Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Höpöhöpö. Hyvä se ajettavuus on. Väljä keula, pyöränlaakerit, takahaarukan puslat ym. tekee helposti ajettavuudesta hirveän. Mullakin jo 7kpl peeveitä ollut, mulle tullessaan ei ole tainnu yksikään olla kaikinpuolin alustaltaan timmi. Suurimmassa osassa mm. takapyöränlaakerit pyörineet pesissään ja pilanneet keskiöt
Tuossa tezaripv:ssä putsasin keskiöt bräkleenillä ja asensin laakerit kemiallisen metallin kanssa, ei ole väljää tullut koko kesänä.
Mutta niin. Täytyy se lämpömittari laittaa alkuun kiinni ja seurailla miten jäähtyy. Flektin lisäys jälkeenpäin jossei muu auta. Vahva uskomus on kyllä että jäähtyy tarpeeksi ilmankin
Kääntä kirjoitti:Ite jättäisin ton ladan messinkikennon suoraan pois ideoista ja suunnittelisin alusyyläriä tilalle
Perusteluja? Mun mielestä tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.
Edit: tänään sain etuvalonkin tuohon. Näyttää vahvasti samalta kuin Sellyn pv:n valo, eli Siriuksen kaukovalo? Testailin sitä H3 xenonilla, näyttää melko hyvältä
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Kyllä se varmaan niin on että tottumalla paranee
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Kääntä
- Pyörä:
- ZX9R
- Paikkakunta:
- Ylivieska
- Liittynyt:
- 4.1.2008 16:49
Jahne kirjoitti:Kääntä kirjoitti:Ite jättäisin ton ladan messinkikennon suoraan pois ideoista ja suunnittelisin alusyyläriä tilalle
Perusteluja? Mun mielestä tuo on ihan varteenotettava vaihtoehto.
No, sehän nyt on ihan siitä kiinni kuinka "maximaalista" jäähdytystä haluaa vaikka suhteutettuna jäähyn kokoon.
Ei ne tosijokkismiehet turhaan suosi niitä alusyyläreitä, ja just mm. ladan syylärit haukutaan yleensä syvälle hautaan
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Kääntä kirjoitti:No, sehän nyt on ihan siitä kiinni kuinka "maximaalista" jäähdytystä haluaa vaikka suhteutettuna jäähyn kokoon.
Ei ne tosijokkismiehet turhaan suosi niitä alusyyläreitä, ja just mm. ladan syylärit haukutaan yleensä syvälle hautaan
Vähän "tieteellisempää" perustelua kaipasin.. Ei jokkismiesten puheita.
Rivat tuossa kennossa on kuparia, jolla on huomattavasti parempi lämmönjohtokyky kuin alumiinilla. Miksei tuota kennoa olisi sitten tehty alumiinista, sehän olisi ollut paljon halvempi valmistaa jos kerta jäähdytysnesteen lämpökin siitä siirtyy paremmin ilmaan? Alumiinikenno toki olisi kevyempi ja kestävämpi. Tuohon tulee kuitenkin kunnolliset tuet ja verkot molemmille puolille kiveniskuilta suojaamaan.
XPSsm
- Pyörä:
- Peugeot XPS sm -11
- Paikkakunta:
- Punkaharju
- Liittynyt:
- 9.12.2011 20:21
Tehkee hopeasta ni johtaa ainakin lämpöö.
Hintaa vaan vois tulla ihan kivasti.
Jos kupari kerta johtaa lämpöö paremmin kuin alumiini, niin eiks sen sillon pitäs jäähyttääkkin paremmin?
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsmHommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Mitä nyt kaivelin netistä tietoa, niin kuparijäähdyttimistä on luovuttu juurikin sen takia, että vastaavan jäähdytystehon omaava alumiinijäähdytin on n. 60% kevyempi, edullisempi valmistaa ja paljon kestävämpi kuin kupari/messinkijäähdytin. Vaikkakin kupari johtaa lämpöä paljon alumiinia paremmin, sen jäähdytystehoa alentaa mm. ripojen juottaminen vesikanaviin. (tina ei taas johda lämpöä edes alumiinin verroin)
Mikään noista ei ole mun mielestä ole tarpeeksi painava syy olla edes kokeilematta kuparijäähdytintä. Varsinkin kun tuo sattuu olemaan varsin sopivan kokoinen ulkomitoiltaan sopimaan tuohon projektiin ja noita on kaverilla läjäpäin josta voi hakea uuden jos vanha sattuu menemään hajalle.
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Tänään pesin koneen uudelleen ja irrotin sylinterin.
Sylinteri kuin uusi, mäntäkin (Asso Werke) vaikuttaa melko tuoreelta.
Rungon sain hitsailtua myös. Suihkin vähän mattamustaa jottei ihan heti ruostu, täytyy kasailla tuo kertaalleen ennenkuin uskaltaa pulverimaalauttaa osia. Tympii jos tarvitseekin jotain muuttaa jälkeenpäin.
Tuli myös laskettua huippunopeus tulevilla rattailla (14/32) eli samoilla kierroksilla jolla mito kulkee vakiovälityksillä 150km/h, menee pv tulevalla ratastuksella 124,9km/h.
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Kasailin aamulla moottorin uusilla tiivisteillä ja yläpään neulalaakerilla. Tuli myös pakoaukonsäädin putsattua läpikotaisin.
Olisi hyvä kun saisi testiajot suoritettua vielä ennen pakkasia. Enää puuttuu käytännössä vesiletkut, (läjä letkunpätkiä hommatto jo joista parsitaan sopivat) akku ja johtosarja.
Tuo putki on kyllä hävyttömän huonosti tehty ja ruma. Täytyy äkkiä etsiä jostain lommoton kx:n putki ja siitä tehdä uusi.
Helvetinhedelmä
- Pyörä:
- DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
- Paikkakunta:
- Kouvola
- Liittynyt:
- 11.4.2012 14:44
Onko tohon tulossa minkäänlaista lämpörautaa? Saattaa tulla vähän tukalat oltavat muuten jalalle?
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Helvetinhedelmä kirjoitti:Onko tohon tulossa minkäänlaista lämpörautaa? Saattaa tulla vähän tukalat oltavat muuten jalalle?
Täytyy ensin testailla poltteleeko putki jalkaa ilman lämpörautaa.. Tuossa tzr-pv:ssä ei ollut kanssa minkäänlaista eikä mulla siihen jalka koskaan palanut.
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
Sain tänään tehtyä termarille kotelon ja letkulähdöt syyläriin. Letkut sain myös kasailtua. Nestettäkään ei näytä mistään vuotavan, hyvä. Myös pbt:n tekemä takaratas tuli, siistiä jälkeä!
Ongelmana on vielä ketjut, jotka näkyy ottavan hieman syylärin telineen pohjaan kiinni kun mopon päällä hyppii. Helppoa olis laittaa hieman korottavat jouset. Hmm.. täytyy miettiä.
Akku paikallaan, kuten myös puola, cdi-boksi, cts-boksi ja jännitteensäädin. Vielä tarvis tehdä johtosarja. Suunnittelin myös riisutun version miton kytkentäkaaviosta jonka mukaan teen sähköt.
Tuollaisen jatkon tein vaijerille, kun ei pituus riitä tuon wandamotorin jarrukahvan kanssa
Tuossa on nyt sekä kytkimessä että etujarrussa PV:n jarruvaijerit.
pbt
- Pyörä:
- Takaa työntävä kahenlitranDohc
- Paikkakunta:
- Töysä
- Liittynyt:
- 29.11.2010 23:50
Hyvin näyttäs ratas sopivan juu
jalmarik
- Liittynyt:
- 23.3.2012 16:50
Jahne
- Pyörä:
- PV
- Liittynyt:
- 17.7.2008 16:22
jalmarik kirjoitti:ahdasta on :p
Ahdasta on ja vielä ahtaampaa tulee olemaan
Ostin liimakutisteita, johtoa ja kunnollisia apikoliittimiä ja aloin tekemään johtosarjaa.
Jos joltain löytyy 98-> piikkisen kawasaki kx:n suht lommoton paisari niin yv:tä tulemaan! Samoin tarvetta myös toiselle CTS vaijerille!
detsileipoo_
- Pyörä:
- Yamaha DT 125R
- Liittynyt:
- 29.10.2012 19:13
Melkonen viritelmä
toivottavasti saat pelittään ja ehdottomasti seurantaan!
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista