Edellisestä päivityksestä on liikaa aikaa, paljon on silti tapahtunut. 3 päivää olen saanut tehdä mopohommia ja loput talon remppaa.
Mittariston suunnittelu tökkäsi kun halusin tehdä sigmalle upotuksen ettei sitä nyysitä. Tilaa ei kojelaudassa oikein ollut ja jäi liian vähän liikkumavaraa mittarille tankoon nähden joten en ole siihen keskittynyt enää. Vielä tulee sen aika. Valokin pitää sigmalle kehitellä jotta siitä tulee melkein yhtä laillinen kuin takavanteeni.
Tankin siirto penkin alle. Tästä lähettiin:
Ja tähän tultiin:
Sehän meni melkein sormia napsauttamalla paikoilleen... viidessä tunnissa.
Penkin boxista poistin kokonaan pohjan ja heitin niin kauas metsään kuin jaksoin kiskaista. Olisi siihen joku järkevämpi ratkaisukin voinut olla, mutta varaosapyörässä on ehjä penkin boxi.
Elikkä homman nimi oli se, että madalluksien kanssa penkin alle tankin siirto oli monimutkainen prosessi. Piti laskea moottoria alemmaksi että bensahanalle jäi tilaa.
Pitää se madaltaminenki joskus lopettaa.
Tankkia en halunnut vaihtaa pienempään koska tuokin on jo pieni. Nytpä voipi rakentaa underia.
Se tulee pellistä. Mallin veistin pahvista parvekkeella kun sato ja ei päässyt mopoa rassailemaan.
Tollasen yritän sinne ujuttaa nyt kun ei tankille tarvitse tehdä ulokkeita. Tuohon saattaa tulla vielä jonkunlainen syvennys koko matkalle että ei näytä ihan tasaiselta. Mutta hyvä tuo nuinkin on.
Takalamppu oli jo hommattu biltemasta mutta halusin erikoisemman kuin perus ledi ovaali niin kävin läpi nettivaraosan ja mototallin ja ei löytynyt mitään kyykkypyörän ledilamppua halvalla upotettavaksi peltiin.
R6, 636, GSX-R tai SV olisi kelvannut hyvinkin.
Joten tällainen tulee ainakin alkuun:
Aika tylsä perus ratkaisu. Suzuki SV:n tuplaledit olisi olleet tarpeeksi erikoiset tähän.
Kevarilla kun olin ajellut tarpeeksi keskustaa ympäri niin kovasti on tehnyt mieli saada siitä näyttävämpi ilman suurempia seteleitä. Lattarautaa siis 200mm ja m10 pultteja ja tarvikevaijeria.
Tällainen suunnitteluvirhe tynkähän sen kuuluu olla rungoltaan.
Ja tällaselta näyttää pidennetty versio kyseisestä menopelistä.
Homma kesken kuten kuvasta näkyy ja ilmanputsari on vaihettava. Päällä pystyy jo istumaan mutta pitää vähän vahvistaa ennen kuin lähdetään moottoritielle. Tämä 8 tunnin hommahan oli todella helppo verrattuna oranssin Kymcon siirtojatkojen tekoon.