Mbk mach g midrace "Mäkhi" "Red Devil"

Antsa_-
Liittynyt:
25.8.2014 11:57
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Antsa_- » 11.11.2014 23:11

Onko paljon menny rahaa tuohon vehkeeseen? :D
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Palezu » 11.11.2014 23:11

Tuo ongelmahan se on joka varivehkeessä että ekalla kiihdytyksellä lähtee niin pirusti mutta hetken jälkeen hyytyy.. :D VP-jousi kai sen aiheuttaa, kun lämmettyään löystyy hieman niin takavari päästää välityksen isommalle aikaisemmin. Jäykempi jousi auttaa hieman ja sitten se että säätää semmoset rullat ja kytkinjouset millä se huutaa kylmänä liikaa mutta lämmettyään kierrokset laskee sopivalle tasolle. Mutta en ole ainakaan itse saanut ongelmaa mitenkään korjattua täysin.

Vaikuttaa siihen kyllä toinenkin asia merkittävästi mitä ei oikein voi "korjata", nimittäin koneen ollessa kylmä, on pakoputkikin kylmempi ja paras vääntö on tällöin alemmilla kierroksilla. Tämän huomaa helposti myös vaihdemopossa.

Ei välttämättä sitä syyläriä tarvi peittää, kylmempi kone on tehokkaampi eikä se siitä gurufoorumien mukaan kärsi. 55hp 125cc kilpapyörää käytettiin jollain 40-50 asteen käyntilämmöllä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 11.11.2014 23:32

Joo kyllähän näihin aina rahaa saa menemään, en kehtaa tässä sanoa paljonko, mutta jos tämmöstä alkaa tekeen niin kannattaa olla jonkin verran taskussa. :lol:

Ahaa avain, kiitos hyvistä neuvoista.
Mutta entä jos se kone käy alilämpösenä, eihän se kylmäleikkaa tai mtn?
Tämäki lämpeni ilman pahvia johonki tuohon 45-55 asteen tienoille.
Pahvin kans sain max jonku n. 77

Häätyypä koittaa päässä säätämään kuhan tuolla nyt uskaltas lähteä ajamaan noilla kesärenkailla :D
It Ain't fast without mixed gas!
ibuu97
Liittynyt:
16.7.2013 0:32
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut ibuu97 » 12.11.2014 1:03

Itel oli roxis ainaki joskus ongelman just toi et kylmän jakso ottaa kunno piikkii mut sit ku alko lämmetä ni ei ottanu nii hyvää piikkii eikä oikee vastannu kaasuu kunnol vauhist oli sillo kii malossi punane vp ja 4g rullat sit ku vaihoin malossin lilan vp jouse ja 4.4g rullat ni rupes ottaa hyvää piikkii ja jakso vastaa kunnol kaasuu :D. Mut oli kyl iha perus malossin multivar ja malossi fly kytkin ja virein oli s6 sport pri mk2, 21mm pwk, s6 intake ja yasuni c16. Et ite lähtisin koittaa jäykempää vpt :)
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 12.11.2014 12:37

Joo niin mieki aattelin että koitan jäykkää vp:tä ko nuot tilasin, mutta koitetan ensin noil mitkä nyt sisäl ja katottaa mitä tapahtuu ihan mielenkiinnosta :D
It Ain't fast without mixed gas!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 12.11.2014 22:30

Joo elikkäs tänään vähän säädeltiin ja saatin jopa muutosta aikaan :D
Elikkä nyt paikallaan: Malossin punanen vp, 3.5g rullat ja punaset kytkin jouset.
Nyt ottaa aika hyvin jo piikiltä kiinni ja keventää keulaaki reippaasti.

Mutta vieläkin semmosta pientä kankeutta kiekkojen palautukessa, aattelin kokeilla jäykempää vp:tä, mutta voiko tuota piaggion jousta käyttää ilman sitä ohjari prikkaa ko eihän tuo minarellin prikka käy ko se on pienempi.
Koitin lilaa vp:tä jo vähä aikaa mutta se oli aikasemmin niin en tiiä vaikutusta.

Ja välillä kun löysää kaasun ja painaa taas pohjaan niin boaaapi ja nyt rupes tekee sitä viel enempi juuri kun lopetin ajot, mutta häätyy tankata ja kattoa loppuuko ko bensat aika vähissä :D

Bensa pummpuahan tässä ei tosin ole.

Edit: vähä tyhmä kysymys mutta kumminpäin se aluslevy kuuluu sinne oikeasti, kytkimeen päin vai 2variin päin?
It Ain't fast without mixed gas!
Vaata
Pyörä:
Yamaha Dt (-08), Mbk Mach 70cc, Yamaha Neos 70cc, Yamaha Bws 70cc, Benelli 49x 70cc, Fude, Cpi Hussar, Piaggio Nrg, Yamaha Jog R, Kinroad Prince 72cc
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
6.9.2013 16:07
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Vaata » 12.11.2014 23:54

Nonii hyvältä näyttäää :) Itte kans hommasin vasta tolasen jokkelin tosin vaan ilmajäähy ja ois tarkotus alkaa sitä sit laitteleen ja viritteleen :nörtti:
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.11.2014 22:39

Joo elikkä tänään ajeltii lisää.
Booaus loppu hetkeksi kunnes taas jatkui ja ei pystyny enään ajaa. Tulin siihen tuloksee ko välillä toimii aivan hyvin, että vetää kaasarin jäähän ko luistissaki oli jäätä, eikä se laihallakaan ole.

Vp löystyy vieläki ajossa joten häätyy koittaa jäykemmällä kun vähän lauhtuu kelit.

Olkaahan kuulolla:)
It Ain't fast without mixed gas!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.11.2014 23:13

Noniiin palaillaanpa täällä vähäsen.
Elikkä nyt lähin koittaa malossin sinisellä vp:llä ja 3.5g rullilla.
Ensin toimi ihan hyvin kunnes taas alkoi kaamea booaus..
Ajoin talliin ja aloin ihmetteleen kunnes sitte siinä olin lähössä testailee ja tajusin että hei sehän painaa tuo penkki tuon alipaineletkun läjään :lol:

Eli heitin uuden pitemmän letkun ja se oli siinä.
Noni nyt heitin sitte 4.0g rullat ko tuntu, että huutaa noilla 3.5g vähä liikaa, parani.
Sitte heitin reikään vähä pienemmän suuttimen ko vähä rikkaalla tuntuu olevan vieläki varsinki alhaalta, parani seki, mutta turha alkaa varmasti enemmän hifistelee ko jos enskesänä joutuu kuitenki säätään uusiks.

Sitten huomasin mielenkiintosen kohan elikkä sylinterin alatiiviste vuotaa vähä, sillee että se on märkä ja oli kastellu sylkkääki reunasta :nolo:

Kotin kannen pultit kyllä ne kiinni oli mutta käänsin kaikkia vielä ihan vähäsen.
Ja pesin pois öljyt sylkän kylestä, sitä oli siis vain sen verran että se oli kostea ei musta.
Tämän jälkeen kävin ajamassa ja ehkä auttoki vähä, ei ainakaan heti kastunu samasta kohdasta uudestaan.
Putkikin vuotaa pikkusen juuresta, häätyy sekin katella.

Mutta mikä neuvoksi tähän tiiviste ongelmaan?
Nyt siis paikallaan 1 pahvi ja 1 metalli tiiviste, pahvi tietenki lohkoihin päin.

Pitääkö alkaa liimaamaan?
Vai tasottuuko itsestään.

Ja pitihän se semmoset ihan mini burnikset ottaa tuossa jään ja hiekan sekasessa asfaltissa :D

Niin tosiaan joo vika ajokerralla aloin ihmetteleen että miten niinku keulasssa ois kauhea välys, no ajelin talliin ja katoin niin jarrusatulan pultit lähti käsin auki :lol:
Heitin liimaa ja kunnolla kiinni :D
It Ain't fast without mixed gas!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Shape » 18.11.2014 23:17

Pytty vain irti ja laitat sinne yhden paperin tai yhden metallisen, niin tiivistyy. Tuo metalli + paperitiiviste ei kuulosta ollenkaan hyvältä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.11.2014 23:27

Jahas, no voi hemmetti.
Ko tuossahan piti tuo squishi mitata ja siinä tuli ohjeet mukana niin niistä ymmärsin että voi käyttää vain yhtä paperi tiivistettä ja siihen sitte metalleja, mutta ymmärsin varmasti väärin.

Eli siis uusiks ja pelkkiä metalli tiivisteitä kehiin ?
It Ain't fast without mixed gas!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.11.2014 23:39

Joko yksi metallinen tiiviste tai sitten yksi pahvinen. Voit myös yrittää tehdä "sandwich"-tyylisen paketin, eli pahvi molemmille puolille metallia ja tiivisteliimaa väliin. Permatex Form-a-gasket #3 todettu toimivaksi.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.11.2014 23:46

Hmm tuota tuolla ohjeissa kyllä lukee, että voi käyttää monia eri tiivisteitä.
Onko sillä, sitten merkitystä jos on metallinen ja kuparinen koska tuossa tuli 5 eriä mukana, 1 paperi ja 2x metalli ja kupari.

Mistä sitten saan yhden niin paksun että se riittää sinne?
Pitääkö tässä ite alkaa väsäämään semmonen :eek:
It Ain't fast without mixed gas!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Shape » 18.11.2014 23:47

Ledinauhan mainitsema voileipä kyllä vois mennä, jos squish pysyy sopivana. Muuten jättäsin nuo metalliset "säätötiivisteet" omaan arvoonsa.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Mbk mach g midrace projekti!

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.11.2014 23:49

No jos siellä tollanen kasa on tiivisteitä tullut mukana olettaisin että niissä ohjeissa on myös latomisohjeet noille. Miltä se squish sitten näyttää? Alumiiniläpyskät varmaankin eri paksuisia ja tarkoitettu jotenkin kuparisten kaveriksi tms. Helpointa on tehdä kuitenkin itse, joko paksusta pahvista tai alumiinilevystä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista