Järeä monkey, 187cc turbo

Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 13.5.2013 17:39

No eikös se sitten niin mee, että yksi kiihdytys ja kone auki? Koneeseen uudet osat ja taas yksi kova kiihdytys. :D
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 13.5.2013 21:39

Ei vaan laitan näin alkuun ahot niin että ois suht max teho ajamiseen eli varmaan jossaki 30-40hp, sitte kun on ihan sama niin ahto ruuvia kaakkoon tai kahtoo penkissä miten ahto vaikuttaa. Pitäs saada koneeseen ensin rvs aineet toimintaan niin sais vähä kestävyyttä lisää ennenku koittaa mitä siitä saa irti :D

Ois hyvä eka vähä oppia että miten tuo säädetään ennenku tahallaan räjäyttää hyvää osaa, esim jos kaasari menee tyhjäksi, niin hajoaa jo sillä. Tai jos ajaa puolikaasulla ahdoilla, niin siinäki voi vetästä laihalle, mutta lambda tulee hankittua jos tuo toimii.
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 14.5.2013 23:09

kyllä mä uskon että jossain välissä voi tähänkin eksyä ruiskutus kaasarin tilalle ? :D
niinhän se nälkä aina tahtoo kasvaa rakennellessa ;)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.5.2013 10:35

Nälkä saattaa kasvaa, mutta periaatteesa kaasarilla pitäs saaha sama teho kun kaasu on pohjassa :D Se vähä arveluttaa, että kun laittaa vielä e85 tankkiin, niin virtaako tuommonen normi kaasari ainetta läpi tarpeeksi, eli lähenmänä 80hp ainetta kun sitä tarvii enempi kuin bensaa.
Ainaki neulaa tarvii muotoilla, mutta sekään ei paljoa auta jos kohokammio tyhjenee. Vois vähä kattoa että minkäverran tuommonen neulaventtiili virtaa. Ois yksi lorttokin tuossa jonka vois viilata 31milliseksi, mutta siitäkään ei saa yhtä hyvin virtaavaa kuin tuosta nykysestä.
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 15.5.2013 11:25

niin se vaan että kaasarin saa toimimaan oikein on oma juttunsa :D mutta turvallisempaa sitäkin on säädellä jos laitat sen lamba anturin niin näkee kokoajan millai se kone käy. Mutta onhan siinä ruiskussakin kyllä oma säätämisensä, saas nähdä miten mulla tulee sen kanssa käymää :/
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.5.2013 17:55

Tuossa painekotelossa on just se juju että kaasari luulee vaan olevansa isommassa vapari koneessa kun kone menee ahdoille. Ihan niinkuin tankkikin, kun sinne tulee paine :D Huonoja puolia on vaikea säädettävyys, mutta täsä ne on ratkottu aika hyvin, että muutako nostaa tankin pois ja aukasee mutterit niin saa kaasarin irti.

Ruisku ois kannattava jos tämä ois joku tieliikennemopo, mutta kun tällä otetaan vaan kaasupohjassa lähtöä, niin valihen kaasarin.
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 15.5.2013 18:38

Noh itsellä olisi tarkoitus yrittää saada rekisteriin kevarimankin runkoon. Saa nähdä pystyykö kevarin muutoskatsastaa ahdetuksi jos teho pysyy alle 11kw
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 15.5.2013 18:49

Ei tuu onnistumaan, kaikki skyteam monkeyt on 2000-luvun pelejä ja näin uudesta pelistä tehoja ei saa muuttaa ilman päästömittauksia, ja nepä maksaa aivan hitosti kun ne pitää teettää vtt:llä tai tüv:lla.

Ja muutenkin kevarin tehomuutoksia on todella hankala saada muutoskatsastettua.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 15.5.2013 19:11

Eli ei pelkät penkki paperit riitä. Noh sitte vaan ottaa penkkipaprut mukaa ku ajelee jos joku sattuu pysäyttää rupeaa siitä kinaamaan. Tuskin tulee ajettua kuin miiteissä tai jossain tapahtumissa
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.5.2013 21:19

Sais kai sen turbon naamioitua sivukopan ja pakoputken suojan taakse, koppaan vaan reikä josta siivet näkyy :D Tarvis vaan rungon sitä tukiputkea mutkata.
Ja jotenki ahtoputkeen teko ilmanputsari siihen vakiopaikalle.
Kokeile nyt kumminki jotai daytona 190 konetta vaparina ja jos ei riitä niin.. :D

Tähän tuli neljällä kympilla klemmareita, lähemmäs 30 menee noita 15millisiä, eli muutama liitos tulee. Jos vaan öljypumput jaksaa pumpata noihin letkuihin, koneeseen tulee yhteensä varmaan joku 1.2litraa öljyä kun nuo jäähyt ja öljyputsarit laskee mukaan.
Kuva
oluttynnyri
Paikkakunta:
kalanti
Liittynyt:
19.7.2009 12:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut oluttynnyri » 15.5.2013 21:33

onhan se kyllä totta ettäenempi tehoa sais helpolla vaparilla. Mutta tarkoitus tehdä huvipeli/näyttelypeli
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 16.5.2013 0:13

Hienoa jälkeä ja nopeasti etenee. Ainakin kaikki tehty tukevasti raudasta : D
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 16.5.2013 21:19

Piti tuosa ruveta katteleen pikkunippeleitä että ne mahtuu kiinni ja eka oli kytkimen vaijerin pidike.
Vaati uusiksi suunnittelun, kun tuo huohotus oli just vaijerin kohalla, mutta plussana pidensin samalla tuota kopan vipua noin 15mm.(suora osuus vivussa)
Sen jälkeen vaan huomasin että siihen on syy miksi se on lyhyt, kun otti koneen kiinnitys pulttiin kiinni.
Otin raakasti tavaraa pultista pois että se on nyt noin 3mm paksu, riittävän kestävä.
Kuva
Samalla tein 15mm avaimelle sopivat kolot tuohon.
Kuva

Tuosa on bensalinjan läpivienti, toisessa päässä vähän pienempi nippa.. Tuli pihtien jälkiä kun meinasin että poraan vähä hitsejä sisältä, mutta tajusin sitä kokeillessa että ei passaa katkasuttaa terää sisään, niin jätin sitte minimaaliset hitsisulamiset hiastaan virtausta.
Kuva
Kuvassa myös painekotelon tyhjennysventtiili, jos sattuu kaasari tulviin tai vuotaan, niin tuosta näkee sen ilman pöntön avaamista.
Ja edelleen uupuu 5m 14mm letkua :D Siinä onkin miettimistä että miten ne vetää että ois nätisti :roll: Kekasin nyt kumminki laittaa tuon öljytermostaatin kiinni tuohon pienempään jäähyyn.
Kuva
Vaijerin pidike on tosiaan hitsattuna kiinni tuohon jarruvaijerin pidikkeeseen, yhesä paketisa vähä kestävämpi. Ja painekotelon rivotuksessa kolot vaijerille.
Kuva
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Kassude » 16.5.2013 22:45

Ihan sanattomaks vetää, jälleen kerran. :eek:
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.5.2013 1:16

Aika tiukka :seko:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista