikaa on taas tapahtunut mopojenkin osalta jotain ni passaa kirjotella :D

Nykyisin aika kuluu suurimmaksi osaksi noiden isojen kotareiden parissa (exc300 enska & exc450 smoto) Ja autojen / muiden hommien kans.

Kuva

Tosiaan soliferi on saatu rokkaamaan puolan vaihdolla, nyt kiinni on se vähempi kireä kansi ja papattaahan se silläkin menemään oikein iloisesti, ei sitä nyt tehokkaksi voi sanoa mutta oikein vääntäväksi, niin ja nykyään se on laakin peli, aina ekalla käymään, siispä oon alkanu harjottamaan sillä postin hakua (niin aina kun nätti sää tietysti), kiva päristellä laatikolle ja takas :) (solikka on muuten myytävänä 500e jos jotain sattuu kiinnostamaan)

Kuva

Änkkäkin tuli saatettua valmiiksi, eihän se nyt kovin kummonen ole mutta tuo db killeri pultti toimi erittäin hyvin, saa kätevästi katuajoon äänet hiljennettyä ja tarvittaessa pärinää. Vaimeennin tosin meni kaverille eikä siitä ole sen koommin kuulunut :/

Kuva

Noo sunnuntai aamuna vanhoja kuvia selatessa iski älytön tarve päästä taas mopojen kimppuun, ei muutakun "2t viritys" kansio koneelta auki ja sieltä blairia ja skotarin portmappia kehiin ja pyörittelemään arvoja... No ei siinä kauan menny ku oli jo täys kohellus päällä.

Kuva

Eihän se missään nimessä ole kaunis tai hyvin hitsattu mutta mun mielestä se istuu ihan kivasti tossa. Tosin siitä puuttuu vielä vastakartio (tulossa 4 osanen joka kääntyy jarrun alta ulos), kiinnike, vaimennus ja laippa. Tehdään niitä tässä lähipäivinä. Niin ja mitotuksista sen verran että nyt arvot on 12hv/10krpm, saa nähä mitä tästäkin tulee... Hitsaus koneena toimi kaasuton mikki.

Niin ja yks kaunispäivä sain jonkun motivaatio piikin iskeä skotariin muutenkin käsiks, katteet pois, tankki pois, maalit pois, tankki täyteen vettä ja mitäs muutakaa kun tankin korkin kimppuun. Iskin tuumasta vesijohto kierrettä siihen pätkän mikkillä kiinni ja pörräsin sen reijän tankin pellistä sopivaks, siihen vaa tuumanen vesijohto tulppa ja vola!

Tankin huuhtelu painepesurilla sisältä :roll: ja parii kertaan hölskyttelin pienellä bensamäärällä ja sitten uudet bensat sisää, tankki kiinni runkoon -> 5 polkasua ja sehän kävi (seissyt siis koskematta talven jne. ulkona), kävin mä sillä testilenkin heittämässä, perkeleesti se tuntuu vetävän ylhäällä mut jotenki se kierros kaista on niin kapea etten oikeen tykkää siitä... Tulikohan ahnehdittua sen 195 asteisen paon kanssa :/? Edelleenkään se ei käy tyhjää vaikka 55 tk suutin. Kuhan saa nyt ton toisen putken valmiiks ja sitärataa vois kokeilla sitä 24mm pwk:ta josse toimis sillä yhtään paremmin.

inttiin lähtö sopivasti 7.7, oliskohan tavote että sais skotarin täysin toimintaan ja huiput ajettua ennen sitä??

Edit. Vielä pikkuvideo oli pakko lisätä :D! (+ yks kuva vaihdettu)

http://youtu.be/2X96IRYodKo

Empä viitsi enempää turista kerralla kun ei kukaan jaksa lukea varmaankaan, eipä mitään, hyvät yöt ja palaillaan asiaan :)!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* VSP exhaust #3 + videota + kuv

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 20.6.2014 1:06

Jees jees, taas saatii vähä eteenpäin putki projektia ->

Kuva

Iha kohtuullisen hyvin istuu ainakin mun mielestä?

Kiinnike + änkkä vaan ni päästään kokeilee miten se potkii ;)
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* VSP exhaust #3 + videota + kuv

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 21.6.2014 21:04

Tiddididiiii!!! Se on valmis!!!

Vincent Exhaust System #3 :)

Kuva

Kuva

Tosiaan tossa motivaatio piikistä taas laittelin skotaria ja kävi niin hassusti että pääs ihan testaamaan miten putki toimii... Kaikista yllättävintä oli se että se toimii aivan tajuttoman hyvin, ainakin verrattuna edelliseen putkeen! Nyt sitä vääntöäkin on jo hiukan ja edelleen rykäsee kiitettävästi yläkiekoilla, tosin mulla on semmone tunne että tuo loppupilli on liian ahdasta putkea eikä pääse kiertämään ihan viimeseille kierroksille asti, pitää tehä siihen paksummasta tavarasta uus loppupilli ja virtaavammalla vaimentimella.

Ei muutakun hyviä videon katselu hetkiä, muistakaahan tilata kanava ja pistää positiivista peukkua ja jos löytyy kavereita jota vois video kiinnostaa niin sitä saa luonnollisesti pistää myös jakoon :)

Linkki videoon ->>>

http://youtu.be/XoxajnFBn8A

Niin ja päätin myös että rakennan tohon skotariin nyt sitten 08 kotarin reikäkatteet ni saadaan vähän uutta lookkia ;)

Nyt saa kommentoida :)??
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* VES #3 AJOVIDEO! Sehän rokkaa

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 26.6.2014 22:31

Mjahas, nähtävästi ketään ei kiinnosta enään skotari tai diy putkien teko, kokeillas joskos astetta munakkaampi raisu kiinnostais?

Eli solifer vaihtui mukavaan seteli nippuun ja vaihdossa tuli paperiton raisu johon oli modattu joku 3v puchin kone.

Sollen vikoista ajeluista pätkää :D !!

http://youtu.be/jTWvCTtCqEA

Kuva

No jotenki kiinnostus pyörään oli ihan nollassa, no kuitenkin erehdyin miettimään mitä sille tekis, no ajatus heräs että siihen löis am6 johon joku valurautanen 70cc pienillä viilauksilla + omavalmiste putkea jne.

Kohdalle osui kuitenkin jotain ihan muuta ->

Kuva

Kuva

Tommonen 250cc kinkki crossin vesijäähy kone, no ei siinä, miksei? Tehoista ei mitään hajua mutta luulis tommosta raisua vievän ihan hyvin ja akseliväliäkin katsoessa tulee väkisin mieleen herkkä keulan nosto...

Kuva
Noo rälläkällä vaan tilaa runkoon ja saihan sen sinne pujoteltua, tosin heti kättelyssä homma tuppaa menemään puihin ketjulinjan takia :/ Mitähän tolle keksis? Konetta ei voi rajattomasti ottaa yli tonne toiselle puolellekkaan.???

No anysway muuten tuon sais jopa tohon, no alakehdon etuputkista toiseen joutuu tekemään mutkan että saa putken kivasti lähtemään siitä ja muutakin tekemistä tietysti on mut tuo ketjulinjahomma vähän mietityttää.

Mielipiteitä saa antaa pitäskö ottaa kokonaan toinen kone (am6??) rakenteluun vai koettaa änkeä tuo jotenkin :D
Viimeksi muokannut VinskiMo päivämäärä 27.6.2014 20:48, muokattu yhteensä 1 kerran
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Astetta kisasempi raisu (250cc

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 26.6.2014 23:04

Kyllä täällä ainakin seuraillaan, varsinkin putkihommia!
VinskiMo kirjoitti: Niin ja mitotuksista sen verran että nyt arvot on 12hv/10krpm, saa nähä mitä tästäkin tulee...
Tulikohan ahnehdittua sen 195 asteisen paon kanssa :/? Kuhan saa nyt ton toisen putken valmiiks ja sitärataa vois kokeilla sitä 24mm pwk:ta josse toimis sillä yhtään paremmin.
---
Mielipiteitä saa antaa pitäskö ottaa kokonaan toinen kone (am6??) rakenteluun vai koettaa änkeä tuo jotenkin

Kuulostaa mun korvaan vähän siltä ettei tuo oikein lähde soimaan kunnolla, onko sulla minkälainen imupuoli tuossa setissä? Entä kansi? Tuo 195 asteinen pako kuulostaa aika radikaalilta ratkaisulta 10krpm huipputehon kierroksille. 24mm kaasari on kanssa vähän siinä ja siinä että alkaako olemaan liikaa tuolle tehotavoitteelle/kierrosalueelle.

Raisuun suosittelen AM6:tosta kinkkikoneen tilalle. :)
n1pax
Pyörä:
Mikä niistä?
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
13.11.2011 22:35
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Astetta kisasempi raisu (250cc

ViestiKirjoittanut n1pax » 14.7.2014 16:29

Joo kyllä täälläki seurataa ainaki omasta tallista pääsee :lol: :lol:
Mukavahan tälläst oikeet osaamist ja rakenteluu on kattella oman tekemisen ohesssa. Ei tuu paljoo muita "seurattua" ku ei noita "detsi goes kotari" ja katteet kiimaliimal kii :lol:

Vähän samallaist värkkäilyy ku omassa tallissa ni ehkä siks kiinnostaa enempi..
Btw, ainaku lukee näitä sun kirjotteluja ni tekis itekki mieli kirjotella, tuol tallissa noit 2-pyöräsii ois mistä kirjotella kyllä :D
Varmaan tää kesä-aika muuten vähentää mototin lukijoita ja hiljentää näit topicceja, mut kyllä täällä vielä kiinnostuneita on :)

E: Oishan toi härö isommal nelarikoneel mut kyl silti ehkä joku mopon kone ois "istuvampi"... Multa löytyis 4kpl am6 koneita, ja rabasaa 4kpl kans jos tarvetta ;)
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Astetta kisasempi raisu (250cc

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 3.8.2014 18:45

Juuh Jooh, taas kävin SKotar1:lla päristelemässä, nyt se toimii näköjää oikeesti...

Mitäs täs viikonloppuvapailla tuli vaan ihmeteltyä

Nooh anyway, Skotari olis taas myynnissä, mielestäni olen jo antanu panosta tarpeeks siihen kun se nyt toimii, on tankin korkkia ym. Joku muu jolla on uusia ideoita ja näkemyksiä vois sitä jatkaa ->

http://www.nettimoto.com/suzuki/s-1/1726162

Siitä vielä pari viteota millanen laite kyseessä...

http://youtu.be/XoxajnFBn8A?list=UUjgWt ... GU7xZXn_6w

http://youtu.be/oidxK4_9HDA?list=UUjgWt ... GU7xZXn_6w

http://youtu.be/PjP1LDO33Z0?list=UUjgWt ... GU7xZXn_6w

http://youtu.be/qAMpJMD2K84?list=UUjgWt ... GU7xZXn_6w

Iskenyt nyt intintakia taas aivan tajuton motivaatio pula tehdä mitää, jopa nelipuokkiin öljyjen vaihtaminen tuntu isolta vaivalta...

-> raisuun en oo keksiny yhtään mitään, taas vaihteeks semmonen fiiilis et tekis mieli upottaa se järvenpohjaan... No lojukoon tuola eiköhä siitä joskus jotain tehä.

Näihin tunnelmiin -> takasin vekaralle :,DD
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas myynnissä + video

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 3.8.2014 20:23

Myynti-ilmoituksessa sanottua: " tehopotentiaalia +15hv"

Tarkoittaako tuo nyt sitä teholukemaa mitä siitä on mahdollista saada vai sitä mitä siinä oikeasti on? Saat ilmaisen penkityksen ja pullakahvit jos tuo pukkaa takarenkaalta yli 10hp lukemia. ;)

Ei millään pahalla mutta kyllä tuosta voi aika varmasti sanoa että 15hp konetehoonkin on vielä matkaa... Laitahan vielä viilaten ja putkia hitsuuttaen ennen myyntiä! :)
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas myynnissä + video

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 25.10.2014 20:31

Tidii! Uutisia ja uusia tekemisiä :)

Ensinnäkin, tossa vähän aika sitten meijän talliin murtauduttiin josta varastettii Veljen Honda cr85, minun KTM exc 300 JA KTM exc 450... Nytkun ei ole isoja mopoja mitä laittaa ni piti kaivaa vanha kunnon Skotar1 esiin :)

Eli Skotar1 uudet suunnitelmat ->

Siitä tuloo broidille mopedi, täyttää 15 ens maaliskuussa eli kivasti aikaa vielä laitella. Tarkotus laittaa menemään se alle 60km/h, suunnitelmissa ostaa 60cc plusu -> täysläppis modaus, ei viilaa, haetaan vääntöjä. DIY putki mallia alavääntöinen, Kansi luonnnollisesti niin kireä kun saan väkerrettyä ilman että mäntä naputtaa kantta xD Kaasariks mitä todennäkösemmin joku dellorton tekele, ehkä 16 tai 18mm? No anyway tarkotus tehä vääntävä setti semmone jolla pystyy vaikka normaalia ajoakin suorittamaan. Arvoina luotettavuus, taloudellisuus, ajomukavuus? Niin ja pakoputki mallia ala ylä kauttanen :D??

Muuta -> Muoksitaa reikämallin kotarin katteet, tehään taas uus penkki (mitähä siitäki taas tulee), tietysti valot pitää viritellä kun katuajoon tuloo. Keulan stefat vaihetaa, uus iskari taakke (edellisestä öljyt ulkona), tälläkertaa toteutus ilman linkkua. Keulima rauta ja käppäri lähtee pois...

Listaa:

-60cc pytyskä (EI OLE)
-Uuden mallin kotarin maski (EI OLE)
-Uuden mallin kotarin smotoloksu (EI OLE)
-Keulan stefat ja niiden vaihto (EI OLE)
-Uusi takaiskari (KIINNI)
-Keulan laakeroinni klappien poisto (TEHTY)
-Taakse enemmän kulutuspintaa omaava kumi (EI OLE)
-Tankin korkkiin nippa josta letku korvaus ilmalle (TEKEMÄTTÄ)
-Penkki (TEKEMÄTTÄ)
-Uuden mallin kotarin katteet (Muut löytyy paitti loksu ja maskin muovi)
-Uudet etujarrupalat (EI OLE)
-Takavalo (LÖYTYY)
-Kaasari (18mm LÖYTYY)
-Fatbar (LÖYTYY) + Raiserit (EI OLE)
-Peilit (EI OLE)

Jottei mee iha paskan jauhamiseks ni pari kuvaa :)

Kuva

Pärrän nykykunto toisella takaiskarilla ja keulan laakeroinnit korjattuna (en nyt tiiä onkse iskari yhtää sen parempi, liekkö tuolakaa öljyjä :( )

Kuva

Vanha pytyskä 50km ajettuna

Kuva

Mäntäki vielä kun uus :D No okei on siinä vähän kulumaa mutta ihan käyttökelponen.

Niiin ja nyt siis ois semmone tilanne et toi edelline pytty/putki/kansi/kaasari setti ois myytävänä järkevään hintaan. Putkia löytyy 3kpl... Jos innostaa laittaa sykerö/pv kulkemaa ni yv:llä tavottaa :)

Edit: Tossa vielä video aikamoisesta härvelistä, kuka arvaa mikä vekotin kyseessä ;)??



Samalla voi käydä tilaamas Team Kuraperse Racingin kanavan ja tutustumassa meidän facebook sivuun :) ->

https://www.facebook.com/TeamKuraperseRacing

Nojuu ei siinä muuta, projekti etenee aikataulussa tammi-helmikuussa viimeistelyjä vaille, tehhää broidin kans ku keritää ja minä oon lomilla vekaralta :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1, malossia...

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 11.11.2014 20:20

No juu vihhu, Skotar1 edisty taas ->

Mitä mää nyt 2vk gineksen jälkeen sain aikaan ni pientä mutta jotain sentää.

Tekniikkaa ->

Sattu olemaan kaverilla käyttämätön malossin pytty myynnissä 50e ni pitihän se ostaa, noo ei mittää viilauksia, kiinnes vaa tappiin lasketun kannen kanssa. Putkena VES #3, kaasarina lorton phbg 21mm ja imukaula tietysti mallia tein aivan itse.

Noo siitä sitten vähä muoveja kiinni ja tankkiinkin tein viimein sen korvausilma letkun ja nyt rokkaa.

Bensat sisään ja polkemaa, hyvnihän se pärähti käyntiin, ei muutaku tyhjäkäyttöä ja jäähtymään. Noo sitten taas käyntiin ja pientä sisään ajoa ja säätöä, rikkaalahan se kävi mutta nyt ollaan jo paremmissa säädöissä ja vähän pääs jo kokeilee miten se kiertää, ihan passelistihan se kulkee, tosin putki ei varmaankaa pelaa yhtään yhteen mutta tehään seuraavilla lomilla uus putki malossille. Otin tietysti kanavista kaikki tiedot ylös.

Kuva

Joo ja käväsin varastossa ja sieltä löytyki yhet nasta smotot nytne pitäs vaa pyöräyttää kiinni

Kuva

Noo sit annoin broidille nakin viikon aikana et hiosee tarrattomat muovit ja vetelee tartunta pohjat ni minä lomilla vetelen muovit kiiltävä mustaks. Noo jos ois vaikka hl päivä täs lähiaikoina ni vois kilvetkin käydä noukkimassa. Niin ja vetelin sähköt kiinni kans, taakse perus ledi valo ja eteen vanhan mallinen kotemin maski h4 polttimolla varustettuna.

Eipä siinä, vielä ois tekemistä mut edetään ku päästään lomille :)

Näihin tunnelmiin -> punkkaan rötväämään.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista