Ekin Beta RR | Kansi suora. haluaako joku nestekytkimen?

The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR 70cc - Takakatteet vaihtoon.

ViestiKirjoittanut The Eki » 27.4.2013 17:35

Eipä oo takakatteita vieläkään näkyny vaikka pitäs olla postissa. Noo mopo on ollut nyt jonkinaikaa ajossa ja nyt siitä meni kansipahvi. Minähän aloin kansipahvia vaihtamaan ja sehän pikkasen karkas käsistä. Eli tilanne on nytte tämä:
Kuva
Kuva
Rungon pesin painepesurilla. Tarkotuksena olis nyt ehostaa vähän ulkonäköä ja käydä sähköt läpi. Runko maalataan lähipäivinä raskaskone mustalla. etupumput, T-palat ja takahaarukka tulee oranssilla. betan omia takakatteita saa tarjota mulle, koska ilmeisestikkään niitä katteita ei ole tulossa. Eli jos jollakin on ylimääräsenä betan omat takakatteet nii laittakaahan yv.

Sitte vähä moottorista. Eli se kansipahvi meni ja samalla kun aukasin koneen niin huomasin että pytty on aika väljä. nyt olis tarkotuksena vaihtaa 70cc metran tilalle vakiopytty. Eli tuo porausta ja uutta mäntää vailla oleva metra olis myynnissä nytte. Ja timmissä kunnossa olevaa vakiopyttyä saa kans tarjota. Ja tosiaan moottorinki putsasin ja alkohan se alkuperänen väriki sieltä paskakerroksen alta näkymään:
Kuva
Viimeksi muokannut The Eki päivämäärä 28.4.2013 14:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Beta RR 70cc -> 50cc , Projekti jatkuu!

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 27.4.2013 19:36

Mikäs vika noissa CR:n katteissa oli, mun silmään ainakin oli paremman näköiset kuin nuo ekan sivun kuvissa esiintyvät.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR 70cc -> 50cc , Projekti jatkuu!

ViestiKirjoittanut The Eki » 28.4.2013 21:11

cr katteet istuu vähähn huonosti, mutta ne jää jossei satu muita kohalle. Mutta tässä olis nytte vähä suunnitelmaa tuosta värimailmasta. Eli kaikki mustat osat tulee samalla mustalla ja kaikki oranssit osat samalla oranssilla. Kone jää hopeaksi.

Tässä pari suuntaa antavaa kuvaa väreistä:

Kuva
Kuva


suunnitelmat tosin voi vielä muuttua, mutta tämänhetkinen suunnitelma on tämä. Kommenttia saa antaa! :)
teemu96
Pyörä:
Cagiva Mito -07 & -05
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
18.5.2011 20:59
Re: Beta RR - Värien suunittelua, Kommenttia!

ViestiKirjoittanut teemu96 » 28.4.2013 23:18

Mieluummin runko oranssiksi ja svingi ja pumput mustiksi! ;)
Cagiva Mito projekti viewtopic.php?f=93&t=83806
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Värien suunittelua, Kommenttia!

ViestiKirjoittanut The Eki » 5.5.2013 2:18

Nyt on maalaukset alotettu ja takahaarukka ja t-palat on maaleissa. Nyt on myös lopullinen suunnitelma tehty ja mopon maalaukset toteutetaan näin:
Kuva
Maalatuista osista laitan kuvia huomenna.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Värien suunittelua, Kommenttia!

ViestiKirjoittanut The Eki » 12.5.2013 19:27

nyt on jotai oikeesti tapahtunu eikä vaan suunnitelmia. itseasiassa nämä osat on ollu jo kauan maaleissa mutta ei ole ehtinny kuvia ottamaan. tässä olis nytte pari kuvaa.

Takasvingi ja toinen tpala auringon valossa jossa näkyy oikea väri.
Kuva

Itse mopo näyttää nyt aikalailla tältä. odottaa vielä että sais maalia pintaan:
Kuva

Oranssi väri on aika lähellä tuota ktm oranssia, mutta vähän vielä tummempi:
Kuva

Eipä muuta tälläkertaa. rojektia jatkellaan ku taas keretään.

E: niin ja 70cc metra vaihtuu tosiaan 50cc blue lineen :)
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Osat maaleissa! Kasautuu.

ViestiKirjoittanut The Eki » 20.5.2013 0:20

taas on beta vähä edistyny. Runko ja etupumput maalasin ja aloin kasailemaan mopoa. Rungon maalasin spraylla toisin kuin olin suunnitellut. Mutta kuvat kertoo enemmän ku nää sepostukset :)

Kuva
Kuva
Kuva

kertokaahan mielipiteenne väreistä :)
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Beta RR - Osat maaleissa! Kasautuu.

ViestiKirjoittanut Vegemon » 20.5.2013 0:30

Iha näppärät värit, toivotaan että kestää edes jotenkin.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Osat maaleissa! Kasautuu.

ViestiKirjoittanut The Eki » 15.6.2013 18:52

nyt on taas rojektia tönästy vähä etteenpäin ja saatu tääkampe ajokuntoseksi. pyttynä toimii edelleen tuo loppuun kulunu metrakitti. kauppoja oon yrittäny kovasti hieroa pytystä, männästä ja kaasarista, mutta ei oo vielä tärpänny. Takakatteiksi laitan varmaanki derbin takakatteet tai sitte lyön nuo cr katteet vaa paikalleen. Rojekti olis tarkotus tehä loppuun seuraavien kahen viikon aikana.

To Do listaaa:
-Etujarru toimintaan.
-50cc pytty
-16mm dellorto kaasari
-takavalo ja kilventeline
-joku pieni etuvalo
-takakatteet
-kilpiin
-myyntiin

Laitetaan vielä loppuun kuvaa mopon nykykunnosta:
Kuva
Kuva

Kuvien paskasta laadusta vastaa nokia lumia 900-.-

Saa antaa kommenttia!
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Osat maaleissa! Kasautuu.

ViestiKirjoittanut The Eki » 10.7.2013 23:18

vähä jääny tämänkin päivittely, mutta nyt jatketaan! Projektille on tapahtunut aika paljonkin viime päivityksen jälkeen. Eli ostin käytettynä 50cc pytyn, 16mm kaasarin ja etujarruletkun. kaasari oli ihan ok kunnossa ja pyttykin näytti hyvältä kun sen sain. no pyttyhän kesti huimat 10 km kunnes männästäkatkesi alempi männänrengas ja naarmutti pytyn. männänrenkaan katkeamisen syynä oli joko se että pakokanavaa oli viilattu tai se että mäntä olikuljetuksessa ottanut osumaa johonkin. Pyttyä en uskaltanut alkaa porauttamaan, koska en ollut varma johtuiko renkaan katkeaminen viilatusta pakoaukosta. heitin siis pytyn tallin nurkkaan ja suuntasin kohti sparewheeliä josta mukaan tarttui 50cc blueline ja jotain pikkuosaa. säädin mopoa ja mietin miten kuristaisin mopon kulkemaan alle 60km/h. kuristamisen toteutin rajoittamalla kaasarin luistimen nousua. Mopo alkaa olemaan sisään ajettu ja ajattelin että nyt on pakko saada ne takakatteet vihdoin ja viimein. aloinkin tekemään takakatteilli muottia ohuesta pellistä ja suunnitelmana on kuiduttaa koko perä yhtenäiseksi.
muotti näyttää tältä:
Kuva
Ja tarkoituksena olisi että perä näyttää valmiina tältä:
Kuva

Änkkä jää kyllä aika pahasti näkyviin mutta se saa jäädä.
Kommenttia saa tietenkin antaa :)
Vegemon
Liittynyt:
25.6.2012 3:22
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut Vegemon » 11.7.2013 6:01

Hyvältä näyttää suunnitelmat!

Laitat änkkää vaikka osottamaan vähän enemmän taivasta kohti?
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut jukke96 » 12.7.2013 16:45

Helvetin hyvin sait tuon perän laitettua! :) Kannattaa vielä miettiä sitä kuristustyyliä, ite en kehtais kaasukahvasta tai luistista kuristaa ku joutuu ajamaan pienellä kaasulla ja kierrokset käy kumminki melko korkeella = moottorijarrutus ja kyllä, en ossaa selittää sitä ton paremmin :lol:
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut The Eki » 15.7.2013 18:24

nyt on hyviä ja huonoja uutisia. hyvät vaikka ensin: takakatteisiin laitoin ekan kerroksen lasikuitua. kuidutus meni muuten ihan hyvin, mutta takalipanasentoa pitää vielä muuttaa alemmaksi. takakatteisiin tulee vielä toinen kerros kuitua ja takalippa pitää kuiduttaa kunnolla kiinni myös alapuolelta.
Kuva
Sitten ne huonot: Eli kävin säätämässä kaasaria läheisellä metsäautotiellä ja olin ajelemassa kotiin yhtä mettäpolkua pitkin ja vauhtia oli jotain 50-60km/h kunnes ajoin terävään kiveen ja eturengas meni puhki. en kerennyt pysäyttää ja ajoin noin 5m sellaseen paikkaan missä oli semmosta pientä kivikkoa. Tuloksena olikin sitten tämä:
Kuva
Kuva
Eli etuvanne meni muutamastakohtaa kieroon.naputtelin vanteen jo suoraksi mutta siitä en kerennyt ottaa vielä kuvaa. testaamaan en ole vielä ehtinyt mutta pitää paikata eturengas tänää jotta pääsee testaamaan että kuinkapaljon se eturengas vispaa.

Tuohon kuristushommaan vielä se että eipä mun oikeestikkaan kannata tuosta kuristaa. olisko kelään mitää ideoita millä vois kuristaa?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut Palezu » 15.7.2013 23:08

Kaasukurin ainoa hyvä puoli on pieni bensankulutus mutta muuten se ei ole oikein hyvä. Tasaisen vauhdin ylläpitoon tarvitaan niin vähän tehoa kiihdytykseen verrattuna että huomasin että jo 60kmh huippunopeutta varten kaasua pitää kuristaa niin paljon että kiihtyvyys on jo aika onnetonta ja ei väännä alhaalta hyvin. Pakoputkikuri on se perinteinen mutta eipä sekään kovin hyvä ole. Koita tehdä joku kaasarin ja läppien välissä oleva kurilevy. Mutuilisin että sillä alaväännöt ei välttämättä kärsisi kovin paljon mutta yläkierroksilta se leikkaa tehoja kun virtausvastus suurenee kovasti kierrosten myötä joten lopputuloksena saattaisi olla kohtuullinen kiihtyvyys mutta ei kulje liikaa eikä välttämättä vie bensaakaan niin paljoa kun putkea ei tarvi kuristaa. Tietenki joutuu kokeilemaan aika monta erikokoista reikää kurissa että löytyy sopiva.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut The Eki » 16.7.2013 0:36

joutuuko kaasarin säätämään uudelleen jos kuristaa imukaulasta?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista