Lappuu kirjoitti:Kun nyt lupasin itselleni, että yritän päivitellä tätä aina kun jotain tapahtuu, niin päivitelläämpä siis nyt
Ja vitut.
Oon viissiinkin ilmeisen huono pitämään lupauksia, kun jo reilut 3kk taas kulunut viimeisestä päivityksestä. Joko se ois aika päivitää rojekti eka kertaa tälle vuodelle ja nostella taas ylös tuolta toiselta sivulta.
Mitähän tekosyitä sitä tällä kertaa keksisi, että minkähän takia rojektiin ei oo tullut pävitystä.
Milläs muullakaan tämän päivityksen voi aloittaa, kuin uudella roksilla. Nimittän tuli jo meikän kaikien aikojen yhteensä viides
:seko: roksi svt:ltä haettua. Mopo oli päätynyt svt:lle varkausvahinkona ja näin ollen oli miltei ehjä. Mopo lähti ensimmäisellä polkaisulla käynttin ja kävi oikein hyvin, katteet ovat vakiot ja erittäin hyväkuntoiset alakatetta, etukatte ja toista zetaa lukuunottamatta, joista ainakin zeta on erittäin helposti korjattavissa. Etukatteen korjasin jo. Mopo on 2008 ja sillä on rulllattu vain 6tkm. Tästä koko komeudesta maksoin vain 200e joten siihen hintään erittäin hyvä ostos
. Lukkosarja saattaa mennä vaihtoon, sillä eivät svt:llä osanneet sanoa, löytyykö tähän avaimia. Heti kun avainasiaan saan selvyyden lähtee easylta kaksi vakiotarrasarjaa, kaksi alkatetta ja mahdollinen lukkosarja tulemaan näitä svt mopoja varten.
Lyhdynkate korjattuna, kiinnikkeet puttu, mutta nyt on jämpti.
Toisen svt roksin etukatteen ja toisen takakatteen suihkin ruiskulla kertaalleen, kiiltää kiiltää
Muut katteet vielä työnalla.
Sitten tähän itse rojektiin. Kaikki katteet ovat saaneet nyt ensimmäisen kerroksen päävariä päälleensä perää lukuunottamatta, joka tuolla nurkassa pölyä kerää ja hiomista odottelee. Pinta ei ole vielä paras mahdollinen, sillä muutamasta kohdasta kuultaapi hieman pohjamaali läpi ja muutamat roskat sekä appellssiini kohat löytyy. Vielä pari välihiontaa ja pari kerrosta maalia niin ovat valmiit. Sen pidemmittä puheitta annetaan kuvien kertoa tapahtuneesta. Kommentit ovat tervetulleita, kun olisi hauska tietää, että seuraako tätä enään näin 3kk hiljassaolon jälkeen kukaan.
Uudemman mallin vakioetukatteen "tyyppivika" poistettu. Nimittäin jokasesta "uudemman" mallin etukate on lähtenyt halkeamaan tuosta valon säätöruuvin kohdalta.
Polvikate maalauspisteellä odottamassa maalia.
Valkosista yksittäisistä katteista ei löytynyt tähän hätään kuvia, mutta välikasatusta laitoksesta muutama identtinen kuva löytyy.
Ja loppuun kysymys yhden roksin erittäin kinkkisestä ongelmasta, jonka syytä en ole onnistunut selvittämään. Eli ryyppy päällä mopo toimii kelvollisesti, tosin ei kuitenkaan aivan niin kuin pitäisi, tuntuisi, että kierrokset jäisivät hieman leijailemaan ja laskevat hitaasti. Kun ryypyn ottaa pois päältä ongelmat vasta alkavat. Täys kaasulla mopo alkaa booaamaan ja kierrokset tippuvat alas, mopo ei liiku mihinkään, mopo ei kuitenkaan sammu, booaa vaan liikkumattomana kaasupohjassa paikallaan niin kauan kun bensaloppuu tai mopon sammuttaa. Mistä lähtisitte vikaa katsastamaan? Kaikki mieleen tuleva on kokeiltu toisesta roksista: kaasari, imukaula, tulpanhattu, tulppa, puola johtoineen, bensahana, cdi.. yms. Pytyn tiivistet vaihettu, samoiten molemmat kampuran stefat. Sähköt on vielä vaihtamatta
- Lappu