Original Yamaha bw´s projekti. Pakoputken käristelyä.

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut ramba__ » 13.5.2013 22:19

Juunish kirjoitti:viittaa vähän siihe että kauhalla kävisi


laihalla* :D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut Juunish » 13.5.2013 22:56

Autocorrect 5/5 :lol:
Midrace Aerox projekti
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut -atte- » 14.5.2013 0:35

Joo o.

Imasut alipaineletkusta ja bensaa saa. Bensapintaa ei voikkaan tässä kaasarissa säätää. Joten kokeiltava on vakiokaasutinta. Sillä ongelmaa ei ole ollut, kokeillaan onko huomenna. Jos on niin 19 phbg:tä kokeiluun kaikkine mahdollisine säätöineen.

Porisen huomenna mitä sanoi vakio kaasutin jos kerkeän sitä kokeilemaan.
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
korker0
Pyörä:
Yamaha Aerox , Yamaha DT50X -08 (ex)
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
2.11.2011 16:27
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut korker0 » 14.5.2013 1:00

Mulla oli deeteen säätöjen kans samanlaine ongelma, pikkusenkaa kävi liian korkeella kierrokset niin heti booas. Ongelma selvis sitte, ku rupesin neulaa säätämään, ja ilmansäätö ruuvia vääntelin suuntaan jos toiseenkin.
Yamaha, kaiken Ä ja Ö.
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut -atte- » 14.5.2013 21:45

Moro!

-Korkki tää teki sitä satunnaisesti.

Ja laitoin vakiokaasarin paikoilleen ja sehän pelittää! Kävin ajamassa Keravan pillurallia eikä sitä ongelmaa ilmennyt kertaakaan. Kerrankin oli kivaa ajaa jälleen tolla mopolla. 8)
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Vika piinaa jälleen..

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 14.5.2013 23:19

-atte- kirjoitti:Moro!

-Korkki tää teki sitä satunnaisesti.

Ja laitoin vakiokaasarin paikoilleen ja sehän pelittää! Kävin ajamassa Keravan pillurallia eikä sitä ongelmaa ilmennyt kertaakaan. Kerrankin oli kivaa ajaa jälleen tolla mopolla. 8)


Eli kaasarissa vika :D?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut -atte- » 14.5.2013 23:27

Näköjään. Ja ei huvittanut enää pelleillä tuon kanssa. Kun kuitenkin mopoa tarvitsen useasti liikkumiseen. Huomennakin ku noi saakelin bussinratinpyörittelijät on lakossa. :lol:

Makkaraa paistavat ryökäleet.

Kuva
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut temeee. » 15.5.2013 14:13

Jännä. Itellä toimi täysin normaalisti motoforcen kaasari eikä tarttenu säätöihinkään koskea paitsi tyhjäkäyntiin. :eek:
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut Juunish » 15.5.2013 17:46

Siinä vaan säädöt kusi, se oli se vika... :roll: Kyllä sen oisi varmasti saanut toimimaan, kun olisi vaan suuttimilla säätäny isommalla skaalalla + siihen kylkeen tietenkin neulan säätö kuntoon.
Midrace Aerox projekti
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut temeee. » 15.5.2013 22:40

Seki muuten että oliko sulla vakioputsari? ku itellä oli sliderissa se dopplerin vapari ja ei tarvinu suutinta vaihtaa eikä ilmaruuvia säätää sen kanssa. Sitä vaan että tukehtuukohan se bensaan jos sulla on se vakio (95?) suutin siinä kiinni?
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut -atte- » 15.5.2013 23:34

Minä ostin siihen sen 95 suuttimen. Kertaakaan en kokeillut vaparilla.
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut -atte- » 23.5.2013 19:19

Morjens!

On tässä lähiaikoina taas noiden kaasareiden kanssa jupailtu ihan tarpeeksi.

Mulla on vaan semmonen fiilis tällä hetkellä että kaikki johtuu tosta nuhasesta putkesta. Ei vaan sovi tolle pytylle. Pytyn tehoalue on korkealla ja taas voi kuvitella mitä tolla next-r:rällä. Vaikka variaattorin saisi tolle putkelle säätöihin niin se ei sitten ole kuitenkaan täydellinen säätö tolle pytylle. Ikään kuin menisi tuon nuhaputken tehoalueen ohi ja sen jälkeen tehokuoppa ja kun pääsee pytyn tehoalueelle niin alkaa tapahtua.

Te varmaan mietitte, että mitäs tuo etelän poika taas tuumaa, mutta mulla ei oo oikee muuta parannus vaihtoehtoa kuin tuo putki sopivampaan suuntaan. Ei se perkule voi uudessa kaasarissa olla vika kun on suutinta kokeiltu niin isolla skaalalla ja neulaa pompoteltu ei asentoihin.


Joku voi saadakkin ajatuksestani kiinni kun annan vähän esimerkkiä.

Ajatelkaapa korkeaviritteinen pytty tälläsen laiskan putken kanssa. Esim. Malossi Mhr Team 7 pyttynä ja tää tecnigasin rutku. Ei oikeen kuulosta toimivalta yhdistelmältä.

Minun tapauksessa pyttynä on korkeaviritteinen 50cc ja putkena juurikin tuo next-r.
Aina pitää ajatella jatkossa jos haluaa toimivaa settiä niin putki-pytyn mukaan menetelmällä.

Ajatuksia,mietteitä ja spekulaatioita, nyt tänne jubailemaan!
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Original Yamaha bw´s projekti. No problem!

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.5.2013 19:37

Öhh, mulle oikeastaan on tässä jutussa epäselvää jo sekin että mikä siinä on ees vikana? :D Aluksi sanoit että se hyytyy ja booailee muutaman kilometrin ajon jälkeen. Sitten alko vaikuttaa siltä että mopo tuntuukin kokonaisuudessaan laiskalta? Vai mikä se vika loppujen lopuksi onkaan?

Ainakin tuossa videossa näkyi viiskymppiseksi lähtevän ihan mukavasti. Parempaa putkea en näe korjauksena muuhun kuin siihen ongelmaan että oot tottunu noihin tehoihin ja tekee mieli lisää :D Heh, sama ongelma itellä. Nyt tuossa kihvelin ruoskassa on tehoa jopa sen verran että ainakin pari kuritonta mopoa jää kohtuu helposti ja jopa keuliikin kohtuu hyvin kun hoksasin miten sitä pitää riuhtaista että nousee, mutta silti tekisi mieli lisää tehoa.

Ei tuo next-r varmasti paras putki ole tuolle pytylle, mutta ei ilmeisesti kovin huonokaan. Eikä välttämättä kannata ajatella erikseen putken tehoaluetta ja pytyn tehoaluetta, vaan moottorin tehoaluetta koska se putki kuuluu siihen kokonaisuuteen. Jos sulla on tommonen kireä pytty ja lussumpi putki niin se yhdistelmä antaa parhaat tehot siinä kierroksilla missä se putki toimii jotakuinkin pytyn kanssa, eikä pytty ota sitten vielä jotain omaa piikkiä yläkierroksilla. Ja variaattori säädetään sitten niille kierroksille ja se on siinä. Vaikka se putki olisikin vähän epäsopiva pytylle, ei sen pitäisi kummempaa ongelmaa aiheuttaa, se vain ei anna ulos niin paljoa tehoja kuin voisi.

Kyllähän tuosta vois kuvitella saavan reilustikkin potkua lisää vähän kireämmällä putkella kun pytyssä on oikeen 2-osanen pako joka ainakin tuo tehon tuntua mieleen. Ehdottaisin proreplicaa tai pro:ta, ne ainaki näyttäis melko yläkiertoisilta eli vois sopia tuolle pytylle.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Kassude
Pyörä:
990 Super Herttua
Paikkakunta:
Helsinki rock city.
Liittynyt:
17.4.2005 17:45
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Hmm..Putkimietteitä

ViestiKirjoittanut Kassude » 23.5.2013 22:05

Mikäs pytty tässä olikaan? IMO kuulostaa tosi epärealistiseltä että pytyn ja putken huono yhteensopivuus olis syynä noihin oireisiin (nimim. muutama sata kilometriä ajoin aikoinaan 70cc sporttipytyllä + tyhjällä vakioputkella ja hyvin skulas).

Itelle tulee kyllä vieläkin mieleen jokin bensansaantiin (ilmanputsari/kaasari/läpät jne.) liittyvä seikka, vaihtoehtoisesti magneeton kiila.
Kotarin vasen etupumppu myynnissä; http://www.motot.net/talli/kayttaja/23988
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Original Yamaha bw´s projekti. Hmm..Putkimietteitä

ViestiKirjoittanut -atte- » 23.5.2013 23:46

Eurocilindo 50cc alu pytty. Vakiokaasarilla ei siis ilmene sitä ongelmaa että booaa joskus. Sillä voi ajaa niin pitkään kun bensaa riittää. 17,5 kaasarilla booaa ja sammuu joskus satunnaisesti. Oli sitten kaasarin säädöt mitkä hyvänsä.

On kokeiltu vaparilla, en saanut pelittämään. Vakioputsarilla malossin hengittävämmällä elementillä kurilla ja ilman, ei toimi. Oli kivaa viime miitissä vaihtaa kaasaria lidlin pihalla ku mp kävi tölläämässä vierestä ja meni sitte satunnaisesti kaverin kotarista viemään kilvet. :x

Onhan meillä tuolla jemmassa 19mm kaasari kaikilla mahollisilla säätö ominaisuuksilla.
Sillä sais ainaki tarpeeks jossei jopa liikaa soppaa. Senku kaveriks laittais vielä s6 pro:n niin luulis skootterin liikkuvan.
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista