BETA RR 50 PROJEKTI UUDET OSAT UUSI YRITYS

onnipoika99
Liittynyt:
3.4.2014 21:59
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut onnipoika99 » 2.10.2014 17:16

minkä kokone toi koropala on mitaltaan? ja komee beta! :D
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 2.10.2014 17:52

Koropala korottaa n. 4cm iskarista ja kiitos.

Koitan lähettää kuvia lähi päivinä kun menen hallille! :D
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 8.10.2014 20:43

Tänään sain pytyn porauksesta ja innoissani sen paikalleen iskin. No pyöri 2min niin leikkasi uudestaan kiinni! :paha: . Kiitos alakertaan joskus pudonneen puolikkaan männäntapin sokan. Eli uusi kierros pytylle, josta tuli jo kantta laskettua 1mm verran. Pystyyköhän tuota minkä verran vielä poraamaan, kun nyt taitaa olla 40.75 ja n. 1mm urat tossa pytyssä ny on!? Eli minkä kokosta mäntää tohon vakio pytinkiin saa? :roll:
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 8.10.2014 20:59

41.5mm on ainakin vielä ihan yleisesti saatavilla, tiedä sitten onko järkevää porauttaa kun aukkojen ajoitukset ja suuntaukset voivat kärsiä. Toki jos aukot saa viilailtua kuntoon niin mikäs siinä. Kannattaa se alakerta tarkistaa aina ihan vain varmuuden vuoksi, ettei käy juuri noin. Pakoputki myös.

Suoraan jotain 50/70cc viripyttyä kiinni jos tekniikkaan aioit panostaa... Olisi ehkä tullut halvemmaksi kuin tuo moneen kertaan porautus jos olisi aiemmin tajunnut. Tosin sekin olisi sitten taas leiponut samaisesta syystä, joten ei ehkä sitten kuitenkaan olisi kannattanut...
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 8.10.2014 20:59

41.5mm on ainakin vielä ihan yleisesti saatavilla, tiedä sitten onko järkevää porauttaa kun aukkojen ajoitukset ja suuntaukset voivat kärsiä. Toki jos aukot saa viilailtua kuntoon niin mikäs siinä. Kannattaa se alakerta tarkistaa aina ihan vain varmuuden vuoksi, ettei käy juuri noin. Pakoputki myös.

Suoraan jotain 50/70cc viripyttyä kiinni jos tekniikkaan aioit panostaa... Olisi ehkä tullut halvemmaksi kuin tuo moneen kertaan porautus jos olisi aiemmin tajunnut. Tosin sekin olisi sitten taas leiponut samaisesta syystä, joten ei ehkä sitten kuitenkaan olisi kannattanut...
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 9.10.2014 11:57

No toinen kerta tää vasta on ja tuskin noi menee vituiksi koska kysehän on vain 0,5mm edelliseen verrattuna tosin kysymys kuuluu miten syvät jäljet pytyssä on eli riittääkö tuo 41,5 enään vai pitääkö uusi pytty ostaa. Ensiviikon aikana jos saisi porattua niin ehkä saisi vielä ilman lumia vähän kokeilla onko siitä mihinkää! Pientä videon tynkää ehkä tiedossa. Ja onpahan aikaa maalailla katteet ja korjata muut puutteet kun ei ajamaan pääsekkään
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 14.10.2014 19:45

Tuli sitte ne lohkot aukastua ja porautettua sylinteri ja kampurakin tarkistettiin!
Petilaakerit tilasin myös ne huomiseksi tänne mulle ehkä tulee niin saa laittaa nippuun koko vehkeen! Vielä pitäs pytylle antaa sitä viilaa niin olisi kaikki tekniikan osalta kunnossa. Parit kuvat sitten tästä projektin vaiheesta! Kokenneemat kertoo jos huomaa kuvista että joku on menossa jo nyt vituksi kun ite ensimmäistä kertaa lohkoja aukaisen. :eek: :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mikov8
Pyörä:
Riejupro
Paikkakunta:
Kymenlaakso
Liittynyt:
22.9.2013 22:05
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut mikov8 » 15.10.2014 20:05

Moro! Tässä olis pientä jelppiä Youtuben ihmeellisestä maailmasta :lol: Toivottavasti autto! :)
https://www.youtube.com/watch?v=ephOGhrMn4k
Yamaha DT Gallery/Detsiposse/AM6 osat/MKmotorsports/Mopotuningfin
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 16.10.2014 19:02

Juu kone kasassa ja paikallaan. Vielä ei ole käyntii suostunu lähtemään, mutta huomenna saan kaasuvaijerin niin pääsee tosissaan yrittämään sitä käynnistystä :lol: .
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // TEKNIIKKAAN PANOSTUS

ViestiKirjoittanut betasane69 » 21.10.2014 14:16

Käyntiin on vehjettä koitettu saada, mutta siinä onnistumatta. :( . Kaasari on putsattu, 3 tulppaa kokeiltu (samanlaista), vastusarvot mitattu ja kipinä tulee kaikilla tulpilla, bensaa minun mielestä saa ja suoraan tulpanreijästä laittamalla sen paremmin lähde?!
Nyt kuuluu siis kysymys, että kun on tuo madallettu kansi niin tarvihtooko erinlaista tulppaa? Nyt tuo tulppa on NGK:n b9es. Mikä muu tässä voisi olla vituillaan? Kaikki staattori, cdi, hattu, tulppa, johto yms on uusia! Viimeksi kun käynnistin tuon kohtalokkaan käynnistyksen niin lähti heti ekoilla tulille! Lohkot siis käyny auki, mutta vaihteet yms toimii ja kampura heiluu hellästi! Tiivistemassakin tuli lohkojen väliin laitettua. Mikä vittu tässä on aina kun tätä remontoi niin kirveelläkään saa käyntii ja sitte kun saa nii leipoo tai kytkin on paskana tai jotain aivan muuta. Mopopojan helvetti, tiiä sitte onko vika mopossa vai asentajassa?! :lol: :nörtti: :paha: :seko:
SX_Henkka
Pyörä:
Aprilia SX 09
Paikkakunta:
Nakkila
Liittynyt:
30.9.2012 21:38
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

ViestiKirjoittanut SX_Henkka » 21.10.2014 14:21

Tuttu tunne. Ookko varma ettei pääse jäähynestettä palotilaan? Itsellä oli tällänen ongelma Airsalin kanssa. Tulpan reiästä bensaa ja kävi n. sekunnin.
Aprilia sx 80cc projektina!
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

ViestiKirjoittanut .Juho » 21.10.2014 16:02

Jep tarkista, ettei vuoda jäähdytysnestettä palotilaan.. mut mittaa se squishvälys!
Mielellään saisi olla 0,60-0,75mm.
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

ViestiKirjoittanut betasane69 » 21.10.2014 16:07

Juu sitä oli vähä menny sinne jossain vaiheessa ja Se putsattiin ja kateltiin tiivisteet kohalleen. Mutta kun ei käy edes sitä sekunttia, on työnnetty, polettu kertaalleen puristukset pois->mäännänrengas jumissa jne. Pitää vielä kokeilla onko tuo bensa menny kuukaudessa vituiksi vai mikä siinä on:(
betasane69
Pyörä:
beta rr 50
Paikkakunta:
siilinjärvi
Liittynyt:
25.9.2013 17:19
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

ViestiKirjoittanut betasane69 » 27.10.2014 8:49

Juu eli vika on tuossa kannessa tai termostaatissa! Vähensin jäähäreitä niin lähti tulille ja pyöri hyvin jonkun aikaa kunnes sammui eikä suostu lähtee tulille ennen kun käytin kannen jäähäriletkun irti ja bensaa tulpanreijästä!
RäSä_97
Pyörä:
Yamaha FZR 600, Helkama AX, Yamaha Slider, EX Cpi SM, Aprilia RS
Paikkakunta:
Punkalaidun
Liittynyt:
28.11.2013 22:36
Re: BETA RR 50 PROJEKTI // MADALLETTU KANSI-->ERINLAINE TULP

ViestiKirjoittanut RäSä_97 » 27.10.2014 20:35

Kokeile ilman termostaattia ni siitä tiätää et onks se esim. jumissa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista