Joo on malossin pannu kiinni.. Ja siis onhan se sanomattakin selvää että säädöt muuttuu muuta noin rajusti?? Pitääkö siis vaan alkaa paikantamaan imuvuotoa.. Jotain suutinsarjoja katellu ja isoimmat loppuu sinne 135.. Ei siis taida tuo tämänhetkinen suutin olla lähelläkään "todellista" suutinkokoa noilla ilmansaannin kuristuksilla.
Kampuran stefat ei näytä vuotavan, käynti ei muuttunut ollenkaan suihkuttaessa aerostarttia.. Pytyn alapään tiiviste on rikki mutta luulis sen verran pitävän ettei ilmaa ota.. Ei ainakaan ulkopuolelle oo bensaa valunut. Pyttyyn saan uudet tiivisteet varmasti ensiiikolla ja jos niillä ei lähe skulaamaan ni alkaa niksit loppua. Stefojen vaihto tuntuu tyhmältä jos kerran ei vuoda. Onko minkään näköstä mahdollisuutta että lähtis tätä ongelmaa kaasuttimesta hakemaan? Eikai siinä mitää häviä jos palasiksi laittaa ja putsaa, mutta niitä kokemuksia olis kiva kuulla jos jollain ollut samanmoista onkelmaa.. Ja ylläpidolle anteeksipyyntö turhasta tsättäilystä mutta tämä asia on _tärkeä_ kesä tulee ja pitäis saada ajoon!
Testaappa vielä koko imusarja läpi sillä starttispraylla. Imukaula voi vuotaa jostain halkeamasta tai olla huonosti kiinni / ei tiivis yms. Itse jos epäilen imuvuotoa suihkin yleensä koko koneen jollain dödöllä tai muulla syttyvällä aineella, huomaa helposti kun kiekat alkavat nousemaan ja saa mukavan tuoksun koneeseen kaupan päälle. Kunhan ei ilmanputsariin suihkuta niin ei pitäisi kierrosten nousta, ellei löydy imuvuota.
Nyt alkaa hommat sujumaan Ei voi kun huokasta helpotuksesta.
Imuvuoto lähti sylinterin tiivisteiden vaihdon jälkeen! Ehtisin uudet stefatkin kampuraan hakemaan, onneksi niitä en tarvinnut Suutinkoko tipahti 94 ja ei ainakaan liian laihalla missään vaiheessa käynyt.. Vetoja löytyi sitäkin enemmän. Huomenna palautan stefat ja haen 90 ja 85 suuttimen ja lähden säätämään kaasutinta. Suodatinkin vaihtui vähän virtaavampaan. Alkaa tekniikka siis olla säätöä vailla valmis ja kunnossa.
Siispä heti uutta haastetta kehiin, tarkotus olis laittaa vakio mittaristo kiinni. Kilometrit huudatan nollille että saa sitten tulevaisuudessa kilometrit ylös tolla koneella. Jos jollain kokemusta noiden mittariston johtojen vetämisestä niin ohjeet ovat tervetulleita. Suunitelmissa olisi saada toimimaan; nopeus, jenkat, bensamittari ja lämpötilamittari. Vilkkuja ei ole tarkoitus laittaa eli tangonkatteen vilkkukuvut kuidutan katteeseen kiinni Sitä odotellessa! Ohessa taas pari kuvaa tältä päivältä. Huomeenna laitan ajovideota, tänään pääsi pimeä yllättämään niin en alkanut kuvailemaan..
Vaikka lupailin en tänään jaksanut kuvailla. Tänään mitään suurempaa ehtinyt muutenkaan tekemään. Vedin magneetolta jännitteenstimelle johdot siinä toivossa että säätimeltä saisin 12V ajovaloille.. Turhaan, jännitteen säädin antaa mittarin mukaan 31V tyhjäkäynillä. Onko tässä muuta vaihtoehtoa kun uusia tuo? Neuvoja otetaan vastaan!
Näyttäs olevan ainaki vaihtovirtapuolella. Eiköhän se jännitteensäädin kuitenki pökkää ulos tasavirtaa . Tuo 20/200 jne. vaikuttaa mittarin skaalaukseen.
Joo tosiaan ei tullut mieleen mitata tasavirtaa tuosta jännitteensäätimestä Noh täytyy huomenna kokeilla. Tänään otin ton penkin verhoilun veke ja pitäis nitoa uus päälinen kiinni. Himasta ei kuitenkaan löydy kunnon nitojaa niin taidan käyttää suutarilla jos vaikka kympillä sen nitois tohon kunnolla.. Viikonlopun aikana olis tarkotus säätää ja alottaa katteiden käsittely. Jos käy hyvä säkä saan ruiskukamat lainaksi. Neuvoja maalin valinnassa kaivataan, mikä olis hyvä maali muoville? Mites toi läpivärjätyn muovin käsittely kuuluis oikeesti tehä? Riittääkö pelkkä muovi primer ja siiihen pohjamaali. Päävärin tulisi myös olla ''elastista'' että kestäis mahdollisen tärinän ja muovien taipumiset sun muut..
Tässä viellä kuva penkistä, päällinen siis valkoinen.
Jos halukaitta löytyy niin tämän projektin voi itselleen ostaa. Kuitit löytyykin täältä langasta ja kaikki osat tulevat mukaan. Löytyy myös vakio tekniikkaa ja pari vakio putkea. Kaikki katteet käsittelyä ja maalausta vailla. Jos haluaa suoraan ajoon saa rajun stuntti lookin noillakin katteilla! Tarjousta voi laittaa YV. Myös mopon tekniikka on myynissä, vaihdossa voin ottaa vakio koneen. Tämä proju myyntiin piikin alta Laitan toki valmiiksi jos ostajaa ei löydy.
Noniin nyt sitä ajovideota.. vähän myöhässä mutta kuitenkin Sain säädöt suurinpiirtein kohdilleen ja käy nätisti. Enää katteet käsittelemättä.. Siitä jollekkin hyvä mopo kesäksi ja nyt on mahdollisuus vaikuttaa lopputulokseen! Saa siis varmasti omaan silmään hyvän näköisen menopelin Hinnasta vaan keskustelemaan rohkeasti YV!! Penkki tuli muutebn verhoiltu valkosella.. siitä kuvaa myöhemmin kunhan muistan ottaa!