Cagiva PV 125cc

Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 8.11.2012 20:00

Höpöhöpö. Hyvä se ajettavuus on. Väljä keula, pyöränlaakerit, takahaarukan puslat ym. tekee helposti ajettavuudesta hirveän. Mullakin jo 7kpl peeveitä ollut, mulle tullessaan ei ole tainnu yksikään olla kaikinpuolin alustaltaan timmi. Suurimmassa osassa mm. takapyöränlaakerit pyörineet pesissään ja pilanneet keskiöt :( Tuossa tezaripv:ssä putsasin keskiöt bräkleenillä ja asensin laakerit kemiallisen metallin kanssa, ei ole väljää tullut koko kesänä.

Mutta niin. Täytyy se lämpömittari laittaa alkuun kiinni ja seurailla miten jäähtyy. Flektin lisäys jälkeenpäin jossei muu auta. Vahva uskomus on kyllä että jäähtyy tarpeeksi ilmankin :D

Kääntä kirjoitti:Ite jättäisin ton ladan messinkikennon suoraan pois ideoista ja suunnittelisin alusyyläriä tilalle


Perusteluja? Mun mielestä tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.

Edit: tänään sain etuvalonkin tuohon. Näyttää vahvasti samalta kuin Sellyn pv:n valo, eli Siriuksen kaukovalo? Testailin sitä H3 xenonilla, näyttää melko hyvältä :seko:
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut ramba__ » 8.11.2012 20:41

Kyllä se varmaan niin on että tottumalla paranee :s
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Kääntä » 8.11.2012 20:56

Jahne kirjoitti:
Kääntä kirjoitti:Ite jättäisin ton ladan messinkikennon suoraan pois ideoista ja suunnittelisin alusyyläriä tilalle

Perusteluja? Mun mielestä tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.

No, sehän nyt on ihan siitä kiinni kuinka "maximaalista" jäähdytystä haluaa vaikka suhteutettuna jäähyn kokoon.
Ei ne tosijokkismiehet turhaan suosi niitä alusyyläreitä, ja just mm. ladan syylärit haukutaan yleensä syvälle hautaan
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 8.11.2012 21:47

Kääntä kirjoitti:No, sehän nyt on ihan siitä kiinni kuinka "maximaalista" jäähdytystä haluaa vaikka suhteutettuna jäähyn kokoon.
Ei ne tosijokkismiehet turhaan suosi niitä alusyyläreitä, ja just mm. ladan syylärit haukutaan yleensä syvälle hautaan

Vähän "tieteellisempää" perustelua kaipasin.. Ei jokkismiesten puheita.
Rivat tuossa kennossa on kuparia, jolla on huomattavasti parempi lämmönjohtokyky kuin alumiinilla. Miksei tuota kennoa olisi sitten tehty alumiinista, sehän olisi ollut paljon halvempi valmistaa jos kerta jäähdytysnesteen lämpökin siitä siirtyy paremmin ilmaan? Alumiinikenno toki olisi kevyempi ja kestävämpi. Tuohon tulee kuitenkin kunnolliset tuet ja verkot molemmille puolille kiveniskuilta suojaamaan.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut XPSsm » 8.11.2012 21:58

Tehkee hopeasta ni johtaa ainakin lämpöö. :lol: Hintaa vaan vois tulla ihan kivasti. :D Jos kupari kerta johtaa lämpöö paremmin kuin alumiini, niin eiks sen sillon pitäs jäähyttääkkin paremmin? :idea:
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 8.11.2012 23:46

Mitä nyt kaivelin netistä tietoa, niin kuparijäähdyttimistä on luovuttu juurikin sen takia, että vastaavan jäähdytystehon omaava alumiinijäähdytin on n. 60% kevyempi, edullisempi valmistaa ja paljon kestävämpi kuin kupari/messinkijäähdytin. Vaikkakin kupari johtaa lämpöä paljon alumiinia paremmin, sen jäähdytystehoa alentaa mm. ripojen juottaminen vesikanaviin. (tina ei taas johda lämpöä edes alumiinin verroin)
Mikään noista ei ole mun mielestä ole tarpeeksi painava syy olla edes kokeilematta kuparijäähdytintä. Varsinkin kun tuo sattuu olemaan varsin sopivan kokoinen ulkomitoiltaan sopimaan tuohon projektiin ja noita on kaverilla läjäpäin josta voi hakea uuden jos vanha sattuu menemään hajalle.
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 10.11.2012 20:59

Tänään pesin koneen uudelleen ja irrotin sylinterin.
Sylinteri kuin uusi, mäntäkin (Asso Werke) vaikuttaa melko tuoreelta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Rungon sain hitsailtua myös. Suihkin vähän mattamustaa jottei ihan heti ruostu, täytyy kasailla tuo kertaalleen ennenkuin uskaltaa pulverimaalauttaa osia. Tympii jos tarvitseekin jotain muuttaa jälkeenpäin.

Tuli myös laskettua huippunopeus tulevilla rattailla (14/32) eli samoilla kierroksilla jolla mito kulkee vakiovälityksillä 150km/h, menee pv tulevalla ratastuksella 124,9km/h.
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 11.11.2012 18:10

Kasailin aamulla moottorin uusilla tiivisteillä ja yläpään neulalaakerilla. Tuli myös pakoaukonsäädin putsattua läpikotaisin.
Olisi hyvä kun saisi testiajot suoritettua vielä ennen pakkasia. Enää puuttuu käytännössä vesiletkut, (läjä letkunpätkiä hommatto jo joista parsitaan sopivat) akku ja johtosarja.

Kuva

Tuo putki on kyllä hävyttömän huonosti tehty ja ruma. Täytyy äkkiä etsiä jostain lommoton kx:n putki ja siitä tehdä uusi.
Helvetinhedelmä
Pyörä:
DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.4.2012 14:44
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Helvetinhedelmä » 11.11.2012 18:15

Onko tohon tulossa minkäänlaista lämpörautaa? Saattaa tulla vähän tukalat oltavat muuten jalalle? :D
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 11.11.2012 19:27

Helvetinhedelmä kirjoitti:Onko tohon tulossa minkäänlaista lämpörautaa? Saattaa tulla vähän tukalat oltavat muuten jalalle? :D

Täytyy ensin testailla poltteleeko putki jalkaa ilman lämpörautaa.. Tuossa tzr-pv:ssä ei ollut kanssa minkäänlaista eikä mulla siihen jalka koskaan palanut. ;)
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 18.11.2012 20:09

Sain tänään tehtyä termarille kotelon ja letkulähdöt syyläriin. Letkut sain myös kasailtua. Nestettäkään ei näytä mistään vuotavan, hyvä. Myös pbt:n tekemä takaratas tuli, siistiä jälkeä! 8) Ongelmana on vielä ketjut, jotka näkyy ottavan hieman syylärin telineen pohjaan kiinni kun mopon päällä hyppii. Helppoa olis laittaa hieman korottavat jouset. Hmm.. täytyy miettiä.

Kuva

Akku paikallaan, kuten myös puola, cdi-boksi, cts-boksi ja jännitteensäädin. Vielä tarvis tehdä johtosarja. Suunnittelin myös riisutun version miton kytkentäkaaviosta jonka mukaan teen sähköt.

Kuva

Tuollaisen jatkon tein vaijerille, kun ei pituus riitä tuon wandamotorin jarrukahvan kanssa :) Tuossa on nyt sekä kytkimessä että etujarrussa PV:n jarruvaijerit.

Kuva
pbt
Pyörä:
Takaa työntävä kahenlitranDohc
Paikkakunta:
Töysä
Liittynyt:
29.11.2010 23:50
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut pbt » 18.11.2012 20:19

Hyvin näyttäs ratas sopivan juu :D
jalmarik
Liittynyt:
23.3.2012 16:50
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut jalmarik » 18.11.2012 20:46

ahdasta on :p
Jahne
Pyörä:
PV
Liittynyt:
17.7.2008 16:22
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut Jahne » 20.11.2012 23:17

jalmarik kirjoitti:ahdasta on :p


Ahdasta on ja vielä ahtaampaa tulee olemaan :D

Ostin liimakutisteita, johtoa ja kunnollisia apikoliittimiä ja aloin tekemään johtosarjaa.

Jos joltain löytyy 98-> piikkisen kawasaki kx:n suht lommoton paisari niin yv:tä tulemaan! Samoin tarvetta myös toiselle CTS vaijerille!
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Cagiva PV 125cc

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 20.11.2012 23:25

Melkonen viritelmä :D toivottavasti saat pelittään ja ehdottomasti seurantaan!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista