Sovittelin lohkoihin daytona t-rex vaihteistoa, eroa on ykkösvaihteen osalta mukavasti ja varsinki vetoakselin paksuus yllätti.
Ratasta on levennetty tuonne laakerin suuntaan, lohkoissaki on kolo sille että ei ota kiinni.
Laakereiden kans tuliki päänvaivaa.
Onneksi vetoakselin laakeri sopi suoraan, mutta toiselle puolelle vaatii 12-15mm holkin, kun ei taida löytyä laakeria joka ois 10x12x34.
Sitten trex kytkin vs jialing.
Booria vähän enemmän, tosin tuon takia kytkin levyt tulee ulommas lohkoista
Muutenki on paksuutta enemmän, että kestää tehoa enempi.
Ja vaatii kyllä nuo kytkimen alupinnat hiomista, kun on ihan kiiltävät, niin kytkin luistaa helpommin?
trexiä on kevennetty.
Tuossa vakio jouset jotka pitäs kestää 18hp, niin nuo tulevat jouset on pirusti jäykemmät, vakiot menee melkeen sormin painamalla kasaan.
Normi kytkin vs billetti kestävillä kumeilla.
Billetillä on ajettu kisaa, eikä ole kulunu yhtään.
Jousipainetta voi arvuutella tuosta. Kattelin jo kyllä crf450 race kytkinjousia, jos noilla luistaa tuntuvasti. Ei kyllä teoriassa pitäis pitää yli 30heppaa, tai edes sitä.
Trex kampura on iha mielenkiintonen, kun siinä on mangeeton puoli samanlainen kuin vakio mankisa, eli samanlainen osa tuossa kuin takegawa koneissa.
Tuo lukema tarkottaa 58.7mm iskua.
Netistä löytyy kuvaa katkenneesta kangesta, että tuo ei ole kovinkaan kestävä, on vaan daytona nimi laitettu kylkeen. Testasin huvikseen, niin tuo ei ole ainakaan männän painolle tasapainotettu, vois vähä tarkemmin mittailla mille prosentille se on laitettu ja mahollisesti käyttää samaa itelle.
Tuosta löyty myös iso reikä männäntapin alta, tuskin kovin tarpeellinen, kun on vaan vinosti porattu..
Tuo kampura ei tule tähän koneeseen, mutta jos tuon holkittais yx lohkoille, niin sais 210cc koneen.
Seuraava ongelma onkin että miten vaihtaa käynnistysakselin ratas isommaksi, kun tuota ei saa purettua, mutta tuon voi tehä joko rälläkällä ja heppaamalla rikan tuohon taka, tai sorvilla.
Iha mukava myös omistaa nikasil pytty ja daytona mäntä, tai on kyllä myös koko alakerta koppineen, mutta pinnapultin kierteet haljennu. Siksi tuleeki kaikki mahollinen sisusosa daytonaa, niin jos ois vähä varmempi toiminen. Eli vaihtaja, vaihetanko sun muut. Öljypumppu tuosa on vähä tehottomampi malli kuin yx:ssä.
Siis 5 mäntää ja kaksi pyttyä, toinen pytty aika loppuun ajettu.