Betaversio kirjoitti:Ne puch/tomos l-prof männänrengassarjat on vissiin tehty valupaperista juottamalla... uusenskapuolelta sopiva mäntä...
Näillä näkymin mennään yhdellä vakiorenkaalla + dragsterirei´illä. Nuita PUCH/TOMOS renkuleita voisi ihan kokeeksi ostaa, jos männän väri menee turhan etniseksi vakiorenkaalla. Eipähän ainakaan ole hinnalla pilattuja... JPC:n renkaat taas lähtee 0,5mm liian suurista, eikä henno ruveta lyhentelemäänkään. Uusenskan mäntä sinällään voisi ollakin ihan hyvä ratkaisu, jahka nykyinen mäntä tekee tenän.
Waltter-Racing kirjoitti:Muuten erittäin mielenkiintoisia suunnitelmia, mutta tuo jigi.. Miksi ihmeessä moinen ratkaisu? Jos sorvi käytössä, niin eikös sillä päästäisi yhtäkkiä kunnon umpiraudasta vähän isomman palikan, johon sylinterin helmat "uppoaisivat"..?
...
Käy siis toisinpäin käännettynä myös kannen sorvaamiseen.
Tuollainen melkein vastaava (kahdeksanreikäinen, helma uppoaa, pytty menee molemmin puolin kiinni) on jossakin hyvässä tallessa, vielä kun tietäisi että missä... Serkku väänteli tuon kevyen jigin töissä, kun ei itselläkään ollut tarveaineita. Löysi tosin sitten seuraavana päivänä umpijöötiä ja pienen pähkäilyn jälkeen sorvaili tällaisen "kopion" tuosta sun jigistäsi (huomaa toitsun jarrulaikan uusiokäyttö
):
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... ijigi2.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... sijigi.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... ijigi2.jpgNalle Puch kirjoitti:...Kuulostaa lupaavan rouhealta projektilta, kun pakoajoitus JÄÄ noinkin pieneksi! Kaksiosaisella aukolla saa kuitenkin pinta-alaa mukavasti. Eipä tähän ainakaan tässä vaiheessa muuta keksi kommentoida kuin että vaikuttavalta vaikuttaa - ja nyt
en tarkoita korvavahaa, siis tuota:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaikku... Mukavahan noita olisi muidenkin pajakuvia tiirailla.
Rouheasta nyt en tiedä, muuten kuin työtapojen osalta (on meinaan taas mukavasti röörit tukossa pallografiittipölystä...). Viimeisen päällehän tätä laitosta siis ei rakennella, tämä kun pitäisi saada ihan ajoonkin melko nopeasti (toisin kuin Raaseri).
Pakoajoitus nyt on vähän korkean puoleinen, kun ei ole tarkoitus vetää pakoa päähuuhtisten ylle, vaan mennä pakokanavan suomissa mitoissa. Pitänee joskus räpsiä niitä kuvia pajasta, tosin ensin olisi siivottavaa, ja paljon...
Ja jottei menisi nyt ihan lörpöttelyksi niin laitetaan vähän kuvia edistyksestä:
Tilaa uudelle imukanavalle (kuvassa taottu aihio, johon väliripa latasta) ja aukolle. Tuohon tulee täytepalikkaa pohjalle tarpeen mukaan (saa takahuuhtelulle lähdön).
Ja sovittelua, alatiivistepinnan läppienkiinnityskohta väliaikaisesti sahailtu irti. Aukon alareuna tuossa n. 5mm alatiivistepinnan alapuolella.
Ja jottei tukita sivua niin loput kuvat linkkeinä.
Sisältä:
http://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... navaa3.jpghttp://i893.photobucket.com/albums/ac13 ... navaa4.jpgHuomenna varmaankin väliripoja imu- ja pakokanavaan ja takahuuhtelun lähtöä työstämään. Kanaviakin voisi heppailla pyttyyn kiinni... Niin joo, sylkkäputkiaihio sorvailtu jo ulkoa mittoihinsa, vielä männän mentävää reikää vailla ja aukkoja seuraavaksi.