Jehvetti
- Pyörä:
- Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
- Paikkakunta:
- Muurikkala
- Liittynyt:
- 23.4.2009 16:43
Säätösuutinta kehiin?
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Kuinka aattelit Dellortoon toteuttaa?
Mä kyllä ajelisin tuolla orggiksella 12mm suorakurkkuisella Bingillä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Miika08
- Pyörä:
- Suzuki pv, kawasika kx, tunturi sport -74
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 15.4.2007 13:19
Ei bingiä ja säätösuutinta voittanutta. Joka kelille saa hyvän ja pakkasellaki lähtee aina käyntiin!
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Ei oikein automaatti toimi säätösuuttimella, tai ainakaan tuo oma ja isot pojat haukkuu nuo uustuotantosäätösuuttimet paskoiksi, pitäis olla se vanha malli joka kokonaan messinkiä, kokeilin sellaisellakin mutta ei toimi, automaatissa ilmeisesti tuo käyntialue laajempi kuin vaihteellisessa.
Ootko testannut ilman suodatinta, tuo poweri kun ahdistaa aika lailla.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Sitä en kyllä ole kokeillut. Pitääpä testata kun muutama muukin suodatin hyllystä löytyy. Voi tosiaan olla niin yksinkertaisestakin asiasta röpöttäminen kiinni kuin liian iso suutin. Täytyypä vaikka huomenna käydä hakemassa muutama pienempi jos muistan. Tilasin myös m-renkaat tuon 60cc pytyn mukana tulleesseen mäntään, jota ei siis ole viilattu. Sitten voi kokeilla tuntuuko yhtään eroa viilatun ja vakiomännän välillä. Tuskin suurta, ellei nuo viilaukset sitten mennyt perseelleen ja kulkee huonommin tuolla.
Niin ja 0.25mm tiivistepaperia kävin hakemassa, josta teen kannentiivisteen kun voi olla että pelkkä massa alkaa vuotamaan pidemmän päälle. Saa sitten kätevästi tehtyä yksittäisiä tiivisteitä jos tarvii eikä aina tarvi koko lajitelmaa ostaa. Enkä tunturiin edes löytänyt ohutta tiivistettä vaan ainoastaan noita 1.5mm massatiivisteitä. Mitä mieltä olette, riittääkö laskematon kansi jos ei mitään yli 60 km/h nopeuksia aleta hakemaan? Säästäisi vähän laakereita kun niitä ei varmaan koskaan ole vaihdettu. Ettei kiertarin alapäässä jo tuntuisi ihan vähän klappia
Pitää katsoa jos sitten vaikka ensi kesänä riittäisi into tehdä remppa koneelle.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Jos kaasaria aiot vaihtaa niin tuohon malliin kuuluvaa 12mm bingiä saa kiinasta kopiona noin 30e hintaan kun sama kaasutin suomen kaupoissa maksaa noin satasen, sama juttu äänenvaimentajan kanssa, tuon mallin äänenvaimennin ebaystä noin 50e posteineen kotiovelle, suomessa satasen luokkaa.
Sovitin tuossa omaan super sportin 85/11/101 kaasuttajaa joka siis sopii suoraan papan imukaulaan, vakionahan noissa on 48-52 suutin koska ss mallit kuristetaan ilmansuodattimella, 4mm kierteellä olevia suuttimia kuitenkin saa muitakin kokoja ja koitin 60 suuttimella mutta meno oli aikas tukkoista, suodattimena oli bilteman vaahtosuodin, vaihdoin papan oman bingin takas, poistin siitä vain ryyppyläpän, säätösuutinta taas testasin mutta kyllä tavallinen suutin 54 toimii parhaiten.
Loppunopeutta tuo kelaa 45-50, edessä 1 piikki enemmän, kiihtyvyys on mitä on mutta tuntuu että nää tomaatit on aina ollu tuollaisia kuminauhoja.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Kyllä tomaatin pitäisi säätösuuttimella toimia, kaverin oma ainakin on toiminut hyvin, se on toki sillä pappelin vakio 11mm Bingillä. Mä oon käyttäny kannentiivisteenä sitä Sportin/Super Sportin peltitiivistettä, se on ollut hyvä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
No sama 11mm on mullakin mutta ei toiminut kunnolla, jos sai kiihtymään hyvin niin mooas loppunopeudessa ja jos loppunopeus ok niin kiihtyminen todella tukkoista.
Poistin papan alkuperäisestä kaasarista ryyppyläpän ja laitoin 54 suuttimen, neulan sokka alimmassa urassa ja suodattimena pelkkä metalliverkko tyhjässä kotelossa.
Viimeksi muokannut -Jarkko- päivämäärä 22.6.2013 15:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Noin nyt sain papan säätöihin neljä kokoa pienemmällä eli 61 kokoisella suuttimella. Eipä ollut paljosta kiinni ja nyt ei röpötä enää yhtään. Vauhtia kelasi kännykän gepsiin 55km/h joka omasta mielestä ihan riittävästi. Kierroksia perstuntumalla varmaan 8-9k. Välit on nyt 11-34, 12 piikkinen löytyisi hyllystä jolla varmaan pääsisi vielä vähän kovempaa, mutta sitten lähtö olisi jo aika nuhainen. Nytkin välillä tuntuu teho vähän loppuvan kun vaihtaa vaihdetta mutta ei pahasti.
Luulen että tämä projekti alkaa nyt olla valmis kun saatiin tekniikkakin pelaamaan. Koneremontin tai jonkun muun merkeissä saatetaan palailla vielä myöhemmin mutta tältä erää tämä taitaa olla tässä. Kiitos kaikille seuranneille!
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Kyllä tuolla tekniikalla pitäis kulkea paremmin, oma kelaa todellista 50 nopeustauluun eikä ole kuin 11 piikkinen edessä.
Tuon automaattikoneen vakio välitykset 17" takarenkaalla on 10/36 tai 10/38 riippuen koneen vuosimallista.
Omas oli 11/38 ja meno oli todella tukkoista, nyt 11/36 ja toimii hyvin.
Muistaakseni 1 piikki takana vastaa 3 edessä tms.
Tuolla on tuo taulukko:
http://www.freewebs.com/pappamopedit/teknisitietoja.htm-65 näyttäis olevan eka automaatti ja eikös siinä ole vielä suuremmat 19" renkaat ja tuossa välitykset näyttäis olevan 10/38.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Silloin ennen kun aloin tätä projektoimaan oli eturatas 10 ja takana 36 tai 38 ja tais kulkea aika lailla 45. Tän raskaampia välejä ei enää kannata laittaa kun tulee liikkeellelähdöstä sitten liian hidas, mutta kone kiertää silti omaan korvaan aika helposti loppuun nämä välit. Tämän takia automaatin virittäminen ja ratastaminen on aika hankalaa. Pitää vielä koittaa 58 tai 59 suutinta kun ihan pientä röpötystä on välillä havaittavissa jos sitten kulkisi vielä hiukan kovempaa.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Kyllä kyllä mutta jos sulla on 34 takana ja vakio on 36 tai 38 niin 1 piikki vaikuttaa saman kuin 3 edessä.
Mulla myös -72 automaatti ja juurikin tuon kiihtymisen kanssa painittu, kokeilin 12/36 mutta liian paljon joten 11/36 mennään, tuolla kelaa tuon 50 helposti mutta jää ns huutamaan mutta nyt kiihtyminenkin on aika sutjakkaa.
54 suutin nyt ja tekis mieli koittaa 56 mutta kun tuon mallin suuttimet 10-16e kpl niin ei viittis turhaa ostella.
Pistä vakio taakse ja 11 tai 12 piikkinen eteen ja kokeile.
Mulla olis tarpeettomana lähes uudet 12 ja 38 rattaat.
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Se on kyllä 1 piikki edessä = 3 takana. 11/36 välit mulla on ollut tuossa jalkavaihteisessa, viimeisimmän sylinterin modauksen jälkeen jaksaa lähteä kakkosellakin tyhjäkäynniltä kiihtymään.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Kokeiln piperillä ja vaahtomuoviputsarilla pappista nin huomasi että taisi tuo power filtteri vähän ahistaa kun sen kanssa röpötti vähän mutta enää ei röpötä yhtään ja kulkeekin melkeen 60 kun saa ilmaa paremmin. Lyhennän perus vaahtomuovi putsaria vähän ettei ota kiinni polkimeen ja laitan sen kiinni sekä öljyän.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tässä vielä kuvat ilmanputsarista joka tuli tänään ja kilven kiinnityksestä, jonka tein jo aiemmin. En viitsinyt ilmanputsariöljyä ostaa vain tätä varten kun maksaa 20e pullo, joten ajaako vaikka 2t öljy saman asian? vai kuinka tärkeää on ylipäätään öljytä tätä kun tällä ei ajeta kuin hyvällä säällä eikä millään pölisevällä alustalla.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista