Jooh tosiaankin rakas käyttikseni nostettiin kyytiin todella kilpailukykyseen hintaan, sen sain mitä halusin vaikka se pari kk veikin
Noh nyt tuli sitten pikkumuuttujia autoilun suhteen, niin piti sitten hakea se vasta ostettu sininen PV mailta kotia että pääsee kouluun
Tottakai siis sille pitää tehä aika paljon ennen sitä
Sen puutteista yms. on enemmän tietoa edellisellä sivulla.
Ellikkäs lähinnähän tässä on laittoa koneen ja sähköjen osalla. Muutenkin koko paska oli täynnä kaikenmaailman patentteja. Kaikki vaijerit nyt ainaki on patentoitu jollain nippa systeemeillä et vaihtoon menee. Noh alottelin sitten koneesta. Myyjähän oli tähän vaihtanu 74cc pytyn, siihen männän ja sitten 21mm kaasarin. Helvetin huonosti lähti käyntiin vaikka puristuksia ihan ok. Syyks väitettiin huonoja säätöjä ja vuotavaa kannentiivistettä.
Alotetaan kaasarista. Senhän mä totesin heti että imukaulassa on jokin sikaflexi patentti ja ryyppy on poikki.
Kaasari irti ja tutkailemaan..
Imukaula systeemi näytti tolta. Sitten aukomaan tota yläpään kantta. No kunhan eka putsaan sen niin järkytys o melkonen. Se on siis kokonaisuudessaan seuraavassa kuvassa. + vitusti sikaflex. Tehty siis itse pellistä, aja alle tommonen rinkula...
Vielä suurempi järkytys tulee ton alta. se neulan pidike on korvattu peltipalalla, ja itse neula on korvattu taivutetulla SÄHKÖJOHDOLLA ?!?!!
Juuh ei ihme että lähtee huonosti käyntiin...
aattelin että nuo osat vaihtoon ja problem solved. Ryyppyhän mulla jo olikin ja sen vaihdoin.
Noh tietenkään asia ei niin ole. Mä aattelin sen kannentiivisteen tsekkailla. Otin koneen pöydälle että pääsee kunnolla putsailemaan. Kansi irti ja yksi "pinnapulteista" nousee mukana, se onkin hienosti kierretankoa. Hyvin alkaa. Noh itse kannentiiviste aiva paskana ja sitten vilkasen pyttyyn.
Kuva kertonee enemmän kun tuhat sanaa.
Jooh se siitä uudesta männästä. Siellä ei ollut ylempää männärengasta. Ohipuhallus luonnollisesti hirmunen. Männänlaki melko murusina ja kannessa kuoppia. Vissiinkin se rengas lähteny palasiks ja käyny ottamassa tuttavuutta kannen ja männän välissä ja poistunu pakoaukosta ? Viisaammat saa esittää parempia teorioita.
No pyttyhän nyt oli "kunnossa". Imu laippaa avarrettu aika hutiloiden. Pakoa korotettu ja reuna aivan röpelöinen, mutta lieneekö sen männänrenkaan tekosia. Ohipuhallusta näkyy. Eiköhän toi ole väljä kun se kuulusa.
Tähän siis jäätiin...
_________________________________
No mitäs nyt on mietteitä. No ei suoraan sanottuna ees harmita, edelleen tää oli niin halpa et ois saanu olla vaikka ilman konetta
Muutenkin toi 74cc tekniikka ois vähän yliampuva. Mun koulumatka ajoihin ei tarvi mitään tehohelvettiä, eikä se autokortin lähtö (+inssi ja teoria uusiks) ole kun kahen sakon päässä, joten parempi tehdä jotain maltillista näihin käyttövehkeisiin..
Nyt siis aattelin kaivaa hyllystä ruostuneen 50p+ ja siistiä sen, viedä poraukseen ja ostaa proxin männän mitä paikallisesta liikkeestä saa. Tulee varmaan maksamaan enemmän kun ostaa uus p+, mutta luulis olevan hiukka kestävempi kunnon männällä. Jospa se maksas ittensä takas
Palataan ! PS. sitä pleksiä ei nyt sitte taivutettukkaan ku tuli kiire tätä laitella.