BETA RR 50 PROJEKTI UUDET OSAT UUSI YRITYS

betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // PÄÄTKII

ViestiKirjoittanut betasane69 » 13.9.2014 0:12

Ensin piirsin ja sen jälkeen rautasahaa ja lopuksi porakoneella hionta
asdmr10
Liittynyt:
12.9.2014 18:34
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // PÄÄTKII

ViestiKirjoittanut asdmr10 » 13.9.2014 10:04

Sori jos tulee offtopiccia mutta näyttää et sulla ois nää betukat aika hyvin hallinnassa niin minkä laista välitystä kannnatais laittaa kikkailuun kurittomaan betaan 2013 track malliin
jopi13
Pyörä:
Beta rr 50 track 2011
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
10.9.2013 8:38
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // PÄÄTKII

ViestiKirjoittanut jopi13 » 15.9.2014 17:08

Voitko laittaa kuvan siitä akusta? Onko se akku pelkästään niitä led nauhoja varten ja latautuuko ajossa, vai lataatko sen?
Laitatko myös kuvan siitä jalasta, että miten olet sitä pidentänyt?
Mahtuuko se ilmansuodatin olemaan siinä kaasarin takana hyvin?
Ja miten laitoit takavalon ja kilventelineen kiinni?
SikaNopee
Liittynyt:
29.8.2014 22:20
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // PÄÄTKII

ViestiKirjoittanut SikaNopee » 24.9.2014 19:20

Hyvältä näyttää, pikkuveikkaa vois kiinnostaakki kuhan tulee myyntiin ;)
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MYYNNISSÄ

ViestiKirjoittanut betasane69 » 24.9.2014 22:37

Lähetin olevinaan tänne joku aika itten pitkän postauksen, mutta ei näköjään ole tänne selvinnyt joten....

Viime perjantaina beta leipoi kiinni tuorevoitelun hajottua ja öljy täten loppui. Uusi mäntä, tiivisteet, pytty porataan ja tuorevoitelu otetaan pois käytöstä. Ajo kunnosa siis huomenna ja entistä ehompana. Uudet etujarrupalat tuli myös hommattua.

Mopohan on siis myynnissä!-----> http://www.nettimoto.com/beta/rr/1750840
Hinta tingittävissä molemmille sopivaksi, mutta 2000€ tarjouksilla voi pyyhkiä persettä!

Vaihdossa otan eurooppalaisen valuutan ja luonnossa maksamisen ohella myös halpoja enduro mopoja joilla linttailen talven kunnes kevät koittaa ja piikki kuume iskee!
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MYYNNISSÄ

ViestiKirjoittanut Lexi » 24.9.2014 23:12

Täh? Tuo laitoshan IMO on arvoltaan korkeintaan siinä 2000€ seudulla :lol:

Se on niin että jos pyörään laittaa tuhannella eurolla palikkaa niin se nostaa arvoa vain jokusen satasen jos ne tuunaukset on toteutettu hyvin. USD keula (missä putkien suojat?), kotarin maski ja gianellin vaimennin ovat ainoita arvoa nostattavia palikoita mitä tuossa on. Joku pyörään tykästyvä saattaa maksaa hieman tingatun hinnan mutta muuten erittäin vaikea myydä tuolla pyynnilla tai sitten tietysti vaihto voi olla myös tapa saada rahoja projektista takaisin. Onnea kuitenkin myynnille, itse ehkä ajelisin juurikin omaa silmää miellyttävällä mopolla sen verran ettei projektoinnista ota itteensä taloudellisesti ;)
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MYYNNISSÄ

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.9.2014 0:12

Miten hajosi tuorevoitelu? Mikäli myynti-ilmoituksen 5000km pitää paikkaansa, aika jännähkö tapaus. Missään mun yli 20tkm ajetussakaan mopossa ei ole tuorevoitelu näyttänyt mitään hajoamisen merkkejä...

Pyynti on tosiaan aina pyynti, eiköhän tuon kyllä joku hae n. 2400e hintaan, mikäli kilsat pitävät paikkaansa. Vaihtaisin vielä tuon kiksin vakioon (tai jos pun. vakio -> maalaisin tai kiillottaisin).
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MYYNNISSÄ

ViestiKirjoittanut betasane69 » 25.9.2014 16:53

Joo pyynti on tosiaan pyynti, mutta joku kuukausi sitten samanlainen vehje myytiin 2800€ ja tällä oli kilsoja sen 10tkm! Mittarilukema pitää aika hyvin paikkaansa, mittari hajos betamaiseen tyyliin 4500km jonka jälkeen aloin viime syksynä projektoimaan ja tänä vuonna on ajettu 5viikon verran, koska ollu teknisiä ongelmia.

Tuorevoitelu oli menny sekaisin ja muutamaan tankilliseen oli syöny koko tuorevoitelun! Näin parhaaksi ottaa pois niin on ainakin varma!

Nettimotoa kun selaa niin näkee mimmosia betoja siellä on 2000€ myynnissä. :D :lol:

Tähänhän on palanu rahaa semmoset 600-700€, koska uusi sähköjärjestelmä maksoi 150€.

Vielä jonkun verran kesken, mutta viikonlopuksi mennessä Pitäs olla taas ajossa!
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 27.9.2014 20:36

Ja vitut se viä kuntoon tullu! Männän piti tulla keskiviikkona viimmestään, mutta sain sen eilen illalla 19.00 :paha: .
Otin myös pyörän pois myynnistä, koska en raaski millään vielä myydä kun ole kerennyt tällä ajamaan kun n.1000km.
Nyt kun ulkonäkö on jotenkin omaa silmää miellyttävä kuhan sen sinisen penkin saan :seko: . En tiedä mitä mieltä muut on, mutta uniikki se betaksi on ainakin :D .

Mutta ite asiaan eli tekniikan parantamiseen! Löytyy siis 19mm lortto, vapaa ilimanputsari, malossin hiilikuituläppää ja arrowin putkea. No mitä vielä no päätin, että alan parantelemaan tuota leiponutta vakiopyttyä! :P. Ylikoon mäntä löytyy jo, mutta siihen se sitten jääkin. Pakoaukon viilaus, kannen lasku ja ehkä palotilan muokkaus olisi tehtävänä. Nyt aloitan saatanallisen googlen raiskaamisen ettimälää tietoa kyseisitä toimenpiteistä yms. Jotain tiedän jo, mutta esim palotilan muodosta mikä olisi optimaalinen tämmösessä vehkeessä niin en tiiä enempää kun tuo naapurin ulpukkakkaan! Ensi viikolla kuntoon ja kovaa ajua!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut .Juho » 28.9.2014 11:15

Tuosta saa paljon tietoa, jota varmasti tulee tarvitsemaan, kun innostuu virittelemään 2-t moottoria.
A. Graham Bell

Myöskin Tiittasen kirja on hyvä lukea, mut ennemmin lukee tuota Bellin kirjaa, koska siinä on laajemmin tietoa vrt. Tiittasen kirjaan. Toki jos englannin kieli ei suju niin hyvin, silloin lukee tota Tiittasta. ;)

Ite en lähtis viilailemaan AM6:sen vakiopytystä mitään huipputehokasta (tai yrittämään), koska siinä on 1-osainen pakoaukko, joka rajoittaa kiitettävästi tehoa.
Vakiopytty sopii ennemmin vaikka harjoituskappaleeksi. Ja _kannattaa_ harjoitella paljon sitä viilaamista eri sylintereihin.

Airsalin / Barikitin 50cc pyttyjä lähtee aika halvalla käytettynä, niin sellaisesta sitten koittaa viilata tehokkaamman.

Airsalissa squish-välys on 1,4mm (huom: 70cc! en ole varma 50cc:n squish-välyksestä), joten kannen tiivistepinnasta voi ottaa 0,7mm pois ja tehoa tulee ihan kiitettävästi lisää.

palotilan muodosta mikä olisi optimaalinen tämmösessä vehkeessä

Riippuu ihan haluamastasi moottorin luonteesta. Osaavammat voi selittää tän asian paremmin.. itellä ei ole tästä tarpeeksi kokemusta, että voisin yrittää selittää, että minkä takia jokin muoto aiheuttaa sellaisen moottorin luonteen / tehoalueen muutoksen tms.

E: Korjasin linkin
Viimeksi muokannut .Juho päivämäärä 29.9.2014 17:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.9.2014 19:01

Minarellin vakiopytty on ihan hyvä viilausaihio. Pakoaukolle viilaa aukioloaikaa 190 asteen pintaan(eli vakiosta korottaa n. 1-1,5mm) ja muoto kantikas, pakokanavalle hyvä viimeistely. Sitten sorvaa pytyn yläpäästä tavaraa vähäsen että saa puristuksia nostettua(jos kantta laskee niin mahtaa tulla ongelmia tiivisterenkaiden kanssa) ja siten että squishvälys on sen 0,5mm. Minarellin palotilassa on muistaakseni vakiona aika leveä squish-alue mikä kuulemma heikentää yläkierrostehoja joten palotilan kuppia voisi avartaa pari milliä isommaksi halkaisijaltaan. Mutta ei se kansi vakionakaan huono ole. Tärkein on tietysti hyvin yhteensopiva putki, joku 720-750mm pitkä alkupäästä vastakartion loppuun. Näitä pitäisi joskus itsekin kokeilla, pääsiskö tuolla vakiopytyllä satasta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 28.9.2014 23:57

Juu kiitoksia vinkeistä. Ylikoon mäntä tulossa joten kun kantta lasketaan alemma niin kansi lähestyy ja mitä mittailin niin ei mahdu siihen "kuppiin" mikä palotilassa on joten sille varmaan hyvä sorvia näyttää. Samalla se palotila levenee hiukan. Tarkotus olisi kun on tuo arrow niin piikki olisi repäsevä eli jyrkät seinät paolle?! Vie vääntöä mutta vieköön.
asdmr10
Liittynyt:
12.9.2014 18:34
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut asdmr10 » 1.10.2014 10:56

mistä tuon arrowin teharin oot ostanu ja oisikko valmis myymään?
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 1.10.2014 13:45

Arrow on modattu Aprilia rx:stä ja sitter kun tulee mytntii mopo niin voin eriksee ehkä myydä
jopi13
Pyörä:
Beta rr 50 track 2011
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
10.9.2013 8:38
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut jopi13 » 1.10.2014 16:14

kerrokko / laitakko kuvan: miten olet jatkanut sitä jalkaa ja miten kiinnitit takavalon ja kilventelineen?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista