Hyvät lukiat, on tullut aika jatkaa tämänkin Aprilian kehitystä ruoskasta ruusuun!
Tämän jatkaminen venähti hieman toisen projektin tiellä seistessä, kun ei millään antanut periksi ja lähteny käyntiin
Yamaha DT 125 enskaproju (josjotakutakiinnostaaniinvoinvaikkamyydäpois) ASIAAN
Viime kesänä/talvena tuli rullailtua tuolla sellaiset 5 tkm ja mittariin pärähti yhteislukemaksi 13 tkm eli on hyvä aika jo vaihtaa mäntä. Ajattelin nyt tässä sivussa tehdä muutamia pikkulisäyksiä, kuten se luvattu vanteiden maalaus.
Pari päivää sitten aloitin purkamalla pyörän joka nyt oli vain tunnin homma.
Joten avasin siinä samalla kertaa kun vauhtiin pääsin niin hieman konetta.
Tietenkin heti jo kannet iroitettuani pieneenmieleen pälkähti, että madalletaanpas kantta, jos saataisiin lisää paukkua ratsuun.
No siihen sitten tuli ryhdyttyä, en tiedä oliko järkeä vai ei.. Hirveästi en kehdannut kuitenkaan höylätä kannesta pois. Suunnilleen puolet tuosta reunuksen paksuudesta, jota ei kuvassa näy, sitten kokeilin että ottaako mäntä kiinni, ei ottanut, se on siinä! Kuten kuvasta näkyy puhdistin myös kannen kaikesta mustasta mitä siihen oli päässyt kertymään ja saman tein pakoaukolle.
Kytkinlevyt tarkistin varmuudeksi ja ne näyttivät hyviltä. Levyjen pinnat olivat lähes uuden veroiset.
Tänään kävin hakemassa Step II mäntäsarjan paikallisesta motoliikkeestä. Onko teillä kokemuksia onko iha asiansa ajava vai tunnettu valuuvioistaan jotka ovat saaneet männäthajoilemaan ja mopokuskit hikoilemaan?
Päätin sitten hieman tuota männänkärkeä hienolla hiomapaperilla hieraista jotta karstaa ei tulisi aivan noin paljoa, kuin edelliseen mäntään.
TA kuittaa ja tietää, että tulet tykkäämään lopputuloksesta josta paljastetaan lisää aina päivitys kerrallaan