Joo kyllähän tuo kansi on maalailtu juurikin lämpöhommien takia. Joskus fysiikan tentissä tuli tuota maalihommaa mietittyä putken pituuden hienosäädön kannalta (kiillotettu vs. mattamusta).
Muttajoo, Raisuun tuli vaihdettua tuon 60cc:n tilalle Malossi uudella männällä. Samalla sitä tuli kevyesti viilailtua tuolle 119,1km/h putkelle paremmin soivaksi. Kansi oli mallia helvetin tiukka ja isolla kössillä. Eihän se jaksanut sillä putkella vetää yhtään mihinkään, ylämäkiin joutui potkimaan kakkosta ja alkoi pitkässä vedätyksessä vielä nakuttaakin. Huiput 99 km/h vajaalla vedätyksellä, koska nakutus. Katteita ei ollut päällä.
Pajalle palatessa otettiin kansi auki ja olihan se jo kerennyt nakuttaessaan sulattaa katkoksen kohdalta männänlakea pois. Puristukset oli kylläkin entisellään. Se on nyt uudella männänrenkalla ja Luhaolla niputettu takaisin käyntikuntoon, Drifteri-PV:n runkoon. Tuo 119,1km/h putki vissiin aiheutti nakuttelut, Luhaolla kun ei sitä tee...
Raisu n. 40km alustatestauksen jälkeen:
Sitten pitikin laitella vähän Sykeröä. Koneeksi valikoitui allekirjoittaneen nelilovinen huonolla vaihteistolla ja nähtävästi vastikään väljistyneellä kiertarin alapäällä. Pytyksi se kaksiosaisella paolla oleva putkitettu 68cc plusu, jossa 5 huuhtelua ja DIY imupuoli. Pytty sai aikalailla hoonausta, koska oli karussa kunnossa. Myös mäntää sai jonkin verran hinkkailla. Pyttyyn tuli tehtyä vähän lisää pyöristyksiä, ja samaan syssyyn tuli todettua että katkosvälys on jo 0,90mm...
Paketti nippuun 21mm Lortolla ja 119,1km/h putkella, joka tuli muokattua sopimaan. Testiajolla selvisi että 0,50mm squishvälys on liian vähän kyseisen koneen alalaakerille, tuppasi nappaamaan vähän kanteen kiinni. Nakutustakin kuulosti vähän olevan kuumalla kelillä.
Eilen otettiin sitten kantta auki. Itse kansi sai hiekkapuhalluksen ja ohuen kerroksen kuumankestomustaa. Palotilasta lähti tiivistepinnan oikaisulastu ja squishvälystä tuli parikymppiä lisää. Squish ratio kasvoi hieman entisestä, joka tuntui varsin järkevältä koneen luonne huomioiden. Paketti nippuun hieman myöhäisemmällä sytkällä. Pyttyä tuli samalla suihkittua kuumankestomustalla mopossa kiinni ollessaan, eihän siinä ole muuta kuin hento ruostekerros maalin tilalla...
Tesmiä: Ei nakuta, vetää 14-42 välejä nätisti myös pienellä hiekkatiellä ja nousee väljyydestä huolimatta tehoalueelle vähän matalemmiltakin kierroksilta. Aika ajettava paketti kaikenkaikkiaan, kunhan ei eksy liian alhaisille kierroksille, jossa kaksoisrikastus vaivaa. Kone ottaa lämpöjä ehkä hieman liikaa, kelit kun on aika lämpöiset ja vauhti pieni. Kytkin tuppaa luiskahtelemaan kun lähtee tehoalueelle. Tuossa koneessa tuo "piikikäs" putki on melko rauhallinen kun pakoajoitus on jotain 185 astetta mutta blowdownia piisaa. Malossi ei hengittänyt lainkaan samalla putkella.
Vaikka tehoja ei juuri ollutkaan, niin pitihän ne huiput testata, vaikka sitten alamäkeen.
99,1km/h tuli tulokseksi, kierrosten ollessa 11,6 krpm. Vetäisi varmaan aika helposti piikin pidemmälläkin rissalla myös tasamaalla. Kytkin luistaa nelosella siihen malliin että kaasua sai kuulemma himmata puoleenväliin kesken vedätyksen että pito palaa.
Videota:
https://www.youtube.com/watch?v=BvljMmO ... e=youtu.beTestien jälkeen:
Antaa tuon Sykerön olla nyt rauhassa kun toimii jotenkuten, mäntä+porautus kun ei mahdu budjettiin ja aikatauluun Vauhtipäiviä ajatellen. Josko tuolla vaikka itse kehtaisi sielä ajella, kun on niin turvallisen laiska vehjes.
Ainiin, perjantaina meinasi vähän keittää yli. Kyselin Ignitechiltä että missä palikat viipyy; no he ilmoittivat että Suomen päässä ne jo on. Otin sitten Suomen puolen firmaan yhteyttä ja ne alko sitä pakettia etsimään. Jonninajan päästä ilmottivat että ovat hukanneet sen kokonaan jonnekin, näitä kuulemma sattuu jos paketit on pieniä, pitäs tilata uudestaan... Onneksi jonnin ajan päästä ilmoittivat että olikin toimitettu jollekin väärälle henkilölle ja saapuu maanantaina...
Hommat jatkuu Raisun koneen rakentelulla ja Ignitechillä, jollei ne toimita sitä jonnekin Aasiaan...