Kolmepyöräinen Lintta-PV

jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut jt-87 » 14.2.2013 18:16

Laskutikku käteen ja laskemaan: Paljealue kun on 50% palotilan pinta-alasta, sen on todistettu olevan toimiva. En vahingossakaan muista montako milliä se 50mm porauksesta on...
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
ihmehiippari
Pyörä:
Honta Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.5.2011 23:46
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut ihmehiippari » 15.2.2013 0:27

35mm mä sain mitaksi kun laskin.
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 15.2.2013 0:50

jt-87 kirjoitti:Laskutikku käteen ja laskemaan: Paljealue kun on 50% palotilan pinta-alasta, sen on todistettu olevan toimiva. En vahingossakaan muista montako milliä se 50mm porauksesta on...


Tarkotatko pinta-alalla koko palotilan pinta-alaa kaarevuus huomioon ottaen, vai siten että lasketaan pinta-ala kuin palotila olisi tasainen, jolloin 50mm porauksella se olisi pii x 25mm toiseen eli noin 19.5cm2?

Sitten kysyn vielä kun en ole ihan varma, että lasketaanko se paljealue osaksi palotilaa? Jos lasketaan, silloinhan se olisi puolet koko palotilasta. Jos taas ei lasketa, niin paljealue olisi 1/3 palotilasta ja paljealueesta yhteensä.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut jt-87 » 15.2.2013 12:44

Oli vähän epäselvä tuo ohjeeni :nolo: Eli porauksen pinta-alasta puolet paljetta niin selvenee molemmat ongelmat. Suora pinta-ala lasketaan ja paljealue kuuluu siihen.
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 9.3.2013 22:48

Pari päivää sitten tuli sparelta kaikki koneremontin osat ja laakerit olen saanut paikoilleen. Tosin kampuran kytkinpuolen laakerin mukana taisi mennä myös vahingossa roskiin se lukkorengas. En ainakaan googlettamalla löytänyt vastaavaa, joten jos joku tietää mistä saa niin kertokaa ihmeessä. Tai onko kyseiselle osalle joku parempi nimi kuin lukkorengas?
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut jt-87 » 11.3.2013 14:28

Monesti uudessa laakerissa on se mukana, mutta ei aina. Mulla tuolla kellarissa on muutama ylimääräinen, pukkaa YV:tä niin vien postiin jos ei muualta löydy..
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 12.3.2013 17:47

PV-foorumilta joku laittoi jo eilen tulemaan. Josko viimeistään viikonloppuna saisi remppaa jatkettua.
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 4.5.2013 19:00

Pitkästä aikaa tuli tätäkin vähän tehtyä. Lohkot sain kasaan ja muutama kysymys myös tuli vaihteistosta.

Eli vaihteet toimii välillä normaalisti, mutta kun on muutaman kerran käynyt kaikki vaihteet läpi niin vaihderumpu jumittuu tai sitten se vipu mikä pyörittää vaihderumpua alkaa lyödä tyhjää. Kun meisselin avulla muutaman kerran edestakaisin pyörittelee rumpua niin yleensä pelaa taas vähän aikaa ja jumittuu tai alkaa lyödä tyhjää. Onko ideoita mistä tämä voi johtua? Onko sillä väliä missä asennossa rumpu on kun laittaa vaihteiston sisään ja lohkot kasaan? Ja räjäytyskuvissa näin että olisi kolme siirtohaarukkaa vaihteistossa, mutta eikö se ole alkuperäistä 5. vaihdetta varten?

Tässä vielä muutama kuva jos ongelma selviäisi näistä, eli onko oikein koottu?

Kuva

Kuva

Kuva
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut jt-87 » 4.5.2013 22:08

Jos siellä vikaa on, se löytyy toiselta puolelta lohkoa. Eli siirtovermeet ovat todennäköisesti kuluneet/kasattu väärässä järjestyksessä.

Tuossa vielä räjäytyskuva, jossa kaikki on kuten pitääkin:
Kuva
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 4.5.2013 23:13

Vaihteensiirtäjää en purkanut ollenkaan, eli vika tuskin löytyy sieltä. Pitää ottaa lohkot vielä auki ja katsoa räjäytyskuvien kanssa tarkemmin.
dxtojota
Liittynyt:
26.12.2011 23:44
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut dxtojota » 6.6.2013 20:47

ex paska :paha: osta multa toho taka-aksila mis on kiinni 50cc samurain haarukka?
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 7.6.2013 23:30

Nyt löytyi syy mikseivät vaihteet tahtoneet pelata. Vetoakselin toiseksi viimeinen ratas oli väärinpäin. Lohkotkin sain ottaa neljä kertaa auki kun kaksi kertaa meni kierteeet lohkoja kiristäessä eikä aski suostunut vielä pelaamaan ensimmäisellä yrityksellä :D Sellainen kysymys vielä, että kuuluuko tuon vetoakselin päähän tulevan rattaan olla melko löysällä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-illi-
Pyörä:
Ktm EXC 200, EX Yamaha DT 50 R 09, EX Yamaha DT 125-X, Suzuki PV
Paikkakunta:
Viitasaari/Kuopio
Liittynyt:
23.9.2010 11:45
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut -illi- » 7.6.2013 23:48

Joo, kyllä se ratas jää siihen vähä "irti". Mitä nyt oon näitä ite kasannu :roll: .
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut Mikksu » 7.6.2013 23:52

Selvä. Eikös tuon tehtävä ole vain välittää voima kytkimelle silloin kun polkaistaan ja sitten se on tarpeeton kun pyörä on käynnissä?
-illi-
Pyörä:
Ktm EXC 200, EX Yamaha DT 50 R 09, EX Yamaha DT 125-X, Suzuki PV
Paikkakunta:
Viitasaari/Kuopio
Liittynyt:
23.9.2010 11:45
Re: Kolmepyöräinen Lintta-PV

ViestiKirjoittanut -illi- » 7.6.2013 23:59

Juu, näinhän se on.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista