Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Barbilia nyt rullaavana! Laittelen huomenna kuvia. Näyttää mukavan pieneltä mutta kun käy istumaan totuus valkenee.
Etuvanteen pinnan pituudeksi mittasin 185mm taivutuksesta kierteen loppuun.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Tässä nyt joku nopea kännykkäräpsy. Penkkiäkin siis leikelty hiukan, mutta en vielä paljasta miksi...
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Siistin näköinen.
Mikä kännykkä siulla on, kun noin hyvä laatu on?
Sopiko Säxän etukatteet ihan suoraan X-Racen kiinnikkeisiin?
Joskus kokeilin DRD:seen sovitella Säxän etukatteita, ni kiinnikkeet ei ollut lähelläkään samassa kohtaa.
Millaiseen asentoon tuo kaasutin jää tolla Malossin imukaulalla? Jääkö tilaa miten isolla ilmanputsarille vai joutuuko laittamaan jonkun
sukkaputsarin sinne?
Paras varmaan olisi joku haitarikumi systeemi, jolla vie sen ilmansuodattimen ilmansuodatinkotelon paikalle? Ilmansuodatin olisi hieman paremmassa suojassa vedeltä, jos laittaa underin kiinni.
Aiotko laittaa jonkun muun pyörän takakatteet? Esim. Vanhanmallin Kotarin (125cc)?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
SX:n katteet käyvät tosiaan suoraan. Kännykkä Xiaomi MI3, itse taas sanoisin että tuo on vielä huono verrattuna mitä tällä saisi kuvattua.
Kaasarin asennosta voin ottaa myöhemmin kuvia. Ei jää pahasti vinoon mutta oletan että takaiskari on tiellä joten joutuu jonkun letkun siihen patentoimaan tai vaihtoehtoisesti vaahtomuovisukka.
Ja perkele, arvasit heti. Vanhanmallin SX85 katetta tuohon jo sovittelin, mutta krossikäytössä naarmuuntunut ja halkeillut joten uusi pitää ostaa. Kiiltävän musta joko 125 tai 85 kotarin kate siis. Tuo nykyinen siis valkoinen ja päällystetty hiilariteipillä, ei todellakaan tule jäämään tuollaiseksi (näyttää kuvassa ihan hyvältä mutta todellisuudessa melko karu). Piikkisen kate voisi sopia vielä paremmin, mikäli hiukan isompi.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kannattaa se 125:sen takakate hommata. Toi 85:sen on vähän turhan pieni tuohon.
Sitten on nätti
Ulkomailla nähnyt paljon
(Derbi, Gilera, Aprilia) vm. KTM:n takakatteella varustettuja kisamopoja, niin siitä oli melko helppo arvata. + Näyttää hienolta
(ainakin omaan silmään).
Ootko muuten sähkösarjan karsinut pois kokonaan? Aiotko laittaa senkin uusiksi?
Derbeissä tuntuu olevan "iha pikkasen" liikaa noita turhia sähköosia tuolla.. ite piillotin ilmanputsarikoteloon ne.
Varmaankin myös numerokilven laitat tuohon
(KTM?)?
e: Olitko sie muuten punninnut tuota? Ihan mielenkiintoista olisi tietää, miten paljon kevyemmäksi sait karsimalla takahäkkiä yms.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Sähköt menivät tosiaan tänään uusiksi. Pois lähti tietty kaikki mittariston sähköt, kaasarin lämmitys-boksi yms. Valot koitin johdottaa tasavirralle akusta, vakionahan toimivat siis suoraan staattorista. Tämä mahdollistaa valojen käytön sitten joskus jos vaikka ne kisasähköt hommaisi. Vilkuille jätin vielä valmiuden vaikken niitä tulekkaan ainakaan heti laittamaan kiinni. Töötti sai myös luvan pysyä.
Kotarin numerokilpeä en laita, IMO ruma mopoissa. Yamahan tai muun vastaavan, suht neliön muotoisen lätyn voisin laittaa, ehkä valkoisena.
Punninnut en ole mutta todella kevyt tuollaisenaan. Arviolta noin 75 - 85kg, puuttuu vielä moottori, putki ja pari muuta pikkuhilua.
Lade69
- Pyörä:
- Aprilia Rx 2010, Yamaha YZ85 LW 2007. Keeway Hurricane 2006 x2. Yamaha YZ125 2011.
- Paikkakunta:
- Helsinki
- Liittynyt:
- 21.10.2013 18:49
Taas ihan
Helvetin hyvän näköstä!!
Iteltäki löytyy apikka nii noi apikan katteet nappaa silmään! Entä sopisko musta hussen numerokilpi? Seuraillaan!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Mieluiten laittaisin ehkä kuitenkin valkoisen numerokilven. Tuo sitä kuuluisaa racelookkia.
Myös KTM uudenmallin maski on harkinnassa, ihan hienon näköinen ja sopisi varmastikin valkoisena tai mustana. Tuppaa vaan sekin olemaan jo "massaa" mutta ei itseäni niinkään haittaa vaikka jollakulla olisikin samanlainen maski.
Tässä pari nopeaa fotarisähläystä keulasta. Mittasuhteet ja perspektiivi ovat mitä ovat, deal with it.
HVA nrokilpi:
KTM nrokilpi:
YZ nrokilpi:
RM nrokilpi:
E: Huomasin vasta nyt tuon peilin. Ruuvailin kiinni kun oli tiellä lattialla, ei tule jäämään kiinni.
Pumpunsuojat pitää myös hommata, ehkä Suzuki RM sillä kiinnitys saman tyyppinen ja luultavasti helpot modata kiinni. Tietysti jos tietäisi mistä tuo keula alunperin on hommaisin alkuperäiset.
mopoelkku
- Pyörä:
- GasGas ec125
- Liittynyt:
- 8.5.2014 21:48
On muuten pirun kisasen näkönen derbi
. Omasta mielestä toi RM numerokilpi sopis parhaiten
.
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Samaa mieltä, RM:n / RM-Z:n kilpi todennäköisesti tulee, valkoisena vieläpä. Etuvaloksi pitää sitten taas kehitellä jotain tai jättää kehittelemättä, tuskin tällä ajan niin paljoa teillä että sillä paljoakaan väliä olisi.
Etulokarina pysyy nyt tuo nykyinen mutta Racetechin supermoto, KTM smoto tai Aprilia MX/RX/SX etulokari olisi myös sopivia.
.Juho
- Pyörä:
- Suzuki TS250R '97
- Liittynyt:
- 1.3.2013 12:50
Kyl se RM-Z:n numerokilpi sopii parhaiten. Itellä omassa Derbissä sellainen ja sopii hyvin, kun on USD keula.
Siinä on vaa sellaiset leveet tapit alaosassa, joten ne pitää varmaan leikata, jotta sopii tuon lokarin kanssa. Itellä pysyy paremmin kiinni niiden tappien ansiosta Derbin supermoto lokarin kanssa.
Mikä ohjaustanko tuo muuten on? Ajoasento ei näytä yhtään pahalta, vaikka onkin nuo fatbar kiinnikkeet.
DRD LTD:ssä jää fatbar turhan korkealle, kun laittaa fatbar kiinnikkeet niiden alkuperäisten kiinnikkeiden päälle. Ja joku lisävalo lokarin alapuolelle?
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
Lokarin alapuoliset valot on imo aika jänniä mutta voisihan sitä kokeilla. Ja hyvä että jollain jo kokemuksia RM-Z:n kilvestä, pelottaa aina jos on liian leveä tai muuten vaan iso. Löytyy multa myös Derbin vakioloksu, tosin ei todellakaan sama kuin noissa DRD:issä. Sitten on myös toinen joku musta yleisloksu, aika samanmuotoinen kuin tuo nykyinen mutta taitaa olla hitusen isompi. Pitää katsoa millä sopii parhaiten.
Fättis on scootfastilta, Tun'R / TNT valmiste, saa nähdä miten kestää. Mitat about samat kuin Renthalissa (oisko ollu 809) joka tällähetkellä veljen käyttis-säxässä, mutta jotenkin tuntuu aivan erilaiselta. Veikkaisin tuota t-palojen muotoa, näissä erittäin matalat kiinnikkeet ja tankokin jää siis matalammalle. Myös nuo adapterit on jotkut muut kuin perus Timeless, voi vaikuttaa asiaan.
valevandro
- Pyörä:
- Husqvarna sm 125/ Suzuki rm 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 11.11.2013 15:15
Tässä projektissa helvetin hienon näköistä laittamista ja hyvällä maulla!
Multa löytyis rm pumpunsuojat jos kiinnostais ostaa
Ei mitenkään hyväkuntoset mutta jos kiinnostaa niin laita yv!
Ledinauha
Moderaattori
- Pyörä:
- Aprilia RS 125cc '06 Cagiva Mito MK I 125cc '93 Cagiva Mito EVO2 125cc '05 Derbi Senda 70cc '09 Solifer SFR 72cc '11
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 23.4.2013 19:13
derbinisti
- Pyörä:
- Husse ja Derbi
- Liittynyt:
- 9.7.2014 21:28
IMO nätein olisi, jos jättäisit keulan tuon näköiseksi, etkä laittaisi ollenkaan numerokilpeä tai pumpunsuojia. Vetäisit vain johdot nätisti tuosta.
Nopeus ei tapa, vaan se äkillinen pysähdys.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista