Nojoo, tossa viikonloppuna tiputin Pebarista tosiaan motin irti. Imupuolen venankorkki lähti neljässä ja pakopuolen kolmessa osassa irti, hieman rälläkän suostuttelemana tietenkin. Osat maalasin ja kasasin takas uusilla tiivisteillä, ainakin vanha (valmiiksi käytetty
) kansipahvi oli alkanu valskata pikkasen jo, tai sit meil on kansi kierossa. Saipa nyt kuitenkin maalailtua ja venankorkit vaihdettua että saa säädettyäkin joskus. Parit stefat vaihtelin kans sinne tänne, tosin vetarin stefan joutuu laittamaan uudestaan ku ilmeisesti otti osumaa sitä paikalleen kangetessa ni vuotaa taas...
Venankorkit ihan paskan peitossa ja alakertakin pitäis jynssätä kunnon pesulla läpi, liuotinpesulla suurimpia pinttymiä poistelin kun oli kone pöydällä. Muutenkin on tullu kaikkea pientä tehtyä sitten viime päivityksen, mm. uus väliputki alkukäyrän ja änkän välille ja lisävaimennusta putkeen.
Sit vähän huonompiin uutisiin; velipoika väisti tänään lukkojarrutuksen tehnyttä autoa (pyöräilijä hyppäs suojatielle eteen, vittu niidenkin töhöjen kanssa
) kaatumalla oikealle kyljelle pyörällä, seurauksena jarrukahva poikki, kaasukahvan tuppi paskaks (sattuu syrämmeen koska mulla on joku ihme fiilis siitä että noi kivikovat kiinanpaskojen vakiotupit on parhaita mitä näihin saa
) ynnä naarmuja sinne tänne, ainakin etuloksuun, änkkään, takaswingiin ja tankkiin. Sanoinhan että pulverimaalaus kannattaa vaikkakin lommoinen tankki
Mikä nyt vielä ehkä huvittavinta, koulun parkkipaikalla oli kuulemma rehtori peruuttanu pyörän kumoon ja jättäny lappua että ilmotellaan jos jotain hajos. Tosiaan tuo nykyisin paskana oleva tuppihan siinä oli kuulemma ottanu naarmua muttei juuri mitään muuta tullu, enkä tosiaan tiedä nyt sit mitkä naarmut on mistäkin tapahtumasta peräisin
Hyvä mahis nyt vaihtaa koko etujarrusylinteri koska meikällä on vahvat epäilykset että se falskaa jostakin. Pistetään ny kokonaiskuvaakin ku kerta semmosen nappasin:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -Mankilla nyt takana parit öljynvaihdot ja 1300km meikän omistuksessa, vaihteisto ei ainakaan vielä osoita antautumisen merkkejä. Kaasarin säätöjä vois katella kun rupeaa kelit kylmenemään niin kylmäkäynnistys rupeaa olemaan jo välillä tuskallista. Eteen vaihdoin uuden kumin tuon orkkiksen tilalle joka siirtyi taakse, sinnekin olis nyt valmiina jo uus Duro odottamassa pääsyä. Takavaloksi vaihtunut Biltsun pieni ledilamppu, valolle ja vilkuille tein pikaisen telineen turkkipellistä ja pop-niiteistä, on kans ihan yhtä juostenkustun näköinen ku miltä kuulostaa
Joku päivä sen vois pestäkin, olis eka kerta omistuksen aikana ku tällainenkin tapahtuis...