Järeä monkey, 187cc turbo

jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jt-87 » 26.12.2012 11:04

On se vaan aika pirun järeä :eek: Ja samaa mieltä kittailusta, sitä taitaa pariksi iltapuhteeksi sitten aikanaan riittää...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 26.12.2012 13:02

Huhhuh, joku täällä kyllä tietää mitä tekee ja miten tekee! 8)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Kääntä » 26.12.2012 14:09

kingenstein kirjoitti:minusta sauman ulkoinen näkö ei vaikuta hitsauksen sulaan ollenkaan tarkoitan vain että sauma olisi paskan näköista mutta sulanut hyvin ja sitten myös toisinpäin

Kyllä vaikuttaa, huonosti palanut sauma ei vahvemmassa raudassa voi olla hyvän näköstä, sekin kyllä on suhteellinen käsite..

Ootko lokitekki punninnut tota runkoa, materiaalia alkaa oleen jo siinä määrin että eikö yks kikka noille väliraudoilla ja muille tuille olis vaan litistetty pää ja lattakiinnike, johon sit pultilla se rauta väliin? Senhän vois tehdä alumiinistakin, tietänet kyllä että oikee profiili ja asettelu saattaa antaa enemmän tukee mitä joku rhs palkki, moninverroin vähemmällä painolla.

Kuvie katsellessa kyllä pistää ensmmäisenä mieleen et oot ainakin kova hiomaan :D
Mikset vedä tigillä koko runkoa? Onhan se joo hitaampaa ja kuumempaa, mut kyllä nekin kikoilla saadaan pidettyä aisoissa ja jälki olis paljon parempaa
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Zoneri » 26.12.2012 14:30

Hienoa jälkeä. Jatka vaan samaan malliin.

Sent from my tuuhealla preemium föönillä using Tapatalk 2
Paska mikä paska.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 26.12.2012 21:03

Mietin kääntän tekstiä myöhemmin kun nyt ei ehi.

Tein valoille upotukset ja nopiasti kokeilin vanhaa penkkiä muokata.

Näyttäs aika hyvin sopivan musta tankki, kun penkkikin on musta.
Kuva
Kuva
Kuva
:D
Kuva
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut XPSsm » 26.12.2012 21:46

Onks tossa mankista mitään muuta kuin tankki? :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut eQ123 » 26.12.2012 21:59

lokitekki kirjoitti:On tuossa nyt kytkinkahva ja sen runkokin vielä vakio, mutta taitaa vaihtua.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut XPSsm » 27.12.2012 14:49

Oho, tuo jäänykkin lukematta.. :DD
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.1.2013 1:59

Kääntä kirjoitti:Ootko lokitekki punninnut tota runkoa, materiaalia alkaa oleen jo siinä määrin että eikö yks kikka noille väliraudoilla ja muille tuille olis vaan litistetty pää ja lattakiinnike, johon sit pultilla se rauta väliin? Senhän vois tehdä alumiinistakin, tietänet kyllä että oikee profiili ja asettelu saattaa antaa enemmän tukee mitä joku rhs palkki, moninverroin vähemmällä painolla.

Kuvie katsellessa kyllä pistää ensmmäisenä mieleen et oot ainakin kova hiomaan :D
Mikset vedä tigillä koko runkoa? Onhan se joo hitaampaa ja kuumempaa, mut kyllä nekin kikoilla saadaan pidettyä aisoissa ja jälki olis paljon parempaa


Rungon paino on 30kg luokkaa tai vähä jopa alle. Oishan se joo, mutta en aatellu enään laittaa mitään tukeja tuohon. Tarkotus kumminkin oli tehä vaan mahollisimman härski, että ei ole suunniteltu kevyeksi, helposti kasattavaksi tai purettavaksi.
Seuraavaan projektiin sitte :D Tämä vaan lähinnä tämmönen millä voi ajaa isollakin teholla ilman että tuntuu vakiomankilta.

Tigin huonoja puolia, pirun hidas, vetelee palio enemmän, vaatis putkien hiomisen niin että ei ole rakoja, tuossa nykysessä rungossa on hitsattu aika isojakin rakoja, että putket sai suoraan ja säästi aikaa. Oishan se mahollista jos ois parempi jigi, mutta tuo runko on niin monimutkanen ja tuossa on vaikeasti hitsattavia paikkoja, niin teen mielummin tuolla hiomis ja kittaus tavalla :D Normirungossa on varmaan 10 saumaa, tuossa 50 tai ylikin. :roll: Tuo on vedelly jo migillä niin palio, että tig hitsattu runko ois varmaan jo kaatopaikalla :D

Tullu tehtyä päivien edestä tuota, mut lähinnä aikaavieviä pikkuhommia.
Esim ahtoputki.
Kuva
Kuva
Ketjuliukurille on tosijäreä kiinnitys, yli 10sentin tiukat kiskot ja etupäästä 5mm latta kahella pultilla kiinni.
Otan tuosta parempaa kuvaa seuraavalla kerralla.
Kuva
Kuva
Ja rungon ahtoputki läpivienti.
Suht huonosti tigillä hitsattu ja koteloitu 1.5mm pellillä, jotta oli helppo hitsata runkoon kiinni.
Tasohioin kummanki puolen ennen runkoonhitsausta. (Hitsattu melkeempä sokeana, kun en tienny miten maskin säädöt pitää olla :D) Sensitivity pitää olla melkeen täysillä, ettei välkytä pirusti.
Kuva
Kuva

Kyselin kiinasta että onko tarvittavia koneenosia lähetetty ja kuulemma on, eli kyllä se joskus liikkuu.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Juunish » 6.1.2013 2:30

Whatthefuck :eek: :lol: :seko:
Midrace Aerox projekti
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.1.2013 18:35

Tulevista kuvista vois varottaa että saattaa olla härskiä..

Kyseessä modaus joka on vissiin melko harvinainen, mutta tuo näköä aivan pirusti.
Ei muutako rengas akseliin jossa sitä voi pyörittää ja rälläkkä heilumaan.
Kuva
Kiinanrenkaista tuli niinku kisarenkaat :D
Ei mieluusti matkimista ilman lupaa..
Kuva
Kuva
Kuva
Pieni paljastus tulevasta vanteiden väristä..
Ihan oikea maali kummiski etuvanteessa.
Kuva
Ja ne jotka kuvista haluaa maalausta kehua, niin tuossa on pohjamaalina maston 121 mattamusta ja päällä samanhintanen kulta maali. Tuo on vaan väliaikanen maalaus.
Kuva
Kuva
Kuva
Voisin kuvitella että tulee aika perkeleen härkiä, kun on kultasta ja kiiltävää/mattamustaa. :nörtti:
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut jt-87 » 6.1.2013 20:57

Varsinainen kikkakolmonen noille kumeille :eek: Ja väri vanteissa näyttää jo nyt tosi hyvältä, innolla odotellaan koko mopon värimaailman näkemistä :)
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut ramba__ » 6.1.2013 22:01

Lokitekki, et sinä ensimmäinen ole joka on mopon renkaille tehnyt tuolleen. Etkä voi kyllä kieltää matkimista, et sinä tätä maailmaa omista.

Kuhan sanoin :D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 6.1.2013 22:16

Ihan kaikkea ei tarvitse lukea kuin piru Raamattua.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.1.2013 23:38

En tietenkään, mutta ei vaan ole mopoissa sattunu aikasemmin eteen.
Yritin googletella ideoita tuohon, niin oli vaan muutama amerin sivu jossa oli juttua tuosta, mutta siinäki vaan rengastekstien poisto, ei sen isompaa muotoilua.
Kunhan ei käy niin, että jos joskus vien näyttelyyn tuon ja viereen tulee mopo jossa on tehty samanlailla, niin on aika varma mistä on otettu mallia :D

Vetäsin keulaan ohuen kerroksen maalia ja tein satulalle kiinnikkeen.
Iskareiden alaosia on muotoiltu näin alustavasti varmaan parituntia, vakiona ne oli aika hirveät.
Kuva
Kultasta aattelin laittaa vain nuo vanteet, satulat, tpalat ja takaiskareiden ylä ja alaosat. Sen takia maalailen jo testiversioon värit suunnilleen mitä ne tulee olemaan, niin tietää jo valmiiksi minkalainen tulee.
Kuva

Kiinnike.
Kuva
Tuo Sivuttain oleva latta estää satulaa pyörähtämästä taaksepäin, muutenki satula ottaa kiinni pumppuun, eli se estää sitä pyörimästä. Toinen vaihtoehto ois ollu joku lelun näköinen satula :D
Kuva
Sovitus on niin tiukka että rengas ei edes pyöri, mutta onneksi ei ole lopullinen maali :D Joustovara myös vähä rajoittuu satulaan.
Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista