*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
-
Viimeksi muokannut *Tolppa* päivämäärä 5.7.2016 7:22, muokattu yhteensä 2 kertaa
Ebe<05
- Liittynyt:
- 5.4.2016 13:47
Kyllä kestää jos alle 15k ajettu.
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
Airsal 80cc 2:lla renkaalla on hyvä setti päivittäiseen ajoon ja miksei vaikka stunttailuun, helposti kestää 6000km männällä. Itsellä toimi hyvin Polinin ja Mostin kytkinlevyillä. Ja juu, kannattaa investoida hyvään kampiakseliin.
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
Toivoinki että JX tulisi kommentoimaan.
Meinaatko että ei vakiolla kestä, tuo kone on juuri rempattu ja kampiakseli tuntuis hyvältä. Ei nyt niin liikoja olisi rahaa laittaa tuohon, kai sitä voi testata vakiokammella, vai hajoaako pian yläkerta siinä.
Mutta ainaki tuon 80ccn vois sitten ostaa. Onko kiinan koso 24mm hyvä kaasari sille setille, ehkä hiukan liian iso mutta ei silti paha? Lortoista haluaisin eroon.
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
28mm OKO PWK:n kanssakin toimi yllättävän hyvin. (tosin oli eri putki jne..)
24mm kanssa toimii varmasti hyvin koska käytin 21mm Dellorton kaasutinta ennen PWK:ta.
Ja vakiokampiakseli on kyllä melko altis hajoamaan varsinkin näillä seteillä joten tuskin kestää pitkään joten melkeinpä olisi parempi vaihtaa se ettei mene yläkerta huonolla tuurilla.
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
No pitää vaihtaa syksyllå heti kun muutenkin mopo levällään toivotaan että siihen asti kestäis.
Ebe<05
- Liittynyt:
- 5.4.2016 13:47
Kertokaa mullekki ny et miksi se vakiokampura ei kestä jos alle 15k ajettu? Kierroksethan ne kampuran tappaa ja ei tuomonnen 80cc airsali kierrä suunnilleen yhtää enempää ku 70cc airsali niin mikä sen hajottaa?
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
Ebe<05 kirjoitti:niin mikä sen hajottaa?
Ei ne pelkät kierrokset vaikuta asiaan, mm. tasapaino muuttuu kun männän paino muuttuu. Omalla kokemuksella meni melko nopeasti nämä 16mm tapilla olevat joissa ei ollut kunnon neulalaakeria(mm. vakiokampiakseli, TPR..)
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
80cc kiinni ja toimii MUTTA kytkin luistaa. Jäykemmät jouset on jo(25%) ja suht uudet levyt. Mitä kytkinlevysarjaa suosittelette ja mahd halpa. Aattelin huomena koittaa laittaa peräöljyt koneesee. Hetken vois koittaa tehoja.
Toinen ongelma: 28mm koso tulvii. Pitää koittaa putsata jossei auta nii mikähä lie vikana. Täysin suorassa ei tulvi ainakaan paljoa. Alkoi ajossa.
Kuvia ei oo ku puhelimella kirjottelen, siksi muutamia pilkkuvirheitäkin yms. Nyt niitä kytkinsettejä ehdotelkaa!
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
Olin jo ehdottamassa MOST:in kytkinlevysarjaa mutta hinnat noussu kauheasti viimekerrasta, jopa 60€ nykyään. Mitä öljyä käytät muutes? Eurol Sportbike 15W-50 toimi itsellä täydellisesti 80cc & 90cc seteillä. (Polinin ja toisessa koneessa oli MOST kytkinlevyt malossin jousilla, eivät luistaneet)
sitkuura
- Liittynyt:
- 1.7.2012 10:54
Miula on PV:n koneessa toiminu teboil hypoid ls, tuo on ns. lukkoperäöljyä ja saa melkein joka kiskasta...
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
Lukkoperäöljyt sisässä luistaa silti mutta ei niin paljon. Käytän yleensä motulin 10w40. Saako mostin levyjä suomesta muka? Tpr setti kaasalaisella 70e... Onko metrakitin setti hyvä? Saako edes tuolla vm rabasan 3levyisellä pitävää.
JX
- Pyörä:
- [EX] Derbi Senda 90cc 09'
- Liittynyt:
- 26.8.2013 14:57
Eikö sen vakion pitäis olla neljällä kitkalevyllä? Koska suurinosa "paremmista" on jo viidellä. Ja mikset tilaa suoraan ulkomailta kun postit 14€ luokkaa kotiovelle.
*Tolppa*
- Liittynyt:
- 23.4.2014 15:58
Vai oliko se sittenkin 4 eikä viisi? jokatapauksessa vähemmän kuin umssä ja onko siinä sitten 5. Noh pitää katsella minkä tilaa, tprn setti kuumottelis. Paremman kaasukahvan vois hommata, turhan jäykkä tuo pikakaasu. Mitä vaijeria JX käytit koson kaa?
Tulipa ostettua 32mm imukaula 10e.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista