Scaleo1
- Pyörä:
- CBR 600cc F2
- Liittynyt:
- 3.10.2008 22:07
Toi avarrusjälki vähän mitä on. Eihän se tosiaan peili saisi olla, mutta tasaseks hiotut pinnat ei ois pahasta.
Ja tota tiivistemassaa ei tarvi/kannata laittaa noin paljoa. Pursuaa vaan yli ja sitten sitä pyörii vaihteistossa, yms. Riittää että vetäsee sormella ohuen noin milin kerroksen
Honda Cbr F2 600cc
KlikYoutube channel
Klik
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Juu sitä tuli vähä liikaa, eka siit pursottimest ei tullu mitää ja yhtäkkii sielt alko tulla iha helvetisti. Kyl mä niit vähä siihe yritin ton kuvan jälkee tasotellakki viel.
Ja sormella ku noita jälkii koittaa nii ei ne mitää röpelöä ole, kuva hämää pikkasen
Präääm pärpärpärpär
siimo-
- Pyörä:
- Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
- Paikkakunta:
- Kalajoki/Himanka
- Liittynyt:
- 27.12.2009 15:48
Ei mutta oikiasti, kerralla kunnolla nii ei ala jälkeenpäin kaduttaan
Eli lohkot auki ja kunnon viimeistely ja sieltä sitte se porras pois.
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
siimo- kirjoitti:Ei mutta oikiasti, kerralla kunnolla nii ei ala jälkeenpäin kaduttaan
Eli lohkot auki ja kunnon viimeistely ja sieltä sitte se porras pois.
Ei siel mitää porrast ole, siel piti ottaa 3mm alaspäin ohjeiden mukaa kahta reunaa, otin kummastakii sen ja se ottaa vieläki iha vähä kiinni. Se ei vie tehoja yhtää tai tuo lisää jos siitä ottaa pois.. Männästä ois helpompaa ottaa ja se ei vaikuts tehoihi mitenkää vaikka sen yhen kohan jättää sinne..
Präääm pärpärpärpär
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
nomoro kirjoitti:Oot vissiin ennenkin viilaillu?
Ehottomasti.. en nyt tiiä oliko ehotukseni jotenkin väärin ymmärrettävä tai jotain mutta voi siitä viilata mutta jos ottaa esmes pakohelmasta liikaa, saattaa pakoaukko paljastua alareunasta männän ollessa ylhäällä jolloin ollaankin kusessa, ja männän jäähdytys kärsii helman viilailusta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
eQ123
- Liittynyt:
- 18.3.2011 19:59
Tulee kato kierrosherkempi ku männästä ottaa siivua
kakkaaap
- Liittynyt:
- 2.4.2011 20:27
Ja parhaassa tapauksessa paskotaan kallis mäntä ja pytty
Onnee yritykseen, mut tekisit nyt ees kunnolla. Kyllä mä luulen ymmärtäväni et tekis miel pistää nopeest nippuu ja baanalle, mut sitku se leviiki ni ei oo kivaa, saatikka halpaa. Eli vink vink halkase se kone, tee avarrus
kunnolla loppuun ja viimeistele
Täysin homoseksuaalisesti käyttäytyviä eläimiä ovat vain kesytetyt pässit.
On olemassa epätoivoista pätemistä ja paskaa läppää, mä harrastan paskaa läppää
KUISKUIS
- Pyörä:
- -14 300EXC
- Paikkakunta:
- Kuusankoski
- Liittynyt:
- 7.4.2011 18:13
Ggahh.. Kai niitä vois vähä viel hioo.. Pelottaa vaa et menee tiivistepinnan yli :/ Tosin ei noissa oo enää paljo varaa muuta ku vaa vähä sileemmäks tehä niitä.
Präääm pärpärpärpär
nomoro
- Liittynyt:
- 3.8.2010 0:47
Palezu kirjoitti:nomoro kirjoitti:Oot vissiin ennenkin viilaillu?
Ehottomasti.. en nyt tiiä oliko ehotukseni jotenkin väärin ymmärrettävä tai jotain mutta voi siitä viilata mutta jos ottaa esmes pakohelmasta liikaa, saattaa pakoaukko paljastua alareunasta männän ollessa ylhäällä jolloin ollaankin kusessa, ja männän jäähdytys kärsii helman viilailusta.
Ymmärryksessänihän ei muuta olekkaan kuin vikaa. Saat kyllä melkosen palan lohkasta helmasta, että alkaisi pakoaukko fuskaamaan kunnolla helmasta, ja sillä fuskaamisella ei siltikään olisi vittuakaan merkitystä, kuin bensaa saisi kaataa useammin tankkiin.... fuskaaha se nyt jo työstämätönkin mäntä pakopuolen helman voitelu reistä. Toki jos helmoja radikaalisesti lyhentää niin männän poikittais heilunta kasvaa ja alkaa syömään sylinterin pinnotusta ja lopun jo arvaattekin.
Syy miksi etenkää männän helmaa ei saisi alkaa jyrsimään on hiushalkeaman riski, joka suurempi etenkin, jos on valumäntä kyseessä. Tuo motti kun saatta ehkä pari rpm ottaa, niin silloin tuollaset viritelmät voisi ainakin unohtaa.
Gogge
- Pyörä:
- Beta RR50 Motard Track -11
- Paikkakunta:
- Varkaus
- Liittynyt:
- 22.8.2011 16:03
Jep ja kun tähän joutuu mäntääkin aika tiheeseen vaihtamaan niin ei joka mäntää tartte tuunaa.. Pitemmän kaavan mukaan parempi avata lohkot vaan, ei kuitenkaan niin suuri homma ole.. Ja jos pahimmassa tapauksessa joskus tursii sen männän niin ei mee pytty pilalle.. Tai joudu uutta mäntää hommaamaan.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Palezu
- Liittynyt:
- 28.4.2011 9:59
nomoro kirjoitti:Ymmärryksessänihän ei muuta olekkaan kuin vikaa. Saat kyllä melkosen palan lohkasta helmasta, että alkaisi pakoaukko fuskaamaan kunnolla helmasta, ja sillä fuskaamisella ei siltikään olisi vittuakaan merkitystä, kuin bensaa saisi kaataa useammin tankkiin.... fuskaaha se nyt jo työstämätönkin mäntä pakopuolen helman voitelu reistä. Toki jos helmoja radikaalisesti lyhentää niin männän poikittais heilunta kasvaa ja alkaa syömään sylinterin pinnotusta ja lopun jo arvaattekin.
Syy miksi etenkää männän helmaa ei saisi alkaa jyrsimään on hiushalkeaman riski, joka suurempi etenkin, jos on valumäntä kyseessä. Tuo motti kun saatta ehkä pari rpm ottaa, niin silloin tuollaset viritelmät voisi ainakin unohtaa.
Niin, eihän se mitään haittaa vaikka pitääkin useammin tankata..eikö sieltä kampikammiosta samalla katoais myös painetta jolloin tehonkin luulis laskevan jossain määrin. Ne pakohelman voitelureijäthän on sen pakoaukon keskisillan kohdalla jolloin niiden kautta ei karkaa seosta. Ja niin täytyykin olla melko typerä jos niin ison palan leikkaa pakohelmasta että pakoaukko paljastuu mutta se nyt oli vaan tarkennus esimerkki siitä mitä tarkoitin että jos viilaa liikaa mäntä ei peitäkkään enää kaikkia aukkoja mitä kuuluis, kun kerran sitä näytit jotenki sarkastisesti ihmettelevän.
No uskotaan sitten jos kerran on hiushalkeama riskikin..no riskithän näyttää tässäkin koko ajan kasvavan mitä kalliimpaa palikkaa ostetaan
*eijeijei älä herranjumala edes näytä hiekkapaperia parmakitin männälle*
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
xTreme.
- Pyörä:
- Büüster, 125 Dööbi
- Paikkakunta:
- Rauma
- Liittynyt:
- 20.7.2007 13:40
Mitäs tässä nyt on nelinumeroinen summa kiinni tekniikkaosissa, suosittelisin lämpimästi kyllä avartamaan lohkoista. Työstitkös muuten nuo lohkot pelkästään tolla kovametalliterällä? Viimeistelyyn suosittelisin hiukan erilaisia teriä.
nomoro
- Liittynyt:
- 3.8.2010 0:47
Palezu kirjoitti:nomoro kirjoitti:Ymmärryksessänihän ei muuta olekkaan kuin vikaa. Saat kyllä melkosen palan lohkasta helmasta, että alkaisi pakoaukko fuskaamaan kunnolla helmasta, ja sillä fuskaamisella ei siltikään olisi vittuakaan merkitystä, kuin bensaa saisi kaataa useammin tankkiin.... fuskaaha se nyt jo työstämätönkin mäntä pakopuolen helman voitelu reistä. Toki jos helmoja radikaalisesti lyhentää niin männän poikittais heilunta kasvaa ja alkaa syömään sylinterin pinnotusta ja lopun jo arvaattekin.
Syy miksi etenkää männän helmaa ei saisi alkaa jyrsimään on hiushalkeaman riski, joka suurempi etenkin, jos on valumäntä kyseessä. Tuo motti kun saatta ehkä pari rpm ottaa, niin silloin tuollaset viritelmät voisi ainakin unohtaa.
Niin, eihän se mitään haittaa vaikka pitääkin useammin tankata..eikö sieltä kampikammiosta samalla katoais myös painetta jolloin tehonkin luulis laskevan jossain määrin. Ne pakohelman voitelureijäthän on sen pakoaukon keskisillan kohdalla jolloin niiden kautta ei karkaa seosta. Ja niin täytyykin olla melko typerä jos niin ison palan leikkaa pakohelmasta että pakoaukko paljastuu mutta se nyt oli vaan tarkennus esimerkki siitä mitä tarkoitin että jos viilaa liikaa mäntä ei peitäkkään enää kaikkia aukkoja mitä kuuluis, kun kerran sitä näytit jotenki sarkastisesti ihmettelevän.
No uskotaan sitten jos kerran on hiushalkeama riskikin..no riskithän näyttää tässäkin koko ajan kasvavan mitä kalliimpaa palikkaa ostetaan
*eijeijei älä herranjumala edes näytä hiekkapaperia parmakitin männälle*
Tottahan se on että siellä piskuinen painehäviö tulisi, kun mäntä alkaisi vasta alempaa "ahtamaan" kampikammiota, mutta se on lähes yhtä tyhjän kanssa, kun ylimääräset karkaavat kuitenkin pakoputkeen männän mennessä alakuolo kohtaan.
Uudemmissa pyörissä, kun moni osaset pakoaukot ovat yleistynneet, niin voitelureijjäthän on sijoitettu näihin "siltoihin" jo pelkästään senkin takia, kun ovat koko moottorin kuumin osa, mutta se onki sitten toinen juttu
Tottakaihan tosi virittäjä viellä viilaisi imupuolen helmaa ja madaltaisi viilalla huuhteluaukkojen kohdalta mäntää, vaikka persdynossa koko viritystä ei edes huomaisi.
Endo94
- Liittynyt:
- 25.12.2009 21:28
Älä nyt lähe mäntää pilaamaan... Menee epätasapainoon, hankaa jopa vinossa sylinteriä. mahollisesti hiusmurtuma joka leviää varsinki yläkierroksilla.. lämpötilaerot repii entisestää murtumaa.. jos toi ottaa esim. 15.000rpm, riski on aika suuri mäntävaurioon
Simoo--
- Liittynyt:
- 1.7.2009 1:22
en ala nytten mitään sen isompaa. jos teet projektii "kunnon" Kamoilla niiin tee kanssa huolella. Nopealla tekemisellä ei tule mitään muutakun paskaaa jälkee olan takaa "kokemusta asiasta on
" en tiedä tuleeko pyörä ajoon talvella vai vasta kesälle mutta tee nyt huolella innolla odotan miten tommone 110cc lähtee.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista