Kiitos kun seurasit.
Eli nyt on taas tavaraa ostettu ja rahaa poltettu. Nyt on ostettu.
-Kaksitahti ja vaihteisto öljyt.
-Johtojen päälle vähän tiivistettä.
-Kolviin uusia kärkiä
-Magneeton ulosvetäjä.
Runkolaakerit ja niiden stefat puuttuu yhä. Piti tulla tänään liikkeeseen mutta ei tullut. Haen huomenna ja sitten alkaa moottorin lohkojen aukominen. Siitä tulee varmaan jännää. Ensimmäinen kerta joten otan avuksi kaverin jolla vähän enemmän kokemusta.
Koulusta sain johtoa enemmän kuin tarpeeksi joten voin vetää uudestaan näitä Derbin vanhoja johtoja. Ja ehkä viritellä sinne jotain tappokytkinta.
Nyt alkoi moottori hommat. Purkua voi seurata osoitteessa:
http://derbi-foorumi.forumotion.com/Laitan tännekkin kuinka homma etenee.
Mutta nyt alan metsästämään työkaluja ja alan puhdistamaan moottoria ennen avaamista.
Ilmoitan erikseen jos haluan ostaa jotain. Kiitos kuitenkin.
Noin hommat on valmiina. Alakertaa ei sitten lähdettykkään aukomaan koska oli niin hyvässä kunnossa. Ei lainkaan minkäänlaista kloppia magneeton pyörässä kun ravisteli. Vaihdettiin sitten sylinteri, kytkinjouset ja levyt. Käynnistysakselin palautusjousi oli katkennut ja repinyt seinämiä palasiksi joten sitä ei pysty korjaamaan.
Nyt on takahaarukka ja moottori kiinnitetty runkoon. Etuhaarukkakin nyt hyvin säädetty. Seuraavaksi alan karsimaan sähköjä ja hiomaan tankin katetta koska oli vähän heikossa kunnossa eikä pystytty maalaamaan sitä vielä.
Sähköt toimii. Töötti tööttää vilkut vilkkuu ja antaa kipinää. Mopossa kiinni jo takalokari, akku ja virtalukko. Nyt niitä sähköjä siististi nippusiteillä kiinnittelemään ja joitain osia kiinni.
Ajattelin ajaa sisäänajon 14/65 väleillä. Sisään ajot alkaa jos tässä kuussa! Ostin Pirellin sport demonit. Kyllä näillä kelpaa ajella. Katteet ovat nyt maalattu ja lakattu. Odottavat paikalle laittoa. Putkea ja uutta mittaria odotellessa on aika alkaa tutkimaan jarrujen kuntoa.
KUVIA LISÄTTY GALLERIAAN