Otsikon perusteella varmaan jo luulitte että nyt se benellin step two mäntä leipas, mutta eipä leiponutkaan
Tänään koulusta lähtiessä oli hemmetin hieno ilma, aurinko paisto ja lämmintä jne jne. Keewayn mäntä vaan sitten ilmeisesti närkästyi kun ei päässyt nauttimaan auringosta, eihän tuo ihmekkään kun ikänsä siellä pimeässä pytyssä pomppinut edes takas. Käynnistin siis mopon ja pidin vähän kierroksia ylhäällä kuten normaalisti että kone lämpiää vähän. Sitten kuului metallinen *naps* ja mopo sammui kuin seinään. Mieleen muistui 1,5v takainen lukkosokan lähteminen, ääni oli samantyyppinen.
Noh, poljin tietenki oli jumissa ja aattelin että se oli siinä taas.. Lapulta löytyi roksin penkin alta tulppa-avain, otin tulpan pois ja koitin tihrustaa pyttyyn onko lukkosokka taas paskonut sen. Eipä näkynyt mitään. Hakkasin sitten meisselillä mäntää tulpanreijästä ja se lähti liikkumaan ja yritin siinä sitten polkea mutta eihän se tietenkään lähtenyt. Siihen se jäi häpeämään ja joltsu tarjosi kyydin kotiin, ja sen xps sai kokea varmaan elämänsä kauheimman matkan kun 2 päällä hyytyi ylämäkeen 35km/h ja hädin tuskin tasaisellakaan 50 pääsi
Sattui olemaan silloin pösössä pidemmät välit ja isompi kuri putkessa kokeilussa jos kulkisi hitusen lujempaa poliisia innostamatta, mutta oli ilmeisesti huono ratkaisu kun väännöt katos.
Illalla sitten haettiin keeway peräkärryllä, yllätyksekseni se ei ollut kohdannut ilkivaltaa. Kotona sitten pytty pois ja jälleen yllätykseksi tällä kertaa se ei ollut lukkosokka vaan männänrengas:
Pyttyyn oli tullut pieni naarmu. Liekkö tullut siksi kun typeränä menin polkemaan sitä sen jälkeen kun sain männän liikkumaan, mutta eihän tuota tiedä. Ainakin kohdassa mistä rengas oli poikki, oli männän helmaan ehtinyt ilmestyä mustaa jälkeä joka lähti tosin sormella pyyhkimällä pois että saattoi se jonkun aikaa olla käynytkin poikkinaisella renkaalla.
Naarmu on vähän isompi kuin benellin pytyssä ollut naarmu. Benellissä on silti erittäinkin hyvät puristukset polkimesta kokeiltuna, pitää varmaan koittaa tuota pyttyä benellissä paikallaan että onko puristuksia niin tietää että onko tuo pytty roskis kamaa vai ei.. Voishan tuon tieten poratakkin, hinnaksi tulis suurin piirtein sama uuden männän kanssa kuin jos tilaisi uuden tnt pyttysarjan. Onhan tuo pytty jo kerran lämppässytkin..
Syyksi männän renkaan katkeamiselle epäilen seuraavien seikkojen kohtalokasta ketjureaktiota: takahuuhtelun reunat olivat veitsen terävät + aiemmin pyttyä viilaillessa aivot sanoivat ettei huuhteluaukkoja tarvi pyöristää koska ne ovat niin kapeat + teharin kanssa kaahatessa pytyssä oli huomattavasti kovempi paine kuin vakioputkella jolloin renkaat painautuivat kovaa pytyn seinämiä vasten ja tällöin myös tuota terävää huuhtelun reunaa vasten.
TNT mäntä pääsi siis eläkkeelle ja kaiversin siihen huvikseni "muistokirjoituksen". Innostuin sitten vähän kaivertamaan muitakin kuolleita mäntiä mitä hyllystä löytyi
:
Siitä voi vähän vertailla laatuja
Mutta on se jälleen niin että käyttäjävikoja nuo on käytännössä kaikki ollu, paitsi tuo Naraku ois voinu pelastua jos ne lukkosokat ei ois ollu semmoset paskan malliset. Ja ehkä tuo TNT ois voinu myös pelastua jos pytty ois ollu tehtaalta paremmin viimeistelty.
Se voi olla että keewayllekkin alkaa nyt tapahtua jotain kun moottori on paskana niin ei sillä voi ajaakkaan kuituperän tekoa karkuun..
Eipä tuo peräkään enää paljoa vaatis, parista kohtaa enää hioa ja yks pieni halkeama pitäs korjata ja sitten vain maalia. Toivon mukaan.
Onneksi sentään on samurai, siihen voi aina luottaa:
Saiskin samurailla ajaa tieliikenteessä ja mielellään tietenki mopokortilla..
Ois 100x parempi ku joku mopo. Vääntää kuin traktori, kulkuja sentään 90 ja bensaa ei varmasti veis kuin 3 litraa sadalla.