Kampuraa tuosa yritin väsätä.
Pari harjotusta ennen tositoimia, eka versio vasemmalla, vetäs pari hunttia kieroon kun noin hitsas, tuo toinen toimi paremmin. ekasa esilämmitetty eikä haljennu, tuossa toisessa pientä halkeaman alkua hitsien reunoissa kun kylmiltään hitsasin.
Sen verran netistä etin tietoa että tuo pitää hitsata rosteri lisäaineella, pelkkä sulatus ei toimi, vaan se pettää viimmestään sitten kun sitä tarvis.
Siksi tuo on hitsattu aika paljon lisäainetta käyttäen niin näyttää niinku ei ois sulanu kunnolla, vältty siltä että reunoista halkeais. 100amp virralla, eka testikampura oli 80amp.
Tasapainotus oliki toinen homma, mittasin eka kangen pään ja männän painon, siitä 57% joka oli 130grammaa ja rupesin kattoon miten on painossa. Ei ollu yhtään niin ei muutako mahoton teippaus kampuralle ja rälläkkä laulaan. Yllätys oli se että otin aika summassa nuo määrät, eli tuolta puolelta jossa on jo valmis kevennys, niin otin siitä 2mm lisää ja toiselle puolelle sitte kokonaan uusi kevennys. Rupesin sitten kokeileen onko painossa, niin se perhana oli justiin oikein
Rälläköity 0.8mm laikalla, hiottu 40 lamellilla ja viimmestelty kuluneella 120sellä.
Siitä sitten syntyi High end welded and balanced maston 121 edition race crankshaft
Heittoa on mangeeton puolelta melko kaukaa mitattuna satku.
Tasapainotus patentti jolla näki oikean painotuksen.
Ja ei ota hitsit lohkoihin.
Muuta hikistä viriä.
Täysin tasalakiseksi koneistettu mäntä, piti joku 0.8 ottaa tavaraa pois.
On tuossa jokanen terävä kohta pyöristetty ja sivu reikiin pienet viisteet dremelöity.
Tosi sileäksi koneistettu kansi ja käytetty raahen moottorikoneistamolla seetien uusiksi ajossa.
Päätin vetästä viimmeksi kiillotetut pinnat 240sellä, että tulis pieni karsta kerros väliin ja ei kansi lämpiäis niin palio.