jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Laskutikku käteen ja laskemaan: Paljealue kun on 50% palotilan pinta-alasta, sen on todistettu olevan toimiva. En vahingossakaan muista montako milliä se 50mm porauksesta on...
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
ihmehiippari
- Pyörä:
- Honta Monkey
- Paikkakunta:
- Kajaani
- Liittynyt:
- 20.5.2011 23:46
35mm mä sain mitaksi kun laskin.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
jt-87 kirjoitti:Laskutikku käteen ja laskemaan: Paljealue kun on 50% palotilan pinta-alasta, sen on todistettu olevan toimiva. En vahingossakaan muista montako milliä se 50mm porauksesta on...
Tarkotatko pinta-alalla koko palotilan pinta-alaa kaarevuus huomioon ottaen, vai siten että lasketaan pinta-ala kuin palotila olisi tasainen, jolloin 50mm porauksella se olisi pii x 25mm toiseen eli noin 19.5cm2?
Sitten kysyn vielä kun en ole ihan varma, että lasketaanko se paljealue osaksi palotilaa? Jos lasketaan, silloinhan se olisi puolet koko palotilasta. Jos taas ei lasketa, niin paljealue olisi 1/3 palotilasta ja paljealueesta yhteensä.
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Oli vähän epäselvä tuo ohjeeni
Eli porauksen pinta-alasta puolet paljetta niin selvenee molemmat ongelmat. Suora pinta-ala lasketaan ja paljealue kuuluu siihen.
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Pari päivää sitten tuli sparelta kaikki koneremontin osat ja laakerit olen saanut paikoilleen. Tosin kampuran kytkinpuolen laakerin mukana taisi mennä myös vahingossa roskiin se lukkorengas. En ainakaan googlettamalla löytänyt vastaavaa, joten jos joku tietää mistä saa niin kertokaa ihmeessä. Tai onko kyseiselle osalle joku parempi nimi kuin lukkorengas?
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Monesti uudessa laakerissa on se mukana, mutta ei aina. Mulla tuolla kellarissa on muutama ylimääräinen, pukkaa YV:tä niin vien postiin jos ei muualta löydy..
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
PV-foorumilta joku laittoi jo eilen tulemaan. Josko viimeistään viikonloppuna saisi remppaa jatkettua.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Pitkästä aikaa tuli tätäkin vähän tehtyä. Lohkot sain kasaan ja muutama kysymys myös tuli vaihteistosta.
Eli vaihteet toimii välillä normaalisti, mutta kun on muutaman kerran käynyt kaikki vaihteet läpi niin vaihderumpu jumittuu tai sitten se vipu mikä pyörittää vaihderumpua alkaa lyödä tyhjää. Kun meisselin avulla muutaman kerran edestakaisin pyörittelee rumpua niin yleensä pelaa taas vähän aikaa ja jumittuu tai alkaa lyödä tyhjää. Onko ideoita mistä tämä voi johtua? Onko sillä väliä missä asennossa rumpu on kun laittaa vaihteiston sisään ja lohkot kasaan? Ja räjäytyskuvissa näin että olisi kolme siirtohaarukkaa vaihteistossa, mutta eikö se ole alkuperäistä 5. vaihdetta varten?
Tässä vielä muutama kuva jos ongelma selviäisi näistä, eli onko oikein koottu?
jt-87
- Pyörä:
- Suzukeja:S1, PV, DS80
- Paikkakunta:
- Polvijärvi
- Liittynyt:
- 5.9.2009 21:25
Jos siellä vikaa on, se löytyy toiselta puolelta lohkoa. Eli siirtovermeet ovat todennäköisesti kuluneet/kasattu väärässä järjestyksessä.
Tuossa vielä räjäytyskuva, jossa kaikki on kuten pitääkin:
Blairexhaust putken profiililla:
http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Vaihteensiirtäjää en purkanut ollenkaan, eli vika tuskin löytyy sieltä. Pitää ottaa lohkot vielä auki ja katsoa räjäytyskuvien kanssa tarkemmin.
dxtojota
- Liittynyt:
- 26.12.2011 23:44
ex paska
osta multa toho taka-aksila mis on kiinni 50cc samurain haarukka?
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Nyt löytyi syy mikseivät vaihteet tahtoneet pelata. Vetoakselin toiseksi viimeinen ratas oli väärinpäin. Lohkotkin sain ottaa neljä kertaa auki kun kaksi kertaa meni kierteeet lohkoja kiristäessä eikä aski suostunut vielä pelaamaan ensimmäisellä yrityksellä
Sellainen kysymys vielä, että kuuluuko tuon vetoakselin päähän tulevan rattaan olla melko löysällä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-illi-
- Pyörä:
- Ktm EXC 200, EX Yamaha DT 50 R 09, EX Yamaha DT 125-X, Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Viitasaari/Kuopio
- Liittynyt:
- 23.9.2010 11:45
Joo, kyllä se ratas jää siihen vähä "irti". Mitä nyt oon näitä ite kasannu
.
Mikksu
- Pyörä:
- Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
- Paikkakunta:
- Ulvila
- Liittynyt:
- 11.4.2011 15:48
Selvä. Eikös tuon tehtävä ole vain välittää voima kytkimelle silloin kun polkaistaan ja sitten se on tarpeeton kun pyörä on käynnissä?
-illi-
- Pyörä:
- Ktm EXC 200, EX Yamaha DT 50 R 09, EX Yamaha DT 125-X, Suzuki PV
- Paikkakunta:
- Viitasaari/Kuopio
- Liittynyt:
- 23.9.2010 11:45
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista