Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Ihan yleiseksi tiedoksi, että kaasari ja ruiskumallin koneessa on sama mäntä, joten periaatteessa kampuran limpun ei tulisi ottaa kiinni kampiakseliin.
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Projekti jatkuu ongelman merkeissä. Elikä skootteri ei käynnisty startista ja näytössä lukee SERVICE. Huutomerkki valo palaa kokoajan. Eli siis joku on vialla mopossa. Kysymys kuuluunkin että pystynkö lukemaan ajotietokoneesta vikakoodin kotikonstein? ja mistä saan uuden service koodin kun edellinen omistaja ei sitä antanut. Ja sitten tuohon kampiakseliin. Ruiskusärän kampiakselin vasemmanpuoleinen limppu todellakin on isompi kuin oikea. Tarkistin vakio kampurasta. (varmaan tasapainotukesen tms takia koska vasemmassa limpussa on kompressorin epäkeskokiekko.) Ja kampiakseli ei oo kierossa tai ainaki ihan normaalisti pyörii. Mutta nyt kaipailisin apuja tuohon ajotietokonehommaan. Kiitos ja heihei
Shape
Moderaattori
- Paikkakunta:
- Oulu
- Liittynyt:
- 9.9.2005 19:54
Team JSR FacebookissaKäytä
Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki
VIP-oikeudet!
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Ongelma selvisi ja mopo lähti käymään. Nyt vielä ilmakuri pois ja kovaa sisäänajoa. Tuossa tallissa ollessa aloin kattomaan vanteita että minkälaisessa kunnossa ne on ja kuinka pahat pohjatyöt joutuu tekemään. huomasin että vanh putki oli naarmuttanut takavanteeseen syviä naarmuja. Eli aika kova homma on tulossa kiillotuksesta. huomenna vois alkaa ledivaloja tekemään.
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Nyt on ajettu sisään tämäki kampe. Sisään ajon ajoin vakioputkella koska tuo leovince istuu niin huonosti paikalleen. Epäilen että putki on joku maanantai kappale ja alkukäyrä hitsattu ihan killiin. Noo pistin euroscooterille postia tuosta putkesta ja sitte tuosta kampurasta ku ovat molemmat semmosia ettei ihan bolt onina menny paikalleen. Näiden ongelmien lisäksi tossa on semmonen ongelma että tuo kuullostaa siltä ettäkävis kokoajan rikkaalla. ei ota kiekkoja ku 8,5krmp. Noo voi johtua siitä että kampiakselin epäkeskokiekko on varmasti eriokoinen kun vakiossa, ja koneesta on muutettu vähä kaikkea niin ei ihme että säädöt vähä perseellään. Skootteri menossa tässä lähiaikoina motormanille säädettäväksi ja siellä laittavat samalla myös kisaohjelman. Bensan seassa on koko sisäänajon ajan ollut ruiskun puhdistusaine.
Tässä vielä kuvia putkesta:
Ja sitte viel yks fiilistelykuva "valmiista" moposta :
Eki kiittää ja kuittaa!
E: Mulle saa tarjota halvalla pvn runkoa. täältäki olis tulossa yks 125cc pv proju, mutta itse pv puuttuu
Kone on jo
Viimeksi muokannut The Eki päivämäärä 9.11.2012 23:40, muokattu yhteensä 1 kerran
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Hyvältä näyttää! Paljonko ajoit sisään, 500km?
soosoo älä ajele kävelyteillä
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Mikki_32
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 25.2.2010 1:08
Voisko johtua toi kiekkaongelma siitä että otit ilmakurin pois vaikka oot vasta viemässä sitä kisaohjelman laittoon
?
Ja tohon putki juttuun, nii itellä oli aikasemmin ruisku särä leovincellä ja ihan nätisti se siihen istu (ei ottanu mistää kiinni yms).
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Juu no ptääpä tosiaa heittää se ilmakuri takas. Tuo älytön röpötys johtuu kai siitä että ruisku on niin tukkonen. ajellaan nytte ruiskunpuhdistus aineet tankissa vaikka 500km nii eiköhän se siitä ala puhdistumaan
Niijoo ja 250km ajoin sisään alle 7krmp kiekoilla.
ramba__
- Pyörä:
- CPI Hussar
- Paikkakunta:
- Kotka
- Liittynyt:
- 18.11.2011 17:44
Käytätkö täyssynteettistä?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Mikki_32
- Pyörä:
- Ei ole
- Paikkakunta:
- Tuusula
- Liittynyt:
- 25.2.2010 1:08
The Eki kirjoitti:Juu no ptääpä tosiaa heittää se ilmakuri takas. Tuo älytön röpötys johtuu kai siitä että ruisku on niin tukkonen. ajellaan nytte ruiskunpuhdistus aineet tankissa vaikka 500km nii eiköhän se siitä ala puhdistumaan
Niijoo ja 250km ajoin sisään alle 7krmp kiekoilla.
Kun kerran koneen purku onnistuu nii mikset vaa ota ruiskua irti ja yritä puhdstaa jos on tukossa? Kaikkein suurin työ on katteiden purku tossa hommassa mun mielestä. Ja käyhä tankkaamassa puhdasta bensaa, että laimenis ne puhdistusaineet, sekin voi jo auttaa.
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Nyt kun tänään oon ajellu ruiskunpuhdistusaineet tankissa ja isoilla kierroksilla niin röpötys hävinnyt lähes kokonaan. Ilmakurinki nakkasin paikalleen nii johan alko ottaan kierroksia. Ruiskua en ala sen takia purkamaan ku ei oo ollenkaaa kokemusta sen purkamisesta ja ei niin kallista osaa viitti opettelun vuoksi purkaa
Mää ajelen vielä pari tankillista puhdistusaineet tankissa ja katon miten tuo vaikuttaa tuo aine röpötykseen. Ainaki tähänmennessä vaan positiivista sanottavaa tuosta aineesta.
ramba__ kirjoitti:Käytätkö täyssynteettistä?
Taitaapi olla puolisyteettistä jos öljyä tarkotat. Muistaakseni edellinen omistaja sano että tää on melko tarkka tuosta öljystä ja anto öjlytörpön mukaan ja sano että sillä toimii hyvin. Samaa öljyä oon sitte ostellu :d
The Eki
- Pyörä:
- Huoleton hevoseton mies!
- Paikkakunta:
- Haukipudas
- Liittynyt:
- 11.4.2011 18:25
Jatkellaas tätäki projektia. Tälläkertaa ulkonäönmerkeissä
Eli maalit on niin huonossa kunnossa että koko mopo pitäs maalata.maalin väristä mulla ei oo mitään hajua joten ehdotuksia saa laittaa
Mielessä on käynyt myös sellainen villi idea että mitä jos teippais mopon kokonaan sillä wnb hiilikuitu teipillä. Tai esimerkiksi kaikki tällähetkellä oranssit osat teipattas hiilikuitu teipillä. Tässä vielä nopee photosoppaus idean selkeyttämiseksi
Eli kysymys kuuluu että kumpaa laitan maalia vai hiilikuituteippiä?
Zoneri
- Pyörä:
- Aina palasina..
- Paikkakunta:
- Porvoo
- Liittynyt:
- 10.9.2011 18:07
Maalia. Et tule saamaan tosta hyvää carbon teipillä. Tuota Carbon teippiä on ihan helvetin hankala laittaa. Nimimerkillä kokemusta on..
Paska mikä paska.
Yam4ha
- Pyörä:
- Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
- Paikkakunta:
- Tupos
- Liittynyt:
- 10.4.2011 13:08
Jos ostaa sitä kunnollista carbon teippiä niin varmasti onnistuu!
jukke96
- Pyörä:
- Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
- Paikkakunta:
- Haukipudas, oulu
- Liittynyt:
- 26.10.2010 17:06
Niin ja Ekin taidoilla!
Ois kyllä paljo parempi tuo carbon look entä joku perusmaali, joku candyväriki ois aika komee!
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista