oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
toivotaan parasta ja pelätään pahinta. niin se näidenkin kanssa on
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Kuinka laajasti oot eri suuttimia kokeillu tuohon?
Omaanki laittoin mankin vakio 6 lämpöarvon tulpan, ainaki pienemmissä viri koneissa se tuntu toimivan parhaiten
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
suuttimia en vielä paljoa ole kokeillut. yrittänyt säädellä tuloksetta iha seos ruuveilla ynm
ajattelin että saisi helpolla säädettyä kun oli säädöissä joilla toimi vanhallla turbolla :/
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Ei ole ikinä mukavaa kun jonkin vehkeen alta yllättää lammikko... vaikka oliskin noin puhdasta :/
riksu26
- Paikkakunta:
- Lappeenranta
- Liittynyt:
- 10.7.2012 21:56
Outs!
Tuttu tunne toi
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
no todennäköisesti tippuu sen öljyn ryöstälaipan välistä. pitänee katsoa uudet tiivisteet
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Hyvät vai huonot uutiset ensin?
Noh hyvät kaasaria saatu säädeltyä ja käy ihan ok.
Huonot kaasari ahdistaa turboa liikaa ja turbo vetää öljyä läpi kompura puolelta... Koitettu käyttää sillai että öljy saa valua suoraan alas ja silti vetänyt paljon öljyä läpi kun kaasari ahdistaa.
Joten voipi olla että edistystä ei tule vähään aikaa. Pitäisi varmaan pian tilata Amerikasta ruiskusetti jotta saisi toimimaan. Kun periaatteena oli saada kaasarilla toimimaan siten että tietää onko mitään järkeä laittamaan ruiskua ja isompaa konetta.
Mutta ei mahdoton idea ole jos alkaisi paineistettua kaasaria rakentelemaan
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Hox hox laitan toimintakuntoon toisella turbolla ja isommalla kaasarilla jonka jälkeen Myyntiin
Tarjouksia voi heitellä. Kokoonpano on siis ajettava ja toimivana myynnissä Ahdot noin 0.1-0.2bar.
Käy hyvin mutta säätelyllä voisi saada enemmän ahtoja/käymään vielä puhtaammin
Heitän kuvaa parin päivän sisällä ja videota kun kasassa.
myynnissä siis tuon kuvan komponenteillä joitain asioita paranneltu esim penkkiä takapäätä ja öljynkiertoa.
Itse ostan jostain kevarimankin rungon ja isomman koneen ja rakennan Ruiskulla joten joku saa tämän ihan toimivana eri turbolla
Viimeksi muokannut oluttynnyri päivämäärä 10.6.2013 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
En ole kyllä koskaan enkä ikinä kuullut imupuolen ahdistuksen aiheuttavan öljynsyömistä, enkä äkkiseltään keksi mitään mekanismiakaan miksi se sen aiheuttaisi. Yleensä syynä on ihan vain liialliset öljynpaineet tai turbon tiivisteiden ja/tai laakereiden pettäminen.
Oletko mitannut ettei turbon välykset ylitä sallittuja arvoja? Päittäis- ja pitkittäisvälykset siis.
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Se on ihan perustietoa että normi turbo ei kestä olla kaasuläpän ja koneen välissä, vähä sama kuin ei ois venankumeja venoissa, niin öljyähän se vetää palotilaan.
Ratkasuna tuohon on sitten jonkulainen turbon ohitusventtiili pienille kierroksille.
Turbossa pitää olla välystä, moni luulee että se ei sais klapata yhtään. Vähä sama kuin venoissa.
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Välykset ovat kunnossa ja on koitettu öljynkiertoa ihan vapaalla paluulla ja vähintään sopivilla paineilla ja silti veti öljyä läpi.
Aikasemmin kun ostin golffin oli ongelma kanssa että söi öljyä ja savutti paljon valkosinistä savua, kun poistin paskasen powerfiltterin ja löin kunnon suodattimen öljyn kulutus ja savutus katosi. Myös Ahdot nousi paljon paremmin.
Ja eihän turboa ole suunniteltu että joutuu imemään mistään ahdistavasta vaan pelkästään auttamaan ja kestää sen suuntainen paine?
Ja savutus katosi kun kaasu pohjassa eli kaasari ei paljoa enää ahdistanut.
Ja lokitekki miten ajattelit ohitusventtiilin?
En itse ole keksinyt keinoa millä saisi kaasarin seoksen menemään turbon ohi :/
Tume34
Eläkeläinen
- Pyörä:
- TDR 125
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 3.10.2004 18:34
Hmm eli alipaineen ollessa suurimmillaan pitäisi myös öljynkulutuksen olla suurinta? Eli osakaasulla turbon täytyisi kuluttaa eniten öljyä, ellei sitten välykset kuroudu lämpölaajenemisen myötä silloin umpeen ja öljynsyönti lakkaa.
lokitekki kirjoitti:Turbossa pitää olla välystä, moni luulee että se ei sais klapata yhtään. Vähä sama kuin venoissa.
Missä tahansa lämpölaajenemista kokevassa komponentissa täytyy olla välystä. Eri asia on sitten kuinka paljon, ja sen määrittää yleensä valmistaja.
Dank memes melt steel beams.
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Suurin öljyn kulutus/savutus mankissa on tyhjäkäynnillä ja lämmetessä vähän kasvaa (öljy lämmetessään notkistuu?)
Joten tuskin johtuu siitä lämpölaajenemistä.
Ja isoilla koerroksilla/kaasulla savutus vähenee ja loppuu, mutta palattaessa osakaasulle tai tyhjäkäynnille savutus palaa.
Joten uskoisin johtuvan tuosta kaasarin ahdistuksesta öljyn läpimeno.
Jos toki muita mahdollisia syitä tiedätte niin kertokaa ihmeessä jos vaikka johtuukin muusta
lokitekki
- Pyörä:
- Laiton Monkey
- Liittynyt:
- 28.7.2007 21:50
Tuommosen nopiasti tekasin, vaatis vaan tosi tiiviit läpät että turbo lähtis alipaineella kokonaan pelistä pois, jotain vastaavaa on joissakin autoissa jossa on vakiona tuommonen. Vois olla mielenkiintoinen jos pakoputkessa ois samanlainen sydeemi, on vaan mopossa aika turha kun ei sitä vääntöä niin paljoa tarvi.
Vois toimia myös jos ois kaksi kaasaria, toinen toiminnassa alipaineella ja toinen ylipaineella, mutta vaatis myös 2 läppää. Tuossa tapauksessa ois helppo vaihtaa puolta silloin kun turbo tuottaa painetta, tuossa ekassa kun on turbon kumpikin puoli suljettu.
oluttynnyri
- Paikkakunta:
- kalanti
- Liittynyt:
- 19.7.2009 12:14
Hei kovat kiitokset pitää ruveta suunnittelemaan tollasta
Voipi olla että tilaan tuon ruiskun mutta ennen sitä voisi alkaa koittamaan rakentaa tuota
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista