Eijoo kauheempia tapahtunu, lähinnä enskaa tullu vaan korjailtua, ku se on semmonen tapaus, ettei toimi koskaan just niinku pitäs ja aina täytyy vähän tökkii työkalulla ja uusilla osilla, että se pysyy kulkevana.
Uus perä on nyt kokonaan asennettu ja takarenkaanki sain kuin sainkin kasaan ja tasapainoon, eikä se ainakaa vielä ole irronnut tai muuten vaan täystuhoutunut ajossa, vaikka oonkin runnonut sitä metsäreiteillä ja kiihytellyt kovasti tasasella. Varmaan aika moni pinna on jo löystynyt, ku noita juuri kasattujen vanteiden pinnoja tarttis loppukiristää ekojen ajojen jälkeen, mutta enpä oo tullu sitä tehneeks. Kiristetään sitten kun sattuu huvittaa tai perä sanoo POKS.
Vikoina oli mm. takajarrun toimimattomuus, mutta putsaamalla huolellisesti kaikki jarrun osat, hiomalla männät kiiltäväksi ja rasvaamalla ne jarrurasvalla, alkoivat ne taas toimia kuin junan vessa ja tuntumasta tuli taas loistava.
Drd:n jarruosille olis luvassa täsmälleen sama operaatio, koska siitä puuttuu jarrutustehoa ja epäilen toisen männän olleen jumissa/järjestelmässä olevan jotain paskaa seassa, joka haittaa sen toimintaa.
Eli samalla kikalla männät irti ku tosta sendan jarrusatulastaki - paitsi tällä kertaa oli super-epoksi loppunu, joten liimana toimi tavallinen kitti.
Ja ilosestihan ne männät tästäkin irtos. Tuunki käyttää tätä menetelmää aina jatkossa näitä mäntiä irti repiessä. Kitti kuivuu 20 minuutissa kivikovaksi, jonka jälkeen männät lähtee vetämällä irti. Kitti irtoaa ilosesti männistä kun niitä vähän lämmittää. Sangen toimiva menetelmä siis, vaikka näyttääkin aikamoiselta räpeltämiseltä.
Keulaa purin kiillotusta silmälläpitäen, mutta kiillotusprosessi on vielä ihan auki. Motivaatio = 0 , ei huvittas, mutta sitä varten onkin olemassa ********, joka edesauttaa jokasen laiskan paskan velvoitteidenhoitoa ja liuottaa vitutuksen pois. Harkitaan nyt kumminki vielä sitä konetta, ettei intensiteetti nouse liian korkeelle ja keulan kiillotuksesta muodostu elinikäsiä traumoja.
Sitten taas vikoihin. Eilen pannutin niin komeasti että paisuntasäiliön letku repesi ja jäähynesteet valu suoraa putken päälle ja siinähän se komeasti höyrysi. Nooh, nopiaa tietä kotio konetta huudattamatta ja letku kuntoon. Taas toimii.
Stonga on ollut ihan vinossa iät ja ajat, mutta kun taas jälleen pannutin terbillä, niin se alkoi olla jo niin kierossa, ettei ajamisesta tahonu tulla mitään.
Sain kuitenkin hakattua sen suoraksi kumivasaralla ilman ihmeempiä ongelmia.
Pär pär.