Waltter-Racing kirjoitti:Vai että leviää täällä nykyään sähkötkin... Miten huonoja virtavehkeitä 2000-luvun mopoissa on?
Ei vaan kun kierrokset menee niin korkealle että vakio magneetto ei enää pysy mukana ja saattaa levitä.
Waltter-Racing kirjoitti:Vai että leviää täällä nykyään sähkötkin... Miten huonoja virtavehkeitä 2000-luvun mopoissa on?
Mäkistation kirjoitti:Valaise nyt vanhaa, mikä siellä muka repeäisi? Ei vauhtarin ja staattorin mikään tule, boksista vain todennäköisesti loppuu hönkä jossainvaiheessa kesken. Siihenkin löytyy lääkettä tsekkien maasta. Nuo kaikenmaailman bolt-on kisasähköt on ihan hanurista, mitä tässä päässyt/joutunut seurailemaan.
b) Et tule saamaan tuota säätöihin Mostin kanssa.
tuuninkiX kirjoitti:Jaa, että magneetto ei pysy kierrosten mukana? Jospa ensin opettelet vähän mopojen tekniikkaa ennenkuin alat niitä virittelemään.
Siellä sähköissä on sellainen kapistus nimeltä CDI-boksi, joka vakiona kestää 13-14k kierrokset. Sen takia HE kierrosvehkeissä rupeavat sähköt pätkimään. Vakio CDIn vaihtamalla ns. ''Tuning-CDI''hin saa sähköt kestämään, sillä CDI kestää kovemmat kierrokset.
Ja jos tuon MHR teamin aiota hankkia, voit ajella huoletta vakiosähköillä koska:
a) Vääntävä sylinteri, teho tulee alakierroksilla.
b) Et tule saamaan tuota säätöihin Mostin kanssa.
c) Kisasähköt on epäluotettavia ja rahanhukkaa.
nevssons kirjoitti:Minä voin viellä varmistaa että 14k rpm on paukkunut espoon teillä. Ihan rajottamattomilla vakiovermeillä. Lähteenä Hardline jonka pitäisi olla kaikki hyväksynnät täyttävä.
Palezu kirjoitti:No minulla on ainakin semmoinen tieto että herran vuonna 2013 vuosimallin 02 MBK X-limit varustettuna ducatin rajoittamattomalla cdi-boksilla kiersi Palezun tallissa 13600rpm eikä minkäännäköistä pätkintää liiemmin esiintynyt. Jos se on rajoittamaton boksi niin eihän siinä sillon rajoitinta pitäis olla??
Ledinauha kirjoitti:
Ja tosiaan MHR Team siis tulossa? Euro3 mallin pytystä löytyisi paolta 195,5 ja huuhteluilta 132 astetta (lähteenä RRD-Prepan surkea käännös), eli ei nyt mikään ihan "vääntöpytty" ole kyseessä. Putkeakin voisi miettiä noiden lukemien perusteella, mutta en nyt jaksa jauhaa siitä enempää.
My 2¢ jne.
Newbie. kirjoitti:Onkohan euro2 mallin pytyssä samat lukemat? Ja tosiaan 80cc parmasta en itse löytänyt mitään tietoa mistään. Ja onhan tuo mostin putki liikaa tuolle 80cc malossillekkin.
Pööki kirjoitti:No miksi vaihtaa valmiina oleva kallis putki?