Kahvan mukana tullut vaijeri, yksiosainen, en osaa sen tarkemmin sanoa.
Sitten itse rojektiin.
Projektille kuuluu hyvää että huonoa.
Alotetaan ensiksi vähän huonommista uutisista. Uuden stefan hain ja mopon kasasin ajokuntoon, tai ainakin näin oletin. Vähän aika poljettuani, alkoikin näyttämänään, siltä ettei mopo sitten syystä tai toisesta lähdekkään käyntiin. Jatkoin vielä polkemista, kunnes yhtäkkiä varoittamatta poljin jumittui yläasentoon, hieman jalka tärähti kun mopoa raivokkaasti poljen ja varoittamatta poljin jumittuukin. Ja kas kummaa, 6tkm ajettu lukkosokka oli syystä tai toisesta antautunut ja näin tuhonnut männän seka pytyn jättäen jälkeensä erittäin syvän naarmun. Ilmeisesti sokka oli ollut lähdössä jo pitemmän aikaan, sillä m-rengas oli tummunut hieman sokan kohdalta ja pytyssä pienet hankaumajäljet. Tämä aiheutti ohipuhallusta, josta johtui ihmettelemäni huonot puristukset ja heikko käyntiin lähtö. Tuli nyt tämäkin todistettua, että voi mopo polkiessaankin leipo
Mutta melummi leipo omaan talliin, kun tielle, jolloin olisi päässyt työntöhommiin
. Se ois uuden sylinterisarjan hankinta sitten edessä..
Sitten niihin parempiin uutisiin, tai no en tiedä parempiin, jos lompakkoa miettii. Tuli nimittäin vihdoinkin hankittua tuo ruisku ja sille maalit, kassalla kirpasi. Näiden lisäksi hankin puuilosta ruiskulle 30 euron vedenerottimen ja 35e aktiivihiilihengityssuojaimen. Lompakko itkee vieläkin verta. "Se ei ole oikea harrastus joka ei vie kaikkea aikaa ja rahaa."
Jos asia näin on, niin tämä se sitten on melkonen tosiharrastus.
Kaikki katteet tuli karhenneltua ja pohjamaalattua kuituperää ja lyhdynkatetta lukuunottamatta. Polvikatteen ja zetatojan kitit sain hiottua. Astinlautakatteeseen meni varmaan pullo brake cleaneria, sillä akkukoteloon oli valunut ainakin littra öljyä joka oli saanut melkoisesti paskaa katteeseen tarttumaan. Dedline olisi, että saisin nämä katteet maaleihin launtain päätösmiittiin mennessä, mutta katsotaan. Epäilen tätä kyllä kovasti.
Alakatteen sisäpuolelle tuli lätkittyä vähän kuitua, sillä vakioalakate on erittäin tapuisaa muovia ja helposti tapuessaan myös maalipinta tulisi halkeilemaan. Kuidulla vahvistin katetta, ettei se enään niin paljoa taipuisi. Näin säästyin kovast muovista valmistetun alakatteen ostolta.
Olihan sitä pääväriä jo ihan pakko päästä kokeilemana muutamana pikkukatteeseen, että miltä se näyttää, Tässä vaiheessa tuli todettua, että ruisku oli joka markan arvonen, sillä pinta oli jotain niin uskomatonta! Katteissa vasta yks kevyt kerros valkosta ja jo nyt näyttää huomattavasti paremmalta mitä mun spray säädökset ikinä, ja ennen kaikkea huomattavasti pienemmellä vaivalla kuin spraylla maalatessa! Pinta näyttää erittäin kovalta, kiiltää suorastaan peilinä ja on hyvin tasanen, ei appelsiiniä taikka roskia
Näiden vähäisten kokemusten turvin uskallan suositella ruiskua kaikille, joiden pitää vähänkin isompaa pintaa maalata, sillä tulee tuolla sen verta upeaa jälkeä! En malta oottaa, että pääsen noita isompia katteita suhuttelemaan :3
Vasta täälä julistin kuinka typerää mun ois ostaa tehopakoputki, kun kummiskin kuristan mopon kulkemaan alle 65kmh ja poliisit kiinnittää huomion helpommin ymsyms, mutta kuinkas kävikään. Ulkonäkö vei voiton ja kaverilta tuli haettua tyydyttävässä kunnossa oleva Extra Chrome edulliseen hintaan
Vanteetkin tuli uudestaan hinkattua
Nyt kiiltää taas.
Mitäs porukat on mieltä?
- Lappu