Palezu racing - samurai AM6

eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Palen projektit: kilvet saatu takas

ViestiKirjoittanut eQ123 » 28.6.2012 16:50

Ja melko moni tietää että palezu touhuaa airsoftia ainakin juutupe nickin ja videoiden perusteella :lol:
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Palen projektit: kilvet saatu takas

ViestiKirjoittanut joltsu » 28.6.2012 21:30

^^- Tai touhusi (kuten minäkin), mutta ei paljoa enää mopojen jälkeen kiinnosta ketään :D Mutta tämä ei liity enää aiheeseen kovinkaan paljoa...
Labomba
Pyörä:
Kymco Super 9
Paikkakunta:
Rymättylä
Liittynyt:
23.8.2011 19:34
Re: Palen projektit: kilvet saatu takas

ViestiKirjoittanut Labomba » 28.6.2012 23:12

Pitää muuten sanoa että aina yhtä hyvää/mielenkiintoista luettavaa nämä palezun projektit softin ja mopojen osallakin
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: mönkijän viritystä vol 2

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.7.2012 21:20

Joo softi hommat oli edellinen harrastus mutta se on taas "vähän" jäänyt näiden pärisevien vehkeiden takia :D samaan siinä softauksessakin päädyin, eli laitteiston virittelyyn.

Virittelystä puheenollen mönkijää on taas viritelty:

nurkassa makaavalle pärinäpöntölle piti keksiä hyötykäyttöä ja tehtiin adapteri jolla se saatiin kiinni mönkijään. Vastoin kaikkia odotuksia mönkijä saikin edelliseen putkeen verrattuna huomattavasti isommasta rööristä mukavasti lisäpotkua, ei tarvinnut edes pylväänvälin matkaa kiihdyttää kun huomasi jopa alaväännön parantuneen! Alkoihan se ottaa myös piikkiä, aluksi tuntui että meinaa aina karata käsistä kun mutkassa kaasuttaa tehoalueelle.
Kuva

tässä välissä käytettiin taas yläkerta auki ja priimakuntoinen mäntä siellä edelleen majaili
Kuva

rälläkkä + suora levy + vesihiomapaperi periaatteella laskettu kansi on jopa suora koska tiivistemassan kanssa ei ollut edelleenkään vuotanut yhtään. Hieno squishband siinä ainakin on nyt :D
Kuva

ja pakokanavaa avarrettiin lisää kun se oli jäänyt vähän avartamatta, aukkoon en tällä kertaa koskenut. Mittasin pakoaukon ja se olikin vain 62% leveä ja muistaakseni 16,5mm korkea ja varsin ovaalinmuotoinen, hyvästi varaa siis olisi vielä siinäkin viilata lisätehon toivossa :seko: täytyy vaan muistaa edetä varovasti, ettei vain mene pilalle kun nyt toimii niin hyvin.
Kuva

Sitten käytin huvikseen kytkimen auki katsoakseni kuinka paskana se on kun mönkijä lähtee tyhjäkäynnillä liikkeelle ja alakerta kuumenee pienen ajon jälkeen todella paljon, no mitä kummaa, kytkin oli uudenveroinen, ja mitä vielä kummaa, huomasin että tähän passaa keewayn kytkinjouset! :D Eli laitoin Malossin valkoiset jouset sisään jolloin liikkeellelähtöä saatiin vielä paremmaksi kun ottaa ylempää kiinni.

Ja tulpan kanssa kävi hassu juttu, tulpankierteet meni niin paskaksi että NGK:n tulppa ei pysynyt enää millään kiinni mutta löysin hyllystä jonkun vanhan Boschin tulpan ja se meni kiinni ja vieläpä tiiviisti :D tulppa oli kyllä varsin vanha kun aluksi vain pätki ja paukkui, mutta hetken ajon jälkeen kärventyivät karstat tulpasta pois ja alkoi pelaamaan.

Se on siis tällä hetkellä niin tehokas että keewaylla ei pysy metsässä perässä, suoralla saa vähäsen kiinni mutta aina mutkien jälkeen mönkijä pääsee karkuun. Mönkijän huiput on nyt 50kmh gps:ään välitykset 15-32 loppuvat kesken. Tainno, ainakin luulen että pikemminkin kierrokset loppuvat kesken koska ei tuo 155-asteinen pakoaukko ja siihen vielä 6000rpm piikin ottava putki kovin korkealle hengitä, mutta voisi se luultavasti pidemmillä väleillä kovempaa mennä. Kyllä se silti ulvoo, ei sitä kovin kauaa uskalla huudattaa kun pelottaa että jokin pettää :D

Ja sitten tänään vähän tuunattiin mönkijää myös ulkoisesti:
(ai niin ja perää on vähän laskettu niin ajaminen onnistuu nyt paljon helpommin)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

"Jonnen surma" on aika osuva nimi, ainakin sen jälkeen kun laitteella on kokeillut ajaa kuoppaista metsätietä jonkun aikaa. R kirjaimesta tuli kyllä vähän huono, näyttää äkkiseltään L kirjaimelta :D

Teharista katkes peräpilli pois joten piti pistää taas ES-änkkä kiinni mutta siitä pitää tehdä uusi versio jossa on peltiset kuoret ja päälle tölkki niin kestää.

Mönkijään kokeiltiin myös laittaa peeveen valopuola joka ei sitten sopinutkaan, kiinnitysruuveille oli kyllä valettu paikat vauhtipyörän taakse mutta kierteet puuttuivat jotka olisimme tehneet mutta ruuvinreijät olivat muutaman milllin väärässä kohdassa ja puola oli ehkä vähän liian paksu. Olisi se voinut sinne ehkä patentoimalla mennä mutta ei jaksanut ruveta nysväämään, pitää palauttaa puola. Pitää varmaan tehdä se puola itse niin saa tuohonkin valot ja mittariston :D

Vauhtipyörää irrottaessa kävi taas se perinteinen, magneetit taas halki mutta tottuneeseen tapaan ne liimattiin taas kiinni ja ykösellä käyntiin taas. Vielä tuo vekotin vaan kestää, se on suzuki se :lol:

Ajovideota ei valitettavasti vieläkään ole, pitäisi ensin tilata minikameraan kalansilmälinssi niin sillä näkisikin jotain. Tämmöstä tällä kertaa :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
joltsu
Pyörä:
Peugeot Xps -08, Samurai cross 110cc, Yamaha Jog R -05.
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
31.7.2011 20:18
Re: Palen projektit: mönkijän viritystä vol 2

ViestiKirjoittanut joltsu » 3.7.2012 21:51

On se hieno vehje :D Viimeinkin se sai jonnemaisen värityksen ja "jonnen surma" on kyllä osuva, sellainen tappovehje tuo alkaa olemaan :lol: Ihmettelen itsekkin, miten tuo voi vielä kestää... No mutta sehän on Suzuki. Määkin haluun tuollaisen ;)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Palen projektit: mönkijän viritystä vol 2

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 3.7.2012 21:53

Aivan loistava tuo tankki! Maalaamalla tehty? :)

Oishan se tuollainen makia!
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: mönkijän viritystä vol 2

ViestiKirjoittanut Palezu » 3.7.2012 21:58

Joo tankki maalattiin mastonin paukuilla ja maalarinteipin avulla, aika hyvin se onnistui. Tarkoitus oli aluksi kiillottaa tankin alapuoli jolloin olisi muistuttanut vielä enemmän estölkkiä mutta tunnin hinkattuani totesin ettei tule mitään koska a) laiskuus b) tarvikkeiden puute, joten maalattiin alaosa sitten hopealla. Vaan harmillinen tapahtuma kävi kun maalauksen jälkeen mönkijää tankattiin, bensaa roiskahti tankille ja kun yritettiin pyyhkiä pois niin lähti maalia vähän :( Edellisen kerran kun tuo tankki maalattiin mastonin paukulla niin se kesti kyllä bensat sun muut mutta tuo ei ollut kerennyt kuivua kuin pari tuntia, ei pitäisi aina kiirehtiä :D Ja noiden salamoiden liimauksestakaan ei meinannut tulla mitään (ovat siis tölkistä leikattu :D ), ei oikeen meinannut pikaliimalla pysyä ja sotki maalit alta, ne on nyt siinä jotenkin :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut Palezu » 19.7.2012 1:00

Nonni, viime yönä mietiskelin mitä tuolle keewaylle vielä tekisi, ja pälkähti päähän seuraavanlainen idea (enkä ollut edes tauriinin vaikutuksen alaisena):
Kuva

Eli maalataan kuvan mukaisesti, muokataan pohjakatteeseen tuommoinen hieno juttu ja madalletaan keulaa.

Päristelin sitten puuiloon ja poltin sinne rapiat 50e. Tuommoista kilpikonna-vahan mustavahaa sisäkatteisiin ja rälläkkään hiontalaikka kun tuo putki pitää taas maalata uusiksi.
Kuva

Ja pohjakatteen muokkaus aloitettiin pahvimallien teolla(oikeestaan nuo oli loppupeleissä aika turhat mutta ovatpahan tukena siellä)
Kuva

Ja sitten sotkettiin urtsulla. Tässä vaiheessa mietitytti että mitäköhän helvettiä tästä nyt sitten tulee :lol:
Kuva

Lokarin maalasin urtsun kuivumista odotellessa. Ei kyllä kovin hyvä pinta tullu, jotenki karhea ? :s Oiskohan pitäny pohjamaali välihioa?
Kuva

Maalasin tuon ropellinkin punaiseksi niin näkyy hienosti sieltä ritilän takaa :D
Kuva

Ja urtsun kuivuttua jonkunverran rupesin vuoleskelemaan sitä mattoveitsellä ja kappas kummaa se näytti jopa yllättävän hyvältä kun koe sovitin sitä päivän päätteeksi.

Kuva

Kuva

Ei kyllä oikeen erotu tuosta kuvasta mutta eihän se vielä valmis olekaan. Ai niin ja vanneteippiäkin tilasin tässä joku aika sitten mitä pitää vielä laittaa takavanteeseen.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut teemu96 » 19.7.2012 1:20

En oo näitä sun projujas pahemmin seuraillu, sillon tällön vilkassu vaa, mutta nyt näyttää kyllä hyvältä! 8o 8)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
-Jamii-
Pyörä:
yamaha bw's
Paikkakunta:
Valkeakoski
Liittynyt:
12.3.2011 0:03
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut -Jamii- » 19.7.2012 3:18

Nonni, tulee paljo paremman näkönen tolla alakatteen muokkauksella ;)
on meinaa tosi hyvää toi turtle wax black shine vaha! Käytin aina roksin vakio sisäkatteisiin tuota ja kyllä palautti alkuperäsen mustan värin, nykyään käytän samaa myös tossa mopoautossa :D saat muuten vielä paremman lopputuloksen kun laitat ensin tuota vahaa ja sitten silikoonisprayta, tota vahaa kannattaa laittaa renkaisiinkin jos haluaa et ne on kunnon mustat ;)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 19.7.2012 10:52

^^ Itekki huomannu kuin hyvää kamaa se on! :) ¨

Mutta hyvä veto tuo alakatteen muokkaus, jatka näin!
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Solikka_69
Liittynyt:
30.4.2010 23:53
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut Solikka_69 » 19.7.2012 13:07

Keulaa alas viel ;)
Suomen hienoin ★ Solifer XTR ★ / kiinanihme?
Aerox vanteiden sovitus, Speedfight 2 takakatteilla, 72cc, DIY putkisto. ym!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.8.2012 23:54

Viime päivityksestä onkin jo aikaa.

Pohjakatteeseen sain kuidut lätkittyä pintaan jo aikaa sitten mutta homma jäi taas joksikin aikaa siihen kun ei huvittanut tehdä vaan päristellä. Siinä välissä tuli vaihdettua uusi stage6(ooh) ilmanputsarielementti ja uusi magneeton puolen stefa kun epäilin että se vuotaa koska stefan luota valui bensalle haisevaa, mutta mobil1 punaisen öljyn väristä litkua, mutta taitaakin vuotaa öljypumppu, kun stefan vaihdon jälkeen ainakaan kulku ei muuttunut yhtään mutta katsotaan loppuiko bensanryystö..

Kuva

Myöskin Allrightin pummitarroja saapui jossain vaiheessa :D
Kuva

Ja tänään pidettiin Lapun tallissa perinteiset mopontuunaus lanit. Kittiä, niin vitusti kittiä.
Kuva

Huomenna odotettavissa sankka valkoinen pölypilvi palezun tallissa kun alan tuota hiomaan :D

Ja loppukevennys, täälläpäin on alkanut samurai-vimma ja kävin noutamassa tällaisen romun hintaan 110e. Vikaa piti olla vain magneeton pohjalevy, mutta muiden tuhansien vikojen paljastuttua totesin että ei olisi pitänyt noin paljoa maksaa, mutta sain sentään mukaan hirveän laatikollisen samurain osia, mm toisen käyttökelpoisen pytyn ja heikossa hapessa olevan kannen(niistähän viilataan jäätävät viri-setit), pari vauhtipyörää, pari cdi boksia ja ties mitä että kyllä kai se ihan kannattava kauppa oli.

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=x7FRXtIXrRA&list=UUd8snQws0gTi8KbVdLNvl-g&index=1&feature=plcp

Eli samuraissa oli se perinteinen vika että ketjut lyöneet rikki magneeton pohjalevyn ja magneetonkopan, no myyjä antoi mukaan toisen pohjalevyn joka oli korjattu hitsaamalla eikä ollut itse edes kokeillut toimiiko se, no asensin sen ja samuraihan törähti heti käyntiin. Sitten vähän perus hommia kuten kaasarin putsaus, venttiilien säätö, uudet öljyt, puuttuvat pultit kiinni ja etujarrulle vähän huoltoa niin siitä tuli oikein toimiva peli jolla on hyvä päättää päivänsä ajamalla täyttä vauhtia ojaan kun patenttikorjattu ohjauslaakeri hirttää kiinni tai haljennut jarrupääsylinterin mäntä pettää. No ei, kyllä se kohtuullisen luotettavalta tuntuu :D

Jonnensurma mönkijä taisi päästä eläkepäiville, koska sen omistaja osti myös samurain, ja nyt sitten päristelemme niillä pitkin metsiä. Pari kaveria aikoo kuulemma myös hankkia samurait :D tiedossa minulle paljon rahaa kun pääsen niitä korjaamaan. Pitää se mönkijä kyllä varmaan vielä joskus ottaa työn alle ja viilata pytty tappiin ja katsoa mihin se oikeasti kulkee. Nuo samuraithan ei kule käytännössä mihinkään, mutta se puute korvaantuu nelitahdin loistavalla alaväännöllä, umpimetikössäkin möyrii läpi mistä vain kun vähän kaasua kääntää eikä niin tarkkaa mikä vaihde on päällä.

Joo semmosta.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 7.8.2012 0:06

Eikös tosta pohjakatteesta kannattas poistaa uretaanit silleen, että tekee "vanhan pohjan" alueelta kuidutetusta kohdasta sisäpuolelta reiän (vaikka dremelillä)? Vaiko ihan turhaa? Sais ainakin kuidut vahvistettua myös sisäpuolelta.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: alko tapahtua

ViestiKirjoittanut Palezu » 7.8.2012 0:13

Ei sitä tarvi vahvistella, tuntuu aika jämäkältä noinkin. Mutta silleen tuota sais ainakin kevennettyä, kun painaa nyt aika paljon :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista