Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 17.5.2016 16:56

Ootko mallannut pakoputkea ja lokaria paikalleen tuon keulan kanssa? Näyttää meinaan yhtäkkiä todella ahtaalta tuo eturenkaan ja rungon väli.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 24.5.2016 1:11

Tulipahan viikonloppu taas tehtyä sussua eteenpäin, toisaalta pitihän sitä lätkääkin katella siinä lomassa.

Mäkistation, itsekkin huomasin, että on hieman ahdas varsinkin putken kanssa, syyhän tähän on mankin pumpuissa akseli on toisella puolellla. Vanhalla lokarilla mallailin paikalleen ja kyllä sinne reilu sentti jäi varaa joten mahtuu. Vanha lokari on vain niin huonossa kunnossa 3 pultilla kasassa + pop niittejä + ruostetta saa etuloksu odotella jonkin aikaa. Kiinnityksen ajattelin hoitaa U mallisella kiinnikkeellä jousien alle, mutta se on vielä hieman auki.

Tosissaan perjantaina tuli kasailtua pyörää kasaan ja näytettyä vähän aurinkoa pyörälle. Kyllä siinä hymy tuli huulille kun katteli ilta-aurinkoa vasten mopoa.
Kuva

Lauantai ja sunnuntai sitten tuli eniten tehtyä hommia.
Sähköt laittelin paikoilleen, takahaarukka on puslattu, ketjulinja on suora takajarrun kiinnitys on pidempiä pultteja ja dremeliä vaille valmis ja muuta pientä.

Lauantaina tuli sitten laiteltua takajarrun pumppu ja säiliö paikalleen. Nyt toimii ja palauttaa takajarru, myöskin säiliö löysi sopivan paikan ilmanputsarin vierestä.
Kuva
Kinnikettä pitää vielä hieman pyöristellä, mutta on tukevasti nyt pumppu kiinni.
Kuva

Myöskin sähköt tuli asenneltua ja löyty se kipinäkin sieltä vihdoin. Myöskin takavalo näyttää elämisen merkkejä, oli muuten kirkas valo,kun on led valo muokattu vakio takavaloon.

Sunnuntaina sitten tuli tapeltua lisää jarrujen ja tiheä kierteisten pulttien kanssa.

Pitää hakea erikoispitkiä pultteja eteen ja taakse, jotta saa levyä ulospäin. Myöskin erikois pultteja matalalla kannalla yms pientä. Kuitenkin kohta pääsee ilmailemaan jarruja.
Kuva
Tosissaan jarrusatula pitää laittaa ulkopuolelle ja sitten saada kiristettyä sisäkautta, jarrulevyn kiinnikkeet matala kantaisiksi kuusiokoloiksi ja sitten mahtuu :lol:

Tuli uudestaan myös laiteltua mopo ulkona käymään, tällä kertaa oli täysin rullaavana, ketjuineen päivineen
Kuva
Kuva

Kyllä se siitä ajoon vielä pääsee, tulisi töistä rahaa nii lähtee uudet palat eteen ja taakse, ilmansuodatin ja pikku hilpettä. Loppuviikosta viimestää led ajovalonauhan pitäisi postiin saapua, sille pitäisi kytkin keksiä sitten.

Seuraavaan kertaan Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
TboHammu
Liittynyt:
4.5.2016 12:16
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut TboHammu » 24.5.2016 22:12

Niin sulla on tuo keula niin sanottua "seinäänajettua mallia", suurimmassa osassa mankien levykeuloista akseli on kuitenkin pumppujen keskellä. ;)

Mopo on muuten hyvän näköinen mutta omaan silmään ei nelituumainen heiska sovi sitten mitenkään päin. :s
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut n3d » 24.5.2016 23:48

endokeula 8)
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 31.5.2016 11:35

TboHannu, Mitä olen ymmärtänyt että jinkuissa on tuo "seinäänajettu" keula ja juurikin tuo malli on se joka menee pv:n liukuputkille.

Nyt on sitten sussu edistynyt oikein kunnolla ja ensisauhutkin otettu vaikkakin huonoin tuloksin..

Elikkäs viikonlopun aikana tuli vihdoin saatua alusta kuntoon oli siinäkin hommansa. Vuoronperään mallaili ja viilasi, no lopulta se sinne vanteeseen saatiin. Etujarru olikin paljon helpompi laittaa kiinni.
Kuva

Tuli myöskin ilmailtua jarrut. Takajarru oli helppo ilmata ja ongelmia ei tullut. Pikkasen testasin jarrua, niin jarrut rupee olemaan niin tehokkaat ettei renkaassa riitä pito :lol:
Kuva

Etujarru oli taas oma hommansa, ensin ei halunnut ilmaantua ollenkaan. Vaihdettiin toiseen satulaan jolla testatiin toimiiko pumppu. Loppujenlopuksi pienen tappelun ja kiroamisen jälkeen jarru ilmaantu 5 min ja kyllä muuten jarruttaa.


Kuva
No sitten mopoa kasaan ja tarkotus olisi säätää kaasari kuntoon jotta ajoon pääsisi. Tästäpä alkoi sitten alamäki....
Mopohan ei lähtenyt ollenkaan polkemalla käyntiin, edes yrittänyt. Työntämällä piti antaa kaasua jotta lähtee käyntiin, silloinkin kaasua piti antaa. Oli ryypyllä tai ilman :roll: Myöskin kun lähtee käyntiin ja ei pumppaa kaasua jotta pysyy käynnissä, tussahtaa ja lyö kaasariin. Vaikkakin suutin on vain 2 pykälää isompi kuin 50cc kanssa ja neula on ylimmässä lovessa.

https://www.youtube.com/watch?v=5j8K9zALXcA

Kuulostaa hieman tuolta kun laskee kierrokset tarpeeksi alas, mutta sillon samantien sammuu. Muuten kiertää ihan ok, mitä nyt kylmemmällä koneella odottaa.
Niin ja mangetoon tai sytytykseen en ole koskenut

Pitänee kokeilla uudella tulpalla ja muita pikku jippoja kokeilla. Jos ei auta vaihdan vanhat läpät paikoilleen jos se auttaisi.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
frankerz
Liittynyt:
17.5.2014 11:42
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut frankerz » 2.6.2016 8:33

Jos alkuun heittäisit kaasarin orkkisasetuksille, ja kokeilisit sillai. Ja missä kunnossa ilma putsari on? Itsellä teki hieman samaa likasella putsarilla tolla 70cc derbillä.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Betaversio » 2.6.2016 17:09

Kuulostaa isohkolta imuvuodolta. Kerran mulla oli täysin mäntäohjatuksi muutettu plusu, josta unohtui läppäventtiilin kiinnityspulttien reiät avonaisiksi (ne pitää tukkia jollain pulteilla jos läppäventtiilin ottaa pois), ja oireet oli oikeastaan täsmälleen kuvaamasi kaltaiset. Vastaavat oireet tulee myös jos tyhjäkäyntisuuttimeen menee roska. Varsinaisesti suuttimen koko tuskin on ongelma.

Kannattaa siis tsekata ensiksi kaasarin kiinnitys ja imukaulan tiiveys ja tyhäkäyntisuutin, sitten sylinterin alatiiviste, ja jos vieläkään ei löydy vikaa, pitää käyttää sylinteri auki ja katsoa että läppäventtiili on asennettu kunnolla ja ei ole ylimääräisiä reikiä ulkoilmaan.

Btw, kerroit että vaihdoit läppäventtiilin toiseen, joten eihän sulla vain ole liian korkeakantaiset läppäventtiilin kiinnityspultit jolloin jäisi tyyliin 0,5mm rako sylinterin alatiivisteeseen ja siellä olisi kunnon imuvuoto?
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 7.6.2016 0:16

Tulipahan tässä välissä muutettua takasin Espooseen. Peeveli etenee pikkuhiljaa.

Toissaan tuli vedettyä uudet tiivisteet pyttyyn ja samalla huomattua, että läppäkoneiston kiinnike korvake on halki. No Läppärunko vaihtoon ja vanhat läpät siihen.
Kuva

Eipä auttanut ongelmaan, tuli sitten kokeiltua erilaisia kaasarin säätöjä vielä enemmän ja todettua, että perhana se vaatiin isomman tk suuttimen.
Eli lähti käyntiin parhaiten seosruuvvi melkein kiinni ilman putsaria siltikään ei vielä polkasemalla käyntiin lähtenyt.

Tulipa kateltua Moposportilta TK suuttimia, mutta PHBG kaasariin nimeltä saa maksimissaan 60 joka minulla löytyy jo. Mahtaako kellää olla käryä mikä olisi korvaava suutin sille, tarkotus olisi hankkia 65 ja 70 TK suuttimet.
Tai sitten huomenna kävästä Moposportissa näyttämässä kaasaria, että tämmöstä ja vähä isompaa :lol:

Huominen päivä menee pitkälti, pestessä ja puunatessa ja siitä sitten kuvia.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
sitkuura
Liittynyt:
1.7.2012 10:54
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut sitkuura » 7.6.2016 9:33

Vaan eikös phbg:ssä tk-seosruuvi toimi toisin kun esim. Mikunit, pwk:t yms. Kaasarit? Ja siinä ruuvilla voi rajoittaa pensan saantia kun taas muissa rajoitetaan ilmaa... kuulostaa nimittäin tuo #60 tk-suutin isolta... miula ei kireähkö 78cc tartte noin isoa suutinta 24pwk:lla ja re85:lla (tuota pitää saaha menemään karkeesti +30% pensaan verrattuna) että jos testaus pienempää, jotain millä muillakin on toiminut?
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 7.6.2016 14:41

Sinänsä jännää, koska vanha 50cc läppis toimi juurikin tuolla 60 tk suuttimella, muista sitten oliko se kaksjapuol kierrosta auki.

Jos mopo lähti parhaiten liikkeelle melkein seosruuvvi kiinni ja phbg kaasarissa on vastakkainen säätö eli suutinta pienempään. Kaipa liian iso tk suutin voi estää koko mopon käynnistymisen samalla tavalla kuin liian pieni.

Toisaalta kävin heittämässä pienen lenkin ja säädin yks ja puol kierrosta ihan varman päälle. Lämpimällä koneella piti kierrokset korkealla vaikka kaasun päästi, sillä tyhjäkäynti oli lähes tapissa. Kunnes melkein heti vähitellen kuoli pois.

Tänään tietää, kun käväsen hakemassa pari TK suutinta yhen pykälän isompaa jos löytyy ja 2 pykälää pienempää.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 9.6.2016 20:34

Pikkusta päivitystä tännekkin, eli yläpään pultit uusittu ja muuta pientä, siltikään ei se toimi :roll: No kun käyntiin lähti vaivoin niin pitihän sen kannentiivisteenkin vuotaa. Moposportissa loppu sopivasti 60cc tiivisteetElikkä tällähetkellä ei muuta tuu enää mieleen kuin uudet tiivisteet kanteen. Rupeaa tympimään kun kaikki on käyty läpi, kaasarista mangetoon ja sähköt yms..

Jos se nyt oikeasti olisi ens viikolla ajossa, sitten alkaakin Masain laitto myyntikuntoon ja suunnitteilla olisi laittaa talveksi manki tai kiinaskoba mutta sen näkee sitten.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
Pvjonnein
Liittynyt:
12.1.2016 23:53
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Pvjonnein » 16.6.2016 0:48

Onko sulla pelkkä peltitiiviste kannessa? Meinaan se ei pidä.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 16.6.2016 22:55

Ja kyllähän muuten pitää jos kansi ja sylinterin yläpinta on edes jotenkin suorassa. Viimeisimmän koneen jonka tein niin siitä nopeasti pyyhkäisin kannen ja sylinterin tiivistepinnat 150 hiomapaperin päällä suoralla pöytätasolla puhtaaksi ja peltitiivisteen kanssa kasaan nätisti ristiin kannen kiristellen. Ei kuse mistään.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
Kinkki
Pyörä:
Kinroad Prince -06 (EX), Masai DB -06, Suzuki Pv -86
Paikkakunta:
Espoo/Kajaani
Liittynyt:
18.9.2014 13:23
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut Kinkki » 20.6.2016 18:56

Tätä taas päivitellä, toissaan metallinen kannen tiiviste löyty kissojen ja koirien kanssa. Kone kasaan ja ei sama vanha tarina. Työntämällä käyntiin ja sillä muuten "toimii" paitsi tyhjäkäynti. Noo sitten sähköistä uusin koneen ja sähkösarjan liittimet, myös maan katsoin ja hioin pinnat, myös sytkäboxi sai käsittelynsä pinnat siistittii vaikka hapettumaa ei ollut. Tulpan johto ja hattu uusittiin, myös tulppa taas uuteen....
EI MITÄÄN EROA

Noo tarkotus oli mökillä käydä rundi heittämässä ja testaamassa miten mopo toimi muuten (jarru, alusta yms) eipä isompia ongelmia. No takasin päin ajattelin lähteä ja koska ei asvalttia = ei pitoa niin tuota ei saa käyntiin yksin ainakaan....

Rupee vaan hermot palamaan kun ei mikään auta ja ylimäärästä rahaa mennyt.... masai vaatis kans kytkin rempan ja muuta rahaa vaan olisi

Eikä kyllä rahaa ole viedä minnekkää huoltamolle ja sanoa pistäkää tuo kiksistä käyntiin.

Kinkki kiittää ja kuittaa
Aivan vakio
n3d
Pyörä:
Kymco
Liittynyt:
30.5.2010 12:22
Re: Suzuki Pv -86 "modernisoitu" orkkis

ViestiKirjoittanut n3d » 20.6.2016 21:06

No jopas on murheellista. :paha:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista