Palezu racing - samurai AM6

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Shape » 14.7.2013 21:33

Mulla ois ylimääräsenä tuommonen Airsal Sport 50cc pytty, olisiko kiinnostusta? Voisin sen verran "sponssata", että saat parilla kympillä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 15.7.2013 0:38

Ohhoh, melkoinen tarjous :) Laitan jossain vaiheessa yv:tä.

Enhän minä taaskaan malttanut, mitään lämpömittaria tehdä vielä, hitsasin vaan äkkiä änkän liitokseen ilmestyneen halkeaman umpeen :D ja kävin kokeilemassa miten benelli nyt kulkee. Piikille päästyään kiertää kohtuu vihaisesti ja tuntui kiihtyvän suunnilleen samalla lailla kuin edellisellä pytyllä parhaimmillaan. Koneen lämmettyä kiihtyvyys tuttuakin tutummin hyytyi melko paljon enkä uskaltanut enempää ajella. Jäähdytys tuntui pelittävän erittäin hyvin, pytty ei missään vaiheessa edes polttanut kättä ja kun hetken vauhdilla ajamisen jälkeen kokeili syyläriä niin alapuoli tuntui melkeinpä viileältä. Nesteen painovoimakierto kuulemma toimii kylmällä hyvin ja aika viileä tuolla ulkona nyt olikin, n. 13 astetta. Saa nähdä miten helteellä sitten toimii.

Kyllähän tuossa yks tyyppi jo naureskeli ja pudisteli päätään että miten oikeen luulen että tää vehje kestää jos ei oo vesipumppua :D

Epäilin sitten hyytymisen syyksi liian isoa suutinta joka oli 105:sesta vielä poralla hivenen suuremmaksi rassattu. Seuraavaksi pienin mikä löytyi oli 100 jonka ruuvasin kiinni. 100 metriä kulki hyvin, sitten alkoi booata ja kaiken päälle änkkä alkoi vuotaa jäätävien äänien saattelemana joten lopetin sille iltaa.

tehtävää ennen huippunopeusvetoja(saa nähdä maltanko kuitenkaan näitäkään tehdä):

-putken vuotojen korjaus ja änkän tuenta
-kaasarinlämmitysnippojen tilkitseminen
-syylärin kiinnityksen parantaminen
-kaasarin säätö

annan varovaisen lupauksen ajovideosta sitten kun saan tämän toimimaan kunnolla :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
CeePeeIii
Pyörä:
*Malossi MHR 70cc H-E Roxi
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
1.11.2010 18:11
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut CeePeeIii » 15.7.2013 16:41

katos, aika siistiltä näyttää! Täältä löytyy yks koneen takaa kuka vähä aluksi ihmetteli sitä että ilman vesipumppuu ajelet :D mut nyt selkis!

Osta ihmeessä tuo airsalin pytty nii rupee liikkuu! ;) Halvalla vieläpä saisit nii pitäs olla jo se sulla :lol: Jatka samaan malliin!
Tsekkaas Soundcloudista sellanen kuin FrozenBear :)
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 15.7.2013 17:08

Niinpä, ala mennä jo hakemaan se!

Sitten pitäisi olla se 100km/h vielä lähempänä! :)
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 15.7.2013 22:57

Kai se on tuo pytty otettava kuin noin halvalla tarjotaan. Täytyy kirjoittaa sitten johonkin että sponsored by shape :D

Tuossa kyllä menee vähän diy-henki pilalle kun on valmiiksi tehokas pytty. Tuolla nyt aivan varmasti pääsee yli 100 kun vaan väkertää sopivan kireän putken sille kaveriksi. Onhan noissakin tietenki aina vähän siistittävää siellä täällä.. 8)

Jos tuon pytyn nyt sitten saan itselleni niin laitan sen aluksi vielä odottamaan, kokeillaan nyt ensin että paljonko vakiopytyllä oikeesti pääsee ja kuinka suurella vaivalla. On tuossa roksin pytyssä jonkun verran pienemmät aukot, pytty korotettuna sen verran että aukot aukeaa kokonaan, ajoitusta on huuhteluilla "vain" noin 118 astetta ja paolla lähes puhki viilattuna 181 astetta, kun taas ilmapytyssä ajoitukset olivat noin 122/192.

Pakoa ei enää juuri voi korkeammaksi viilata sillä se on jo melkein puhki vesitilaan, ja huuhteluiden korotus tahtoo olla vielä vaikeampaa. Yksi konsti on korottaa pyttyä lisää ja viilata sitten huuhteluiden alareunaa alemmas. Mutta katotaan mitä joutuu tekemään, kyllä tuosta pytystä pitäis mututuntumalla noinkin löylyä irrota ainakin sinne 90km/h nopeuteen asti. Vaikka aukot onkin pienemmät niin on tuolla vesipytyllä monta etua puolellaan: ei ole propellia syömässä yläkierrostehoja, seos pysyy viileämpänä jolloin sitä mahtuu pyttyyn enemmän ja on tuossa myös paremmin viimeistellyt kanavatkin.

Jos nyt sais tuon saakelin putken vaan tiivistettyä niin että se puhaltais sitä seosta sinne pyttyynkin takaisin... :P

..männänrenkaat taitaa myöskin kestää nyt. Puristukset on lisääntyneet, liekkö renkaat sisäänajautuneet, ja lähtee kylmänä ekalla käyntiin ja röpsöttää tyhjäkäyntiä sitkeästi kuin vanha isokuutioinen crossi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Miccco8
Pyörä:
Duck goes fast 50cc
Paikkakunta:
Outokumpu
Liittynyt:
24.9.2012 15:11
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Miccco8 » 20.7.2013 0:18

Kyllä voin sanoo, että 90km/h rikkoontuu pelkällä roksin vakio pytyllä ilman mitään viilailuja... :roll: Viri vari olkoompahan mikä on ja sitten semmone mukava tehari ja 17,5mm kassu siihen kylkeen niin kasikympin alueella menee autoista ohi. Kevareiden mittareihi ajettu 95-100 eli n.90 km/h oikeeta. Viilailuilla pääsee varmasti 100km/h paremmalle puolelle. Ja vakio roksin pytyllä tarkoitan sitä v**un kurillista pakoaukkoo oisko asteita mukavat 140 :D
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 20.7.2013 16:23

Ihmeesti ne tosiaan tuntuu huhujen perusteella kulkevan jo pelkillä teharivireillä, vaikka tuo pytty on vakiona ainakin pakopuolen osalta melko vaatimattoman näköinen, asteita taisi vakiona olla pakoaukolla alle 170 ja pakokanava melko pieni ja iso porras putken liitoksessa. Liekö sitten osuutta myös roxin pidemmillä peräväleillä: vakiopytty+tehari setupilla parhaat tehot on suhteellisen matalilla, n. 9000 kierroksilla jonka jälkeen vääntö tippuu nopeasti. Keewayn perävälit alkaa ottaa vastaan suurin piirtein 75 nopeudessa jolloin kierrokset lähtee nousemaan ja kohta ollaan tehoalueen yläpuolella ja tehot alkaa tippua rajusti eikä kiihdy enää kovempaan vauhtiin. Kun taas roxissa jossa on jonkun verran pidemmät välit, välit alkaa ottaa vastaan ehkäpä jossain reilu 80 nopeudessa jolloin täyttä tehoa pystyy hyödyntämään sinne asti ja jaksaa vinkua sen jälkeen tehoalueen yläpuolella vielä muutaman pykälän kovempaa.

Noh, sehän nähdään sitten paljonko tuolla pääsee. Sanoisin että jos 90 menee noilla viilauksilla niin olisin tyytyväinen.

Oon tässä jonkunnäköistä mittaria yrittäny väkertää:

Kuva

Kuva

Toisessa moodissa näkyy veden lämpötila ja kierrosluku ja toisessa tuntimittari ja herjaava muistutus. Männänvaihto 10 min välein, pytyn vaihto 30 min välein ja kampuran 1 tunti. No ei toivottavasti sentään.

Pitäs vaan vielä kotelo jaksaa tehdä, ja se onkin sitten kokonaan toinen juttu miten tuo sitten siinä mopossa tulee toimimaan, nimittäin sen muinaisen rajoitinprojektin kanssa tuli tuskailtua mopon sytytysjärjestelmän aiheuttaman sähkömagneettisen häiriön kanssa enemmän kuin tarpeeksi.. :P Lueskeleeko tätä kukaan elektroniikkainsinööri joka osais neuvoa miten siitä häiriöstä pääsee eroon? Kokonaan metallinen tai foliolla vuorattu kotelo auttaa tietysti jonkun verran mutta ei kokonaan..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.7.2013 11:13

Kunnollinen suoto vaan sähkönsyöttöpuolelle, esim 16 MHz ATMega sietää hyvin mopon aiheuttamat häiriöt kunhan syöttö on suodatettu. Ei ole toki ollenkaan huono idea EMI suojata kotelo vaikkapa sitten alufoliolla, muista kytkeä folio maapiuhaan. Tulpaksi R-mallinen. Tärkeiden datalinkkien vierellä kannattaa aina kuljettaa maajohto.. Perusasioita.

Syöttöön ensin diodi, sitten 12-14V TVS diodi estosuuntaan plussan ja maan väliin. 10 uF elko + 10 nF kerko ennen regua, ja 10 nF kerko + 100 nF kerko regun jälkeen. Pitäis antaa jo aika puhdasta settiä ulos.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
ihmehiippari
Pyörä:
Honta Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.5.2011 23:46
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut ihmehiippari » 21.7.2013 19:12

Uus piirilevy ja kunnon maatasot.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.7.2013 20:12

Enhän minä oo vielä piirilevyä ees tehny.. Mutta kiitos vinkeistä, pitää kokeilla. Syöttöpuolella mulla on aina ollutkin diodi ja regulaattorin datasheetissä mainitut konkat mutta voisi niitä vielä pari lisätä.. Oikeestaan epäilisin että syöttöjännitteessä vikaa ei ole koskaan ollutkaan koska kontrolleri tuntuis pysyvän hyvin käynnissä mutta kun mopon pistää pärisemään niin näyttöön alkaa ilmestyä ihme kiinansymboleita. Kerran kokeilin laittaa laitteen toimimaan ihan erillisellä akulla, toimi hyvin. Sitten pistin samurain käyntiin ja näyttöön ei enää muuta tullutkaan kuin kiinaa. Häiriö lakkas vasta kun vei laitteen 3m päähän samuraista :D

Veikkaisin että näytön datalinjoihin indusoituu jännitettä ja se rupeaa sitten näyttämään mitä sattuu. Jos nuo maasuojaukset ei auta niin pitää ehkä laittaa jotain alasvetovastuksia niihin datalinjoihin.

Mutta mutta. Täytyy pahoitella alkuun taas kuvien puutetta johon on syy: uskollinen N900 sanoi sopimuksen irti eilen, näyttö ei enää reagoi kosketukseen.

Mutta eilen tuli kuitenkin ostettua Biltemasta 140-mallin mig-hitsi jolla pystyy hitsaamaan sekä ydinlangalla että kaasulla. Hintaa oli 199e eli aika kohtuuhintainen värkki. Sillä on nyt tullu käryytettyä ja täytyy sanoa että kyllä se tuolla ydinlangallakin pesee tuon puikkohitsin 100-0. Peltihommissa pitää käyttää pientä virtaa jolloin ydinlanka ei tahdo oikeen palaa kunnolla mutta kyllä sillä saumattua saa. Isommalla virralla paksumpaan rautaan toimii oikein hienosti ja sauma ei kyllä aidolle kemppiliimalle paljoa hävinnyt. Kaasut kun vielä hankkii ja 0,6mm lankaa niin sillähän hitsaa pakoputkia jo aivan hyvin.

Hitsasinkin sillä jo tuota pullistettavaa alkukäyrää umpeen ja sain sen jo melkein pullistettua mutta kun se on puikkohitsillä räitty täyteen paskasaumaa johon avautuu aina uus reikä kun putki paisuu vähäsen niin en jaksanut loppuun asti tehdä sitä. Kun homma kerran onnistuu niin ei kai siinä kuin uutta peltiä ostamaan ja tekemään uus putki.

Ruostepönttöäkin sain jonkun verran tiivistettyä ja tilkittyä jäähdytysnestevuodon. Kävin sitten vähän testailemassa ja tuntuuhan siinä voimaa olevan jo kauhiasti. Meinasin mitata huippuja mutta sitten muistin että perhana ei ole kännykkää millä mitata.. oishan se pitäny arvata, sillon ku mopo kulkee niin ei voi mitata :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut jt-87 » 26.7.2013 20:45

Palezu kirjoitti:...oishan se pitäny arvata, sillon ku mopo kulkee niin ei voi mitata :D

Tuo on niin totta :eek:
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.7.2013 17:12

Kuullostaa siltä että datalinjat tosiaan ottaa häikkää, siihen auttaa kotelon EMI suojaus ja maapiuhojen kuljettaminen datalinjojen vierellä. Kunnollisen johdon käyttäminen on kanssa hyvä idea. Oheisesta kuvasta voi ottaa vinkkiä omiin askarteluihin.

http://ecmweb.com/site-files/ecmweb.com ... DVfig2.jpg
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.8.2013 22:43

Olin jo kirjoittanut romaanin, mutta perinteisesti yhteys katkesi ja viesti hävisi joten laitetaan nyt lyhyesti mitä tänään tuli turattua.

Pari neliötä tervettä millin peltiä tuli haettua Kempeleen Rautiasta:

Kuva

Ja siitä sitten heti leikkelemään ja hitsaamaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

On se melkein jo kuin kaupan laatua 8) En kyllä täysin tyytyväinen ole tuohon mutta kyllähän tuo nuo mun aiemmat kötöstykset hakkaa kevyesti niin ulkonäössä kuin virtaavuudessakin, ja tiiviydessä :D

Huomenna ehkä paisarin teko paloista. Säädettävä kytkin on myös tilattu ja muutama suutin joten ehkä tällä kohta pääsee jo pommittamaan, ja viimein videotakin ottamaan todisteeksi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Palezu » 2.8.2013 23:31

Saa kait niitä tilata heti jos vaan tarpeeksi maksaa ja jaksaa odottaa :)
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Kakkutukka
Pyörä:
Kawasaki zzr 600
Liittynyt:
15.7.2011 20:31
Re: Paletsun säädöt: kiukaan vesijäähdytys

ViestiKirjoittanut Kakkutukka » 3.8.2013 13:30

Milläs sä pullistelet? :P Voisin ittekkin kokeilla kun löytyy 0,75 peltiä! Oon jo pitkää ihaillut tätä "tein itse ja säästin" meininkiä! Ei mitään bolt-onia vaan selkeesti tehään itse. Tietotaitoa tuntuu löytyvän, mutta käytännön välineet uupuu? :/
Kaasari on kuin eukko, yksi sisäänmeno, yksi ulostulo ja kolo jossa luisti lirputtaa edestakas, toimintaa ei kukaan ymmärrä ja kaikki ajattelee vaan yhtä asiaa
Lyhyempiä koiranluita! Jos ei ole varastossa niin tilauksesta lisää!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista