LeKen Säätö&Räpellys || 8" vai 10" vanteet?

LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 4.7.2013 13:00

Nostellaas...

Vähän kaikkea tapahtunut, vaikkei olekkaan tullut päiviteltyä.
Kilvettömään tein iskarikiinnityksille uudet kierteet kierrepakalla, korjasin kierteet myös kahdesta vakiotakahaarukasta.
Sitten pitikin vähän ihmetellä konetta kilvettömään. Koneeksi valikoitui Loncin 125 alakerralla oleva kone, jossa 110 sylinteri. (tiedä sitten onko tohon vaihdettu kiertokanki joskus, kun eikös 110 ja 125 ole eri iskunpituudella[?]) Koneen yläkerta oli leiponut todella pahasti, sylinterissä isot jurmut ja männäntappi jumiutunut kiertokangen päähän. Meni varmaan 2-3 tuntia, että sain rälläkällä, kopiodremelillä, asennusmeisselillä ja kuminuijalla männän irti aiheuttamatta tuhoa.
Mäntä irroitettuna:
Kuva

Sitten pengoin vähän osia ja löysin melko hyväkuntoisen männän (naarmuja molemmin puolin) ja naarmuttoman sylinterin. Männälle näytin 1200p vesihiomapaperia ja siitä tulikin ihan hyvä:
Kuva
Naarmuja ei tunne sormella, mutta kynnellä tuntee pari.
Muutama kirosana irtosi, kun huomasin ettei männäntappi enää mennytkää kiertokangen päähän.
Vähän dremeliä ja 1200p hiekkapaperia ja homma alkoi pelittää.

Männänrenkaiden asentoa tuli ihmeteltyä, mutta kyllä ne taisivat sinne oikein mennä. Kone jäi tähän kuntoon, koska ei ollut kantta jonka olisi voinut laittaa (kahdesta venat ruosteessa ja yhdestä toinen imukaulan pultinkierteistä lytyssä, pitää porata auki ja tehdä uudet kierteet] neljäs kansi on koneessa, jonka sähköt paloivat, muuten ihan toimiva kone niin ei ole viitsinyt sitä aukoa.)
Kone:
Kuva
KERTOKAAS MITEN KANNESTA OTETAAN VENAT IRTI, ETTÄ SAAN KONEEN KASATTUA!

Syyläreitä löysin neljä kipaletta, kun olin varaosa-autoa purkamassa ja ajattelin, että voisi yhden uhrata ja tehdä kilvettömään öljylauharin.
Kuva
Juoksutin syyläreistä vettä läpi, ovat ihan puhtaita. Kasan päällä verrokkina 150 lifanin lauhari.

Kilvetön näytti niin tyhmältä krossistongalla, että päätin vetää kunnolla överiksi kun ei tuohon muutakaan ole. Tankoa käänsin 180 astetta sivuttain ja sarvet osoittamaan alaspäin, ajoasentokin on ihan siedettävä. :eek: :lol:
Kuva
Kuva

Jos jollain pyörii vm26 mikkeen meneviä suuttimia nurkissa, niin ostan pois. ;)

E: Sain venat irti, nyt täytyy enää keksiä miten ne saa takaisin. :D
Päivittelin myös aloitusviestiä.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 10.7.2013 23:22

Eilen aloin mankia kasailemaan parin kaverin kanssa, että ehtisi perjantain miittiin.
Eniten ongelmia tuotti nokkaketjun ajoituksen laitto kohdilleen, mutta sekin meni kun pari monkeyt.net voorumilaista pyörähti tallilla. Loppu kasailu olikin pelkkää suorittamista, kuvia olisi pitänyt ottaa mutta se vähän jäi :roll:
Ainut mainitsemisen arvoinen seikka oli koneen huuhtelu diisselillä.
kiisselit öljyreiästä sisään, koneen heiluttelua ja kiisselit ulos. Kolme kertaa toistin.
Kipinä löytyi helposti, kun valmiiksi karsimani sähköt nappasin hyllyltä ja löin kiinni.
Motulit koneeseen ja polkemaan, muuten toimi mutta kaasu hirtti, kytkin ei irroittanut ja vaihteita ei oikein löytynyt. :nörtti:

Laitto jäikin eiliseltä tuohon, kun tänään oli aikainen herätys.
Tänään polkaisin käyntiin, ja vähän ajoin hirttävällä kaasulla, kytkin ja vaihteisto rupesivat pelittämään ajon aikana normaalisti.
Manki pihaan ja kaasari auki, luisti huonosti kiinni jonka takia kaasu oli kokoajan vähintään puolikaasulla.
Ei ollut paha korjata ja seuraavaksi rupesin säätöjen kimppuun. Ensin tyhmäkäynti tasaiseksi ja sopivan matalaksi, jonka jälkeen neulaa pykälän verran rikkaammalle kun kierrokset jäivät leijumaan.

Noilla säädöillä lähdinkin kaverille, jonka jälkeen kertyi noin 10 kilometriä. Hyvin pelasi mitä nyt vielä kävi laihalla ja merkkaili reviiriään tuon tuosta. Neulaa nostin vielä pykälän verran, nyt sokka alimmassa lovessa. Täytyy jostain ihmetellä vielä isompi pääsuutin niin alkaa säädöt olla kohdillaan. 8)
(En tosin alkanut enää testailemaan, kun oli naapuri kitissyt ukolle. Kuulemma liikaa päristelijöitä pihat täynnä, jännä ettei ollut kehdannut tulla minulle sanomaan suoraan. Olisin kyllä tajunnut ilman että täytyy porukoille mennä ensimmäisenä itkemään... :roll: )

Parit kuvat vielä, ettei tarvitse lopettaa viestiä valittavista naapureista valittamiseen :D
KuvaKuva
Miitissä saa tulla morjestaa, jos minut sieltä bongaa. ;)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
tomiiso
Pyörä:
Polini xp4 160ccYX, Ex: Aprilia RX -04, Skytari manki -10
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
29.7.2011 22:49
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut tomiiso » 12.7.2013 12:28

Perhana täähän alkaa näyttää lupaavalta vehkeeltä! ;) Sait sää niitä suuttimia haettua mistää ku itellä ei valitettavasti ollu niitä sopivan kokosia, muuten oisin kyl antanu :(
Polini 160YX, "The Beast"
"Kaks tahtiset henkeen ja vereen, alle tonniset nelarit roskiin ja mereen!!"
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.7.2013 22:19

Tuohon syylärikuvaan vielä, alimmainen ei ole kyllä jäähdytin vaan lämmityslaitteen kenno.
Tarkista kampiakselin stefa.
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 13.7.2013 15:43

Miitistä kotiuduttu.
Pientä vastoinkäymistä oli mutta niistä selvittiin:
Vähän ennen miittiä venttiilin säätöruuvin paikallaan pitävä mutteri irtosi imuvenasta ja tehtiin veturin (huoltoasema) pihassa pikasäätö sormivaralla, myöhemmin moventaksella säädettiin ihan liuskamitan kanssa. Kytkintä säädettiin biltemalla ja öljyä kone tiputteli hiljakseen koko miitin ajan.
Nooh pelitti kuitenkin koko miitin ajan, muttei olisi kyllä tullut mitään jos ei olisi saanut paria työkalua lainaan. Iso kiitos tomiisolle ja muille jotka mankia miitissä kanssani rassasivat. :) muutenkin meno oli vitun jees, pariin kuvaankin taisin päätyä, laitan tänne kunhan tulevat yleiseen jakoon. ;)
Miitin jälkeen lähdin muutaman kaverin kanssa rillaamaan ja sieltä lähtiessämme meinasi tulla pieni tilanne kun joku oli soittanut poliisit ja he ajoivat vastaan kun ohitin keulivaa kaveria mankilla 2 päällä niin kovaa kuin mopo kulki ilman valoja. Katsoin vain että auto tulee vastaan ja siirryin omalle kaistalle. Samalla alko diskovalot välkkymään. Onneksi olivat kiinnostuneempia siitä mitä poltettiin ja miksi oltiin voimalan sillan alla rillaamassa, eivät edes tajunneet että ajoin 2 päällä. :D

tomiiso kirjoitti:Perhana täähän alkaa näyttää lupaavalta vehkeeltä! ;) Sait sää niitä suuttimia haettua mistää ku itellä ei valitettavasti ollu niitä sopivan kokosia, muuten oisin kyl antanu :(


Kiitos ja en saanut :( täytyy varmaan ostaa.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 29.7.2013 22:26

Kaippa se on taas turistava...

Takalevysetti yksityiseltä sekä 24mx tilaus tulivat jonkin aikaa sitten perille.Kuva

Suurempi jarrulevy ei kuulunut tilaukseen vaan sen kaivoin hyllystä. on sen verran pieni toi takalevysetin levy että laitan vakio etulevyn siihen, kun näyttää suoraan menevän. pitää miettiä laitanko tuon minikokoisen jarrusatulan vai muokkaanko esim bse:en satulan tuohon.
Vielä toinen kuva mistä kokoeron näkee paremmin
Kuva

24mx tilaus.
Kuva

Hain myös vähän delvaccia testattavaksi :lol: Kuva

Saas nähä miten toimii mankin motissa.

Yhden 110 alakerran kerkesin jo purkaa, toisen purku jäi kesken, kun kytkintyökalun molemmat päät olivat liian suuria toiselle koneelle, joten sen purku jäi tähän vaiheeseen.
Kuva
Pitää varmaan itse askarrella tuo kytkintyökalu, kun ei kovin monimutkainen homma ole.
Jotain ihme möhnää oli tähän koneeseen magneeton puolelle sotkettu.
Kuva
Toisesta koneesta lohkot auki ja osat lajiteltu. näkyy taustalla tossa yhdessä kuvassa. Näistä kahdesta koneesta olisi tarkoitus kasata yksi kunnolla läpikäyty motti.

Jämämankilla ajeltu pitkin poikin jo muutama sata kilometriä, nyt tosin särkyi jo toinen takanapa ja sylinterikannestakin meni pakoputken kierteet. Epäilen, että kiero swingi hajottaa ensin laakerit ja sitten menee takanapa.
Jos joltain swingi tai takanapa löytyy, niin pistää yyveetä. Mieluiten Jyväskylän likeltä, niin voin hakea.

Öljytkin pitäisi tohon vaihtaa, taidan nakata delvacit sisään jahka saan uuden swingin ja takanavan.

Leke kuittaa 8)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut sasumeil » 29.7.2013 23:05

LeKe96 kirjoitti:Jos joltain swingi tai takanapa löytyy, niin pistää yyveetä. Mieluiten Jyväskylän likeltä, niin voin hakea.


Mul ois melkeen suora svingi, ei 100% suora mut luulisin et sil ajaa, tarkasti ny muista kuinka kiero se oli.... Ei puslia, saat ilmasiks jos haet, asun täs tomiison lähel :D
Tsekkaa pv proju!
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 29.7.2013 23:09

MITÄ?! ILMASIKS? :lol:
Tottakai haen. :)
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen monkelit: 150cc huristin ja jämämana

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 30.8.2013 12:46

Vähän kulunu aikaa viime päivityksestä. :lol:

Ooracingin paketti on saapunut ja kerkesin kangasniemelläkin pyörähtää hakemassa tobyltä parit osat.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 14532d.jpg
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 4dd4d8.jpg

Muutenkin tullu tässä tehtyä kaikennäkösiä kauppoja, yks katemankin runko ilmesty tallii ja lorttoon kanssa tein kohtuu sekavat kaupat, enää ees mitä kamoja vaiheltiin. (Jos lorttoo satut tän viestin lukee ni tuoppas ne raiserit ;) )
Lorttoo mulle hitsaili minikrossin swingiin iskareille paikat ku ei jaksanu alkaa ikivanhalla puikolla räkimään.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 4d60d5.jpg

Vähän innostuin noihin mankeihin osia mallailee (kilvelliseen ja katemankin runkoon)
Kilvellisen suunnitelmat näkee alotusviestistä, ne eivät ole muuttuneet.

http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... f736c4.jpg
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... ab3711.jpg
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... cbc7ad.jpg

Eteen ei toi vanne mene ellen saa jostain kapeampaa vannetta tai leveämpiä t-paloja. SAA TARJOTA.

Katemankin runkoon kiinnostais väsätä lowrider, mutta kahtoo nyt.
Koneeksi valikoituu varmaankin 110 joka on tällä hetkellä kilvettömässä (jämämana).

Jämämanaan oon suunnitellu että remppaan yhen 110 mihin tulee kaikennäköstä pikkuhifiä koneen puolelle. Suurin este varmaan omat taidot, rakentelen koneen hiljakseen ja kun se on valmis se tulee kilvettömään jonka kone puolestaan katemankin runkoon.

110 to do lista

Tulee:
-E85 modi
(Suuttimet +30%, neulan hiominen rikkaammaksi)
-alakertaremppa
-kiillotettu palotila (ei karstoitu)
-kannen lasku (lasketaan yli 98 nakutusrajan ja siirrytään pelkkään re85 bensan käyttöön{?})
-männän loveaminen (ettei venat ota mäntään)
-nokan hiominen (venat aukeavat hieman aiemmin)
-kanavien muokkaus (mallia avarammat)
-vauhtipyörän kevennys (ottaa kierroksia nopeammin)
-49cm3 merkintä
-lyhyt imukaula (kiertää paremmin vääntöjen kustannuksella?)
-minikrossin putki
-lauhari
-oorin rätätätäboksi

Ehkä:
-erillinen vesijäähypytty (jos into [taidot] riittää)
-kuparinen kansipahvi (jos vakio ei kestä)
-nokkarattaan asetuksen muutosreiät

Kone tullaan maalaamaan mustaksi, aluksi harkitsin kiillotusta mutta aloitettuani männän kiillotuksen tulin nopeasti toisiin ajatuksiin :D
Kannen lasku ja vauhtipyörän kevennys tapahtuvat sorvissa jahka saadaan papan kanssa valettua talliin paikka sorville.

Männän kiilottelu alotettu.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 9a02e8.jpg
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: LeKen Säätö&Räpellys || Ja taas mennään

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 31.8.2013 12:44

Hyvältä kuulostaa, ja RE85 modi kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta mut kannattaa muistaa et sillä talvella kylmäkäynnistykset saattaa olla ongelmallisia (syttyy huonosti), mikäli tää nyt on edes talvikäyttöön tulossakaan.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen Säätö&Räpellys || Ja taas mennään

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 31.8.2013 13:03

Tuo kone tuskin tulee olemaan talvisin ajossa. Todennäköisesti kilvettömässä kiinni oleva kone tulee toimimaan talvikoneena.
Mutta tiedä sitten paljonko tulee mankilla ajettua talvella, kun weeärrään löytyy enskanastat ja autokortinkin saan tammikuussa.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: LeKen Säätö&Räpellys || Ja taas mennään

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 31.8.2013 17:23

Itellä on Loncin 110cc kone, jossa kp-mäntä, kisanokka, jäykemmät venttiilijouset, avarretut ja kiillotellut kanavat (kopio dremelillä menee ihan hyvin), ja kiilloteltu palotila sekä mäntä, kantta madallettu (noin 0,5mm :nolo:) ja Ooracingin nappirajotettu boxi, nii voin sanoa että kytkin tulee luistaa jos yhtää virittää (ainakii jos on 2-levynen primary :roll: ). Itellä on rajotus 3000rpm ja menee 54kmh siltikin :D, ja ilman rajotusta menee 92kmh (ei enempää koska kytkin luistaa).
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen Säätö&Räpellys || Ja taas mennään

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 19.9.2013 21:04

Tänään tuli käyttäjän alluuh kanssa rakenneltua mankia.
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... 3adbab.jpg
http://i1349.photobucket.com/albums/p74 ... faf388.jpg

Vielä täytyy holkit touhuta keskiöille, jarrut ihmetellä, parit laakerit ja penkkiä ihmetellä. Sitten alkaakin olla koekäyttöjä vaille.
Mutta nyt kysymys! Kasaanko ton sitten lopullisesti 10" vai 8" vanteilla?
10" sais helpommin jarrut, mut pitäis hommata kapeempi etuvanne tai leveemmät t-palat.
8" näyttäis puolestaan paremmalta, mut sit pitäis tohon hommata toiset vanteet ja jarrujen kaa olis enemmän säätöö, eikä sais niin järeitä. :|

Virikone jatkuu kunhan saa sorville paikan valettua, että pääsee touhuamaan.
Harrastamista jarruttaa saabin laitto, metsästyskausi ja gta v :D
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen Säätö&Räpellys || 8" vai 10" vanteet?

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 23.10.2013 17:18

Jämämankia hieman laitellut talvikuntoon.

Eteen vaihdoin nastan, hieman v*ttumainen vaihdettava oli kun kumi oli jumahtanut kiinni, aikani räpellettyä keksin tipauttaa kumin vanteelta rautalapion avulla niin kuin olen kevarinkin kumit tiputtanut vanteelta.

Lampun kiinnikkeiden alle pyörittelin muovista pakkauspehmustetta etteivät enää heiluisi edestakaisin.

Polttimon sain aikaiseksi hakea, maksoi huikeat 2e ja samalla sai repiä polkupyörän valon pois, nyt kun näkee eteen.

Vielä pitäisi takavalo laitella ja kunhan lunta tulee lisää, niin laitan nastan taaksekin.

Sorvin kanssa näyttää siltä, ettei paikkaa enää tämän vuoden aikana valeta, niin RE85 110 ei varmaankaan kauheasti etene lähiaikoina.
Saabissa vielä helvetisti laittoa ja kortin saan tammikuussa, kiire tulee mutta ei siitä täällä sen enempää. Tuolta voi lukasta ketä kiinnostaa. http://moottorit.net/forum/viewtopic.php?f=21&t=2269
Kuvattomasta päivityksestä anteeksipyyntö.
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy
LeKe96
Pyörä:
Wanha CZ, FZR600
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.3.2012 22:22
Re: LeKen Säätö&Räpellys || 8" vai 10" vanteet?

ViestiKirjoittanut LeKe96 » 24.10.2013 14:50

Tänään hirtti jämästä kaasu :D
Uimahallille olin menossa, kun sattui ekat tunnit olemaan liikuntaa ja oikaisin hippoksen hiekkaparkin läpi, asfaltille tullessani hölläsin kaasun kokonaan pois ja kierrokset jäivät kuin kaasu olisi puolillaan, kaasu pohjaan ja päästin irti -> jumitti täyskaasulle. Sammutin ja työnsin parkkiin, tunnin jälkeen buustin sen kaverin kevarilla koululle kaverin ohjattessa mankia.

Ruokatunnilla avasin kaasarin (tämän vehkeen kanssa on aina työkalut mukana :D ) ja diagnoosi oli seuraava:
Kuravettä mennyt putsarin läpi ja hiekka jumittanut luistin.

Kaveri vielä nappasi tilanteesta kuvankin, tosin siinä laittelin jo kaasaria takaisin.

Kuva
"If there's more than one way to do a job, and one of those ways will result in disaster, then somebody will do it that way."
-Edward Murphy

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista