Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt sovittelin tuon pytyn mukana tullutta mäntää paikoilleen uusilla L-profiili renkailla ja tunntui todella tiukalta mäntä. Aika kovaa täyyy painaa että saa menemään sylkän läpi ja varsinkin sylinterin keskellä tuntuu erittäin tiukalta. Uskaltaako laittaa kiinni vai onko iso riski että leikkaa? Stagen tarvikemäntä normi renkailla ei siis tunnu yhtä tiukalta kuin tämä. Niin ja kuuluuhan se L-rengas olla niin päin että se ohut osa renkaasta on ylöspäin, ainakin mäntä on ylemmän renkaan yläpuolelta ohuempi.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Tälläistä kävi tänään että pytystä lohkesi pala pinnapultin ympäriltä kantta kiristellessä
Onneksi oli vielä reilu sentti reikää jäljellä niin sain recoililla korjattua ja tuntui pysyvän aika jämäkästi. Onko kellään tietoa voiko tälläistä lohkoa hitsata millään? Luulisin että on jotain metalliseosta. Ainakin tuo näyttää samanlaiselta mitä jarrukahvat katketessaan siitä keskeltä. Sitä toista mäntää en laittanut kun oli niin tiukka etten edes saanut työnnetyä enää kunnolla läpi. Eipä siinä mitään kun toimii tällä viilatullakin männällä ihan hyvin. Vauhtia keräsi jo 59 gepsiin ja kiihtyy aika rivakasti sitten kun vauhtia on reilu 30, lähtö on yhä vähän nuhainen.
sasumeil
- Pyörä:
- Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
- Paikkakunta:
- Jyväskylä
- Liittynyt:
- 9.2.2011 18:21
Niin vissii lohkosta eikä pytystä ?
Alumiinihitsillä pitäs saada korjattua. Ite käytin PV lohkot korjattavana kun öljypropun kohta halkes ja hitsas alumiinilla koko paskan umpee ja sit tein ite uude
Mäkistation
- Pyörä:
- Useampi Yamaha
- Paikkakunta:
- Mänttä/Kurikka
- Liittynyt:
- 15.7.2007 13:04
Puchin lohkojen pitäisi olevan melko hitsattavaa tavaraa. Lähes puhdasta alumiiniä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
sasumeil kirjoitti:Niin vissii lohkosta eikä pytystä ?
Joo lohkoista tietenkin tarkoitin.
Annan ehkä olla nyt näin jos tuo pinnapultti pysyy hyvin mutta jos alkaa irtoomaan niin täytyy sitten ainakin viedä hitsattavaksi
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Kyllä tuon hitsaamalla saa korjattua mutta kohdan pitää olla todella puhdas, ei öljyä tms paskaa, vaikuttaa lopputulokseen ja kestävyyteen.
Ei sitä suodatinta pakko ole öljytä, ja kannattaa laittaa ne kumit käynnistinpolkimeen ja tuohon kytkinkoppaan mihin kiksi toppaa, siihen saa tehtyä sopivan esim kumiletkusta.
-Jarkko-
- Liittynyt:
- 10.2.2010 11:25
Mäkistation kirjoitti:Se on kyllä 1 piikki edessä = 3 takana. 11/36 välit mulla on ollut tuossa jalkavaihteisessa, viimeisimmän sylinterin modauksen jälkeen jaksaa lähteä kakkosellakin tyhjäkäynniltä kiihtymään.
Jotenkin näin, ei tarkempaa tietoa mutta parikin piikkiä automaatissa kyllä tuntuu heti.
Mä modasin tuohon toiseen pappaan super sportin kaasuttimen joka siis samankokoinen kun papan oma mutta alapuolisella koholla.
Nyt on 52 suutin kiinni mutta röpöttää täyskaasulla joten kokeilen 54 suutinta.
Tuohon kaasuttimen perään on modattu papan metalliverkkosuodatin sekä ilmansuodatinkotelo.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
-Jarkko- kirjoitti:Nyt on 52 suutin kiinni mutta röpöttää täyskaasulla joten kokeilen 54 suutinta.
Pienempi suutin jos röpöttää, ei suurempaa...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista