Stanced Kymco by n3d

_T3_
Pyörä:
kolaroitu Mbk Ovetto -99 ¤Red Fighter¤ ja EX Kymco agility 50
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
26.2.2010 21:02
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut _T3_ » 7.9.2015 21:50

http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo7380/ ex kymco. Teeppäs tohon tyyliin underi ;) taas vierähtänyt melkein 3 vuotta kun täällä viimeks ollut kirjottelemassa, autot vie kaiken ajan nykyääh
Kattokaa galleria ja kommentoikaa
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 7.9.2015 22:34

_T3_ kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo7380/ ex kymco. Teeppäs tohon tyyliin underi ;) taas vierähtänyt melkein 3 vuotta kun täällä viimeks ollut kirjottelemassa, autot vie kaiken ajan nykyääh


Saabismi on sairaus ja niin on koko autoilukin. Meinaa nimittäin tarttua itseenikin :lol:
Haaveena olis ostaa Nissan Micra k11 (oikeesti :D ) ja rakentaa siihen leveet kaaret ja madaltaa (tietysti) tonttiin. Ja maalata kaksiväriseksi 8)

Tolleen se underi on tehtävä. Oon vaan ajatellu näköjään liian monimutkaisesti sen :P
Löysin pahvimalli kuvan tosta ja se selventi enemmän kun tuo kuva! Pikkuveli aina mollaa että oon ostanut skootterin ja kaiken lisäksi tuunaan sitä niin meinaa motivaatiot karata :lol:
Ei varmaan Micra paranna sitä asiaa :)

Tänään siis sain tummaoptiikkavalon maalauksesta. Näyttää helvatan hyvältä ja tuottaa valkosta valoo eikä mustaa ;)

Kuva
Kuva

Mustaksi maalatut omatekoset kiinnikkeet ei näy kunnolla tuon lasin läpi hyvässäkään valossa joten toivotaan ettei tule ongelmia poliisisetien kanssa.

Mitäs ootte mieltä tuon änkän ja putken kanssa. Ostanko kalliin "teho"putken vai asennanko jonkun pelkän änkän. Vastapaineella on varmaan merkitystä mutta ei mua haittaa jos se ei enää kulje yli 65. Kulutuksella on kuitenkin väliä. Että jos tehot heikkenee ja kulutus kasvaa. Pitäs kuitenkin kortti ja rahat pitää. Rajoitusholkki tuli toki mukaan mutta laitan sen vasta viimesenä.

Takakatteet ja etusisäkatteen hiasin tänään. Etusisäkatteen hionta ei ollutkaan kovin vaikeaa mutta maalaus varmaan on. Siinä kun on niin syvät muodot. Maalit saadaan päälle takakatteisiin tällä viikolla. Ainakin pohjat ja pääväri. Sitten hieno kuvio ja toinen pääväri 8)
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 8.9.2015 22:50

Sisäkate sai pohjamaalit.

Kuva

En maalannut vielä oranssiksi kun tuuli sen verran kovaa. Pohjamaali oli yllättäen aika helppo asentaa. Vähän pääsi pisaroita roiskumaan mutta ei niitä edes näe tuosta kuvasta.

Tänään suurin osa ajasta meni jatkojen rakentamiseen mutta ilta pimeni joten oli pakko lopettaa. Intoa olisi toki vielä riittänyt :lol:

Ostin kans biltemasta uuden iskuporakoneen ja harrastajanmaali nimellä liikkuvaa tummanharmaata maalia. Kokeilin myös muovinpalalle tehdä teipillä kuviota jota tulee pyörään. Ja näyttää todella hyvältä! Tulee muuten uniiikki. 8)

Ja päälle tulee metallihilelakka kaikkiin katteisiin.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 9.9.2015 22:12

Siinä on maalatut takakatteet.

Kuva

On muuten hyvä väri, mutta siitä tulee jäämään näkyviin vaan osa. Ylhäällä näkyy vielä pohjamaalia mutta se peitetään tummanharmaalla.

Tänään tein taas kaksi tuntia jatkoja. Paljon pultteja, paljon lekaa ja paljon lattarautaa :lol:

En kehtaa laittaa kuvaa kun amatimiehiltä tulis sanomista :paha:

Mutta! Joustoliike tapahtuu nykyään ylös ja alas eikä ylös ja vasemmalle alas :D

Olen ylpeä työstä ja takaa katottuna vanne on suoremmassa kun se on alunperinkään ollut.

Koropala pitäs väkertää. Valmis maksaisi 20€ ja itse tekis 2€ sen mutta valmis näyttäisi sen 10 kertaa paremmalta. Joten teen aluksi itse ja kuulen haukut teiltä ja sitten ostan sen kevääksi ehdan aidon.

Kuvia tulee jatketusta ja madalletusta pelistä kohtzillään joten pysykää kanavalla 8)

Alkaa kasausvaihe jolloin tulee vähemmän puhetta ja enemmän tekoja ja ennenkaikkea, enemmän kuvia!

Tänään kävin Yamaha centerillä hakemassa ajohanskoja ja tarttu mukaan e-hyväksytty kilvenvalo. 3 lediä ,11€ ja on kirkas. Tuleepahan enemmän laillisen näköiseksi kun kilpi tulee kuitenkin variaattorin koppaan. Ja takavalo perus paikkaan. Joskus poliisi sano kun oli endurossa kilpi akselissa kiinni että muuten hyvä, mutta pitäisi olla valaistu.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 9.9.2015 23:41

Reaktioni tuohon etuvaloon oli aluks "hyi vittu mikä räpellys" ja etenkään kuuleminen pultti&lattarauta jatkoista ei sitä yhtään parantanut :D nyt ku näki tuon valon kasattuna niin jo on perkele nättiä!! :) nyt jo innolla odottaa mitä tälle vielä keksit ;) ps. Hilelakka on se juttu :seko:
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 16.9.2015 0:43

Kiitti. Aattelin että tämä projekti on jo loppuun ideoitu, mutta ajan kanssa noita ideoita tuntuu tulevan lisää :lol: Hyvä niin!

Ens keväällä tai tänä talvena jatketaan jalkatilaa koska tässä istutaan aika eessä. Nyt on hitsauspaikkakin tiedossa joten ei enää pulttijatkoja.

Tämmönen tarttu käteen kun kävin motonetissä:

Kuva

Ei sieltä voi tyhjin käsin lähteä. Tuossa on 23mm reikä pohjassa ja Kymcon ohjausakseli on 24 millinen joten jollain se pitäisi suurentaa se tankoadapteri. Netissä on kyselty että mikä adapteri käy Agilityyn mutta vaikuttaa siltä että ei mikään suoraan. Ohjausakselin viilaan varmaan ohuemmaksi tai käytän jossain metallipajalla sorvauttamassa adapterin isommaksi. Ohjausakseli on kuitenkin niin paksua putkea että sitä voi ohentaa.

Alkuperäisen mittariston meinaan kuitenkin säilyttää niin on laillinen ja näyttää bensat ja merkkivalot. Vaatii vaan suunnittelua miten saan sen crossitangon kanssa istumaan. Mittaristoa voi korottaa keulan madalluksen ansiosta joten siinä yksi hyvä juttu. Jonkinlaiseen katteen siihen kyhään vielä.

Tilasin pidemmän kaasuvaijerin jatkoja varten. Vaijerin osien tilaaminen on vaikeaksi tehty. Vaijerin nippoja myydään joissain liikkeissä vain 10 kappaleen paketeissa kalliilla ja nippoja on eri kokoisia eri liikkeissä ja vaijerien metrihinnat vaihtelee paljon. Parhaat valikoimat ja hinnat löytyi joten sain tilattua nipat, holkit, vaijerin kuoren ja vaijerin.

Peilitkin läks tulemaan. Dicen käännettävät. Fillarin alakauttasia on ollut jo joka prätkässä niin ne saa riittää.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 16.9.2015 22:20

Tänään ostin biltemasta rälläkän 20 eurolla ja kannoin rinkassa tallille. Pitihän sitä testata niin rälläköin pumppujen jouset 6cm lyhemmiksi ja rälläköin ohjausakselin tarpeeksi lyhyeksi tankoadapterille. Sitten rälläköin keittiön pöydän kahtia ja vähän keittiön seinien laatoitusta. On siis tosi hyvä rälläkkä! Suosittelen kaikille. Eli biltemaan kakskymppiä kourassa ja rälläkkä kädessä liukuovesta ulos. Isoin laikka mikä mahtuu on 125mm eli aikas pieni. Ei varmaan tehotkaan riittäisi pyörittämään isompia.

Sitten tuli mieleen että tekisin skootteriin vähän pokemon shittiä. Elikkä lasikuidusta subbarille ja mideille telineen takapenkin ja tankin tilalle tälleensä näin:

Kuva

Tankki läksis etupenkin alle. Etupenkin alle en poppeja laita koska en varmaan tykkää subbarin tärinästä persuuksien alla.

Noiden päälle tulee vielä lasikuidusta päällinen jolla ne suojataan suomen säältä. Ja hyvällä säällä voi kääntää sen lasikuitulapion pystyyn "selkänojaksi". Hifeistä en ymmärrä pätkän vertaa muuta kun että kotonani on 1500€ hifit. Eli varmaan tarvii vahvarin, subbarin, midit, diskantit, soittimen ja kaapelit.

Lähinnä aattelin että mökille ajaessa soittelisin musiikkia kun ei oikein kehtais kaupunkioloissa, varsinkaan liikennevaloissa kun joku amisbemmi on vieressä ja kahtoo että tällanen 92 partaveikko kuuntelee eurodancee :lol:

Eli keula on nyt madallettu ja testattu. On jämäkkä ja ei pohjaa heti. Keulaöljyjä laitoin 50 millilitraa molempiin. Jos joku haluaa tehdä tästä Kymcosta alkuperäiskuntoisen niin en tätä hälle myy.

Etujarruletku pitää vielä tilata mielellään jostain purkupyörästä. Tangosta kun tulee leveempi ja ei yllä letku vaikka keulaa onkin madallettu reippaalla kädellä.

Huomenna tulloo kuviakin kun ettehän te minusta pidä vaan kuvista
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 17.9.2015 21:17

Elikkä nyt on taka- ja etujousitus siinä asennossa kun ne tulee olemaan.

Kuva

Kuva

En teekkään koropalaa vaan ajan perä matalempana kuin keula. Nyt on kuitenkin joustomatka samanlainen keulassa ja takana. Penkki on tässä asennossa tasasempana kuin alkuperäisenä, jolloin penkki oli etukenossa. Hyvä niin, koska nyt voi istua taempana.

Tänään asensin mustan "crossi"tangon. Kaikissa tankoon kiinnitettänvissä osissa oli tapit lukittaakseen ne tiettyyn asentoon. Eli piti porata jokaiselle 6mm rei'ät tankoon.

Kuva

Jarrukahvarungoissa, nappirungoissa ja kaasukapulassa sama homma. Helposti hoitu kun lekalla napautin omatekoista pistepuikkoa tankoon ja testasin kohdan. Ja näin ei pora lähtenyt vaeltamaan poratessa. Vasemman puolen kahvakumi jäi vakiotankoon, mutta löysin uuden renthalin sille puolelle. Alkuun mennään eriparilla. Aion kuitenkin ostaa aidon renthalin sarjan koska kahvakumi on tärkeä elementti ajotuntumassa.

Penkin pohjan siis sahasin puoliksi kahtia jättäen sen edestä kiinni ja leikkasin V-muotoon jotta pystyin korottamaan penkinkatteen pohjaa, koska se otti kaasuttimeen kiinni madalluksen johdosta.

Kuva

Onneksi tuo ei näy ulospäin katteiden kanssa, mutta meinasin kyllä sen juottaa yhteen että penkin alta ei häviä tavarat ajossa.

Etujarruletku ylsi uuden tangon kanssa sittenkin juuri ja juuri paikalleen.

Ohjausakseli piti siis rälläkällä hioa millin ohuemmaksi tankoadapterille. Hidasta hommaa ja piti joka välissä kokeilla sopiiko adapteri. Eli jos meinasit Kymco Agility 50 skootteriisi asentaa tankoadapterin, niin osta Mbk boosteriin tarkoitettu tankoadapteri ja suurenna sen kiinnityskohtaa 24 milliseksi tai ohenna ohjausakselia 23 milliseksi.
^^anttu
Liittynyt:
27.2.2012 18:33
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut ^^anttu » 17.9.2015 22:28

Miks ei ole kuvaa tuosta tangosta? adapteri kyllä näkyy muttei ite tanko :D
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 18.9.2015 22:55

Selitys on hyvin yksinkertainen... :nörtti:

Kuva

APE HANGER

Eli tästä tulee apinakiikku homosohva :lol:

Pakko se oli näin perjantaina paljastaa että joku saa nauraa tälle ja joku saa kokea myötähäpeän tunteen :nolo: :P

Ajoasento on (oikeesti) hyvin luonteva. Vähän kuin ajaisi (isolla) mankilla tai pevetillä. Ja... Kuva ei ole lavastettu. Arkivaatteeni ovat aina kokopunaiset tai kokovaaleansiniset :)

Tanko on siis Timeless pitbike. Suosittelen kaikille skootterimiehille ;)

Saas nähä miltä näyttää katteiden kanssa 8)

Sitten niitä kaikkien rakastamia, eli kuvia!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 20.9.2015 21:55

Eli tänään sain maalattua kaikki katteet paitsi astinlautakatteen koska siihen pitää ensin sovitella alumiiniastinlaudat. Maalaus sujui hyvin. Pohjamaalit laitoin 3 kerrosta ja riitti juuri ja juuri muoveihin. Sitten kuivamaan ja oranssit päälle. Oranssiakin meni yksi purkki ja 3 paksua kerrosta kaikkiin. Sit kotiin ja kattomaan kuvan kautta että tuliko kaikki maalattua niin ei... Se perhanan etusisäkate jäi. Sen ja muiden katteisen pitää kuivua viikko ja sit pääsee teippailemaan ja heittämään harmaan päälle. Oranssia ei jäänyt jälelle ja motonetiltä on se loppu joten hommat viivästyy. Ei siinä muuta mutta olis jo hirvee himo päästä teippailemaan 8)

Autohaaveet on pois nyt ja tilalle tuli kevarihaaveet. Kevarilla kun saa ajaa rajoitusten mukaan. Saattaa keväällä muuten alkaa harmittaa kun ei pääse kuin 60kmh. Tallissa on ylimääräinen kuussatasen separin kone ja pitää keksiä mihin sen laittaa. Mieluiten pyörien päälle ja tielle :lol:

Ostakaa nyt saakuta 750 Yamaha. Arvo on 1200, hinta on 1600 ja hinta teille on nyt 800€ niin pääsen ostamaan uutta projektia! Sitä ei kehtaa modata kun siitä ei saa hienoa ja arvo vaan laskee mitä enemmän ostaa kalliita osia siihen. Pyh. Ja ajamaan pääsisin sitä vasta 24 vuotiaana jiihaa :paha:

Sit on vielä grafiikkojen jälkeen yksi hieno idea johon etsin jo osia. Siitä tulee hauskaa ja törkeempi viritys kuin ape hanger. Ja nyt kun näkee tuon jatkettuna kuskin kanssa niin tekee mieli lyhentää takakatteita tai pidentää jatkoja. Nälkä kasvaa syödessä.

Änkkäidea on sellainen että laitan isommalla putkiliitännällä olevan minicrossin änkän ja niittaan sen kiinni putkiadapteriin. Häh? Noo hyvä siitä tulee. Jokatapauksessa hion ja maalaan putken niin tulee siistimpi.
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 21.9.2015 23:20

Nyt sain tehtyä jotain mitä olen lykännyt viikkotolkulla. Astinlaudan sapluunat!

Kuva

Eli tulee kaksiosainen koska se on halvempi ratkaisu ja näyttää uniikimmalta... kai.

Takavanteeksi tulee Juanghai Zephurin vanne. On tuuman pienempi halkaisijaltaan ja hitusen leveämpi.

Kuva

Lähinnä kiinnostaa tuo peltivanne tyyli. Ja oranssi lippa näyttää tuossa komeemmalta. Vanhan takavanteen joudun rälläköimään ja poraamaan spaceriksi koska tuossa on neljän pultin kiinnitys ja Kymcon vanteessa rumpujarru integroituna.

Piirsin spacerit paintilla ja piirrän uudestaan autocadille kun saan sen käyttööni ja sitten ne leikataan laserilla.

Kuva

Vanhan vanteen puolat rälläköidään irti ja porataan keskiöön 3 reikää ja laitetaan 10.9 vahvuisella m10 pultilla 10mm paksuiseen pyöreään laserleikattuun pellinpalaan ja se kiinni toiseen 10mm peltiin jossa on 4 pultin jako. Iso työ mutta palkitsee ainakin mielen. Arvo ei nouse mutta itelleppä tämän teen.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 22.9.2015 7:32

Miten meinaat rengaslinjan pysyvän suorassa jos kerran tulee tommonen spaceri ja kaks keskiötä taakse?
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut n3d » 22.9.2015 16:53

En todellakaan tiedä :lol:

Suunnitelmat on muuttunu sen verran että teetän spacerin autolijoille suunnatussa spaceriliikkeessä ja kiinnitän sen sitten jarrurumpuun.

Vanteen tilaan jokatappauksessa ja sitten voipi tarkemmin miettiä.

Oon nyt parin päivän aikana selaillut ulkomaiden foorumeita huonolla englannin ymmärryksellä ja siellä ovat tehneet samanlaisia vanteen paloitteluprojekteja, mutta lähinnä Honda Ruckuksiin ja harvemmin muihin skoottereihin.

Kuva
Kuva
Kuva

Jokatapauksessa tutkimustyö on käynnissä ja tiedän että tietämättömän ei pitäis ryhtyä tähän, mutta en ole kauaa tietämätön kun tulee tietoa haettua kokoajan lisää.
Wodan
Liittynyt:
21.12.2014 13:52
Re: Kymco Agility 50 värinvaihto, pidennys ja madallus

ViestiKirjoittanut Wodan » 22.9.2015 19:41

Ei muuta kun uudesta vanteesta keskiö irti ja ET-lukua isommaksi ;) Mukavaa seurailla, kun projekti etenee nopeasti

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista