Tervehdys motottilaiset! Koska kaikki meni niinkuin suunnitellusti niin pääsin nyt viikonloppuna rakentelemaan sitä moottoria. Ilman vastaiskuja ei tästäkään selvitty mutta ainakin näennäisesti kaiken pitäis toimia
Oli mukava rakennella tuollaisessa työpisteessä missä vähintäänkin kiitettävä valaistus ja runsaasti työkaluja/muita apuvälineitä ulottuvilla. Olin tulostanut aikasemmalla viikolla räjäytyskuvia (kannattaa oikeasti kokeilla helpottivat rakentelua PALJON)
Kytkintä purkaessa selvisi eräänlainen rakentamista viivästyttävä ominaisuus nimittäin samalla kun nostin kytkimen painelaakerin se hajosi varmaan miljoonaan pieneen osaan, oli onneksi pysynyt ajokauden aikana kasassa. Vanhojen kytkinlevyjen tilalle tuli siis vahvistettu 4-levyinen levysarja+Malossin jäykemmät kytkinjouset, Painelaakeri oli yllättävän kallis.. 20e (motonetistä koska kiire)
Sitten paljon mielenkiintoisempien asioiden pariin!!
Lohkot aukesi suhtkoht ''helposti'' Niinkuin myös laakerit/kampiakseli oletin että olisi jotenkin helvetinmoinen projekti saada ne irti mutta laakerit jäivätkin kätevästi kiinni vanhaan kampuraan eli tulivat sen mukana ulos.
Toinen juttu josta ihan käytännössä hämmästyin oli se että miten ''rajusti'' metalli reagoi lämpötiloihin, Yön pakkasessa viettäneet laakerit tipahtivat vaivatta kuumennettuun lohkoon
(hetki ennen tätä nuijin vasaralla samankokoisia laakereita ulos samasta lohkosta.)
Siistin myös kampikammiota ja ''läppäkanavaa'' ?? ennoo varma oikeesta termistä mutta kumminkin sama rööri jossa läppäkotelo majailee ja josta polttoaine päätyy kampikammioon, ylläolevissa kuvissa näkyy millaista epätasaista röpelöä olivat täynnä.(tästä ei valitettavasti ole kuvia) Kampiakselikin istui suhtkoht vaivatta uusiin laakereihin kuten myös stefat (täs viel joku nopee kuva itse komeudesta) Jos jotain kiinnostaa niin kampura on Motoforce racing evolution, Tarkoitettu siis 70-50cc sylkille ja kestää kuulemma 15000rpm saakka.
Loppukasailusta eioo hirveesti kerrottavaa, enkä tiedä kannattaako edes kertoa kun mototissa onniin paljon topikkeja tähän liittyen.
Mutta kuvia on pakko laittaa vielä vähintään muutama!
Proxin mäntä sopi ku nyrkki silmään tonne Airsalin pataan :3 Laitoin myös vetoakselille uuden stefan ja laakerin, kuin myös kiksille. (paitsi että sinne tuli pelkkä uusi stefa
)
Mutta aiheesta toiseen! Derbistähän ei enää puutu kuin sähköt ja päästään kokeilemaan ''ensisauhuja'' tänhetkisen setupin kanssa. (siitä varmaan jotain videoo tänne jos teitä kiinnostais katsoa??)
Derbiin on nyt taas tehty uusia hankintoja nimittäin uusi takavalo+viiltosuojattua bensaletkua. Takavalolle olisi tarkoitus tehdä lähitulevaisuudessa uusi kilventeline (siitä sitten myöhemmin lisää) Toivottavasti ensi postaukseen mennessä oon kerenny maalaamaan ton moottorin ja ehkä jopa asentamaan sen tohon ite runkoon?
Mutta tää tais olla tälläkertaa tässä, Hyvää pääsiäistä jo tälleen etukäteen terveisin
-SliXi!!