70cc Pro Race RX

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut jkoljo » 20.12.2012 0:23

Jos nyt kuitenkin keräisit voimia ja lukisit viestit läpi. Moottorit voidaan jaotella karkeasti tehon mukaan, jolloin High-End vehkeet ovat > n. 17-20 hp, mutta oikeaoppisemmin luokittelu toimisi litratehon avulla. Toisaalta tämä ei ole edes oikea topic tällaisille kysymyksille, joten suosittelen menemään tekniikkapuolelle pohtimaan asiaa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: High-End RX

ViestiKirjoittanut VictorH » 20.12.2012 0:30

Sen tiedän kylläkin että ei ollu oikea puoli mutta kun pyöriny paljon hurri mopofoorumilla nii alko mietityttää ku näitä 70cc mopoj missä on noin 20hv nii on pidetty yleensä mid race luokassa.

Muuten lupavaa projekti seurataan!
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 20.12.2012 22:32

Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla. Sad but true. Ja tuola hienossa listassa esiintyvät sylinterit ei ole mistään kotoisin, maailmalta löytyy paljon eksoottisempiakin esityksiä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut Vegemon » 20.12.2012 22:53

Mäkistation kirjoitti:Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla. Sad but true. Ja tuola hienossa listassa esiintyvät sylinterit ei ole mistään kotoisin, maailmalta löytyy paljon eksoottisempiakin esityksiä.

Kuten..?
Ja kyllä nuo ns. bolt on sylinteritkin tuottavat ihan rattoisasti tehoa.
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 21.12.2012 0:42

Mäkistation kirjoitti:Huvittavaa vain, kun viilatuilla 50 seteillä on päästelty lujempaa kuin teidän bolttis haikent kikottimilla..
Viritysaste on sentyyppisissä 50cc sylintereissä hyvin korkea, männänvaihtoväli lyhyt ja kampiakseli anelee armoa muutaman tonnin jälkeen.

Viilatulla 50cc:llä on menty lujempaa, mitä tällä tulaan ikinä menemään, sen voin myöntää.

Runkoon jo tehty kiinnikeet toiselle jäähdyttimelle, RX tarrat irroitettu katteista, mopo muute kasattu poislukien keulaa johon tarvisi uudet stefat ja öljyt, vanteille olisi nyt myös palava tarve. Lisään kuvia nykytilanteesta tänään :)
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 13:24, muokattu yhteensä 2 kertaa
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
VictorH
Pyörä:
Honda cbr f2 stunt, Yamaha dt 70 stunt, keeway matrix 50
Liittynyt:
1.10.2010 14:51
Sv: High-End RX

ViestiKirjoittanut VictorH » 21.12.2012 9:06

Kyllä kunnon kampura 50 kestää ja alumiini 70 on männän vaihto 3000km jälkeen jos kilpailet. Läpät yleensä melkeen joka kisa.

Toi eksoottinen sylinteri tarkotti varmaan jotain stage 6 r/t tai sellasta mitä ei moni oo laittanu am6:seen vielä!
Tykätkää Facebookissa VictorhStuntista

Stuntti videoita tästä
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 21.12.2012 13:37

Simonini, Athenan tuotteet, erityisesti se pa-säätimellä varustettu, Polini... vain muutamia mainitakseni.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 21.12.2012 21:27

Pikemminkin tonnin välein mäntää ja tiivisteitä ja öljyt 700-100 km välein. Läppinä Malossi vl15, saa nähdä kaunko kestävät.

Keulassa uuret laakerit asennettuna ja T-palat kiinni, jäähryttimen kiinnikeeet on siis valmiina, mutta runkoon niitä en vielä kerenny hitsaamaan. Pumput saa pulverimaalit niskaansa kunhan ne sais valmiiks hiotuksi ja pumpunsuojat sitte ruiskulla kultaasiksi ja vanteetkin tuli tänään postissa, niihin tarviis uuret laakerit ja holkit jotka puuttuu :) http://www.motot.net/galleria/kuva168606/
http://www.motot.net/galleria/kuva168607/
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:27, muokattu yhteensä 1 kerran
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 22.12.2012 15:58

Mäkistation kirjoitti:Simonini, Athenan tuotteet, erityisesti se pa-säätimellä varustettu, Polini... vain muutamia mainitakseni.


Athenan normipyttyjä kyllä näkyy jonkunverran.. Ja ei polinit tai simoninitkaa mitää niin eksoottisia ole. Harvoilla vaan rahaa ostaa sellasia. :D
Bidalot racing factory 94cc derbiä/detsiä odotellessa suomeen, ei vissiinkään yhtää tällä hetkellä ole :o
32hp lupaillaan tehoa:)
Präääm pärpärpärpär
Kville
Pyörä:
terpin romu
Paikkakunta:
roi
Liittynyt:
16.5.2012 11:43
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut Kville » 22.12.2012 17:09

Oisit sinä KUISKUIS ostanu tuon :D halvempi kai tuo on mitä paarmakitti?
ei riemulla rajaa kun derbillä ajaa. ja vitut :)
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 22.12.2012 20:14

Ihme kun ei ollu tuon männässä sitä grafiitti pinnoitetta joka pro racesta ja muista viripytyistä löytyy ?

Pikkuhiljaa Aprilia kasaantuu, runkoon hitsasin jäähdyttimen kiinnikeet ja verin maalit päälle http://www.motot.net/galleria/kuva168692/ Hyvin soppii, ei ota pumput tai tankkki kiinni, seuraavaksi onkin jähdytinletkujen liitokset tehtävänä maalin kuivuttua :)

Etupumpuista toinen hiottu, ihme kun lähtee maalit niin helpolla, tiädä sitten millä ne on marzocchin tehtaalla niitä maalanneet :roll: Miten muute noi etupumppujen stefat irtoaa? Luin jonkun huuliveikon tekemän artikkelin stefojen vaihdosta, muttei siitä ainkaan mitään apuja irronnut :lol:
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 23.12.2012 12:41

Noniin, alavesiletkut onnistui hyvin, ylävesiletkuis tuli suunitteluvirhe :roll:
yv-letku on nyt vaakatasossa, eikä vesi pääse ilman pyörteilyä virtaamaan. T-haaran sijaan olisikin pitäny tilata Y-haara elikkä nyt tilauksessa Y-haara ja joulun jälkeen kaupoille.
http://www.motot.net/galleria/kuva168723/

Nykytilanne http://www.motot.net/galleria/kuva168850/

Pumput on jo hiottu, tarvis vaan viärä ne pulverimaaloolle ja asentaa stefat kiinni.

Iskariöljyt Belray vai Ipone ?? Iponen litkuista ei kokemusta mutta Belrayn öljyt mullon aina ollu lootas ja hyvin toiminu.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:31, muokattu yhteensä 1 kerran
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 28.12.2012 18:35

Iskariöljyt ja stefat hommattu, bilteman fatbar ja raiserit tarttuivat mukaan samalta reissulta. Pyöränlaakerit naputtelin kiinni ja sitte onki enää etupumppujen maalaus ja kokoaminen

Raiserien pultit pitääki olla M7x35. Ei löytynyt seinäjoelta.

Muute rupiaa olohon jo mopon näköönen, sitä imukaulaa lyhensin 5mm.
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut Juunish » 28.12.2012 18:41

Vaihda nuo etukatteet? Muuten vaikuttaa hyvältä! ;)
Midrace Aerox projekti
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: High-End RX

ViestiKirjoittanut KarsTa » 28.12.2012 20:45

No nyt tuli kallit pultit, pitihän ne alkuperäiset sitten tilata nakkilan pyörästä ja moposta
Viimeksi muokannut KarsTa päivämäärä 12.4.2014 11:35, muokattu yhteensä 1 kerran

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista