Eipä oo taas viimekerran jälkee tullu päiviteltyä tätä projua joten nostellaas taas Eli juurimitään suurempaa ei oo tapahtunu tälle projulle ku on nuo muut projektit vieny niin sikana aikaa. Pytty on nyt käyny porautusessa ja se oottaa tuola paikalleen asentamista. Sitte vähä muuta. Eli muutetaas tämä projektitopikki nyt semmoseksi että kirjottelen tänne kaikista noista projektipyöristä mitä mulla on tällähetkellä tallissa.
Nyt on ton oman pikan lisäksi kaverin sr perushuollossa ja männänvaihdossa. alunperin siitä piti vaihtaa pelkästäämäntä, mutta heti ku aloin purkaa sitä niii alko tulemaan esiin kulumisen merkkejä. apikalla on siis rullailtu 12tkm. mäntä oli ihan finaalissa ja pytyssä oli havaittavissa kulumisen aiheuttama porras joten poraukseen se pytty meni. Noo nytte on pytty tullu porautuksesta ja kasailu alko. pistin pyörän kasaan mutta viallisen tulpan takia se ei lähtenyt käyntiin. polkaisin noin 5000kertaa. noo siitä sitten tuli esiin semmonen ongelma että ilmanputsari, kaasari ja kampikammio oli ihan täynnä bensaa. noo kane uudestaa auki ja bensat ulos ja kone tuuletukseen. Samalla huomasin että imukaula oli ihan finaalissa ja kävin ostamassa uuden.nyt proju alkaa olla siinä vaiheessa että sen vois laittaa uudelleen kasaan ja kokeilla miten toimii.päivittelen nyt tänne sitämukaan ku saan jotain mopolle tehtyä. Kuvia laitan moposta kunhan käy ottamassa. Eli päivittelyä taas luvassa kuppystyn keskittymään taas kakspyöräsiin.
Toinen apikka lähti omistajalleen ku sain sen kasaan ja en tietenkää muistanu ottaa kuvaa. noo siirryin jo seuraanvaan rojektiin eli tähän mun apikkaan. aloin kasaamaan konetta ja kun pytty ja mäntä oli paikallaan huomasin että mäntä ottaa kampiakselin epäkeskokiekkoon.. Uskaltaako mäntää dremelöidä? tarttid vastauksia aika nopee
Lyhennä männänhelmoja. Älä kuitenkaan niin paljoa että pako aukeaa yläkuolokohdassa kampikammioon. Lyhentää voit remelillä, villalla, rautasahalla tai vaikka mun puolesta voiveitsellä.
Tässä on siis kaverin särä. Eli tämmönen käyntiongelma: Eli ei ota kiekkoja ku alkaa pätkimään. kun tulpan ottaa pois niin se on ihanöljynen. apuja kaivaataan!
Todennäköisesti käy liian rikkaalla. Kannattaa aloittaa ilmanpuhdistimen pesulla, jonka jälkeen oireiden jatkuessa tarkistaa öljypumppu. Öljypumpussa on yleensä 2 viivaa, joidenka ollessa kohdakkain on seos oikea. Jos ei vieläkään röpötys lopu, voit kokeilla ettei ryypyn vaijeri jumita. Jos röpötys ei vieläkään lakkaa, koita säätää kaasarin neulaa, ylempään loveen laittamalla seos laihenee ja alemmas laitettaessa seos rikastuu. Viimeisenä keinona pienentää suutinta.
Kun kaikki nämä on käyty, ja silti pätkiminen jatkuu, niin vika on mitä ilmeisimmin sähköissä. Tulppa kannattaa ainakin vaihtaa, ja sen jälkeen katsoa kaikki liitokset sytytyssähköissä.
The Eki kirjoitti:Toinen apikka lähti omistajalleen ku sain sen kasaan ja en tietenkää muistanu ottaa kuvaa. noo siirryin jo seuraanvaan rojektiin eli tähän mun apikkaan. aloin kasaamaan konetta ja kun pytty ja mäntä oli paikallaan huomasin että mäntä ottaa kampiakselin epäkeskokiekkoon.. Uskaltaako mäntää dremelöidä? tarttid vastauksia aika nopee
ei kannattais mäntää alkaa dremelöimää, siinä tulee mukana hiushalkeaman riski.. joka suurempi varsinkii jos on valumäntä kyseessä. Männän jäähdytys kans kärsii mut se ei nyt niin iso asia ole ellei kyseessä ole joku high end kamoilla oleva laitos..
käyntiongelmaa sen verta että laiskuuttani ite tehny aina niin että ilmanputsari kokonaan irti, jos silti rötää nii sitte tulpanvaihto, tai katsoo että onks kaikki johdot sunmuut oikein..
Ongelma selvisi. Ennen videota olin purkanu kaasarin, vaitanu läpät, putsannu kaasarin, jokeillut säätää kaasaria, vaihdellut neulan asentoja ynnä muuta normaalia säätöhommaa. Eli ongelmana oli se että tulpan lämpöarvo oli liian iso ja sentakia tulppa oli hajonnu. eli uutta tulppaa ja baanalle. nooh tulipahan ainaki putsattua kaasari ja vaihettua läpät ja tehtyä kaikkea huoltohommaa
Sitte tähän omaan apikkaan. Männän helmasta dremelöin pienen palasen pois että kampura mahtuu pyörimään. Kokeilin myös että mahtuuko vanha mäntä pyörimään ja totesin että ei mahu. noo nyt kone on kasaus vaiheessa. eli vielä pitää laittaa ruisku ja ilmakompressori kiinni niin sitte voi laitaa runkoon kiinni. eli koneremppa alkaa olla loppusuoralla. jos sitä nyt kerkeäisenemmän laittamaan tota omaa vehettä ju ei oo kaverin apikka enää mun tallissa
Sitte vähä turhia kuvia
Tässä näkyy kuinka lähellä mäntä käy kampiakselia.
Kone on nyt suurinpiirtein kasassa ja runkoon pitäs laittaa kiinni.kuitenkin huomasin että eihän se mene kiinni kun on tuo koropala. koropalan takia putki ottaa runkoon kiinni.. nohh ei se mitään koropalaa irti ja sitärataa. Mutta nyt kun kone on kasassa niin on aika keskittyä ulkonäön parantelemiseen. Ensinmäiseksi käsittelyyn otetaan vanteet. Olen tässä arponut että kiillotanko ulkokehät vai kiillotanko kokonaan. no siihen tulokseen olen päätynyt että kiillotan kokonaan. Samaan syssyyn kiillotan myös varikopan. Eli ensiviikolla olis tarkotus hiekkapuhaltaa vanteet ja varikoppa ja alottaa niiden kiillotus. Laitetaan vielä pari kuvaa että olis mukavampi lukea ;D
Jotain on taas tapahtunu apikan osalta. Eli kasailua ollu aika paljon ja nytte apikassa on nesteet sisällä ja alkaa olemaan käyntikuntonen.. Mun harmiksi akku oli ihan tyhjä ja akkulaturi hajalla joten en päässy käynnistämään... Noh maanantaina sitte uutta akkulaturia kaupasta ja homma jatkuu. Putken kiinnitykseen meni aikaa lähes tunti. ilman koropalaakin putki ottaa runkoon kiinni.sen lisäksi putki otti takarenkaasieen kiinni joten pitken kiinnitystä joutu vähä modaileen mutta nyt on hyvä. Talvirenkaatkin ostin käyttäjältä JuliKorv46. Niin ja sen huomasin etten oo täällä kertonu sitä että tähän on tulossa kirkasvaloledinauhalla sellaset "Audilook" valot. Sähköjä varmaankin muutan niin että lyhyina valoina palaa ledit ja pitkinä valoina palaa kumpikin halogeenivalo yhtäaikaa.
Ja saa tosiaan kertoa että mistä täältä oulunseudulta saa kisaohjelman särään halvalla.
Laitetaas taas pari kuvaa: D
Tämähän alkaa jo pikkuhiljaa näyttämään skootterilta!
Onkohan tuo kampura kierossa ku vaan toinen puoli ottaa mäntään kiinni..? Ei kyllä kovinkaan järkeenkäyvältä vaikuta tollainen että toinen puoli olisi isompi..toisaalta jos se olisi kierossa sitä ei luultavasti olisi saanut edes asennettua kun limppujen akselit eri linjassa.
Tuo kampuran toinen limppu oli vähäniinku kallellaan tuohon kiertokankeen päin. liekö johtuu siitä että siin vieres on tuo ruiskun epäkeskokiekko.kampura pyörii hyvin eikä oo mitää muuta ongelmaa ku tuo et joutu tuota mäntää viilaamaa. Halppis kampurahan tuo oli nii voi olla että tuo on vaa huonoo viimeistelyy. Huomashan tuon huonon viimeistelyn siinäki että tuo varipuolen osa kampurasta on vähän ohuempi ku vakiossa. joutu ostaa sillon sen etuvarin rullakupin "kannen" ku ei ottanu kunnolla noihin booreihin.
E: niin ja se että tuo kampura olis kiero niin se on aika epätodennäköistä koska kampura meni niin helposti paikalleen ilman väkivaltaa.