Derbi DRD Racing 80cc Airsal *peruttu, myynnissä*

hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 10.6.2015 19:27

Tein tänään testilakkauksen pienelle alueelle, ja kun maali oli hetken kuivannut, eikä keittämisestä ollu mitään merkkejä, niin lakkasin koko rungon heti perässä. Lakka tarttui hyvin, ei valunut ja oli myös ihan riittoisaa. Samaa ei voi sanoo tosta motipista. Sitä kulu se 4 purkillista pelkän hyvän peiton aikaansaamiseen ja se oli vähän turhankin valuva tapaus. Kaksi purkillista lakkaa riitti 3 lakkakerrokseen, joka on itelle ihan riittävä määrä. Runko saa nyt kuivua tossa pari päivää, jonka jälkeen otan sen katosta alas, että saan viimein käyttööni ton akselin, jonka varassa se on kiinni. Se on nimittäin mun ainut 12mm derbin taka-akseli, jota sattusin just tarviimaan. :lol:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Olisko kellään myydä mulle niitä jalkatappeja? :)
¿
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut dattiis » 10.6.2015 22:16

Mulla olis jalkatapit
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 14.6.2015 13:40

Ei oo tästä jalkatappikauppiaasta kuulunu, joten saa edelleen tarjota niitä itseään, eli hakusessa vielä ja edelleen ne jalkatapit. :lol:

Runko on nyt haettu sisälle ja parit kuvat taas napsittu

väri=upea, lakan peittävyys=ei lopulta niin upea

Mutta erittäin hyvä siitä kuitenkin tuli.

Kuva
Kuva

Ja jos joku sitä miettii, niin kyllä, tämä runko on vino. En oo sitä henkkohtaisesti menny kolaroimaan, mutta joku entinen omistaja selvästikin on. :D

Hylkäsin idean takakeskiön vaihtamisesta, ku en saanu keskitettyä vannetta oikein nykysillä pinnoilla. Hommasinkin vanhaan keskiöön uudet laakerit ja mittasin digimauserilla n. miljoonasta prikasta 6kpl samankorkusta settiä, ettei takaratas kovin seilailis sivuttai, ku täyty sitäki holkittaa prikoilla 16mm, ja prikoissa on aina vähän eroja, ainakin jos ne on ostettu 10 eri rautakaupasta, niin ku mulla. Nyt olis edessä enskatakavanteen tasapainotus, katotaan miten menee. :lol:
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 14.6.2015 18:20

Noniin perän vaihto on alkanut. Eli tossa enskapaskassahan oli drd:n perä, joka ei pienen maavaransa takia tahtonut sopia enskailuun sitten ollenkaan. Käytännössä iskari oli aina kiinni puunrungoissa, kun niitä koitti ylittää. Tilalle hommasin sendan persuksen ja sendan kokonaisen takajarrun pienemmän jarrulevyn kanssa ja ne kaikki olis tarkotus vaihtaa nykysten tilalle lähipäivinä.

Drd:n palikat täytys putsata, kiillottaa ja ainakin koiranluun neulalaakerien osalta huoltaa, koska olen bongannut sieltä ainakin yhen paskana olevan laakerin, joka täytys vaihtaa uuteen. Myös jarru täytys käydä kokonaan lävitte, koska siinä on vähän ollu tehot hukassa, enkä oo sitä muutenkaan huoltanu piiitkäään aikaan.

Nämä palikat tulee sitten tuohon keltaiseen runkoon, kun ne on joskus saatu siedettävään kuntoon. Keltainen on tarkotus rakentaa vain uusista/erittäin hyväkuntoisista osista, eikä se saa tulla tärisemään/resonoimaan tai edes huutamaan putken osalta, vaan kaikki pienimmätkin epäkohdat laitetaan kuntoon. Enskassa tommoset ei haittaa yhtään, koska sitä kuitenki raiskataan ja sillä kumminki kaadutaan koko ajan ja viat on sillä arkipäivää. Monenkohan puun läpi silläkin on vuosien saatossa ajettu ja liukkaalla kaaduttu. :s :lol:

Kuva
Kuva

etsi kuvasta virhe.^
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 16.6.2015 20:25

Tšekin poikien laakerit saapui tänään perille ja siitä sai alkunsa keulan asennus. Eli tarkoituksena on vaihtaa ohjauksessa käytetyt paskat kuulalaakerit semmoisiin laakereihin, jotka oikeasti kestää sitä ohjaustangon kääntelyä, eli kartiorullalaakereihin. Itse keula on alkuperää cpi sx ja siitä on tarkotus muokata vähän nätimmän näköinen dremelöimällä kaikki turhat ulokkeet matalaksi ja kun nyt satuin vielä huomaamaan sen olevan alumiinia, niin täytyyhän se totta kai kiillottaa peiliksi. Siitä sitte lisää JOSKUS :)

Kuvassa derpin vanhat kuulalaakerit ja uudet kartiorullalaakerit rullakuppeineen.

Kuva
Kuva

T-palassa oli kiinni joku vanha cpin ohjauslaakeri, joka ei ollu samaa kokoa kuin tulevat, joten se täyty saada irti. Ja kuten tiedätte, noi ohjauslaakerit ei hevillä irtoa, joten surutta vaan ulkokehä talttapäällä ja vasaralla murskaksi sekä sisäkehälle sopivasti dremeliä ja vasaraa.

Kuva

Kuva

Keulaa muokkasin jonkun verran tänään, mutta tehtävää jäi vielä paljon, eikä tullu otettua "etenemisestä" sen enempää kuvia.
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 18.6.2015 22:16

Keulahommat taas jatkunu ja pientä tulosta syntynyt. Uusi laakeri ei meinannu mennä paikalleen mitenkään, mutta kun lopulta rakensin tollasen huipputeknisen asennuspöydän ja annoin vasaran laulaa koko kapasiteetillaan, niin laakeri sinne emäputkeen lopulta kyllä asettui. Ongelma oli sama, kun asensin usd-keulan ohjausakseliin kuulalaakereita ja nekään ei tahtonu mennä pohjaan asti ilman hirveetä voimankäyttöö. Sillon ei vasarointi tullu kysymykseen, joten ohensinkin usd-keulan emäputkea dremelin katkaisulaikalla niin, että laakerin saa just ja just painettua paikalleen käsivoimin ja revittyä sieltä myös pois ja hyvin se on toiminu. Olis säästyny iso vaiva, jos olisin tehny tälle saman, mutta pääasiahan on se että laakeri on paikallaan ja ehjä.

Kuva
Kuva

Kertoo jotain siitä asennuksessa tarvitusta voimasta, kun tommoinen paksu prikka muuttaa muotoaan noin paljon.

Lämpöähän siinä asennuksessa olisi kipeästi tarvittu, mutta tulipahan nyt vaan tehtyä se näin.

Kuva
Kuva

Muutamat pikkuhankinnat tuli kans tehtyy, eli läpivientikumeja ja letkuklemmareita syylärin asennukseen.

Kuva

Kuva
Kuva

Voitelu on semmoinen asia, missä ei ikinä kannata säästellä.

Litiumvaseliini on parasta tavaraa noille laakereille ja sitä niihin menikin hujaus.

Ja hyvinhän tuo sepon t-pala lopulta istu tuohon terbin runkoon.

Kuva

Keulan kiillotusta varten tarttis jonkinnäköstä laitetta apuvälineeks, mutta en vielä tiedä minkälaista. Porakone se ei ainakaan tulis olemaan, ellen jotain kiillotuspenkkiä sen ympärille rakenna. Clasilta sais halvalla penkkihiomakoneen, johon vois modata rättilaikat, mutta hintaa kaikkine hiluineen sillekki kertyis kuitenkin useampi kymmen euro, enkä usko että tulisin käyttämään sitä enää uudelleen, joten se ei ehkä olis hankinta siitä kannattavimmasta päästä. Käsinkiillotuskaan ei kyllä ole vaihtoehto. :lol:
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 25.6.2015 19:39

Eijoo kauheempia tapahtunu, lähinnä enskaa tullu vaan korjailtua, ku se on semmonen tapaus, ettei toimi koskaan just niinku pitäs ja aina täytyy vähän tökkii työkalulla ja uusilla osilla, että se pysyy kulkevana. :lol:

Uus perä on nyt kokonaan asennettu ja takarenkaanki sain kuin sainkin kasaan ja tasapainoon, eikä se ainakaa vielä ole irronnut tai muuten vaan täystuhoutunut ajossa, vaikka oonkin runnonut sitä metsäreiteillä ja kiihytellyt kovasti tasasella. Varmaan aika moni pinna on jo löystynyt, ku noita juuri kasattujen vanteiden pinnoja tarttis loppukiristää ekojen ajojen jälkeen, mutta enpä oo tullu sitä tehneeks. Kiristetään sitten kun sattuu huvittaa tai perä sanoo POKS.

Vikoina oli mm. takajarrun toimimattomuus, mutta putsaamalla huolellisesti kaikki jarrun osat, hiomalla männät kiiltäväksi ja rasvaamalla ne jarrurasvalla, alkoivat ne taas toimia kuin junan vessa ja tuntumasta tuli taas loistava.

Kuva

Drd:n jarruosille olis luvassa täsmälleen sama operaatio, koska siitä puuttuu jarrutustehoa ja epäilen toisen männän olleen jumissa/järjestelmässä olevan jotain paskaa seassa, joka haittaa sen toimintaa.

Eli samalla kikalla männät irti ku tosta sendan jarrusatulastaki - paitsi tällä kertaa oli super-epoksi loppunu, joten liimana toimi tavallinen kitti.

Ja ilosestihan ne männät tästäkin irtos. Tuunki käyttää tätä menetelmää aina jatkossa näitä mäntiä irti repiessä. Kitti kuivuu 20 minuutissa kivikovaksi, jonka jälkeen männät lähtee vetämällä irti. Kitti irtoaa ilosesti männistä kun niitä vähän lämmittää. Sangen toimiva menetelmä siis, vaikka näyttääkin aikamoiselta räpeltämiseltä. :)

Kuva
Kuva

Keulaa purin kiillotusta silmälläpitäen, mutta kiillotusprosessi on vielä ihan auki. Motivaatio = 0 , ei huvittas, mutta sitä varten onkin olemassa ********, joka edesauttaa jokasen laiskan paskan velvoitteidenhoitoa ja liuottaa vitutuksen pois. Harkitaan nyt kumminki vielä sitä konetta, ettei intensiteetti nouse liian korkeelle ja keulan kiillotuksesta muodostu elinikäsiä traumoja.

Kuva

Sitten taas vikoihin. Eilen pannutin niin komeasti että paisuntasäiliön letku repesi ja jäähynesteet valu suoraa putken päälle ja siinähän se komeasti höyrysi. Nooh, nopiaa tietä kotio konetta huudattamatta ja letku kuntoon. Taas toimii.

Stonga on ollut ihan vinossa iät ja ajat, mutta kun taas jälleen pannutin terbillä, niin se alkoi olla jo niin kierossa, ettei ajamisesta tahonu tulla mitään.

Sain kuitenkin hakattua sen suoraksi kumivasaralla ilman ihmeempiä ongelmia.

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva

Pär pär.
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 29.6.2015 1:11

Laitetaas tänne väliin vähän turinaa. Tossa enskan rungossa kun ei oo kiinnikkeitä sivulta kulkevalle putkelle, niin mielessä on pyörinyt semmoisten rakentaminen siihen. Hitsin puitteissa ne täytys kuitenki rakentaa rautakaupan kulmalevyistä ja reikälevyistä runkoon pulttaamalla, mikä ei oo tietenkään se paras ratkaisu, mutta hyvin tehtynä luulis kestävän ihan hyvin. Takajalkatapit täytys saada tästäkin laitteesta pois, ja rungolle tehdä kunnon ulkonäköremppa, joka on muuten ihan helvetin iso urakka verrattuna tohon keltaseen drd:n runkoon. Tää runko kun on semmonen erittäin ja vitun harvinainen limited edition kromipinnoiterunko alakauttasen putken-, sendan katteiden-, sekä drd:n linkkuperän kiinnityksillä, ja tää runko on nähnyt parhaat päivänsä aikoja sitten, alkanut haalistua ja lohkeilemaan joka puolelta, jonka jälkeen sen vielä maalasin paksulla kerroksella vasaralakkaa. Runko onkin muuttunut vuosien kuluessa harvinaisuudesta harvinaisen pahaksi päänvaivaksi.

Ulkonäköremppaa varten vasaralakka täytys poistaa rungosta läpikotaisin, ja lohkeilevat vanhat pinnoitteet poistaa sieltä mistä ne lohkeilee eniten, tasoittaa ne kohdat hiomalla ja tarvittaessa vielä kitatakin sieltä täältä. Hommaa tässä olisi kuitenkin niin pirusti, että parasta siirtyä vaihtoehto b:hen.

Vaihtehto b: Jos jollain olisi turhan panttina derbin tai muun vastaavan ulkonäöllisesti hyväkuntoinen palkkirunko kilvettömänä = et tee sillä mitään, niin voisin jopa maksaa sinulle siitä, että lähettäisit sen mulle päin.

Runko voisi olla tietysti myös kilvissä, mutta lisäarvoa se ei minun silmissä sille senttiäkään toisi. Eli hakusessa esim. derbin palkkirunkoo, josta poliisi vienyt kilvet, mennyt osina myyntiin, ja runko jäänyt lopulta turhan vaan turhan pantiksi nurkkiin. Jos runko on pk-seudulta, niin voin tulla hakemaan sen nimellisellä hinnalla. Kauempaa sijaitsevasta tarjoaisin matkahuollon kulut+pientä vaivanpalkkaa.

Too long; didn't read: Ostan kilvettömän tai muuten vaan halvan derbin tai vastaavan palkkirungon.

Jos ei keltään löydy, niin sitten ei löydy. Sitten vaan rakennetaan keltainen valmiiksi ja siirrytään laittamaan tätä nykystä uuteen uskoon. :)
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 30.6.2015 22:55

^Tarjotkaas niitä runkojanne.

Kiinalainen muisti tänään muutamalla osalla. Näitä olinkin odottanu aika kauan, mutta eipä niillä mikään kiire ollutkaan.

Kuva
Kuva

Eli tuppee ja kytkinkahvaa suoraan kiinanmaalta. Paketointi oli positiivinen yllätys, kerranki oli panostettu oikeen kunnolla, vaikkei ehkä näille osille ois tarvinnukkaa, ku ei mistään särkyvästä kyse ollut. Samaa skeidaahan noi on mitä suomessakin myydään, mutta eipähän tarvinnu maksaa katteita ylimääräsille osapuolille, joten säästy hinnasta melkosesti.

Vikojakin tuli hankittua lisää. Bensaletku repesi. Ei ilmeisesti kestäny viinaa. Loppuviikosta biltemaan hakemaan kunnon letkua. :lol:
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 6.7.2015 20:18

Hain uutta pensaletkua ja korjasin vuodon. Ei ollu piltemassa sopivaa letkua, mutta moposportista löyty juuri oikeanlaista, paksua ja kestävää letkua ja hyvin toimii.

Uuden ja vanhan letkun sisämitta on sama, 6mm, mutta uusi letku on huomattavasti paksumpaa ku entinen, joten luulis kestävän paremmin.

Kuva

Siinä nekin nyt on. Sain hankittuu erittäin hyvät jalkatapit erittäin hyvään hintaan paikallisesta purkaamosta.

Kuva

Mukaan lähti kans kasa puuttuvia osia, mm. drd-satula ja uus kytkinkruunu kakkoskoneeseen, joka tulee aikanaan tähän keltaseen derpiin.

Kuva
Kuva

Satulan verhoilu on ruma ja muutenkin ihan pilalla, joten se täytyy tehä uusiks. Tulee keltaisella tekonahalla sitten kun saan joskus aikaiseks hankittuu sitä itseään.

Viel tulee muutamia osia postissa, sitten ku tulee. Siitä sitte kai kasaamaan vehettä ajokuntoon. Joka voi kestää jonkun aikaa. :lol:
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 7.7.2015 17:32

Enskan tarina on tullut loppuun, meni nimittäin ihan totaalisesti hermot siihen paskaan. Siinä ei ole suoranaisesti mitään vikaa, tekniikka toimii ja se kulkee, mutta se on susipaskan alustansa takia ihan kauhea ajettava. Pistän se lähiaikoina kokonaa lihoiks, nappaan siitä parit osat tähän projuun ja mahdollisesti rakennan sen sit joskus uusiks.

Eli joudutan vähän tän keltasen rakentamista hylkäämällä enskapelin ja ottamalla siitä osia tähän. Rakennan ens kuussa valikoiduista osista timmin 80cc koneen ja heitän kiinni keltaseen runkoon. Samalla päivitän kaasarin 21millisestä 28milliseen ja laitan vapaasti virtaavan putsarin. Koneeseen tulee ainaki uudet petarit ja vetoakselin laakerit, toiset lohkot, jotka muokkaan pytylle sopivaksi ja tarpeen mukaan muuta. Myös pyttyyn on tarkotus kajota dremelillä, kesti sen pinnoitteet sitä tai ei. Mäntää en pistä vaihtoon vielä, vaikka sekin kyllä on "osta joskus -listalla". Se on kumminki kaks renkainen, eikä sillä oo kovin montaa tonnia vielä ajettu, joten olkoot.

Heitin tossa yhen monista cpi-keuloistani kiinni mallailua varten ja sen avulla olis tarkotus holkittaa eturengas, tehä jarrusatulan adapteri ja sitten ku tulevan keulan kiillotus on valmis, ni vaihtaa se tilalle.

Mitä mieltä ootte, pitäskö tota keulaa laskea? Keulassa on 2 jouset kummassakin putkessa, toiset on pitkät, jotain 40cm ja pienemmät, jotain 10cm. Jos ne pienemmät jouset jättäs laittamatta kokonaan, niin eikös keula laskis sillon sen 10cm? Millä tyylillä mototin väki on lyhentäny keulojansa, pistäkääs vähän infoo tulemaan.

Kuva

Tulevasta keulasta oon vasta alkanu tasottaa irti dremelöityjen kiinnikkeiden ja ulokkeiden jättämiä jälkiä hiomapaperilla, jonka jälkeen naarmuja täytys vielä tasottaa hienommalla paperilla, ennen ku ite kiillotus voi alkaa.

Kuva
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 16.7.2015 1:46

Enska on nyt purettuna jokasta osaa myöten, eikä näillä näkymin tule kasaantumaan enää uudelleen. Osia tulossa myyntiin ainakin pari miljoonaa tonnia kuhan jaksan käydä niitä ensiksi läpi. Paskasia osiahan en kaupittele, joten luvassa olisikin vähäsen pesua ja kiillottelua... :lol: Keltasen rakentelu jatkuu normaaliin tapaan ja tällä hetkellä työn alla on koneen uudelleenrakentaminen.

Koneesta en löytäny purkaessa mitään vikaa ja mäntäkin näytti aivan upealta, vaikka rääkätty onkin, mutta vaihtoon menee joka tapauksessa lohkot ja laakerit. En viiti muokata näitä lohkoja, ku nämä ovat ihan täydellisen kuntoiset, mutta muokkailuja varten mulla onkin jo hommattuna toiset lohkot.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD 73cc Supermoto & Derbi DRD 80cc Enduro

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 16.7.2015 22:28

En löytäny drd-tankkia sopuhintaan mistään, joten modasin sitten xtremen tankin tähän sopivaksi. Ei vaatinu kuin ton katteiden kiinnikkeen poiston, muutenhan drd:n ja xtremen tankit on ihan samanlaisia. Samalla pesin tankin sisältä ja putsasin sihdin, johon olikin tarttunut aika kiitettävä määrä paskaa.

Kuva
Kuva

Siinä vertailun vuoksi toinen xtremen tankki, jossa on muovilipare tallella.
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD Racing 80cc Airsal

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 19.7.2015 10:21

Hellou.

Tukekaas projua ja ostakaa rojua.

http://www.motot.net/talli/osat/id71537/

Klik klik.

Ei mulla muuta.
¿
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbi DRD Racing 80cc Airsal

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 20.7.2015 11:50

Linkussa käytetyt neulalaakerit on vedelly ihan viimesiään siitä asti ku oon omistanu tuon derbin, eikä mun vuosikaudet sitten laittamista vaseliineista ollu enää ripaustakaan jäljellä, kun ton linkunlaakerin jälleen purin. Laakerintappi oli aivan väljä ja umpiruosteessa, laakerinrullia kateissa/hajalla/umpiruosteessa ja stefat myös nekin ihan tuhannen paskana ja käyttökelvottomat. Tarkotus olikin ostaa toinen liinkku käytettynä, kun tuo päättää hajota lopullisesti, eli nyt, mutta yritän nyt vielä kuitenkin korjata tuota.

Siitä alkaa operaatio linkunosan laakerienvaihto. Otetaan neulalaakerien jämät vittuun keinolla millä hyvänsä ja laitetaan niiden paskuuden vuoksi tilalle suojatut kuulalaakerit. Oikea syy kuulalaakerien käyttöön on niiden hinta vs. neulalaakeri. Suojattu kuulalaakeri maksaa 30 senttiä kipale, neulalaakerien ollessa kiven alla ja niiden vaatimia tappeja ja stefoja tuskin edes olemassa. Laskeskelin että linkun reikään saa ahdettua 7 kuulalaakeria vieritysten, eikä jää yhtään väljää ku kiinnittää linkun runkoon. Toinen vaihtoehtohan olis käyttää 2 laakeria ja niiden välissä sopivaa holkkia, mutta miksi vaivautua, ku laakerit on käytännössä ilmasia, ja ne myydään kuitenkin 10 köntässä.

Vanhat laakerit eivät olleet hirveen halukkaita irtoamaan, mutta muutaman epäonnistuneen irroitusyrityksen jälkeen käyttöön otettu "nytsitävittutuletsieltäsaatanairti" -menetelmä näytti jälleen voimansa ja laakerit saatiin pois.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuten huomaa, linkun estetiikka kärsi operaatiosta vähäsen, mutta ei voi mitään. Älkää ottako asiaa vakavasti, minäkään en ota. :lol:
¿

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista