Joo softi hommat oli edellinen harrastus mutta se on taas "vähän" jäänyt näiden pärisevien vehkeiden takia
samaan siinä softauksessakin päädyin, eli laitteiston virittelyyn.
Virittelystä puheenollen mönkijää on taas viritelty:
nurkassa makaavalle pärinäpöntölle piti keksiä hyötykäyttöä ja tehtiin adapteri jolla se saatiin kiinni mönkijään. Vastoin kaikkia odotuksia mönkijä saikin edelliseen putkeen verrattuna huomattavasti isommasta rööristä mukavasti lisäpotkua, ei tarvinnut edes pylväänvälin matkaa kiihdyttää kun huomasi jopa alaväännön parantuneen! Alkoihan se ottaa myös piikkiä, aluksi tuntui että meinaa aina karata käsistä kun mutkassa kaasuttaa tehoalueelle.
tässä välissä käytettiin taas yläkerta auki ja priimakuntoinen mäntä siellä edelleen majaili
rälläkkä + suora levy + vesihiomapaperi periaatteella laskettu kansi on jopa suora koska tiivistemassan kanssa ei ollut edelleenkään vuotanut yhtään. Hieno squishband siinä ainakin on nyt
ja pakokanavaa avarrettiin lisää kun se oli jäänyt vähän avartamatta, aukkoon en tällä kertaa koskenut. Mittasin pakoaukon ja se olikin vain 62% leveä ja muistaakseni 16,5mm korkea ja varsin ovaalinmuotoinen, hyvästi varaa siis olisi vielä siinäkin viilata lisätehon toivossa
täytyy vaan muistaa edetä varovasti, ettei vain mene pilalle kun nyt toimii niin hyvin.
Sitten käytin huvikseen kytkimen auki katsoakseni kuinka paskana se on kun mönkijä lähtee tyhjäkäynnillä liikkeelle ja alakerta kuumenee pienen ajon jälkeen todella paljon, no mitä kummaa, kytkin oli uudenveroinen, ja mitä vielä kummaa, huomasin että tähän passaa keewayn kytkinjouset!
Eli laitoin Malossin valkoiset jouset sisään jolloin liikkeellelähtöä saatiin vielä paremmaksi kun ottaa ylempää kiinni.
Ja tulpan kanssa kävi hassu juttu, tulpankierteet meni niin paskaksi että NGK:n tulppa ei pysynyt enää millään kiinni mutta löysin hyllystä jonkun vanhan Boschin tulpan ja se meni kiinni ja vieläpä tiiviisti
tulppa oli kyllä varsin vanha kun aluksi vain pätki ja paukkui, mutta hetken ajon jälkeen kärventyivät karstat tulpasta pois ja alkoi pelaamaan.
Se on siis tällä hetkellä niin tehokas että keewaylla ei pysy metsässä perässä, suoralla saa vähäsen kiinni mutta aina mutkien jälkeen mönkijä pääsee karkuun. Mönkijän huiput on nyt 50kmh gps:ään välitykset 15-32 loppuvat kesken. Tainno, ainakin luulen että pikemminkin kierrokset loppuvat kesken koska ei tuo 155-asteinen pakoaukko ja siihen vielä 6000rpm piikin ottava putki kovin korkealle hengitä, mutta voisi se luultavasti pidemmillä väleillä kovempaa mennä. Kyllä se silti ulvoo, ei sitä kovin kauaa uskalla huudattaa kun pelottaa että jokin pettää
Ja sitten tänään vähän tuunattiin mönkijää myös ulkoisesti:
(ai niin ja perää on vähän laskettu niin ajaminen onnistuu nyt paljon helpommin)
"Jonnen surma" on aika osuva nimi, ainakin sen jälkeen kun laitteella on kokeillut ajaa kuoppaista metsätietä jonkun aikaa. R kirjaimesta tuli kyllä vähän huono, näyttää äkkiseltään L kirjaimelta
Teharista katkes peräpilli pois joten piti pistää taas ES-änkkä kiinni mutta siitä pitää tehdä uusi versio jossa on peltiset kuoret ja päälle tölkki niin kestää.
Mönkijään kokeiltiin myös laittaa peeveen valopuola joka ei sitten sopinutkaan, kiinnitysruuveille oli kyllä valettu paikat vauhtipyörän taakse mutta kierteet puuttuivat jotka olisimme tehneet mutta ruuvinreijät olivat muutaman milllin väärässä kohdassa ja puola oli ehkä vähän liian paksu. Olisi se voinut sinne ehkä patentoimalla mennä mutta ei jaksanut ruveta nysväämään, pitää palauttaa puola. Pitää varmaan tehdä se puola itse niin saa tuohonkin valot ja mittariston
Vauhtipyörää irrottaessa kävi taas se perinteinen, magneetit taas halki mutta tottuneeseen tapaan ne liimattiin taas kiinni ja ykösellä käyntiin taas. Vielä tuo vekotin vaan kestää, se on suzuki se
Ajovideota ei valitettavasti vieläkään ole, pitäisi ensin tilata minikameraan kalansilmälinssi niin sillä näkisikin jotain. Tämmöstä tällä kertaa