En tiedä miten oon oikeasti näin huono käyttämään tätä. Tuli tuossa taas tunti runoiltua kaikenlaista, mutta sitten lähetysvaiheessa jotain sekoilin ja päivitin sivun jolloin koko teksti katosi bittiavaruuten, ei muutes ollut eka kerta kun näin käy. Uudestaan en jaksa koko tekstiä niiin pitkästi kirjoittaa mitä aluksi, joten taas ois luvassa tiivistelmä alkuperäisestä pitemmästä päivityksestä.
Arvasin, että tuo dmpkate sydeemi tulee varmasti jakamaan vahvasti mielipiteitä, mutta ite tykkään, niin eipä sille mitään voi.
Tosin kun tallinperältä löytyy kasa noita ylimääräisiä vakioetukatteita, niin niistähän voisi joskus kehitellä jotain tuon dmp katteen rinnalle.
Taas on vierähtänyt tovi edellisestä päivityksestä ihan oman
päivityslaiskuuden takia. Rojektissa on kyllä tapahatunut edistystä, mutta en ole vaan jaksanu tätä päivittää.
Eilen roksin jätettyä yllättäin kotimatkalla 4km päähän kotoa, päätin siinä työnnellessäni ja kirotessani mopon saatanan tekeleeksi ottaa itseä niskasta kiinni ja päivittää vihdoin tämän topiikin. Työntämistä ei yhtään helpottanut se, kun viisaana poikana olin päästänyt miltei kaikki ilmat renkaista pihalle pitojen parantamiseksi.
Aloitetaampa vaikka tallin uudesta tulokkaasta. Sairauteni rokseja kohtaan sen kuin vain voimistuu, sillä nimittäin tuli taas ostettua yksi kolari mopo avk:llta. Nooh, kohta ei enään uusia ostella, sillä rahatilanne alkaa olemaan heikonlainen
Mopo oli mennyt lunariin kesän alussa sen jäädessä auton jyräämäksi. Roksi on kaverin vanhan, joten sen historia oli ihan hyvin tiedossa, niin turvallisin mielin uskalsi mopon ostaa. Mopostahan oli siis kaikki katteet mennyt rytäkässä rikki, tanko vinossa ja tpala solmussa. Tarkoitus on nyt tehdä tästä moposta se ”tuning” rojekti mopo, sillä nykyinen roksi siirtyy kevään alussa kortinsaavalla pikkuveljeleni. Nyt on hyvä, kun tämä roksi ei ole ajossa, niin voi ihan huoletta pitää mopoa levällään tallissa ja ei aina tarvitse olla läjään laittamassa jos jonnekki on lähdössä, miten ennen kun rojekti mopona oli käyttismopo.
Tämän roksi kunnostus tuli yllättävän halvaksi, sillä löyty omastatakaa tallin perältä uusi t-pala, tangoksi tuo nykyinen rossitanko ja katteiksi noi omat valkoset katteet. T-palan vaihto sujui oikeastaan ongelmitta. Vanha piti sahata paikallaan ollessaan poikki, sillä se oli niin pahasti vääntynyt, ettei enään normaalisti tullut pois. Uutta tpalaa piti taasen vähän hioa, sillä jostain syystä se oli vähän paksumpi ja tankoadapteri ei meinanut asettua paikoilleen.
Vanha tpala
Uusi tpala hiottuna ja paikoillaan
Scootercentterin paketti tuli, joka sisälsi seuraavanlaista tarvaraa:
Valoluomet etukatteessa:
Takavanteen hion uudestaan 600-2000 ja kiilotin kun oli jo päässyt vähän hapettumaan. Etuvanteen ehostamiseen riitti pelkkä kiillotus. Tuota gianellia vähän putsailin ja sipasin metal polishit pintaan niin alkoi näyttämään jo paljon paremmalta. Vielä pitäisi änkkää vähän oikoa ja alkukäyrä maalata jotta olisi putki tiptop.
Tuon jonkun osakasan mukanatulleen pinkin adapterin kiillotin ja vaihdoin nykyisen mustan adapterin tilalle. Nyt on miltei kaikki alumiini osat moposta kiilloteltu. On nyt sitä blinggiä
Ennen:
Jälkeen:
Tuli myös koekasattua mopo ekaa kertaa kokonaiskuvan saamiseksi. Vielä on mopo vähän hassu, kun joka kate erivärillä, mutta kaippa tuo sitten alkaa ihan hyvältä näyttämään, kun katteet maalattu. Jotkut katteet saattavat olla vähän viksallaan, kun katteet eivät ole yhdelläkään ruuvvilla kiinni.
Huomatkaa hieno cdi-boksin paikka
Tuli myös ostettua käytettynä tämmöiset astinlaudat, saattavat jakaa mielipiteitä, mutta itse ainakin tykkään.
Ohjaamo grippejä vaille valmis. Uudet gripit tilattu ebaysta. Niistä lisää myöhemmin.
Meinaa olla ahasta.
Kuvassa omat roksit, Anistanian roksi ja isännän työkaverin apikka, johon pitäisi mäntä vaihtaa.
Ja loppuun protip: kuinka tankaat roksisi bensa-anturin reiän kautta, jos tankinkorkki on jäässä ja kotiin on matkaa 15km.
Joulukuusi :3
Kommentit ovat tervetulleita, jotta jaksaa taas jatkossa päivitellä, kun tietää, että tätä joku lukee