Menee yksipuheluksi.. Noh toivotaan että jotain tämäkin lanka kiinostaisi vaikka vähän aikataulu takkuillut Noh t-pala on nyt noudettavissa ja huomenissa sen ajattelin hyppysiini hakea. Suihkin varmaan uuden maalin t-palaan ja sitten alkaakin kokonaisuuden kokoaminen. Tässä illalla tuli mieleen että lätkäsis tarrat pumppuihin ja omaan silmään istuu aika kivasti Jatkoa tulossa joten olkaa kärsivällisiä
Noniin tuli tossa perjantaina haettua T-pala postista ja omaa tyhmyyttäni olin uudenmallisen mennyt ostamaan.. Eihän sitä saa sovittamallakaan tuohon vanhanmallisen tilalle joten oli pakko jatkaa oikeanlaisen etsimistä. Onneksi kaverille oli tullut myyntiin oikeanlainen joten loppupeleissä sain oikean osan pienemmällä vaivalla Nyt sain uudet ohjainlaakerit nakutettu kiinni ja T-palan asennettua.. Viellä pitäis pumppujen ''proput'' saada tarpeeksi kireelle että sais pumput ja vanteet kans kiinni! Pitää hakea pulttikseen oikeanlainen hylsy että tääkin saadaan hoidettua Ohessa viellä muutama kuva ohjainlaakerista.. Jatkoa luvassa!
Nyt tähän väliin jauhamista ja tilannepäivitystä. Hain tänään jarrusatulamaalia, jarrunesteen ja kupariprikat jarruletkujen kiinnityksiin. Availin jarrusatulat ja pesin rasvanpoisto aineella.. Olis tarkotus paukuttaa punasta väriä ja tussata brembo tekstit valkosiks Tänään en päässy maalaamaan viellä kun pesun jäljiltä satuloiden sisällä vettä.. pitää antaa kuivua ettei mee tämäkin munille.. Motivaation lopahtaminen oli lähellä kun ei näyttänyt katkennu ruuvi tulevan ulos jarrusatulan kiinnikkeestä Kuumailma, ruuvipenkki, dremel, crc, ja veriset rystyset olivat avain onnistumiseen.. Onneksi maalaus on kivaa puuhaa Tässä viellä muutama kuva. Katsotaan huomenna jos saisin alotettua maalaus hommat. Kommentoikaa ja seuratkaa.
EDIT 12.2.14
Eilen otin työn alle jarrusatuloiden maalauksen. Suhtauduin aluksi vähän varauksella tohon maaliin että miten tarttuu ja mimmonen pinta tulee kun olosuhteet maalaamisella ei olleet mitkään parhaat. Tänään pyörittelin noita käsissä ja olen erittäin yllättynyt miten maali ei reagoinut vaikka tuntui että rasvanpoistossa oli lipsuttu lopputulos johtunee hyvästä pohjamaalista.. Maali myös vaikuttaa ''kumimaiselta'' ja voi hyvinkin olla että liuottimien sietokyky on lupauksien tasoinen.. Se jää nähtäväksi. Ohessa taas muutava ennen ja jälkeen kuva. Kommentoikaa!
Morjesta Eilen yötämyöten kasailtiin roksia käynnistyskuntoon ja saatiinkin kokoonpano kasaan. Tänään jatketaan niputtamista ja tarkoitus olisi saada käymään ja säädettyä.. Viellä siis jäähdytys ja jarrut laittamatta. Koitan ottaa videota käynnistyksestä ja ensisavuista jos roksin pahanen sen sallii Viellä kuvia nykytilanteesta..
Viikolla laitettu pikkuhiljaa nippuun ja poljettu käyntiin. Kaasutin tarkoitus kuitenkin vaihtaa tuohon 17,5mm syystä että haluan vakio ilmansuodattimen kiinni. En muistanut kuinka karseat imuäänet voivat olla. Tuon vakiosuodattimen modaaminen tohon 22mm tuntui olevan mahdoton tehtävä.. Mun hakutaidoilla ei vaan sopivaa letkua löytynyt. Nojokatapauksessa kaasutin pitäisi kohta olla postissa noudettavissa ja sitä mukaan mopo ajossa. Ajokelit näyttävät jo saapuneen Tässä kuitenkin tylsyyteni otin työn alle jarrujen täydellisen huollon. Jarrusatulat kasasin ja asensin uudet jarrupalat, pesin jarruletkut ja jarrusylinterit perusteellisesti. Jarrusatuloihin hain uudet kiinnitysruuvit ettei ruosteiset ruuvit pilais maalattuja satuloita Myös vesipumpun maalasin ja ostin uudet ruuvit. Jos kiinostusta sponssata projektia niin tuo 22mm kaasari on myynissä. Myös jos jollain löytyy hyllyn perukoilta jarrusylinterin kiinnike (viimeinen kuva) niin otan mielelläni vastaan Antakaa mielipiteitä jarrusatuloista!!
Nyt alkaa paketti olemaan kasassa. Tänään sain sähköt toimimaan kunnolla ja nyt virtalukko maadoittaa cdin Myös jäähdytysjärjestelmä löysi paikkansa rungosta ja nyt kun viellä säädöt löydetään niin pääsen säätämään ja ajamaan testilenkkiä Toivottavasti kelit pysyy asiallisina että pääsis ajelemaan ja sais ajokuntoon. Viellä pari pikkuseikkaa tekemättä mukaanlukien jattujen asennus ja ilmaus. Katteita alan varmaan käsittelemään vasta kun on oikeasti lämpimät ilmat. Nyt niitä mielipitetä! Väritys katteille ei ole vielläkään aivan selvä joten ehdotuksia otetaan vastaan. Pohjakate tulee olemaan underin kanssa musta.. Loppu on arvoitus toistaiseksi.. Ohessa taas kuvia nykytilanteesta.
Ollut tässä kaiken näköstä häppeninkii ni ei oo ehtiny roksin kans hääräilemään.. Tai ainakaan saamaan mitään tähdellistä aikaseks Tänään kuitenkin parin tunnin jälkeen on etujarru kiinni ja ilmattu, takajarrusylinterille pitäis saada viellä kiinnike ni pääsis senki asentamaan. Säädöt on haettu suurinpiirtein ja kone käy nätisti.. Viellä kun pääsis ajamaan koneen lämpimäks ja suoritettua pientä testilenkkiä niin sais säädöt kohdilleen.
Sähköjä on karsittu ja seuraavaks olis vuorossa valojen asentaminen.. Vetelin jo johdot takavalolle ja kiinnittelin muutenkin sytkän sähköt nätisti runkoon. Tarkotuksena olis vetää ajovalot jännitteensäätimen taakse suoraan, saapi nähdä nyt mitä tulee. Kirjottaminen on tylsää joten tässä teille vähän kuvia.. liikkumatonta ja liikkuvaa
Tilailin tossa uudet tiivisteet kun pakkasessa termostaatin asennus ei ollukkaa niin helppo juttu Tiivisteliimaa kun olin truutannu reilusti kannen alle ni joutusin nyppäämää koko pytyn irti ja nakuttamaan kannen veke.. Tiivisteethän siinä sitte meni kun kädet täristen tuolla pakkasessa sohisin. Noh, nyt saa uudet tiivisteet. Muutenkin tuntuu että tasasesta ja varmasta käynnistä huolimatta ottaa ilmaa jostain raosta.. Kaasarisan 17,5mm ja vakio imukaula ja vakiosuodatin kotelo kuristuksen kanssa Suutin on kokoa 150 joka tuntuu hippasen liian isolta, kuitenkin ilmansaanti on suht kuristettu ja mitä aiemmin käyttänyt samaa pyttyä vapari suodattimella ja silloin oli käytössä tuo 150 suutin. Toki mäntä oli mallia tarvike joten huuhtelut ei auennu sillä männällä kunnolla. Nyt koneessa tolle pytylle alkuperänen mäntä mikä siis menee yks yhtee huuhtelukanavien kanssa.. Liekö tässä sitten syy miks vetää paremmin soppaa koneeseen. Tarkotus olis kuitenkin saada revitty vekeen noi kurit ja laittaa niille osille sitten oikean kokonen suutin, lähen varmaa kokeilemaa 160 ja 170 ja siitä sitte säätämää.. Eka kuitenkin ajattelin kampura stefoihin suihkia aerostarttia ja kattoa ottaako ilmaa sieltä.. Jää nähtäväksi. Ohessa taas kuvaa kun laitoin tilauksen SA:lle
Suutin kuullostaa kyllä kohtuuttoman isolta, onko vielä tuo Malossin Sport kiinni? Männänvaihto vaikuttaa säätöihin, varsinkin jos edellinen mäntä peitti aukkoja.