Honda X8R-X '00 Uniqué

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 11.5.2013 18:02

Mistäs se on sakkoja keräillyt jos saa udella? :D

Tuohon valomaskiin olis sopinut jotkut vihaiset luomet. 8)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 13.5.2013 12:09

Ihan omaa tunarointia vaan autolla... :roll:

Oon kyllä jo suunnitellu tietokoneella monen mallista irtonaista luomea, jotka sais omana osanaan kiinni tuohon etukatteen sisäpuolelle jos halajaa. ;) Tai sitten ulkopuolelle, niin että on klipsit tuonne katteen alle (tai jotenki muuten fiksusti), kun tuo "kehys" tulee ainakin yläosallaan melko paljon ulos.
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 26.9.2013 21:06

Terfehdys!

Edellisestä päivityksestä onkin perhanan pitkä aika! Kesä sisältikin sitten töitä, ratapäiviä ja keikkoja enemmän ja vähemmän. Aikaa ei ole nytkään liiemmin ollut, mutta yritän järkätä asiaan muutosta parhaillaan vaikka seuraavat kaksi kuukautta onkin viikonloputkin tukossa töistä ym. Kiirettä pitää.

Pari viikkoa takaperin tilailin kuiteskin aikaisemmin mainitun palan projektiin - eli sen Maxxiksen eturenkaan. Hieman karvas maku jäi kyllä, kun toisen työpaikan puolesta olisin Michelinin saanut samaan hintaan mutta onhan se paremman näkönen samanlaisilla renkailla!

2 Hiomakonettakin sanoi kesän aikana itsensä irti, ruuvipenkki antautui voimaa käytettäessä jne. Perus settiä siis.

Otin nyt vanteet kotiin ja alan jatkamaan niiden hiomista (aina kun on aikaa), kunnes kiiltävät. Tilanne tällä hetkellä muuten ei kyllä ole muuttunut mihinkään, mutta kyllä sitä aletaan taas työstämään!

En ihmettele yhtään, jos seuraajat alkavat jo menettää uskon tämän suhteen mutta kyllä tämä valmiiksi tehdään kuten on monet kerrat tullu sanottuakin! :D

Tässä pari kuvaa, eturengas ja nykytilanne:
Kuva

Kuva

Terveiset Tsekistä (Lambon lisäksi tuli kokeiltua F430, Camaro SS -10 ym..)! http://www.youtube.com/watch?v=mzPMqVUPOV8
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 14.1.2014 19:04

Tämän saa hetkeksi jäädyttää, vaikka ei täällä keskustelua muutenkaan ole ollut. :D

Painelen Espanjaan vähintään kuukaudeksi töihin, joten kaikki projektit jäävät lepäämään toviksi.

Hondasta joitain pikkuosia on tullut jo maalattua pohjiin, vanteita hinkattu, penkin näyttö-paneelikin maalailua vailla, dvd-soitin ja kaiuttimet hommattu ja joitain pikkunippeleitä kuten esim. penkin avaava jousi, muttereita, ruuveja jne.

Palataan projektiin ja sen etenemiseen, kun palailen Suomeen. :)
Viimeksi muokannut Tozin päivämäärä 21.1.2015 13:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 21.1.2015 13:25

Morjesta! Melkolailla tasan vuos on vierähtäny, kun on viimeksi tullut tämän asian ääressä oltua.
Palasin projektin pariin eilen ja kuten luvattu, loppuun se tullaan viemään vaikka tässä alkaa jo lukijakunta olemaan useamman kerran uusittu/vaihtunut ja itse projekti kestänyt hervottoman kauan. :lol:
Tein siis comebackin Epsanjasta jo viime juhannuksena, mutta siitä päivästä tähän asti on ollut niin paljon projekteja, töitä ja tekemistä että pari muutakin projektia on saanut vielä levätä kaikilta muilta osin niillä sijoillaan jos ei lasketa niiden siirtoa mukaan, kun vaihdettiin tilojen puolesta uuden bränikkään halliin tuossa vajaa kolmisen kuukautta sitten. Modeille lähinnä kysymys mielenkiinnosta: Onko tämä pisimpään kestänyt aktiiviseksi palautunut projekti? :lol:

Osaltaan on vaikuttanut myös se, että muuton aikoihin laukeili taas surkeasti yhtä aikaa kompuraa, painepesuria, työkaluja ja sitä myötä hieman rakenteluintokin kun ei pääse heti muuton jälkeisten kustannusten jälkeen uusia vehkeitä ostelemaan.

Mutta joo, palatakseni itse aiheeseen.
Eilen tosiaan aamusta kartottelin pari tuntia osia ja totesin, ettei tuostakaan muutosta ilman vahinkoja selvitty. Etu-umpion kehys, takakate, etukate, polvikate ja yksi sivukate olivat saaneet halkeaman/reiän tai kaksikin kupeisiinsa.
Muovihitsailin ja kittailin ko. osat hetimmiten takaisin kuosiinsa. Etukate vaati kyllä kuidutuksen, sen verran reippaasti oli mennyt jopa poikki eräästä kohdasta.
Astinlaudoista tasoittelin kuvioidun nypyläosion muovista puukolla ja hiomapaperilla jo lähes kokonaan, kunnes muistin että olin honkkarista ostanut peräti sen varmaan halvimman mahdollisen "dremelin" joka kyllä auttoi huomattavasti loppupeleissä.
Kaikki hiomakoneetkin kun on kaput toistaiseksi.
Etulokarista poistin vanhat sikamassat joilla olin juntannut verkot ja niiden takana olleet punaiset pleksit kiinni. Irrotin myös muista katteista ja osista verkkohässäkät, koska eri osissa oli kiinni erilaista verkkoa ja aion toteuttaa ko. kohdat mahdollisimman samankaltaisilla muoveilla tai verkoilla, kunhan sen aika koittaa.
Muuten olikin lähinnä kittailua, näpräilyä ja käsin hiontaa päivän ohjelmassa.

Monta osaa tuli eilen valmiiksi ja nappasin kuvan, mitä kaikkea nyt on valmiina:

Kuva

Kuvasta uupuu aikaisemmin kasattu 50cc tekniikka ja joitain pieniä osia jotka ovat vielä paketissa koska niitä on turha vielä aukoa tässä vaiheessa.

Etukate, takakate, osa kiillotuksista, stonga, penkin verhoilu ja vaikka mitä siis vielä to do listalla! Tällä kertaa ei koiteta tai yritetä saada, vaan tehdään kesään mennessä vähintään teippauskelpoiseen kuosiin (kaverilla saa teipattua edullisesti), mikäli aikaisemmin ostettu efektimaalipaketti on jo päiväyksen ohittanut jota en pitäisi kyllä mahdottomana. Kuitenkin, niin että maalaus ja 70cc tekniikka jätetään viimeisiksi murheiksi.
Aikaraja siitä, että syksyllä olisi mahdollisesti lähtö takaisin lämpöisiin maisemiin ehkä jopa pysyvästi.

Koittakaa saada osat kattavasta kuvasta selkoa ja kommentoikaa toki. Oli eilen illalla jo tarkoitus lätkästä viesti esille, mutta imageshackistä on tullut näköjään maksullinen vaativemmille käyttäjille ja sen upgreidauksen aktivointi kesti yön yli.

E: Uus akku "vissii" hommattava, ku lepojännite oli kaikki 0.34 volttia ku mittasin... :lol:
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 4.3.2015 15:37

Keväthän se sieltä alkaa kolkuttelemaa! Eli kesäkumit käyttöön ja sitä rataa...

Työkalu tai tarvike kerrallaan on tämäkin rojekti kasautunut taas eteenpäin.
Etupumput hioin viimeinkin kiiltäviksi, niin ettei enää pistä hiontajälki silmään ja maalasin alaosat mustaan pohjamaaliin odottelemaan päätöstä lopullisesta väristä, koska juurikin tuolla sijainnilla pitää vielä pähkäillä värivalintoja ja kuinka pienet nippelit eroaa toisistaan.
Maalasin t-palan mustaksi ja laitoin kuvan oton jälkeen vielä lakat pintaan, koska se osa jää kuitenkin melko näkymättömäksi.
Putsasin takajousen ylä- ja alapäästä sekä yläpään irrallisesta metallikappaleestaruosteet poies, vedin ruosteenesto pohjamaalin ja mattamustaa irralliseen piiloon jäävään kappaleeseen ja jousen päihin mustan pohjamaalin ruoste-eston päälle koska jousi maalautuu katteiden kanssa samoihin aikoihin. Eli ammattilaiselle isommat maalaukset. :)
50cc tekniikan varikoppa meni myös pohjiin jo, mutta koko lohkon väritys painii valkoisen, hopean tai kromisen välillä. Hopeahan se on jo vakiona (eli käytännöllinen) ja tuota möhkälettä en rupea enään kiillottamaan käsin, kun
70cc:ssä kyseinen homma on jo käynnissä. Saa siis auttaa päättämään. ;)
Näiden muuttovuosien ja muiden vuosien saatossa ensimmäiset kuidutus-/kittausalueet joista siis aloitin takakatteen tekoa ovat alkaneet antaa elonmerkkejä, joten levittelin kitin sijasta hartsia halkeamiin jotta ko. alueet kestäisivät hieman jäykemmin kasassa. Toki se kitti sitten siihen, mutta olen kokenut tuon omalta osalta toimivaksi ratkaisuksi monessa projektissa.
Takakatteeseen puutuin vielä lisäksi sen verran, että lätkin muutaman pienen kuitupalan lisää viimeisteltäville muodoille lähinnä reikien läheisyydessä (jousi, bensatankin tulo, öljysäiliön tulo, puolan piuha).
Taka- ja etukatteessa, maalauksissa ja kiilloituksissa on oikeastaan suurimmat hommat mitä on jäljellä.

Kuva

Loput kuvat löytyy melko tottuneeseen tapaan tekstin sekaan tiputelluista linkeistä.
Eli askeleita eteenpäin ja toivottavasti kohti kesäisiä savuja tällä(kin) kertaa. :D
Viimeksi muokannut Tozin päivämäärä 23.4.2016 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
jerepe
Pyörä:
Fude RS12 / A4 B8
Paikkakunta:
Uleåborg
Liittynyt:
17.9.2006 13:36
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut jerepe » 22.3.2015 15:07

Tosta projektin kestosta ku olit miettiny niin taitaa itellä olla pohjat tuossa fudessa, aloitettu helmikuussa 2010 :)

Hiljaa hyvä tulee ja kyllä me nämä tänä kesänä tehdään valmiiksi vai mitä :lol:
Seuraa RS12 Projektia täältä :)
Fude RS12 kuvat.
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 24.4.2015 22:51

No perhana. :D Kyllä näin tehdään, johan se alkais olemaa aikakin...

Kävin toissapäivänä raivaamassa tallia samalla kun saatiin vihdoin ja viimein vesipisteetkin tuonne (uusi halli kun on). Muutaman auton akun ohessa meni hondankin akku kierrättymään paikallisen firman kautta ja otin samasta putiikista uuden akun hondaan, kun tuli pätevä tarjous.
Hieman kookkaampi ja tehokkaampi akku 24€ hintaan aivan uutena. Muokkaan todennäköisesti alkuperäisen alumiinisen akkukotelon sille sopivaksi parin uuden kiinnikkeen kera.

Etutolppien alaosat tuli nyt maalattua valkoisella maalilla samalla, kun maalasin jarrusatulat uudestaan kuumakesto valkoisella. Ne kun muuttojen ohessa kärsivät myös maalipinnan puolesta melko näkyviä kolhuja. Ilmaruuvit maalasin ruosteisesta ja mustasta tylsästä näöstä johtuen pirteämmäksi hopeaksi parin mutterin ja pikkuhilkkeen kanssa.

Sytytystulpat on ollu kadoksissa viime muuton jälkeen, mutta nyt nekin löytyi kaverin varastoista kevätsiivouksien lomassa eli ei tarvii niitäkään uusia lähteä tilailemaan vaikka tässä ei nyt ihan lähipäivinä vielä kumia asfalttiin saadakkaan.

Eteenpäin siis taas!
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?
Tozin
Pyörä:
Honda X8R-X, 350Z, RX-8 & IS300
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
5.8.2007 6:27
Re: Honda X8R-X '00 Uniqué

ViestiKirjoittanut Tozin » 23.4.2016 16:34

Morrrjesta pitkästä aikaa!

Tänne on näemmä tullu muutamakin comebackki ja ite päätän kans tehä.

Selityksiä on monenlaista, mutta mennään lähinnä priorisoinneilla, töillä ja tiheellä muuttotahdilla tän viimesimmän hiljasen ajan osalta. :)
Mikkelin talleista on lähdetty syksyllä ja toissapäivänä tuli muutettua Helsingistä Espooseen ja hilasin Hondan sitten tuohon parvekkeelle nyt duunailtavaksi, kun joutenaikaa kotona lohkeaa.

Akkukoteloa muokkasin syksyllä rälläkän ja ralliraudan kera, eli siellä on nyt uusi isompi akku paikallaan.
Muuttojen ohessa sivukatteet meni poikki (taas). Muovihitsasin saumat ja vedin hiilikuitukittiä vahvistamaan hieman rakennetta.

Nyt sitten jatkamaan vanteiden kehien kiillotusta ja katsomaan mitä kaikkea siellä laatikoissa on taas lojunutkaan. :lol:
Project Honda X8R-X ´00 Uniqué
Etuveto, joku Veikkauksen uusi pelikö?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista