sellyoursoul.90 kirjoitti:Tänään päivä alkoi etulokarin parsimisella.. Vähän putsailua, rälläköintiä, hiomista, hitsaamista, lisää hiomista.. Sitten kun pyyhkäsi lokarin läpi pienellä epäkeskohiomakoneella, sai tasaisen siistin samettipinnan vanhan naarmuisen kromisen tilalle.
Aikaisemmin tässä on ollut kiinni joku Monkeyn takalokarista leivottu lokari, mutta nyttemmin kun vuosien saatossa mulle oli ilmaantunut jostain PV kromilokari, otin sen työn alle.. Ruostepilkkua on aika tasaisesti, ja naarmuja siellä täällä. Sen myös pyyhkäisin siis läpi pienellä epäkeskohiomakoneella.
Ehkä suihkasen näihin jossain vaiheessa kirkaslakan pintaan, josko estäisi suurimpia ruostumisia.
Iskin lokarit kiinni, ja onnekseni huomasin että syylärin ja takalokarin väliin jää hieman suurempi rako mitä aiemmalla Monkeyn lokarilla. Joskus aikoinaan kun tuon Gilera Ice:n keulan peeveeseen olen sovittanut, tuli tehtyä välikiinnikkeet muoviselle etulokarille.. Se ei oikein kromilokarin kanssa näytä hyvältä, aika turhan iso rako jää eturenkaaseen. :lol:
Vaan katotaan nyt mihin se asettuu, oli tarkoitus laittaa tähän paksumman profiilin kumit alle..
Seuraavaksi otin työn alle kytkinkahvan, peeveen orkkiskahvan. Vaijerikuoren korvake oli mennyt poikki..
Tigillä samointein täyttöä sen verran että saa vaijerinsäätönipan kahvaan, kun DT kytkinvaijerissa ei säätöä vaihteiston päässä juuri ole.
Kaivelin stongankiinnikkeen ja Suzuki S1 (?) tangon jotka asentelin paikalleen. Alkaa kokonaisuus jo hahmottua.
Korjasin kytkinkopasta vesipumpun kannen kierteen, taas pelitti hyvin Aliexpressin muutaman euron m6 helicoilsarja!
Sivukoppa kiinnittyy paikalleen yhdellä M6 ruuvilla niittimutteriin jonka niittasin runkoon kiinni sopivaan kohtaan. Annoin kopalle vähän lämpöjä samalla kun ruuvasin ruuvin kiinni, sillä kun sai ruuvinkantaa hieman uppoamaan koppaan ettei se ole niin koholla.
Kopasta pitäisi poistaa maalit ja maalailla se kokonaan uudestaan.
Täyttelin vaihteistoöljyt koneeseen, ja samalla kun otin mopoa työpukilta/pöydältä alas, jätin sen vähän hassuun asentoon jäähynesteiden täydennystä varten. Tuolla tavoin syylärin täyttökorkki on järjestelmän korkeimmassa kohtaa, joten ehkä tällä saadaan pääosa mahdollisista ilmakuplista/taskuista pois.
Yleiskuvaa, joskin ilman bensatankkia..
Yamahan sammutusnappi toimii alunperin "käänteisesti", eli ON asennossa nappi maadoittaa, kun taas OFF asennossa se ei maadoita. Päinvastoin siis mitä PV sammutusnappi tekee.
Tutkin että saisiko PV sammutusnappia toimimaan käänteisesti, ja kyllähän sen saa. Tapin kun naputtelee pois, saa kytkimen purettua ja kuparisen peltilipareen saa käännettyä vastapuolelle tappia. Se vaatii hieman taivuttelua ja viilausta napin muoviosaan lisätilaa tarvittaessa, mutta kyllä se vaikuttaisi toimivan.
Yoshi heitti vaan hyvän huomion, että jos kytkimessä on vähääkään kontaktihäiriötä tankoon, meinaa se suoraa käyntihäiriötä.. Pitää siis luultavasti hylätä tämä ja väkerrellä joku varmempi kytkin sammutusnappikäyttöön. :oops:
Mulla ei ollut kaasuvaijeria varattuna tähän projektiin vielä, joten tein sellaisen YPVS vaijerisovelluksen ylijäämistä ja yhdestä Derbi GPR kaasukapulan 90asteen vaijerikurvista.
Irtonippoja mulla ei vaijeriin ollut, joten tein alumiinista työkalun jolla saa valettua vaijerin päähän sekä kaasarin luistiin menevän pienen nipan, sekä kaasukapulaan tai jarrukahvalle menevän isomman nipan.
Työkalun aihio on joskus amiksessa häärätty alumiininen tangonkiinnike/koroke.
Jotta tina saisi parhaan mahdollisen tartunnan vaijerista, pitää vaijerin pää rispata auki jotta tinalla on mahdollisimman suuri ala ja paljon "haittoja" mistä tarrata kiinni.
Sitten vaan pullokosanilla lämpöjä ja kolvitinalla nippaa valamaan!
Tämä on sellainen työkalu mikä olisi pitänyt valmistaa jo ~15vuotta takaperin! :lol:
Iskin kaasukapulan paikalleen, ja kuten arvata saattaa, ei se PV kaasukapula sellaisenaan jaksa 28mm kaasarin luistia nostaa ylös saakka. "vetopituus" loppuu siis kesken.
"Viritin" siis kaasukapulaa 5min epoksilla suurentamalla kehää jota vasten vaijeri lepää kahvassa.
Kehää suurentamalla saadaan siis "vetopituutta" lisää.
Kun epoksi alkoi jähmettyä, sain muotoiltua vaijerille jo uraa valmiiksi painelemalla epoksiin uraa 1,6mm tig-langalla. Mattopuukolla sitten kaavin reunukset lopulta sileiksi.
Hyvin pelittää, luisti nousee ylös saakka!
Kuvasta ei mitään selvää saa, mutta siellä näkyy juuri-ja-juuri kuinka uusi "Ram-Air" sukkaputsari mahtuu paikalleen kaasarin perään. Tilaa syylärin ja putsarin väliin jää muutamia senttejä. Helvetin hankala saada selviä kuvia noin ahtaasta konehuoneesta. :roll:
Pitäisikö keulaan laittaa PV vieterijouset tuomaan vähän alkuperäisyydentuntua? DT Tekniikka myös painaa PV tekniikkaa enemmän, joten keula tuntuu muutenkin hieman löysemmältä mitä PV:ssä aikoinaan.