Palezu racing - samurai AM6

_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 22.4.2013 0:28

VinskiMo kirjoitti:Aika mielenkiintoinen kannen lasku tapa sulla! Käy se nähtävästi noinkin :D

Samaa mieltä :lol:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.4.2013 1:03

Mikäs siinä niin ihmeellistä on :D ? Rälläkkä ja hiomapaperi+tasainen levy metodihan on jo ihan normi hommaa, meinaatteko että turhia nuo kolot :D ? Nuo kolot auttaa tuossa rälläköinnissä että tulis otettua mahdollisimman tasaisesti, koitin porata noista koloista mahdollisimman saman syvyisiä ja sitten rälläkällä tasoittaa kunnes kolot katoavat. Huomas heti että ei tarvinut hinkata hiomapaperilla läheskään niin kauan kuin yleensä kun joskus aiemmin olen tehnyt ilman noita koloja ja siinä tulee aina rälläkällä jynssättyä parista kohtaa paljon enemmän kuin muualta ja sitten saa hinkata tunnin hiomapaperilla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.4.2013 0:14

Eipä mitään benellistä mutta keeway oli vissiin tullut kateelliseksi benellin saamasta huomiosta kun rupesi tänään aika pahasti oikuttelemaan. Kerronpa stoorin siitäkin jos joku viitsii lukea.

Aamulla lähdin kouluun ajamaan ja tuntu toimivan ihan normaalisti, kuten tavallista ensimmäisessä kiihdytyksessä tuntu taas että ei saatana tämä liikkuu mukavasti. Siinä sitten ajelin menemään ja fiilistelin kun oli kevään ensimmäinen lämmin päivä ja aurinkokin paistoi. Oli enää pari km matkaa koululle ja paahdoin pyörätietä semmoista 60km/h, sitten tuli ylämäki ja painoin tietysti kaasun pohjaan (pohjaan ja pohjaan, kuristettu puoleenväliin luistin yläpuolella olevilla prikoilla). Ylämäessä oli myös joku kävelijä, ja juuri kun ohitin kävelijän niin meno hyytyi ja takarengas meni lukkoon mukavan äänen saattelemana kun nastat raapivat tietä.

Ihmettelin sitten että mikäs nyt tuli ja kattelin vauhdissa varikoppaa kun ääni tuntui tulevan sieltä. Aattelin että variaattorin mutteri irtos mutta eihän sen nyt pitäis rengasta lukkoon vetää. Sitte aattelin että nytkö se sitten leipoi öljyn puutteesta kun matka-ajo menee niin pienellä kaasulla. Sitten se käynnisty taas ja ihmettelin siinä vähän aikaa rullatessa ja päätin ajaa ylämäen huipulle kun ei viitsinyt sammuttaa siihen lenkkeilijän viereen :lol:

Ylämäen huipulla sitten sammutin ja rupesin ihmettelemään mitä se oikein teki. Rengas pyöri normaalisti ja puristukset tuntu polkimesta aika normaalilta eli ei juuri miltään. Mutta eipä lähtenyt enää käyntiin vaikka miten yritti joten työntö hommiksi meni, kilometrin siinä hiki päässä työnsin. Tuli muuten huomattua että tuo on älyttömän raskas työntää. Mikähän siinä oikeen vastustaa ku alamäkeen rullatessa hädin tuskin kävelyvauhtiin jaksoi kiihtyä :D

Sitten koulussa tunnin jälkeen kävin koittamassa käynnistyiskö se nyt ja sehän käynnistyi. Ajattelin että pitää lisätä öljyä ettei leivo taas, no eikös ollut öljypurkki unohtunut kotia. Piti käydä ostamassa halppiksesta purkki 2-tahti mixiä ja lisäsin sitä sitten sen verran että kunnon käry olisi ainakin taattu.

Kotiin sain sitten ajettua ilman ongelmia, tuntu vain helvetin laiskalta kiihdytyksessä mutta jaksoi mennä normi vauhtia. Kotona sitten purin yläkerran ja tämmöstä löyty:

Kuva

Kuva

TNT mäntä miltei päätti päivänsä 6000km kohdalla, mutta ei vielä luovuttanut. Hioin enimmät jäljet pois pytystä ja männästä, pytty ei nyt vielä paha ole mutta männän voisi ehkä päästää eläkkeelle. Laitoin sen nyt kumminkin vielä työhön.

Kuva

Kuva

Samalla tuli huomattua että vissiin tietämys vähän kehittynyt viime viilailukerrasta, kun nyt tuo pakoaukon reuna vaikutti liian terävältä vaikka viimeksi sen mielestäni siistiksi viilasin. Viilasin sitten siihen vähän paremmat viisteet.

Kasasin keewayn ja ajattelin että vika oli varmaan öljyssä että ei kai sen pitäis enää leikata kun laitan tästä lähin vähän enemmän ööliä kun tulee ajettua niin pienellä kaasulla. DT mies siinä halusi sitten taas lähteä es kauppaan ja lähdettiin sitten. Otin kumminkin varalta mukaan jesaria ilmanputsarin tukkimista varten jos se sittenkin ois käynyt laihalla.

Koko matkan keeway tuntui kiihdytyksessä niin laiskalta että vitutti että pitääkö se pytty hoonata ja uus mäntä ostaa. Joku 5km päästiin, ja sitten alkoi keeway nakuttaa ja tuntui entistäkin laiskemmalta. Aina kaasua painaessa kuului semmoinen kolina kuin ois laakeri menossa. Olin jo silleen että nyt se kuolee ja pysähdyin tien sivuun. Tyhjäkäynnillä nakutti kuin vanha diesel transportteri konsanaan, ja kun kytkin virrat pois, niin eipä mopo heti sammunutkaan vaan kävi vielä, ilmeisesti hehkusytytyksen voimalla, pari sekuntia. Tulppa tais hehkua vähän siellä :lol:

Laitoin sitten vähän pelastavaa jesaria ilmanputsarin reikään ja nakutus loppui ja meno tuntui piristyvän hieman. Saatiin haettua eeässät ja päästiin kotiinkin asti. Leipomisen syynä oli vissiin sitten alkujaankin ollut laihalla käynti. Tutkin paikat mutta en löytänyt imuvuotoreikää. Olisko sitten mennyt pieni roska suuttimeen. Tuota ennenhän se oli toiminut satoja kilometrejä täydellisesti, samoilla kaasarin säädöillä. Purin ja putsasin kaasarin, laitoin 7 numeroa isomman pääsuuttimen ja nostin neulaa pykälällä ja otin teippiviritelmät pois putsarista. Tuntui kiihtyvän taas kohtuu hyvästi ja ajoin kaasu pohjassa Jääli hoodsien ympäri eikä ongelmia ollut havaittavissa.

Taas tuli opittua jotain uutta: kyllä se pienikin laihalla käynti vaan tehokkaasti koneen tuhoaa jos asiaa ei korjaa ajoissa. Nyt opin myös miltä nakutus kuulostaa :D Varmana ois ollu reikä männässä tai kilkannut uudestaan kiinni jos en ois pysähtyny kun alkoi kuulua se ääni. DT mies naureskeli vaan että olen vainoharhainen mutta se ei näistä tekniikoista nyt mitään ymmärräkkään, minä sille sen detsinkin olen huoltanut ja virittänyt :D

TNT mäntä ja pytty ovat siis kestäneet nyt 6000km, selvinneet yhdestä lämpöleikkauksesta ja pienestä nakutuksesta. Ei kai sitä paljoa voi valittaa siihen nähden että pyttysarja maksoi aikoinaan ruhtinaaliset 34 euroa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Shape » 23.4.2013 18:37

Se ei ole todellakaan viisain tapa kuristaa ilmajäähdytteistä kaksitahtikonetta rajoittamalla luistimen nousua vain puoleen väliin asti. Kaasun pumppailukaan ei ole enään mahdollista, tai no on, mutta sen hyödyt tässä tapauksessa ovat minimaaliset.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.4.2013 18:49

No onpahan tuo patentti ollut siinä jo sen 300-400km. Eikä ole muuta ongelmaa ollut kuin tuo eilinen joka luultavimmin johtui roskasta suuttimessa tai muualla kaasarissa, pitää kyllä vielä katsoa oisko johonkin ilmestynyt imuvuotoreikä. Tänään toimi taas hienosti. Ja entäs sitten yamahan skoottereissa missä on 12mm kaasari? Keewayssa on 16mm ja kaasu kuristettuna luisti avautuu suurin piirtein saman verran kuin yamahan 12 millisessä kaasu pohjassa. Tietenkään vakio tuorevoitelulla ongelmaa ei ole mutta kyllä kai niilläkin melko moni ajaa seosvoitelulla, vakiokaasarilla?

Ainakin bensankulutuksen kannalta tuo vaikuttaa tähän mennessä parhaalta rajoitustavalta. Putkessa ei kuria niin saa koneen toimimaan taloudellisesti ja sitten vain rajoitetaan imuilman määrää. Tänään tuli tankattua ja olin yllättynyt kun pääsin tankillisella 137km ja bensaa ois ollut vielä ainakin 5 kilometriksi jäljellä. Kulutus olikin 3,3 litraa satasella, noin vähän ei ole ollut ihan vakionakaan, ja silloin kulki hädin tuskin 45 ja kiihtyi 3 kertaa hitaammin.

On tuo kyllä totta että kun kaasu kuristettu niin se ei saa paljoa öljyäkään, mutta laitan tästä lähin 3,5% seokset. Ennen tuota leipomista olin käyttänyt 2,5%. Tuossa kun purin koneen eilen niin ei siinä kyllä voitelun puutetta ollut edes havaittavissa, pytyn huuhtelulähtöjen kanavatkin kiilteli öljystä samoin kuin kampiakseli. Laihalla käynnistä tuo kilkkaus oli johtunut.

edit: tainno varmaan sen takia kiilteli öljystä kun olin ennen koulusta lähtöä lurauttanut vähän lisäöljyä :D

No jaa, kaasun kuristus omalla vastuulla. Itse pidän tuota toistaiseksi koska en näe siinä mitään ongelmaa näillä näkymin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Shape » 23.4.2013 19:09

Kyllä sillä rajoilla laihalla olevalla koneella voi ajaa useita satoja kilometrejä, jopa tuhatkin. Allekirjoittaneella kävi näin muuan aika sitten. Kaasuttimen neulaputken ilma-aukkoon oli remontin yhteydessä joutunut nippusiteen palanen ja vajaat 1000 km päästelin menemään, kunnes eräs pidempi turraus tasaisella vauhdilla ja kaasun löysäys mutkaan oli liikaa ja kone meni juntturaan. Kansia vilkaisemalla sitten varmistui, että laiha seos on ollut koko ajan.

Muutenkin tasakaasulla/puolikaasulla ajaminen on myrkkyä.

entäs sitten yamahan skoottereissa missä on 12mm kaasari? Keewayssa on 16mm ja kaasu kuristettuna luisti avautuu suurin piirtein saman verran kuin yamahan 12 millisessä kaasu pohjassa.
Se on 12 millisessä kaasuttimessa parempaa, kun joutuu käyttämään ehkä enemmän kaasua. Kaasu pohjassa ajamalla seossuhde on 13:1 - 10:1, kun taas osakaasulla ajaessa seossuhde on 14:1 - 17:1, jopa 18:1. Jos haluat pitää sitä kuria siellä, niin kannattaa ainakin neulan profiilia muuttaa ohkaisemmaksi, vaikkapa tälläiseksi.

Kuva
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.4.2013 19:42

Oonkin lukenut sitä sun topicia kelkkalehden foorumilla, aika hyvä tuuri ollu tuossa :D

Jaa puolikaasun seossuhdeko on laihempi väkisinkin, kaasuttimen rakenteesta johtuen? Neulan prikan säätökö ei vaikuta asiaan mitään? Kylläpä minä olen huomannut että kun laittaa neulan rikkaimmalle niin kovasti tahtoo röpeltää osakaasulla eli luulisi seossuhteenkin olevan tällöin rikas..

Tuon kuvan vasemmanpuoleinen neula voi kyllä sellanen ollakkin että väkisin on laihalla osakaasulla mutta keewayn neula on aika lailla just tommonen kuin tuo oikeanpuoleinen.

No miks puolikaasulla ajo on myrkkyä? Jos säädetään kaasari siten että se antaa puolikaasulla sopivan rikkaan vaikkapa 13:1 seossuhteen, ja varmistetaan että kone saa öljyä riittävästi puolikaasullakin niin miten se sitä myrkyttää? Musta magiako vai lumevaikutus? Onhan siinä tietenki se massavirran jäähdytysominaisuus josta joskus väiteltiin, mutta eipä se kone silloin tuota siellä niin paljon lämpöäkään kun soppaakin saa vain puolet täysmäärästä..

Oon aika varma että yhtäkkiä tuo mulla oli mennyt laihalle, kun tuon yläkerran huollon jälkeen kun käytiin ajelemassa niin mopo tuntu tosi laiskalta ja alkoi nakuttamaankin siinä yhdessä vaiheessa mitä se ei ole koskaan ennen tehnyt. Ilmanputsarin hätäteippaus auttoi ja kun kotona rikastin säätöjä niin kiihtyvyyskin tuntui palautuneen suunnilleen ennalleen. Luulin laiskuuden johtuneen leipomisen aiheuttamasta puristusten laskusta mutta johtuikin laihalla käynnistä. En sieltä suuttimistakaan kyllä roskaa löytänyt mutta unohdin katsoa tuon ilmareijän mihin sulla oli mennyt nippusiteen pala :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 24.4.2013 10:44

vähän off topikkia mut olit laittanut tuonne 49ccscoot sivuille et es on pyhä juoma :) :D :lol:
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Shape » 24.4.2013 11:14

Palezu kirjoitti:Jaa puolikaasun seossuhdeko on laihempi väkisinkin, kaasuttimen rakenteesta johtuen? Neulan prikan säätökö ei vaikuta asiaan mitään? Kylläpä minä olen huomannut että kun laittaa neulan rikkaimmalle niin kovasti tahtoo röpeltää osakaasulla eli luulisi seossuhteenkin olevan tällöin rikas..

--

No miks puolikaasulla ajo on myrkkyä? Jos säädetään kaasari siten että se antaa puolikaasulla sopivan rikkaan vaikkapa 13:1 seossuhteen, ja varmistetaan että kone saa öljyä riittävästi puolikaasullakin niin miten se sitä myrkyttää? :D
Siis tottakai säädöt vaikuttaa ja niillä pelataan. Mielessäni oli se, että lähtökohtaisesti kaasuttimet on säädetty siten, että puolikaasun alue on normaalia laihempi. Syitä tähän on monia, esimerkiksi se, että laihempi seos toimii kevyesti kuormitetussa moottorissa. Toki jos säädöt ovat luokkaa, mitä lainauksen viimeisessä lauseessa sanot, niin ei mitään ongelmaa pitäisi olla vähentää kulkuja luistin liikettä rajoittamalla. :)
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Benelli goes käyntiin

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.4.2013 17:32

Jooh, kihivelillä on nyt ajeltu taas 100km verran leipasun jälkeen ja ei ole vielä kilkannut uudestaan. Varmaan se nyt toimii. Kulutus oli noussut 3,7 litraan sen jälkeen ku rikastin säätöjä :D Tuo kulutus tuntuu nyt vaihtelevan muutenkin ihan miten sattuu vaikka ei tekisikään mopolle mitään..

Jep, eeäshän on jumalten juoma.

Tänään pienissä pärinöissä otin ja rälläköin putkeen loven ja taivutin sen parempaan asentoon ja hitsasin vanhalla kunnon esabin puikkokärventimellä kiinni. Hitsisaumastahan tuli ruma kuin mistäkin mutta toimii. Nyt sain vihdoinkin paikalleen nuo tuuletinkopat että uskaltaa ajella.

Kuva

Puhaltimen kopan oli edellinen omistaja sutannut hopeanväriseksi eikä ilmeisesti ollut tehnyt mitään pohjatöitä sillä maali oli keittänyt ja halkeillut ja näytti aivan kuin siihen olisi linnut paskoneet urakalla. En malttanut kummemmin sitä korjailla joten hioin sen kevyesti ja maalasin pohjamaali mustalla että näyttäisi vähän siistimmältä. Siinä kun tohkeissaan touhusi niin eihän sitä malttanut oottaa että maali kunnolla kuivuisi ja koppaa asentaessa jäi sitten parit hopeiset sormenjäljet siihen. Pitää joskus kunnolla maalata tuo siistin näköiseksi.

Kytkintä tuli myös laiteltua vähän kisasempaan kuntoon. Vaihdoin hyllyssä joutilaana olleet malossin keltaiset vieterit vakioiden tilalle. Aika löysät ovat nekin joten kevensin myös kytkinpaloja poraamalla niihin parit reijät että ottaa ylempää kiinni.

Kuva

Tämänhetkisille virityksille kytkin vaikuttais toimivan nyt hyvin, ottaa sopivan ylhäältä kiinni ja kiihtyy paikaltaan kohtuu hyvin, keuliminen vaikuttaa silti vielä aika mahdottomalta :D Tuli ajeltua metsässä vähän ja kanervikossa rymytessä alkoi mopo kuulostaa kovemmalta joka töyssyn jälkeen. Ajattelin että perinteisesti putken kiinnityspultit ovat taas löystyneet ja vuotaa mutta kappas:

Kuva

Noissa pakoputkissa tuntuu hajoavan tai löystyvän kaikki ellei tee kunnon jööti kiinnikkeitä. Jatkuva tärinä halkaisee tommosen pehmeän pellinkin. Pitää seuraavaksi hitsata tuohon alle ensin parin millin pellistä semmonen neliölappu ja siihen sitten kunnon kiinnityskorvakkeet. Taitaa kyllä olla että kunhan saan peltiä niin katkaisen tuon putken ja hyödynnän siitä alkukäyrän ja teen uuden paisarin, tällä kertaa vähän kireämmän. DT mies puheli että kaketsun amiksesta vois käydä metallipuolen roskiksesta keikkaamassa ylijäämäpeltiä, pitänee tuossa ensi viikolla katella jos ehtii. Tosin tämän jakson lukujärjestys on niin perseestä että käytännössä ainoastaan perjantaina ehtii käydä muuallakin kuin kotona ja koulussa..

Tässä vähän alustavaa putkilosuunnitelmaa..

Kuva

Saa nähä rikotaanko tuolla ees 90 vai kilahtaako vaan laakerit tai mäntä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Putken räpellystä

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.5.2013 23:10

Peltiä on kovasti yritetty saada mutta sitä ei näy puissa kasvavan. Sen sijaan metsässä kasvoi maassa:

Kuva

0,9mm ruostepeltiä kohtuullinen pala, tuosta tekee ainakin 4 putkea :D Löytyi tuo pala kun oltiin korvessa samurailla päristelemässä yks päivä. Samalla reissulla löytyi arkkupakastin josta voi myös luultavasti ottaa peltiä, tarvii vain vähän työkaluja mukaan että sitä saa pilkottua :D

Arvelutti että onkohan tuo liian ruosteessa ettei sitä voi hitsata joten leikkelin aluksi siitä vain keskilieriön palan. DT mies pölähti sopivasti naapurista paikalle ja ehdotin että käydäänpäs teillä kempittämässä tämä kasaan, ja ihme kyllä se ei edes vaatinut maksua tällä kertaa. Mutta perhana, eipä ollut kemppiä naapurin tallissa, niiden isä vienyt sen jonnekkin. Ei siis auttanut kuin ottaa ESAB esiin. Tiesin ettei siitä varmasti tule mitään mutta ajattelin että hitsaan sen putken kasaan vaikka sitten sinitarralla, kävi miten kävi.

Ei muuta kuin puikko käryämään. Reikiä tuli niin perhanasti ja homma vaikutti täysin mahdottomalta. Pienensin virran minimiin (45A). Tässä oli ollut aina ongelmana ettei puikko tahtonut syttyä niin pienellä virralla. Aikani raavittuani huomasin että kyllä se jotenkin syttyy kun oikein varovasti vie puikon pellille, ja ruosteisen pellin liimaaminen alkoi pikku hiljaa onnistua edes jotenkin.

Sain siis keskilieriöpalan hitsattua, tässä kuva saumasta ihailtavaksi:

Kuva

Jos joku haukkuu saumaa niin tehkääpä sama perässä vuodelta 1986 peräisin olevalla valovirta puikkokoneella ja samaten ainakin 20v vanhoilla puikoilla :D

Tuo ois voinut onnistua paremminkin mutta kerkesin aluksi sulattaa siihen isoja reikiä ennen kuin homma alkoi onnistua joten tuohon piti turata hirveät knöölit. Seuraavat palat pitäis onnistua paremmin(kröh kröh) ja ja ajattelin kokeilla jonkin sortin jippoa eli voisi leikata pikku suikaleen peltiä tuonne sauman alle tai päälle estämään läpi sulamista tai sitten tekee paloista vähän liian isot niin että reunat menee päällekkäin ja sitten hitsaa. En loppuja paloja ehtinyt tänään hitsaamaan kun piti lähteä sukuloimaan mutta ehkä huomenna.

Benellistä myös etsin kierrostenrajoitinta yks ilta, pelkkä putken katkaistu alkukäyrä paikallaan ja ilman hihnaa huudattamalla. Sitä ei löytynyt, mutta ilman putkea kävi liian rikkaalla ja kierrokset rajoitti röpötys mutta kyllä se arviolta parkui sen 10k rpm. Eli tuon sähköt ei ehkä ole rajoitettu, hyvä hyvä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: Putken räpellystä

ViestiKirjoittanut Palezu » 12.5.2013 21:18

ESAB surisi koko päivän, puikkoa paloi ja tallista kuului kiroamista, mutta nyt se putki on änkkää ja kiinnikkeitä vaille valmis.

Kuva

Kuva

Sen nimi vois olla vaikka PärinäKit 2.0 Ruoste Edition. Putkessa on käytetty uusinta valmistusteknologiaa, se ei voi ruostua koska se on jo valmiiksi ruosteessa.

Kokeilin siis hitsauksessa sellaista että tein kartioista vähän ylikokoiset että reunat menivät päällekkäin. Tämä auttoi huomattavasti, yksittäisen kartion pitkittäisen sauman sai hitsattua jopa siedettävästi ilman isompia reikiä. Kartioiden toisiinsa hitsaaminen olikin taas huomattavasti vaikeampaa.. Voisi peräti kokeilla seuraavan tai ainakin jonkun putken tekemistä pullistamalla, saattas onnistua huomattavasti helpommin.

Tietysti sitä piti kokeilla huudattaa josko kierroksia alkaisi löytymään. Olin laittanut vakioputsarin kiinni kun piperillä imuäänet olivat niin kovat että alkoi ottaa omaankin korvaan ja samurai tarvitsi ilmanputsarin kun se on ollut nyt kovassa ajossa.

105 suutin oli ihan liian iso, röpötti ja sauhusi. Vaihdoin tilalle 92 suuttimen. Vieläkin röpelsi. Otin sitten ilmanputsarin pois ja röpöttää vieläkin vähän mutta kierroksia kuulosti jo löytyvän. Ei ainakaan minusta kuulosta olevan rajoitinta, en kyllä tiedä paljonko tuo tuossa nyt kiersi.



Suunnilleen 0:14 kohdassa voitte huomata että kaasarista pölähtää pieni pilvi kun kierrätän. Hoksasin tämän itse vasta jälkeenpäin kun katsoin videota. Kappas kehveliä, sehän tarkoittaa että läpät jäävät kellumaan noilla kierroksilla, enpä olisi osannut edes ajatella moista vielä tässä vaiheessa. Tuohan saattaa rajoittaa aika paljonkin kulkuja. Pitänee jostain hiilikuituläpät hankkia..

Nyt pitäisi sitten odotella että kiinasta tulee tilaamani kovametalliterä dremeliin että pääsee viilailemaan pytyn putkelle yhteen sopivaksi. Sitten pitäisi jo alkaa kulkujakin löytymään.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Apikka_Razing
Pyörä:
Aprilia sx -125 sekä Gileran rutku talveks
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
22.1.2011 17:36
Re: Paletsun säädöt: presenting PärinäKit 2.0 Ruoste edition

ViestiKirjoittanut Apikka_Razing » 12.5.2013 21:29

No nyt on karu :lol:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: presenting PärinäKit 2.0 Ruoste edition

ViestiKirjoittanut Palezu » 12.5.2013 22:55

Jahas, sattuipas sopivasti. Minkä merkkiset läpättimet siinä on ja onko paksuudesta tietoa? Voisin kyllä laittaa ostoslistalle ne sulta, mutta oon tällä hetkellä köyhä kuin kirkonrotta niin ei heti ainakaan saa ostettua :D Löysin tosin sparewheelistä tämmöset: https://sparewheel.fi/product_info.php/cPath/10_60_543_451/products_id/14861 Onko kellään noista kokemusta? On kyllä niin halvat että saattasin ostaa nuokin..

Tuli tässä tehtyä empiiristä tutkimusta paljonko benelli kiersi tuossa videossa. Audacity ohjelman taajuusanalysaattorin spektrin mukaan vähän vajaa 13 000rpm. Varmistin asian vertailemalla ääntä youtubesta olevasta Kreidler 50cc kisamopon ajovideosta jossa näkyi kierroslukumittari. Mittari näytti 13000rpm kun harjaantunut moposävel-korvani kertoi äänen olevan sama, ja audacity näytti myös sille kohtaa Kreidlerin kierroksiksi 13 000rpm. Eli ei mahda olla rajoitettu benellin sähköt. Jee.

Tekis mieli laittaa nyt hihna kiinni ja käydä vähän päryyttämässä kun ilta alkaa hämärtyä :lol: Naapurit saattas tykätä kun ei ole änkkää. En kyllä taida muutenkaan viitsiä kun putkessa ei ole vielä kiinnikkeitä, ettei tuokin katkea.

edit: ei ihmekkään jos läpät ei pysy menossa mukana jos se 13k kiersi. Arvelin aluksi ettei se kiertänyt kuin 10k pintaan. Ei paha vakio pakoaukolle nuo kierrokset, tuo putki voi jopa toimia siis.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Paletsun säädöt: presenting PärinäKit 2.0 Ruoste edition

ViestiKirjoittanut -atte- » 13.5.2013 0:53

Hahah nuo äänet. :lol: Hyvin kiertää! Tuli mieleen tälläset revittelyt.
http://www.youtube.com/watch?v=mwbe-UhtuKg
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista