Morjesta! Melkolailla tasan vuos on vierähtäny, kun on viimeksi tullut tämän asian ääressä oltua.
Palasin projektin pariin eilen ja kuten luvattu, loppuun se tullaan viemään vaikka tässä alkaa jo lukijakunta olemaan useamman kerran uusittu/vaihtunut ja itse projekti kestänyt hervottoman kauan.
Tein siis comebackin Epsanjasta jo viime juhannuksena, mutta siitä päivästä tähän asti on ollut niin paljon projekteja, töitä ja tekemistä että pari muutakin projektia on saanut vielä levätä kaikilta muilta osin niillä sijoillaan jos ei lasketa niiden siirtoa mukaan, kun vaihdettiin tilojen puolesta uuden bränikkään halliin tuossa vajaa kolmisen kuukautta sitten.
Modeille lähinnä kysymys mielenkiinnosta: Onko tämä pisimpään kestänyt aktiiviseksi palautunut projekti? Osaltaan on vaikuttanut myös se, että muuton aikoihin laukeili taas surkeasti yhtä aikaa kompuraa, painepesuria, työkaluja ja sitä myötä hieman rakenteluintokin kun ei pääse heti muuton jälkeisten kustannusten jälkeen uusia vehkeitä ostelemaan.
Mutta joo, palatakseni itse aiheeseen.
Eilen tosiaan aamusta kartottelin pari tuntia osia ja totesin, ettei tuostakaan muutosta ilman vahinkoja selvitty. Etu-umpion kehys, takakate, etukate, polvikate ja yksi sivukate olivat saaneet halkeaman/reiän tai kaksikin kupeisiinsa.
Muovihitsailin ja kittailin ko. osat hetimmiten takaisin kuosiinsa. Etukate vaati kyllä kuidutuksen, sen verran reippaasti oli mennyt jopa poikki eräästä kohdasta.
Astinlaudoista tasoittelin kuvioidun nypyläosion muovista puukolla ja hiomapaperilla jo lähes kokonaan, kunnes muistin että olin honkkarista ostanut peräti sen varmaan halvimman mahdollisen "dremelin" joka kyllä auttoi huomattavasti loppupeleissä.
Kaikki hiomakoneetkin kun on kaput toistaiseksi.
Etulokarista poistin vanhat sikamassat joilla olin juntannut verkot ja niiden takana olleet punaiset pleksit kiinni. Irrotin myös muista katteista ja osista verkkohässäkät, koska eri osissa oli kiinni erilaista verkkoa ja aion toteuttaa ko. kohdat mahdollisimman samankaltaisilla muoveilla tai verkoilla, kunhan sen aika koittaa.
Muuten olikin lähinnä kittailua, näpräilyä ja käsin hiontaa päivän ohjelmassa.
Monta osaa tuli eilen valmiiksi ja nappasin kuvan, mitä kaikkea nyt on valmiina:
Kuvasta uupuu aikaisemmin kasattu 50cc tekniikka ja joitain pieniä osia jotka ovat vielä paketissa koska niitä on turha vielä aukoa tässä vaiheessa.
Etukate, takakate, osa kiillotuksista, stonga, penkin verhoilu ja vaikka mitä siis vielä to do listalla! Tällä kertaa ei koiteta tai yritetä saada, vaan tehdään kesään mennessä vähintään teippauskelpoiseen kuosiin (kaverilla saa teipattua edullisesti), mikäli aikaisemmin ostettu efektimaalipaketti on jo päiväyksen ohittanut jota en pitäisi kyllä mahdottomana. Kuitenkin, niin että maalaus ja 70cc tekniikka jätetään viimeisiksi murheiksi.
Aikaraja siitä, että syksyllä olisi mahdollisesti lähtö takaisin lämpöisiin maisemiin ehkä jopa pysyvästi.
Koittakaa saada osat kattavasta kuvasta selkoa ja kommentoikaa toki. Oli eilen illalla jo tarkoitus lätkästä viesti esille, mutta imageshackistä on tullut näköjään maksullinen vaativemmille käyttäjille ja sen upgreidauksen aktivointi kesti yön yli.
E: Uus akku "vissii" hommattava, ku lepojännite oli kaikki 0.34 volttia ku mittasin...