lokitekki kirjoitti:Hyvää yritystä noiden putkitukien kans, näköä auttas kun tekis kulmat taivuttamalla eikä tuolleen terävästi.
Haarukassa vois tuo pisin putki toimia paremmin jos ois ensin kulma että tuo sauma kohta ei ois niin loiva.
Saumat tekisin niin että vetää migillä aika täyttöhitsaus menetälmällä ja hioo vinkulla pyöristykset niihin.
Ei tuo minusta kovin korkean näkönen ole, suhteutettuna rakoon renkaiden ja rungon suhteen. Keulaa jos sais matelemmaksi niin ei varmaan haittais. Jos vetäis suoran viivan tuosta haarukasta keulaan päin niin keulaa sais laskea 5-10cm, seki toimis jos tekee ala runkoputken uusiksi että se ois suorassa eikä etukenossa.
Heh, muuten ok mutta iskari on aika ikävässä paikassa, luonnollisesti sitä vois laittaa alemmaksi ja vaikka tehä swingin tuen alapuoliseksi.
Kiitos paljon!
Putkitukset olisi tosiaan pitänyt tehdä osaksi taivuttamalla, mutta tarvittavia välineitä ei löydy ja putken ohuen seinämän vuoksi se olis ollut mahdotonta.
Haarukkaa on nyt muokattu ja hitsattu läjään jigissä, juuri niin kuin Lokitekki sanoi, täyttöhitsaamalla. Yllättävän suora ja jämäkkä tuli!
Joo ei toi korkeus hullumpi ole, tai sitten vaan silmä tottuu. Keula täytyy käyttää auki koska "iskunvaimennin" vuotaa öljyä. Stefat vaihtoon ja samalla mahdollisuuksien mukaan madallus. Pieni etukeno toimii aina
Lokitekin piirtämä kuva on tosi hyvä! Kiitokset siitä!
Toki en oo aivan samaa mieltä etukatteista/tankista. Tankki ja etukatteet pysyy vakioina pienin muutoksin ellei joitain muita sopivia löydy. Häkin päähän tulee lasikuidusta pieni kate johon tehdään äänenvaimentimille upotukset, kuten esimerkiksi Superdukessa.
Etu- ja takalokasujat on todella näppärän näköiset!
Joo iskarin paikka ei oo paras mahdollinen. Pelkästään ulkonäön vuoksi alempi kiinnitys ois ollut parempi. Iskari on ilmeisesti peräisin jostain kelkasta mutta yllättävän hyvin toimi myös mun käytössä. Just sopivan jäykkä
Mitä ootte mieltä, sopisiko swingin alapuolelle vielä yks putki loivassa kulmassa?
Lade69 kirjoitti:Hyvältä näyttää! Ainakin jotain erilaista ja mukava kattoo tämmöstä rakentelua ku ei oo mikää perus ktm proju jossa ostetaa jokanen powerparts osa ja tilataan tarrasarja ja laitetaan smotot ps.
Ois tulossa derbin pinnasmotot kohtapuoliin myyntiin, etunen on musta ja takavanne krominen
Kiitos paljon! Kiva että sopii myös jonkun muun silmään
Tarkoitus olis tehdä aika pienellä budjetilla. Itse tehdään kaikki minkä pystyy ja kannattaa tehdä.
Kiitos tarjouksesta. Taidan pitää nää nykyiset Haarukka lyhentyi 5 senttii
Nyt on kaikki hitsattu kasaan ja karkeasti hiottu. Vielä paljon lamellia ja sitten "happis" tai jokin muu paksu hiottava pohjamaali.
Sarvien kiinnitykseen jyrsin tollaset palat. Nuo siis hitsataan T-palaan kiinni ja bilteman raiseri pultataan tai hitsataan päälle kiinni.
Häkin hitsasin ja hiukan muutin sitä. Nyt alempi putki on ulompana. Vieläkö ton salmiakin väliin lisää putkia?
Häkki parantui huomattavasti
Mistähän noita 428 rattaita saa minarelliin? Entäpä TZR Belgardan keulan stefoja?