Tanks vinkistä Betaversio.
Tuokin työ on nyt virallisesti aloitettu.
Rälläkkä käteen ja sylinteri silpuksi.
No ainakin nyt mahtuu työskentelemään. Myös pakoaukon kanava on mahdottoman pieni niin samalla sekin saa suurempaa kokoa.
Kuvia:
Enempää ei uskalla ottaa tavaraa pois ettei mene läpi. Eli tuossa suoristetaan pakoaukkoa. Se on aika suora nyt. Tuokin on ihan keskeneräinen..
Tuossa on portmappi.
tuokin pikkasen kusi yksi portti pääsi pikkuisen liikkumaan ja se jäi pikkuisen vinoon..
Ja sitten kolmiosainen pakoaukko:
Hyväkö näin tuo triplapakoaukko? Huomatkaa mahtavat photoshop taidot.
Laskiskelin noita vakioajoituksia. Ensimmäinen reaktio: WTF?
Huuhteluiden asteet on 118. Eli ajoitettu sinne 6k:hon. Pakoaukon ajoitus on siellä 160:ssä. Aika miedot ajoitukset.. Tuon takia punaiset kierrokset alkaa 6k jälkeen.
Ja nuo ajoitukset laskin tällä:
http://lambretta-images.com/archive/porttiming.phpJa tietona:
pako:
Stroke: 37.4
Conod Length: 75
Piston Crown to Top of Barrel at TDC: 0
Height over Port, Top of port to top of barrel: 24
huuhtelut:
Stroke: 37.4
Conod Length: 75
Piston Crown to Top of Barrel at TDC: 0
Height over Port:, Top of port to top of barrel 30
Laskinko nuo nyt ihan oikein?
Mikä tuo Piston Crown to Top of Barrel on? Onko se kuinka paljon jää sylinterin ja männän väliin tilaa? Tietääkseni se on tasan 0. Vai onko tuo 0 vain tasalakimännällä? Voisin mitata tuon uudestaan tuosta toisesta motista, kun siinä on melkeen samat hilut kiinni.
Ja sitten lopuksi vinkki: Aina kun rälläköitte, käyttäkää hengityssuojainta. Tietenkin mäkin tarkasti rälläköin nuo sylinterin osat pois ja lopputulos: Nenään meni jonkin verran rautapölyä. Ei se pienissä määrissä hirveen haitallista ole, mutta nopiaan googlettelemalla se voi aiheuttaa tulehdustilan keuhkoissa. Mutta eniten se on ÄRSYTTÄVÄÄ. Koko ajan nenästä tulee metallimönjää pois. Pitää vaan niistää niin sieltähän tulee räkäpölyä..
Paska mikä paska.