matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Morjes ny tännekin pitkäst aikaa
Ensi sauhut tuli aikoja sitten mutta turbo vuosi öljyä pakopuolelta eli koitetaan toisella turbolla että jois se olisi ehjä. Se toinen turbo on tuota entista vielä pienempi joten pitäs varmaan ahtaa vielä enemmän
Toimivuudesta sen verran että ahtopaineet nosti 0.2 tienoille mutta pakoptki vuosi monesta kohtaa ja paine kotelokin vuosi alakannesta. Kun testailtiin kavereiden kans jäällä mankia niin kakkosella nosti keulaa kun rupes ahtamaan niin kai siina jotain teho lisäystä ainakin persdynossa oli
Kai tähänkin nyt joku tulee pätemään että ku noin vähä ahtaa niin olisi tehot huonontunu vakiosta niin sitä en voi käsittää sillä moottoriin ei ole tehty muita muutoksia kun laitettu 5millii isompi kaasari ja turbo putken pää ahistamaan
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
missäs nyt mennään
?
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
No sen verran on tehty että manki on nyt vähän purettuna "asennus pukissa" odottamassa että olis aikaa tehdä sitä mutta tarkoitus olis saada ens kuun lopulla viimeistään uudestaan ahtaan ja ahtopaineita isommiksi
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Morjesta
No nyt on taas manki jonkin näkösessä iskussa
elikkä se toimii mutta ei oo yhtään säädetty tai mitää muutakaa tehty ku lyöty nippuu vaa ja koe ajolle
Ahtoja on saatu parhaimmillaa 0.4bar kun oli kunnolla kuormaa koneella mut ajossa ei ahtanu viel ku joku 0.3 mut ihan tarpeeks menee silläki
ja vähän videoo teiän iloksi loppuu
https://www.youtube.com/watch?v=cRDuYyaZVvo
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Ihmeen hyvin kyllä näyttäis lähtevän
Jos pystyt niin koitas 0-100kmh aikaa, niin voi sitten verrata omaan.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Sitä aikaa en kyll pääse vähään aikaan koittaan ku meni joku tiiviste js rupes vuotaan öljyy ja savuttaan aika paljo niiku videol vähä näkyyki mut rupeen täs parin viikon sisäl purkaan turboo ja yläkertaa ja vaihan sinne tiivisteitä mutt mahtaakohan siel kestää ihan semmone normi paksu kannen tiiviste
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Hyvin kyllä liikkuu.
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Oisko sielä vaan liikaa öljypainetta, taikka öljynmenoa turbolle..
Älä puristuksia laske jos ei tuon enempää ahda, kyllähän ne jotku käyttää hyvinki korkeaa puristusta että turbo lähtis pyöriin vähän paremmin. Turboa ei kannata purkaa ite, se menee vaan rikki ja tasapainotusket perseelleen.
Kestää se tiiviste, se vaan toimii jossain kohtaa sitte sellasena sulakkeena ettei mäntä sula, vaikka tässä tuskin niin paljoa ahtoa saa.
E: Ja jos tekisit tuon putken turbolle vaikka jostain 20-24mm sisähalkasijalla olevasta putkesta, niin ahtais paremmin ja ei haittais vaikka turbon laittais mahollisimman lyhyellä putkella, kun tuo on niin isokin. Jos turbon pakopesän reikä on iso, niin sinne voi upottaa putken sisälle, niin saa ehkä vähän paremmin pyöriin sen.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
puristuksiin en oo aatellu koskeekkaa ja turbolle menevä putki on 25mm sisähalksija ja pakoventtiili on sen 23mm ni kai tuo putki on sopivaa. en turboo kokonaan rupee purkaan aan sen verra et otan pako- ja kompura pesän irti ja katon ettei sieltä välistä oo vuotanu. mut tuo öljy vuoto saattaa johtuu siitäki ku öljyn paluu letku on vaa 10mm sisähalkasijalta ja on aika jyrkällä mutkalla että saattaa olla kasas hieman sisältä mutt teen sen uudestaa isommasta putkesta samalla ku käyn yläkerran koneesta läpi. turbossa se kohta mihkä putki tulee laipalla kiinni ni se on joku 40mm mut supistuu tosi nopeesti joksi 20-25milliseks ja ei turbolle menevää putkee oikee aa lyhyemmäks ja täytysköhä kanteen ja alakertaan tehä joku huohotus systeemi ku öljyn paluu menee kannen päätylätkästä sisään nokan päälle
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Niin joo ois ollu iha hyvä jos oisit laittanu eka kuvaa että miten ne on etes laitettu, kun on videosta päätellen ihan erillailla kuin ennen.
Kantsis se laittaa lohkoon sivuun heti kunnon kulmassa eikä tuonne kanteen.
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
joo olsin laittanu kuvaa jos puhelin ja tietokone olis suostunu yhteis työhö aiempaa mut nyt sain kuvii
galleriaan laitan viel enemmän kuvii ku kerkiän ni sieltäki voi käydä kyyläämäs
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Sami L
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 1.5.2010 14:50
Tuo öljynpaluu ei toimi edes teoriassa..
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Mitenkä nii ei toimi?
Edistystä mankii einy oo oikeestaan tullu mut pia pääsee taas tekeen vauhdill ku kerkee iltasin tekeen ja uus turboki pitäis tulla ens viikolla
Sami L
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 1.5.2010 14:50
Öljy pääsee kerääntymään tuohon mutkaan joten ei kovin hyvin virtaa suoraan pois, saattaa rueta työntämään sitä öljyä turbon läpi melko joutuin
matukka97
- Liittynyt:
- 1.1.2013 22:21
Siihen on tulossa vielä virtaavampi paluu putki ja kunnon huohotus kanteen ja lohkoihin.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista