Tuosta saa paljon tietoa, jota varmasti tulee tarvitsemaan, kun innostuu virittelemään 2-t moottoria.
A. Graham BellMyöskin Tiittasen kirja on hyvä lukea, mut ennemmin lukee tuota Bellin kirjaa, koska siinä on laajemmin tietoa vrt. Tiittasen kirjaan. Toki jos englannin kieli ei suju niin hyvin, silloin lukee tota Tiittasta.
Ite en lähtis viilailemaan AM6:sen vakiopytystä mitään huipputehokasta (tai yrittämään), koska siinä on 1-osainen pakoaukko, joka rajoittaa kiitettävästi tehoa.
Vakiopytty sopii ennemmin vaikka harjoituskappaleeksi. Ja _kannattaa_ harjoitella paljon sitä viilaamista eri sylintereihin.
Airsalin / Barikitin 50cc pyttyjä lähtee aika halvalla käytettynä, niin sellaisesta sitten koittaa viilata tehokkaamman.
Airsalissa squish-välys on 1,4mm
(huom: 70cc! en ole varma 50cc:n squish-välyksestä), joten kannen tiivistepinnasta voi ottaa 0,7mm pois ja tehoa tulee ihan kiitettävästi lisää.
palotilan muodosta mikä olisi optimaalinen tämmösessä vehkeessä
Riippuu ihan haluamastasi moottorin luonteesta. Osaavammat voi selittää tän asian paremmin.. itellä ei ole tästä tarpeeksi kokemusta, että voisin yrittää selittää, että minkä takia jokin muoto aiheuttaa sellaisen moottorin luonteen / tehoalueen muutoksen tms.
E: Korjasin linkin